Přejít na obsah

Nefunkční naklápění světel


luk59k

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
  • o 5 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Mám ojetého Favorita a byl jsem teprve na druhé prohlídce. První jsem absolvoval v Jablonci a vše OK. Na druhou jsem jel do firmy TKV Liberec a neprošel jsem kvůli nefunkčnímu ovládání naklápění reflektorů z kabiny. Pán od kterého jsem auto kupoval mě na to upozorňoval, ale zároveň říkal, že prý to mají téměř všechny ojetiny a že na STK nad tím přimhouří oko, že stačí, aby reflektory neoslňovaly. Bohužel vratislavická STK zřejmě neodpustí ani prkotiny, asi jsem měl zajet na STK do nějakého menšího města, tam snad nebudou takhle přísní. Tak holt příště, pokud by někdo měl tip na rozumnou STK do 20 km od Liberce, budu za něj vděčný.

Ještě se zeptám jak to levně opravit, nemá prosím někdo tušení, co se na tom mechanismu nejčastěji potento?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dej si to do vyhledávání, už se to tady řešilo v minulosti - ta hydraulika je na hovno, vydrží fungovat maximálně několik měsíců po výměně za novou (opravit se to nedá, bylo by nadměrně složité ten systém znovu naplnit nějakou nemrznoucí kapalinou, dokonale odvzdušnit a zabezpečit proti úniku té kapaliny) - takže je nejjednodušší místo těch hydraulických válečků namontovat elektrické servomotorky z fábie nebo oktávie - včetně ovladače na palubku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za názor. Nechce se mi investovat za blbosti, který nepotřebuju, myslím si, že reflektory neoslňují, ostatně večer jezdím zcela výjimečně. Nicméně jinak je auto celkem držák a žádné vážnější problémy nemám (což je dáno hlavně tím, že předchozí majitel se o auto staral). Pokusím se to nějak zprovoznit, aby to aspoň na tu opravnou fungovalo, pak se to může zase pos...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn, o víkendu zkusím ten bazmek nějak rozpohybovat a nebo holt musím sáhnout do kasičky.

Ještě bych se zeptal na jednu věc. Občas se mi stává, třeba za zatáčkou, že mi motor dvakrát třikrát cukne a pak je zase klid, přitom si myslím, že mi otáčky nespadnou tolik, aby musel motor protestovat. Není to nějakým blbým seřízením?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nic nerozpohybuješ, vyměnit a nepouštět nějakýho ušmudlance do motorovýho prostoru právě on bude příčinou toho že nový korektor půjde zase do háje jako to bylo u mě při výměně altíku - prý montáž zdarma výměnný systém, na feldě jsem si korektor vyměnil kdysi sám, teď mám druhou a zase nefunguje před stk jsem to nřešil asi zapoměli zkotrolovat,

občasné cukání třeba za zatáčkou je moc široký pojem, začni kontrolou uvolněných káblíků, palivový systém a zapalování - asi pokus - omyl ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Buď jak psal Ekkar, tedy dát z Fabie či Octavie, příp. koupit tu hydrauliku novou. Na druhou stranu je pravda, že na málokterém Fáčku to výškové seřízení světel funguje. Někde nad tím na STK oko přimhouří, jinde bohužel ne. :kol-32:

Naše Fáčko má regulaci stále funkční bez jediného zásahu a to je ročník 89. :) A na STK u nás to zkoušejí pravidelně, zvláště u těchhle starších vozů.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naše Fáčko má regulaci stále funkční bez jediného zásahu a to je ročník 89. :) A na STK u nás to zkoušejí pravidelně, zvláště u těchhle starších vozů.

Což jen potvrzuje myšlenku, že výjimka potvrzuje pravidlo a že první série jakýhokoliv výrobku bývají ještě neojebaný. Každopádně, drtivá většina fáček měla s tímhle systémem velký problémy - a bohužel to platilo i pro pozdější klon fáčka, felinu - měla stejné problémy. Výrobce proto od používání nespolehlivé hydrauliky upustil a počínaje octou se ve škodovkách objevil elektrický systém kontroly sklonu světel - místo velkého kruhového ovladače, se kterým stejně velká většina fáčkařů za celou dobu vlastnictví auta ani neotočila, se objevil malý příčně uložený vroubkovaný váleček - o kterým ani neví možná ještě větší část uživatelů, než tomu bylo u fáček - stačí se podívat při jakékoliv jízdě do protisměru, kolik jedničkových fábulí šajnuje naprosto bezohledně nahoru - a kolik jiných aut s mírně naloženým zadkem poblikává nahoru taky...

Bohužel, STK zkontrolujou jen funkčnost, na kontrolu aktuálního používání na silnici přímo v provozu PaChové serou, protože jinak by museli povybírat tolik lováčů, že by to možná i zachránilo státní rozpočet.

Každopádně, nefunkční regulace sklonu je podstatná závada na osvětlení a jako taková se bere jako bránící bezpečnýmu provozu na pozemních komunikacích. Pokud ji STK zjistí, nepouští auto do provozu - podle mýho názoru naprosto správně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar píše, že reflektory s porouchaným bazmekem neoslňují, navíc když ho stejně nikdo nepoužívá tak nevím, jestli to přísná STKáčka zachrání a ubyde oslňujících vozidel (musím se zeptat táty, jestli je to opravdu tak palčivý problém). Ale holt předpis je předpis, již mlčím a opravím :)

A co to cukání motoru, neví někdo? Jedná se o to, že když mi spadnou mírně otáčky, např. po brzdění před zatáčkou, tak když pak zase přidávám plyn, tak to zaškube. Zřejmě je ten motor nějak choulostivý i na malý pokles otáček, ale přece nebudu furt podřazovat, když jen trochu přibrzdím.

Editováno: , autor: bourne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celou dobu ses ani nepokusil napsat, CO je to za fáčko. Bylo jich totiž minimálně 6 motorem se lišících modelů (nepočítám odlišnosti v úrovni výbavy) - původní karburátorové 135/136 s karburátorem Jikov/Pierburg, jejich později vyráběná varianta 135/136 "Ecotronic" s elektronicky řízeným karburátorem Pierburg jiného typu a "řízeným" katalyzátorem a poslední "vstřikové" 135i/136i se systémem BMM (jednobod). Bez upřesnění se dá těžko odhadovat, proč to šklube...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A máš nebo nemáš Ecotronic? S katalyzátorem NEŘÍZENÝM se vyráběla i část obyčejných 135 s běžným mechanickým Pierburgem.

Jinak to škubání po přidání plynu těsně po předchozím krátkodobém "odstavení" napovídá, že máš buď přicpanou volnoběhovou část, nebo že nedává správně akcelerační pumpička. Chce to prohlídnout karbec a seřídit na základní nastavení - postup je někde tady na fóru, kluci ho sem věšeli - musíš použít funkci vyhledávání, je to tady někde pověšený v pdfku - sice to je z DP k Felicii, ale k exportnímu modelu do rozvojových zemí, kam se vyvážely Feliny s karbcem ještě dávno po tom, co už i fáčka v tuzemsku dostaly "stříkačku jednobod"... Samozřejmě než se začneš vrtat v karbci musíš mít v dokonalým richtiku filtr sání a zapalování = čistý svíčky se správně nastavenou mezerou, čistý kabely a "fajfky", čistý víčko rozdělovače a palec - obojí bez vypálenejch cestiček...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...