Přejít na obsah

1929 – Škoda 6 R, 430, 430 D, 645, 860, 154, 104, 104/II, 304, 304 N, 304 ND, 306, 306 N, 306 ND, 306 K, 306 NK, 504, 506, 506 N, 506 ND


Doporučené příspěvky

Škoda 6 R byl osobní automobil vyráběný československou automobilkou Škoda v Mladé Boleslavi.

Výroba začala roku 1929 a skončila roce 1930. Vůz měl výkon 36,7 kW, maximální rychlost byla 100 km/h.

Motor uložený vpředu poháněl zadní kola, měl objem 2916 cm³. Byl k dostání jako limuzína nebo phaéton.

Bylo vyrobeno 322 kusů.

Historie:

Již během výroby LK-110 přichází mladoboleslavská automobilka s novým typem konstruovaným již v rámci koncernu Škoda. Byl označen 4R a 6R. V témže období dochází v automobilce k velkým investicím. Je postavena nová moderní karosárna v roce 1926. O dva roky později, v roce 1928, je položen základ montážní haly, kde se montují mechanické díly automobilů. Obě budovy byly technologicky propojeny což umožnilo komplexní pásovou montáž automobilů. Do té doby v Československu něco nevídaného. V roce 1930 vyrábí už 25 kusů denně, později na tři směny je kapacita továrny už 85 kusů denně.

Popis:

V roce 1928 tedy automobilka předvádí dva nové typy. Jsou v podstatě shodné. Stejné rozměry náprav, převodovky, obdobné šasi. Motor měl vrtání 75 mm a zdvih 110 mm. Stejné ventily, písty, ojnice. 4R měla 4 válce, 6R 6 válců. 32 koní a 50 koní.

Rám vozidel byl klasický. Žebřinový snýtovaný z ocelových výlisků U profilu. Obě nápravy byly tuhé odpružené podélnými půleliptickými listovými pery. Za motorem byla suchá vícelamelová spojka napojená na čtyřstupňovou převodovku. Odtud kardan k zadní nápravě. Řízení bylo šroubem a maticí. Brzdy na všechna čtyři kola. Ta byla drátová zn. Rudge Whitworth o rozměru 30 x 5, 25 SS u typu 4R a 32 x 6, 00 SS u typu 6R. Karoserie vyrobená tehdy obvyklým způsobem. Dřevěná kostra pobitá plechovými panely. Přímo v továrně byly stavěny karoserie čtyř a šestimístný phaeton, tudor ( dvoje dveře ), sedan ( čtvery dveře ), limuzína s odděleným prostorem pro řidiče. Mírně odlišnou technologií kostry volně sešroubené a potažené syntetickou kůží byly vyráběny karoserie typu Weymann.

Továrna také dodávala samostatné šasi. Na to stavěly tehdejší karosárny zajímavé karosářské výtvory. Známé je coupe od Brožíka na R4, dále výtvory od Uhlíka z Prahy i Sodomky ve Vysokém Mýtě. Přestože se vyrobilo téměř 1000 vozů 4R a třístovka 6R, do dnešní doby se jich dochovalo zřejmě jen pár.

Motory typu 6R a 4R se montují i do nákladních automobilů. Například jednoapůltuna Škoda 154 měla totožný motor s 4R.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 6 R

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 322

Motor (typ, počet válců) 6

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 2916

Vrtání (mm) 75

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 50 koní/ 000

Karburátor (značka, typ) Zenith 30 TD - 2x

Karoserie (počet dveří) 6 místný phaeton, limousine, 6 místná Weymannova

Počet míst 4-6

Délka (mm) 5150 - údaje platí pro phaeton

Šířka (mm) 1680

Výška (mm) 1840

Rozvor (mm) 3460

Rozchod před/zad (mm) 1380/1380

Pohotovostní hmotn. (kg) 1500

Pohon zadní, kardan

Převodovka man 3+1

Pneu 32 x 6,00 SS

Rychlost (km/h) 100

Spotřeba (l/100km) 16-20

Brzdy mechanické bubnové

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1930

post-8682-0-33737800-1346147691_thumb.jp

post-8682-0-36340800-1346147695_thumb.jp

post-8682-0-00567400-1346147699_thumb.jp

post-8682-0-59096600-1346147704_thumb.jp

post-8682-0-07774400-1346147706_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 430 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda od roku 1929 do roku 1936.

Výroba byla zahájena v roce 1929. Vyráběl se jako sedan, kabriolet, roadster, phaéton a kabriolet. Měl motor s objmem 1 661 cm3 a s výkonem 22 kW, vůz dosahoval rychlosti až 80 km/h. Motor byl uložený vpředu, poháněl zadní kola. Výroba skončila v roce 1932, bylo vyrobeno 3 028 kusů.

