Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

Díky za rady, samozřejmě že koukám dál, tahle se mi líbila vzhledově z fotek i celkem pěknou výbavou. Nerozumím tomu vůbec,mám Fabii 1,2 htp druhý auto,první byl forman :rolleyes:tak se právě obracím na vás kteří s těmito auty mají skusenosti a můžou dobře poradit na co koukat a čemu se vyhejbat atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně? Pokud tomu nerozumíš jakože vůbec, pak bych ani neuvažoval o koupi tak rizikové ojetiny. I když náhodou nebude stočená a zbastlená po totálce, musíš tady s investicemi v řádu vysokých desetitisíců počítat. DPF, vstřiky, turbo, dvouhmota, tlumiče, klimakompresor...na odchodu může být cokoli. Jestli nedovedeš stav a historii vozu ani přibližně zhodnotit, pak se dost možná řítíš do pasti. Bazarníci toho rádi využijí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě do toho dáváš málo - cca 1/5 až 1/6 původní ceny. Za tyhle prachy bezproblémovou škodovku prakticky nepořídíš. Samozřejmě netuším, jaký plánuješ provoz. Pokud hledáš jen přibližovadlo do vedlejší vesnice, tak nějaký rok může ještě pěkně posloužit.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Wittmann napsal:

Podle mě do toho dáváš málo - cca 1/5 až 1/6 původní ceny. Za tyhle prachy bezproblémovou škodovku prakticky nepořídíš. Samozřejmě netuším, jaký plánuješ provoz. Pokud hledáš jen přibližovadlo do vedlejší vesnice, tak nějaký rok může ještě pěkně posloužit.

 

Tak 20km do práce a zpět, ježdění po městě, občas výlet do 100km a pak doveleny po Čechách. No stim se musí počítat že bude nutno zafinancovat, a je mi jasný že na Fabii jsou díly levnější.fabii mám 3 roky něco sem musel zafinancovat postupně, naštěstí to odchazelo že se to dalo zvládnout. Ale tady když to odejde tak se to asi prodraží. Nemám tucha jak se pohibujou ceny za ty díly. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rada na závěr 

proc chtít stare auto s 300 tis km

kdyz mam málo peněz koupím auto na benzin (min potencionalnich problému)

auto s 300 tis km kupuji pouze dva roky stare

aut za 130 tis je všude plno nekoukal si snad na cenu 95000

hlavne nic nebrat na splatky AAA

proti autům z Acek nic nemám,splátky sou fakt zlodejina

Nov

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Pavel Pávík Zemberi napsal:

Tak 20km do práce a zpět, ježdění po městě, občas výlet do 100km a pak doveleny po Čechách. No stim se musí počítat že bude nutno zafinancovat, a je mi jasný že na Fabii jsou díly levnější.fabii mám 3 roky něco sem musel zafinancovat postupně, naštěstí to odchazelo že se to dalo zvládnout. Ale tady když to odejde tak se to asi prodraží. Nemám tucha jak se pohibujou ceny za ty díly. 

Ceny jsou +/- stejné, jen nějaké položky na té fabii vůbec nemáš. Nájezd není úplně ideální pro naftu a konkrétně pro PD je spíše nevhodný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Pavel Pávík Zemberi napsal:

Díky za rady, samozřejmě že koukám dál, tahle se mi líbila vzhledově z fotek i celkem pěknou výbavou. Nerozumím tomu vůbec,mám Fabii 1,2 htp druhý auto,první byl forman :rolleyes:tak se právě obracím na vás kteří s těmito auty mají skusenosti a můžou dobře poradit na co koukat a čemu se vyhejbat atd. 

Proč chceš za každou cenu diesel? To najedeš ročně hodně kilometrů?

Jo, u pumpy je o něco úspornější než benzín, ale v servisu se nedoplatíš a když si to sečteš, zjistíš, že benzín vyjde o dost levněji.

Octavia II po faceliftu (od září 2008) je dobrá volba - přesnější spáry v karosérii, zářivější laky a lepší světla, která nezmatní UV zářením a paraboly xenonů, které se nevypálí.

Zkrátka předfaceliftová o rok starší Octavia II vypadá jako o 10 let starší, zatímco faceliftová má pořád jiskru v oku.

