Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Zdravim vsechny,
chci si koupit oktavku v kombiku a naskytla se mi moznosti vyberu ze 2 firemnich aut:
1. Octavia II 4x4 FL Elegance rv 2009, motor 2.0 TDI PD 8v 103kW s DPF, skutecnych 125000km, EURO4
  - jezdilo s ni cca 3-5 lidi, permanentne garazovana (prvni 3 roky pomalu jenom stala v garazi :) )
  - cena cca 220000,-
2. Octavia II 4x4 FL Elegance rv 2011 (MR 2012), motor 2.0 TDI CR 16v 103kW s DPF - CFHC, skutecnych 155000km, EURO5
  - jezdil s ni 1 clovek, negarazovana, nove predni kotouce a desticky, na hrane prednich dveri odlouply lak cca 10x5cm (nejspis obouchani pri otevirani dveri, nevsimnuti si toho a cas udelal sve...) - oprava do 5tis neautorizak do 10tis autorizak
  - plus je ovladani na volantu a lepsi dotykove radio (asi Columbus bez navigace)
  - cena cca 270000,-

Obe servisovane v autorizaku a libi se mi ze poznam jejich historii na 100%.
Chtel bych aby mi auto vydrzelo 5 az 10let, kde rocni najezd mam (zatim) cca 10 - 15tis km rocne. Asi 4x za rok absolvuji trasu 1000km.
Motorove si myslim ze jsou obe dobre a vychytane. Jak PD, tak CR, ktery v CFHC jiz nema poruchove piezoelektricke vstriky. U CR se mi libi vic kultivovanejsi chod. PD je jako kdyz si sednu do traktoru.


Oktavku nebudu garazovat. Rad bych se zeptal na Vas nazor, jestli si myslite ze je lepsi koupit tu novejsi s vyssim najezdem a nebo starsi s nizsim. Myslite ze zalezi jestli bylo auto garazovane? V penezich problem neni, planoval jsem do noveho auta vrazit neco kolem 300tis.


Jeste me napadlo jestli trochu nepridat a nekoupit trojkovou 1.4tsi 103kW, jenze tech je strasne malo a za cca 350tis se da koupit najezd taky kolem 150tis rv 2013, bez zaruky historie auta a pod. I kdyz jsem o tsi necetl nic dobreho, 1.4tsi se pry povedly.

 

Diky za nazory a rady.

 

Editováno: , autor: redchili
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžká volba.

Za tebe nerozhodnu, spíše bych napsal několik bodů:

 

2.0TDI PD je pomalejší, hlučnější a více trpí turba, no je starší a možná spolehlivější už jen kvůli DPF. Ten mají v tomto případě ale oba, takže je to asi jedno.

Nájezd kolem 150tkm znamená u OII potíže, je to takový bod zlomu. Jedno je na tom bodě, druhé se mu bližší, takže je to asi taky jedno. Nové kotouče jsou fajn, ale dává se druhovýroba a ta často nevydrží ani polovinu toho, co ty původní.

Majitel toho staršího se o to zjevně lépe staral, u toho novějšího může být různých maličkostí více. Garáž může pomoci, ale v zimě i uškodit, záleží jakou ji měl. Takže ani tady bych to neřešil.

OIII bych nechal být, to takový nájezd ani nevydrží... V případě tvého nájezdu by benzín ale dával větší smysl.

 

Takže kolem a dokola nevím. Musel bych to vidět. Suše dle textu kvůli motoru asi tu novější, ale rozhodoval bych se spíše podle sympatií a intuice. Držím palce :)

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, _Denis_ napsal:

2.0TDI PD je pomalejší, hlučnější a více trpí turba, no je starší a možná spolehlivější už jen kvůli DPF.

Kde je nějaké souvislost mezi PD a DPF a spolehlivostí? Mám za to, že právě tuto kombinaci nebrat. Tvrdí se, že PD si s filtry pevných částic nikdy příliš "nerozumělo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není co řešit. Tvůj nájezd 10-15 tisíc ročně z toho 4x 1000 v kuse za rok, mluví jasně.  O naftě neuvažuj. Ještě v kombinaci s PD DPF. DPF by jsi takovým stylem rychle zapral i u common rail nafty. U PD to bude tvůj věčný problém. Raději mladší a méně jetou v benzínu. A třeba o CNG jsi neuvažoval? Slyším na ně samou chválu všude a náklady na palivo nejsou zlé. Pokud teda máš možnost plnit někde u baráku.