Maximální rychlost 80 km/h

Spotřeba 10 — 12 l/100 km

Objem 1 661 cm3

Vrtání × zdvih 72 × 102 mm

Výkon 22 kW

Užitková hmotnost 1 100 kg

Rozměry

Délka 4 430 mm

Výška 1 750 mm

Šířka 1 660 mm

Rozvor 2 800 mm

Škoda 430 D

Model 430 D se začal vyrábět v roce 1930. Byl skoro stejný jako model 430m měl jen větší rozvor (2 900 mm), větší objem (1 802 cm3), větší rychlost (90 km/h) a větší výkon (24 kW). V roce 1934 byl zesílen výkon na na 28 kW a maximílní rychlost se zvýšila na 95 km/h. Výroba skončila v roce 1936. Bylo vyrobeno jen 651 kusů.

Maximální rychlost do r. 1934 90 km/h od r. 1934 95 km/h

Spotřeba 10 — 12 l/100 km

Objem 1 661 cm3

Vrtání × zdvih 72 × 102 mm

Výkon do r. 1934 24 kW od r. 1934 28 kW

Rozměry

Délka 4 430 mm

Výška 1 750 mm

Šířka 1 660 mm

Rozvor 2 900 mm

post-8682-0-58474800-1346147755_thumb.jp

post-8682-0-21325400-1346147759_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 645 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Vyráběl se od roku 1929.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec SV o objemu 2492 cm³, měl výkon 33 kW (45 koní). Maximální rychlost byla 90 km/h. Vůz vážil 920 – 1250 kg a spotřeboval 14 l na 100 km.

Výroba byla ukončena v roce 1934, vyrobilo se celkem 758 kusů.

Počátkem 30. let vyrábí firma Škoda celou řadu vozidel. Podvozky typů 422, 430, 430 D, 645, 650 a 860 měly téměř shodnou konstrukci, lišily se jen velikostí, rozvorem a různými detaily. Jak již bylo zvykem, továrna dodávala různé typy karoserii. Navíc, dle tehdejších možností a zvyklostí, bylo možno zakoupit jen šasi vozidla, na které mohla kterákoliv tehdejší karosárna vytvořit zakázkovou karoserii. Vznikaly tak sportovní roadstery, coupé, pohřební vozy, valníky. Z karosáren bych jmenoval firmu Jech z Prahy, plzeňského Brožíka, pražského Uhlíka, vysokomýtského Sodomku aj.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 645

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 758

Motor (typ, počet válců) 6

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 2492

Vrtání (mm) 72

Zdvih (mm) 102

Výkon (výkon/ot.min) 45 HP/3000

Karburátor (značka, typ) Zenith 30 U

Karoserie (počet dveří) limusina, landaulet, tudor, sedan, phaeton, cabriolet

Počet míst 4-6

Délka (mm) 4750

Šířka (mm) 1660

Výška (mm) 1680

Rozvor (mm) 3375

Rozchod před/zad (mm) 1360/1360

Pohotovostní hmotn. (kg) 1540 (phaeton)

Pohon zadní, kardan

Převodovka man 3+1

Pneu 5,50 x 18

Rychlost (km/h) 90

Spotřeba (l/100km) 14

Brzdy mechanické bubnové

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1934

post-8682-0-91609000-1346147869_thumb.jp

post-8682-0-90836100-1346147875_thumb.jp

post-8682-0-62323700-1346147879_thumb.jp

post-8682-0-40771300-1346147883_thumb.jp

post-8682-0-32351200-1346147888_thumb.jp

post-8682-0-13330400-1346147892_thumb.jp

post-8682-0-37529300-1346147897_thumb.jp

post-8682-0-22515300-1346147902_thumb.jp

post-8682-0-46468000-1346147905_thumb.jp

post-8682-0-18321000-1346147910_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 860 byl luxusní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Vyráběl se od roku 1929. Byly to většinou šestimístné až osmimísté limuzíny ale vyráběly se např. i kabriolety.

Motor byl vodou chlazený řadový osmiálec SV o objemu 3380 cm³, měl výkon 44 kW (60 koní). Maximální rychlost byla 110 km/h. Vůz vážil 1265 – 1850 kg.

Výroba byla ukončena v roce 1932. Vyrobilo se celkem 49 kusů, z toho 3 přežily dodnes.

