Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

To jsou důsledky té všeobecné mystifikace, že 1,9 je bezproblémová a 2,0 stojí za prd. A ono je to vlastně spíše obráceně.

"1,9 TDI je držák" - jenže to se opravdu týká jen verze 66 kw (případně starších, slabších verzí). Motor z dvojkové oct. s nimi nemá mnoho společného

"2,0 TDI je průser" - vtip je v tom, že tohoto motoru je napříč koncernem velmi mnoho variant, které se navíc objevily ve zhruba stejnou dobu. Každá modifikace měla (tak jako každý motor) nějakou tu slabinu a dohromady se ale zdálo, že na tom motoru nefunguje prakticky nic. Pravda je taková, že ty nejhorší 2,0 TDI (problém se vstřiky + vyvažováky) se dávaly do Supa a Passata. Naopak ty verze pro OCT byly relativně dobré. Vlastně byl jen problém s kombinací PD a DPF, 125 kW verzí pro RS a pak praskající hlany na BKD - ale řekl bych, že všechny hlavy, co měly prasknout, jsou už dávno prasklé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, jste určitě v tomto směru erudovanejší než já. Jsem spíše teoretik. Všeobecně, myslím dle periodik má 1.9 spoustu zastánců, tak mě trochem překvapily negativní reakce. Vím, že nafty v jedničkové octavii byly spolehlivejší. Až tak detailně jsem se o tento motor nezajímal. Byl mi doporučen BKC, tak se hledal solidni tento.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen se tu přidám do diskuze. Nastal čas výměny druhého auta co mám v rodině a mým cílem je koupě O2. Něco jsem tu načetl a vypadá to, že vyměníme F1 TDI za O2 v benzínu.

V hledáčku mám model po faceliftu, rok 2011 a 2012 - nejlépe 1.4 TSI (90 kW).  Benzín proto, že roční nájezd je do 20tis km ročně, má to 6ti kvalt, takže dálnice úplně v klidu (aktuální Fabie jezdí 70% město, 30% dálnice) a oproti např. 2.0 TDI tady i po čase budou levnější provozní náklady (nehledě na to, že spousta těch parádních TDíček bude mít 3x kolem zeměkoule a na budíku 170tis km).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Nikdy by som nekupoval benzínovu octaviu. 

Keď chceš kvalitu s benzínom rieš niečo japonské najlepšie toyotu.

Jazdim na avensise 2005, aurise 2011 a spoľahlivejšie auto som nevidel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Přes autorizovaný servis bych to určitě neřešil. Jak je znám, řešili by opravu výměnu výrazové části prahu tzn. práh +práce + lak...cena min. 10tis. Šikovný klempíř a lakýrník by to zvládl opravou do 5tis. Koroze bych se nebál, v případě že se místo po opravě správně ošetří a provede se vystříkání dutin prahu.. v případě výměny je více míst (místa napojení), kde může poté docházet ke korozi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dobrý den, prosím o radu, mám možnost koupit O2 RS liftback 125kw kód motoru CEGA, r.v.2009 - najeto 156000km za 229000,nehavarované, auto má webasto, jednu sadu kol, rádio Bolero,výhřev jen předních sedaček. Olej pravidelně meněn po 15000km, z větší části doloženo servisní knihou + fakturací (v celé intervaly jezdil do origo servisu, půlky si dělal přes známého, doloženo fakturami za olej a filtry). Nebylo meněno protože zatím slouží: DPF, tlumiče, rozvody, vstřiky, spojka. Je to otázka do pranice ale je to dobrá cena, nebo radši ještě počkat pár měsíců a koupit něco novějšího? Jo borec to kupoval jako roční vůz a od té doby je jeho nějakých cca 140000km...

 

Druhé auto za ty samé prachy je O2 RS kombi 147kw motor CCZA r.v.2009 (původní stav motoru) najeto lehce přes 102000km, ježděno jen prodloužený  servisní interval, ježděno duchalem ročník 1950(viděl jsem VTP). Meněn zadní nárazník +oprava levého prahu (údajně patník) Ale u tohoto motoru mám strach, že to bude finanční past.

 

Poradí mi někdo, brát některé z nich nebo radši vzít třeba O2 eleganci Liftback 2.0 tdi CFHC 2012, najeto také lehce přes 107000km cena 219000(prodejce bazar Louda Teplice), servisní interval LL, škodná událost na zadním nárazníku (nástřik).

 

Všechno jsou to manuály,  podmínka je tempomat, aut.klima, výhřev sedaček. 