Když si vybereš benzín, tak klidně 1,2 TSI, vyrobený po půlce roku 2011, aby měla už motor se širším rozvodovým řetězem.

Je to lepší svezení než s motory 1,6.

Pokud nechceš platit 30 000 za výměnu spojek, nekupuj ji s převodovkou DSG, ale s mechanickou normální.

Jestli trváš na dieselu, pak s motorem 1,6 TDI-CR.

Mechanicky spolehlivý, ale radši ho nekupuj ve 4x4 provedení auta - kdybys musel měnit ventil zpětného vedení spalin, musíš na čtyřkolce vyndat převodovku a to se prodraží.

Nevím, jestli ty údaje sedí, protože to auto neznám, ale tohle je to, co bys měl asi hledat: https://www.autoesa.cz/skoda/octavia/liftback/nafta/106167314

Cenově je trochu jinde než ta tebou zamýšlená, ale zas by mohla chvíli držet bez desetitisícových výdajů, což u té tebou zamýšlené se očekávat nedalo.

Ale slušná Octavia II s benzínovým motorem 1,2 TSI přijde na 150 tisíc taky.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín v O2, to je taky rozporuplné téma.

  • Všechna TSI trpí na řetězové rozvody. Třeba v 1.2 TSI byly upravovány ještě roku 2012. 1.8 se vyhni obloukem, ten měl konstrukčních vad více.
  • 1.6 MPI je po všech stránkách průměrný, pověstný žraním oleje. 1.4 MPI bývá hodnocen dobře, ale do Octavie se nehodí.

Muset si vybrat, vezmu 1.2/1.4 TSI od poloviny roku 2011 s jasnou servisní historií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, Tonda-B napsal:

Proč chceš za každou cenu diesel? To najedeš ročně hodně kilometrů?

Jo, u pumpy je o něco úspornější než benzín, ale v servisu se nedoplatíš a když si to sečteš, zjistíš, že benzín vyjde o dost levněji.

Octavia II po faceliftu (od září 2008) je dobrá volba - přesnější spáry v karosérii, zářivější laky a lepší světla, která nezmatní UV zářením a paraboly xenonů, které se nevypálí.

Zkrátka předfaceliftová o rok starší Octavia II vypadá jako o 10 let starší, zatímco faceliftová má pořád jiskru v oku.

Když si vybereš benzín, tak klidně 1,2 TSI, vyrobený po půlce roku 2011, aby měla už motor se širším rozvodovým řetězem.

Je to lepší svezení než s motory 1,6.

Pokud nechceš platit 30 000 za výměnu spojek, nekupuj ji s převodovkou DSG, ale s mechanickou normální.

Jestli trváš na dieselu, pak s motorem 1,6 TDI-CR.

Mechanicky spolehlivý, ale radši ho nekupuj ve 4x4 provedení auta - kdybys musel měnit ventil zpětného vedení spalin, musíš na čtyřkolce vyndat převodovku a to se prodraží.

Nevím, jestli ty údaje sedí, protože to auto neznám, ale tohle je to, co bys měl asi hledat: https://www.autoesa.cz/skoda/octavia/liftback/nafta/106167314

Cenově je trochu jinde než ta tebou zamýšlená, ale zas by mohla chvíli držet bez desetitisícových výdajů, což u té tebou zamýšlené se očekávat nedalo.

Ale slušná Octavia II s benzínovým motorem 1,2 TSI přijde na 150 tisíc taky.

 

Tak nečekal jsem že to s dieslem je taková finanční zátěž když něco odejde. Zas tolik času za volantem netravim, tak že neuprednostnuji diesel.jen co jsem koukal tak mi převážně vyjížděli nabídky dieslu, benzínu minimum. Určitě pokouknu i po benzínu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Twisted napsal:

Benzín v O2, to je taky rozporuplné téma.

  • Všechna TSI trpí na řetězové rozvody. Třeba v 1.2 TSI byly upravovány ještě roku 2012. 1.8 se vyhni obloukem, ten měl konstrukčních vad více.
  • 1.6 MPI je po všech stránkách průměrný, pověstný žraním oleje. 1.4 MPI bývá hodnocen dobře, ale do Octavie se nehodí.

Muset si vybrat, vezmu 1.2/1.4 TSI od poloviny roku 2011 s jasnou servisní historií.

