Přejít na obsah

Problém s převodovkou


Doporučené příspěvky

Jezdím s firemní Fabií které bude příští rok 10 let/372 000km a chtěl jsem jí odkoupit protože je ve vynikajícím stavu celou dobu ježděná pouze mnou. Nyní má nové rozvody, tlumiče, ložiska přední nápravy. Auto je absolutně spolehlivé a na moje cesty do práce 15km tam a 15km zpět případně semtam do prahy cca 60km ideální.Samozřejmě na nějaké cestování mám jiné lepší auto, ale to každodenní je Fabie perfektní.

Problém nastal cca 2000km zpět kdy se začal ozývat podivný zvuk z motoru v otáčkách 2000-2500 při jakékoliv zařazené rychlosti a při motoru v tahu nebo při brždění motorem se zařazenou rychlostí, pokud se otáčky jen jemně udržují nic se neozývá.

Dlouho jsem to sváděl na spojku přecijen první odešla po 190 000km tak by logicky mohlo zlobit něco i nyní (ložisko).

Po zmiňovaných 2000km se ale zvuk zhrošil a nyní už je evidentní že někde vzniká jakási vůle a zvětšuje se. Nicméně pod 2000 otáček nebo na cca 2500 se neozývá vůbec nic. Vyrazil jsem tedy za známým servisákem který dělal poslední servisy a ten řekl že to je převodovkou a vyměnit buď hned nebo ještě počkat třeba až do úplného rozsypání že to záleží na financích.

Ve firmě už auto logicky opravovat nechtějí a tak to asi padne na mě :(

Máte někdo zkušenosti o jakou závadu by se zhruba mohlo jednat ?

Čeho se mám obávat po výměně převodovky přecijen nyní mi jde řazení až extrémně jemně a precizně na Fabii.

P.S. Zapoměl jsem motor je SDi a rok je 2002/2003.

Editováno: , autor: _GK_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je jasné V převodovce zřejmě nikdy nikdo nevyměnil olej, protože Dp říká že je to celoživotní náplň. Ale 372 000 na jednu náplň je opravdu moc.

Mění se zvuk třeba i na volnoběh? šlápneš na spojku převodovka se zastaví, pustíš spojku -točí se. Samozřejmě při zatížení se může býz zvuk úplně jiný. Kdysi jsem řešil stejný problém na O1 Sehnal jsem převodovku na vrakáči asi za cca 4000 v perfektním stavu Musí být samozřejmě se stejným kodem.

Nemá cenu původní převodovku repasovat zpravidla by se cena vyšplhala daleko výš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak poslední týden byl hrozný neustále se ozýval hrozný kovový zvuk od 1500 do 3500 otáček. Ale včera to z ničeho úplně přestalo a auto se začalo chovat jako bezproblémové.

Najel jsem cca 200km a začala jiná vada a to cukání v tahu. Motor jakoby prokluzuje.

Moje teorie je že někde chybí nějaký zoubek :-D

Zítra to asi zabalím a nechám ve firmě protože šéfová si myslí že auto v prosinci prodá za cca 50 tisíc a nechce do toho dát ani korunu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rychlosti jdou řadit pořád exkluzivně dobře nikdy jsem neřídil jinou Fabii co by řadila tak krásně. Ani když zařadím na rozjezd například čtyřku a začnu pouštět spojku se nic neozývá. Na volnoběh žádné ševelení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, řeším zdá se také výše uvedený problém. Motor SDI r.v. 2001 Při zařazené rychlosti se ozývá zvláštní hučení, které se stupňuje s narustající rychlostí respektive dle výšky otáček. Po vyřazení na neutrál hučení ustane nebo je slyšet jen nepatrně. Když sešlápnu spojku hučení ustane. Rychlosti jdou řadit normálně, jen občas zpátečka nadvakrát. Občas něco při jízdě zachrastí. Před čtrnácti dny mi bylo přejímacím technikem v servise Škoda řečeno, že spojka je na konci životnosti. Dnes jsem jsi vyzvedl auto od mechanika, který označil jako příčinu potíží závadu na převodovce. Olej v převodovce prý byl v pořádku (žádné špony...)Takže nevím co s tím, zda-li problém souvisí se spojkou nebo je-li příčinou opravdu převodovka. Poradíte? Děkuji za případné tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravím pánové,

 

mám asi stejný problém, při plynu i při brždění motorem (nejdříve to dělalo při plně zahřátém motoru, teď už i při mírně) zhruba od 1800 otáček do 2500 mi něco chrastí, po vyřazení, nebo sešlápnutí spojky téměř úpně zmizí.

pánové čím to bylo nakonec???

 

Děkuji

Fabia sdi, rok výroby 2000
po výměně rozvodů, filtrů, oleje i oleje v převodovce

Editováno: , autor: jsab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj, řeším podobný problém. Fábie 1.4TDI 51KW, r.v. 2006, 153 000km najeto. Byla pravidelně servisovaná, ve 120 000km rozvody, ve 150 000km nová spojka. Nyní, když mám zařazen jakýkoliv stupeň, tak při 1500 - 2000 ot/min se při tahu motoru ozývá praskavý, vibrující zvuk, který po více než 2000ot/min. zmizí. Pokud mám neutrál, nebo zmáčknu spojku, zvuk zmizí hned. S autem jsem byl v autorizovaném servisu, kde ho měli 10 dní a nepřišli na nic. Údajně náprava to není, diff také ne a už by ho posílali přímo do Mladé Boleslavi:-) Co by to mohlo být? Opravdu převodovka? Olej v převodovce nikdy měněn nebyl (alespoň o tom nevím). Díky za rady.

Petr

Editováno: , autor: zata
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj, mám stejný problém jako poslední dotazovaný, ale úplně identický. Moje Fabie 2007, 1,4TDi 51kW, cca240tis km najeto. Je to auto které hodně jezdilo dálnice, takže je v super stavu. Chci se zeptat jestli někdo dokáže přesně specifikovat o jakou závadu se jedná a jestli je člověk schopný si to opravit v ''garáži''.

 

Moc děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...