Editováno: , autor: Ivan Iwanovič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neděkuj, já tvůj příspěvek výše četl, ale fakt nevím, co bych ti měl poradit. 

Jenom asi nějak tuším, že vybíráš podle stavu tachometru a všechny tyhle auta budou dovozový.

Popravdě ani jedna se mi nelíbí. Když jsem nedávno vybíral já, váhal jsem mezi třemi všechny rv 2012 a combi a DSG - 2,0tdi 4x4 L&K 187000km po velkém servisu za 245tis kč, dále 2,0tdi Busines 196000km za 219tis kč a nakonec jsem vybral poměrně ojedinělou 1,2TSI se 103000km velkou výbavou za 185tis kč z důvodů, které je asi zbytečné popisovat, protože dokud se s tím nesvezeš, neuvěříš. 

Jak vidíš, s cenami tvých favoritů by se mělo asi trochu zahýbat, mě přijdou trochu vysoko.

Jinak u druhého tvého auta mě rozesmál ten ročník 1950, to přece vůbec nic neznamená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to si musíš rozmyslet co chceš. O2 má multilink co může a nemusí být výhoda, záleží na úhlu pohledu. Má rozhodně lepší tovární zpracování silnější plech, kvalitnější interier.

 

O3 má ale mnohem spolehlivější motorové jednotky naftové i benzínové navíc u O3 sice vlečná náprava snižuje kvalitu jízdy ale na druhou stranu zásadně snižuje náklady na údržbu i případné poškození nápravy se lépe řeší... O3 podle mě vychází životností lépe než O2 když jí nezbouráš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O3 jsem měl, 1.4 ts 103 kw a 2.0tdi 110 kw, obě byly super ale musel jsem prodat z důvodu stavby domu. Hledám levnější auto, nájezdy by měly  sedět, minimálně podle servisek a Cebie, všechno je původ ČR. To 2.0tsi je doopravdy po dědovi, prodávaná v rámci vyrovnání dědictví,  ta 2.0tdi 125 kw je po borcovi,  co ji má 140/1600000 km, doložil mě většinu faktur, serviska úplná,  ta poslední 2012 je klasika 103kw, je z nich nejnovější, měla škodnou událost  na zadním nárazníku,  podle cebie částka asi za přelakování. Rapida bych bral ale nemá dostatečně výkonný motor a rozhodně ne za částku 229000. Spíš mi šlo o to, prioritně preferuji tu 2.0tsi, aby mi někdo napsal, neber to, je to stejnej průser jako 1.8 tsi nebo ber ale příprav si tolik a tolik peněz na opravu. Ženská mi tvrdí, že to olej nebere ale tak berte řeči od člověka, který s tím nejezdí... Jinak cokoliv pod 100kw je pomalé, můžu porovnat, v práci máme i rapidy 1.2 77kw, Octavie dokonce jednu 1.0 +1.2. Dal už od 1.4 po 2.0tsi +S3 160kw a výš. 

Editováno: , autor: Ivan Iwanovič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako, já tě tedy moc nechápu. Chceš něco levnějšího kvůli baráku, přitom vyhlížíš na "nejdražší" dvojkový. Já třeba když bych chtěl levnější dvojku po fejsliftu, koukám teda na ty levnější. Takhle to jsou vyhozený prachy, obzvláště když je předpoklad, že to za chvilku zase vyměníš (už jsi stihl mít dvě trojky) A ještě preferuješ 2,0tsi? Fakt nevím, jestli si z nás děláš prdel.

Jako chápu, že vše pod 100kw se někomu může zdát pomalé, ale když už chci kvůli penězům něco levnějšího, hodím EGO do hajzlu a pořídím si třeba i 1,6tdi.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Premyslim o koupi O3 RS ci O2RS. Nevim zda benzin ci naftu. Ale co tak sleduju tak nafta neni asi moc zadana, jelikoz je levnejsi nez benzinove ojetiny. Sledujete taky ten trend? Po jake ojetine bych mel sahnout? Nafta vitezi jen v tom, ze je levnejsi a ma nizsi spotrebu. Jinak to neni palivo budoucnosti... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivo budoucnosti není ani jedno.
Zároveň mi přijde úplně zcestné hledat ehm "RS", když řešíš spotřebu, 1.6 TDI má spotřebu nižší. A pokud spotřebu nehledáš, tak jediné, co se aspoň z 1/3 může k označení "RS" blížit, je aspoň ten benzínový motor, který nabídne mnohem lepší jízdní vlastnosti a lepší jízdní výkony.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...