Díky za info pokouknu po tom. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, Pavel Pávík Zemberi napsal:

Tak nečekal jsem že to s dieslem je taková finanční zátěž když něco odejde. Zas tolik času za volantem netravim, tak že neuprednostnuji diesel.jen co jsem koukal tak mi převážně vyjížděli nabídky dieslu, benzínu minimum. Určitě pokouknu i po benzínu. 

Servomotor ventilu zpětného vedení výfukových plynů se často zasekne v otevřené poloze a motor zhasne (1,6 TDI, 2,0 TDI).

Výměna přijde tak na 16 000.

Předčasně opotřebované vstřiky (Continental u 1,6 TDI) stojí originální 4 x 14 000, z dieselservisu 4 x 6 000.

U 2,0 TDI jsou vstřiky Bosch, které kvalitou bionafty tak netrpí.

Zase ale na dvoulitru při závadě spojky hrozí zničení převodovky vyčnívající talířovou pružinou...

Když to srovnáš s benzínovou 1,4 TSI s problematickými rozvody, tak tam stávala rozvodová sada přes 20.000.

Dnes stojí sada skvělých 5 000, k tomu práce tak 3 000 (plus olej a filtr).

Tak když s tím počítáš, nic horšího tě asi nečeká.

Dobře, svítící kontrolka ABS - zaviněná od náboje kola odlepeným pryžovým kroužkem s magnetickými body. Výměna náboje přijde tak na 5 000.

A nebo, nechceš to celé přeplánovat a pořídit radši Fabii II s neproblematickým motorem 1,4 16V?

Je to dobré auto - jak jsi asi zjistil i ty s Fabií I a jezdit se 4-válcem je oproti 3-válci dosti příjemný upgrade...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 8. 2018 na 22:23, Tonda-B napsal:

Jo, u pumpy je o něco úspornější než benzín, ale v servisu se nedoplatíš a když si to sečteš, zjistíš, že benzín vyjde o dost levněji.

Tohle platí možná obecně, ale rozhodně ne u Octavie. Sehnat ji s v dobrém stavu s dobrým benzinem, je běh na hodně dlouhou trať (těch 1,4 TSI je v bazarech dost málo). Je daleko pravděpodobnější, že narazí na diesel, do kterého bude lít akorát naftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní by ale nemuselo znamenat zbytečně drahý v provozu a nespolehlivý.

Jo, kdyby bylo možné i nadále kupovat OI s 66 kW nebo 81 kW s rotačními čerpadly,

nebo s geniálním 1,8 20 V Turbo 110 kW nebo 132 kW, to by byl život krásný.

Jenže nová auta s těmito motory se neprodávají a ty, které jsou k mání už objely několikrát zeměkouli...

Takže nezbývá než si vybrat z těch novějších hrůz tu menší hrůzu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ja jsem kolega, který říkal Pavlovi Žemberimu určité informace. Bavili jsme se v obecné rovině. Zminíl se o dieselu, Octavii II 2.0 TDI PD. Že bohužel nemá nikoho s kým by auto prohlédnul. Doporučil jsem mu, aby se vyhnul DPF, DSG a CR. Myslím, že je dost složité vybrat koncernový motor. Dle mého názoru 1.9 TDI PD je ještě solidní nafta, i když kvalit 66 a 81 kw rozhodně nedosahuje. A jak psal kolega sehnat benzín v dobrém stavu s malým nájezdem neni snadné. No můžeme poděkovat EU, že je na nás tak hodná. Myšleno samozřejmě ironicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, je to fatální závada, ale stejně si myslím, že na počet aut vyrobených s timhle motorem, bkc, bxe... je to jeden ze spolehlivějsích dieselů a nebýt přísných emisních norem, vyráběl by se ještě donedávna. Je to samozřejmě můj názor. Já sám mám bkc, zatím jen krátce, ale jsem maximálně spokojen. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajdi za mechanikem který má zkušenosti, opravdu tomu rozumí a je objektivní. On Ti poví že se tyto motory moc nepovedly a proč tomu tak je. Není to zdaleka jen o lítající ojnici. Chápu že drtivá většina majitelů tohle slyšet nechce a je se svým výběrem spokojena.

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...