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za nazory. Muj rocni najezd neni velky, ale muj nazor je, ze prave proto si muzu dovolit koupit auto ve 150tis km. Za 5let bude mit cca 210tis a kdyz se bude sypat pujde pryc. Hlavne aby se nerozsypalo pred tim :) Pocitam s tim, ze v blizke dobe muze nastat vymena spojky, dvouhmoty, popripade turba. Kdyby jedna z nich nemela DPF tak to je jasna volba. Na druhou stranu repas DPF v dnesni dobe si myslim je do 10tis a pak snad vydrzi dalsich 100-200tis i mestskych km :). Myslim , ze je to spis o tom jak kdo jezdi.  Tlumice a brzdy budu muset menit i na benzinu. Co se ve vetsim najezdu jeste muze zacit kazit navic? Ted me napadlo, ze na ty CR octe byla nedavno menena nejaka tyc u volantu nebo co, ze to klepalo do volantu, jako kdyby byly spatne tlumice. Muze to neco znamenat do budoucna? :unsure:

Nedivam se na diesel kvuli spotrebe, ale kvuli tomu, ze ojety diesel je dostupnejsi a mozna i levnejsi na porizeni. A taky muzu verit historii tech vozu. 1.2 tsi 81kw v kombiku fakt nechci. Na plouzeni po silnici mam 1.2 HTP :)

Jo CNG se mi taky libi ale po nem bych se dival, kdybych mel velky najezd kvuli spotrebe. Ale proc ma jen 81kw? A cena je taky nekde jinde. A taky jsou to 2 systemy ktere az zacnou zlobit tak to dokaze opravit jen autorizak za nehorazne prachy. A mozna ani ten ne :)

 

Jo a garaz te starsi octy bylo garazove misto v podzemi klasicke kancelarske budovy. Je v tom nejaky rozdil?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta 1.2 TSI 81 KW rozhodně špatně nejede. Na dálnici 160 km/h udrží všude, nevím co by jsi od motoru na normální ježdění víc chtěl. S tvým nájezdem radši zánovní 1.2 TSI než ojetý 2.0 TDI PD natož CR...

Ale stejně jsi už rozhodnutý tak ať ti slouží dobře a dlouho.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vo.... pořizovat starej firemni disel s nájezdem 10k ročně mi nepřijde jako dobrej nápad.... Když odečteš ty 4kkm tak ti vyjde 6-10kkm ročně. To je kolik 500km -850km mesíčně? Na to vážně chceš pořizovat diesel? Imho. tu bdou nějaéké krátké cesty do práce a na to se ti ten motor neohřeje, natož v zimě. Takže půjde do kopru o to dřív.

Druhá variata je že bude někde stát a jednou za víked ujede 100 km. To je další skvělá věc. V podstatě taková kasička no možná spíš skartobvačka na peníze.......

81kw CNG ma proto že na ty auta jsou v různých zemích dotace a jedna z podmínek je určitý maximální výkon....

Radši bych připlatil a koupil tu trojkovou 1,4 .. ona  ta firma moc dobře ví proč ty auta pouští s tak malym nájezdem. U nás odchazejí pryč s nájezem max 200k s tím, že od 150 se do nich sypou docela nezanedbatelný částky.....

 

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 TSI nechci kvuli reputaci s rozvody a taky vykonu. Auto budu pouzivat jako plne nalozeny rodinny vuz.

Da se rict ze LiveBomb muj najezd presne vystihl :) Jedine po meste budu pouzivat starou benzinovou fabku. Nove auto potrebuji na vylety a dlouhe cesty jak jsem psal. Diesel nechci kvuli spotrebe, ale tomu ze mam moznost koupit si auto ktere znam, vim kdo a jak s tim jezdil a vim uplne plnou historii. Da se rict jako kdyby to byly rodinne auta, pracuji v male firme... A taky to vypada ze na ne mozna dostanu slevu 20tis korunek :) Pak je to rozhodovani jeste tezsi :)

Tak nejak jsem si to prepocital a vic nez 300tis ted do auta vrazit nemuzu. Takze ideal je koupit neco do 300tis + mi zbyde na prvni opravy. Benzin se mi libil vzdy vic nez nafta. Ale vsude pisou ze nafta vydrzi hodne - tak se pak lip proda s najezdem 200-250tis km nebo ne? :) Kolik tak vydrzi tsi?

 

Podival jsem se tedy vic na 1.4TSI 90kW a byl jsem docela prekvapeny jak jsou s ni lidi spokojeni. Jenze jsem taky napr. cetl ze se taky nehodi na kratke trasy, protoze se motor dele zahriva a pri kratkych studenych najezdech se dostava benzin do oleje.

V aktualni nabidce jsou 1.4TSI Oktavky FL dovoz z DE s najezdem 70 - 100tis km za 250 - 300tis nebo na skodaplus je 1.4TSI Oktavka FL rok 11/2011 s najezdem 160tis km (nejspis nejaka firemna) za 230tis. Jedno ma min najeto druhe ma jasnejsi historii. Cekat jestli se objevi neco lepsiho uz taky moc nemuzu.

 

A proto bych mel dotaz na nekoho kvalifikovaneho: Ma smysl kupovat benzin s najezdem 160tis? Co vsechno se na 1.4 TSI muze menit nad 150tis km? Kolik vydrzi turbo? Pry je tam taky EGR ventil... Vydrzi spojka vic nez na TDI? Nebo ja nevim katalyzator, lambda sonda :) V tomhle jsem uplnej lajk a moc jsem toho nenasel. Vsude se pise jen co se meni na dieslu. Pomuzou mi i reakce majitele s vyssim najezdem :)

Diky a kritiky se nebojim ;)

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na každém motoru se může vysypat cokoli a kdykoli. To nikdy nevíš. Mám 1.4 TSI (107 tkm), bolest jsou tam rozvody - to je potřeba si ohlídat. Jinak s tím motorem nejsou žádné další systémové problémy. A EGR nemá, kdo ti to nakukal? Spojka je tam bez dvouhmoty, takže levnější a nevím o nikom, kdo by ji tady na foru měnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Presne ako pise kolega vyssie.

Kup si auto, ktore sa ti paci.

Neries palivo.

To je stara otrepana pesnicka.

Otec ma Passata TDI 2008, jazdi na tom do prace kazdy den 6km tam 6km spat, sem tam dlhsia trasa.

Auto ma od nova, okrem klimakompresoru (ktory mu odisiel na dovolenke) nemenil nic.

 

Ak by som si mal vyberat medzi PD a CR tak jednoznacne CR, je to kultivovany diesel, nema taky zatah ako PD (ale mna to otravovalo).

Takisto 2,0 PD je smrt pre penazenku, ten motor je hnoj.

 

Ak by si riesil benzin tak 1,6 MPI popripade 1,4 TSI (ale TSI je loteria).

1,2 je vysavac a 1,8 zasa zere viac oleja ako benzinu.

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Volal som panovi co to predava povedalnze auto mala sestra ktora jazdila minimalne. Pytal som sa ho aky typ motora tam je  tak povedal ze pravdepodobne ten posleny PD. Auto bolo kupovane v Sr a ma uplnu servisku. Tak neviem ako chlapci. 

Nasiel som este jednu Skoda octavia II Rs Cr 2.0 TDi Dsg 2011 177000/ pise ze je po vymene zotrvavacnika/ rozvodov / Tlmice / capy/ olej + vsetky filtre tak isto olej v prvodovke

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, siro121 napsal:

Volal som panovi co to predava.....

Nákup přímo od majitele "na ulici" je ten nejrizikovější. Vedle toho, že se tak to prodávají ty největší zhůvěřilosti, by jsi měl mimo jiné ohlídat, jestli dotyčný nemá na krku exekuci - a třeba v Čechách je takto postižen skoro každý desátý.

Pokud nejsi přes auta odborník, běž raději do velkého bazaru, nebo ještě lépe k dealerovi.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...