Počátkem 30. let vyrábí firma Škoda celou řadu vozidel. Podvozky typů 422, 430, 430 D, 645 a 860 měly téměř shodnou konstrukci, lišily se jen velikostí, rozvorem a různými detaily. Jak již bylo zvykem, továrna dodávala různé typy karoserii. Navíc, dle tehdejších možností a zvyklostí, bylo možno zakoupit jen šasi vozidla, na které mohla kterákoliv tehdejší karosárna vytvořit zakázkovou karoserii. Vznikaly tak sportovní roadstery, coupé, pohřební vozy, valníky. Z karosáren bych jmenoval firmu Jech z Prahy, plzeňského Brožíka, pražského Uhlíka, vysokomýtského Sodomku aj.

Tato nová řada automobilů Škoda se představila na podzimním pražském autosalonu v roce 1929 Jejich označení odpovídalo vždy počtu válců a výkonu v koních.

Největším typem byla Škoda 860, což byl nejluxusnější typ nabízený automobilkou. Byl drahý. Proto také odbyt odpovídal jeho určení. Bylo postaveno jen 49 kusů tohoto výjimečného vozidla. Výroba skončila v roce 1932. Jeho osmiválec 3880 ccm dával 60 koní.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 860

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 49

Motor (typ, počet válců) 8

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 3880

Vrtání (mm) 75

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 60 HP

Karburátor (značka, typ) Zenith 42 U, Zenith UP 36

Karoserie (počet dveří) limusina, cabriolet, faux-cabriolet

Počet míst 4-6

Délka (mm) 5425

Šířka (mm) 1750

Výška (mm) 1880

Rozvor (mm) 3570

Rozchod před/zad (mm) 1400/1400

Pohotovostní hmotn. (kg) 1850

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 6,50 x 20

Rychlost (km/h) 110

Brzdy mechanické bubnové s posilovačem Dewandre

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1932

post-8682-0-91335900-1346148296_thumb.jp

post-8682-0-27600700-1346148298_thumb.jp

post-8682-0-11736100-1346148300_thumb.jp

post-8682-0-32200500-1346148303_thumb.jp

post-8682-0-74198100-1346148306_thumb.jp

post-8682-0-61365000-1346148310_thumb.jp

post-8682-0-61279400-1346148314_thumb.jp

post-8682-0-96355400-1346148318_thumb.jp

post-8682-0-46005300-1346148323_thumb.jp

post-8682-0-58196600-1346148327_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 154 byl užitkový automobil vyráběný automobilkou Škoda od roku 1929 do roku 1931. Byly to hlavně valníky, autobusy nebo hasičské vozy. Vyrobilo se celkem 750 kusů.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec SV o objemu 1944 cm³, měl výkon 22 kW (30 koní).Vůz mohl jet maximálně 60 km/h.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 154

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 750

Motor (typ, počet válců) 4

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1944

Vrtání (mm) 75

Zdvih (mm) 110

Výkon (výkon/ot.min) 32,6 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith TD 30

Karoserie (počet dveří) valník, autobus, užitkové, hasicí aj.

Délka (mm) 4840 valník

Šířka (mm) 1700

Výška (mm) 2150

Rozvor (mm) 3120

Rozchod před/zad (mm) 1300/1300

Pohotovostní hmotn. (kg) 1100

Celková hmotnost (kg) 2600

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu vpředu 30x5,00 SS, vzadu 32x6,00 SS

Rychlost (km/h) 60

Spotřeba (l/100km) 14-16

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 12 V

Ostatní nákladní, autobus

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1931

post-8682-0-38211600-1346148402_thumb.jp

post-8682-0-42696300-1346148403.txt

post-8682-0-53341900-1346148404.txt

post-8682-0-48616200-1346148407_thumb.jp

post-8682-0-30629300-1346148408.txt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 104 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Byl to klasický valník, autobus nebo hasičský vůz. Celkem bylo vyrobeno 2023 těchto aut. Vyráběly se dva typy: Škoda 104 a Škoda 104/II.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 104

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 1498

Motor (typ, počet válců) 4

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 1661

Vrtání (mm) 72

Zdvih (mm) 102

Výkon (výkon/ot.min) 30 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith 30 U

Karoserie (počet dveří) valník, autobus, užitkové, hasicí aj.

Rozvor (mm) 3030

Rozchod před/zad (mm) 1360/1360

Pohotovostní hmotn. (kg) 1000

Celková hmotnost (kg) 2500

Pohon zadní kardan

Převodovka man 4+1

Pneu vpředu 6,00x18, vzadu 7,00x18 SS, nebo 7,50 x 18 SS

Rychlost (km/h) 60

Spotřeba (l/100km) 14-15

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 12 V

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1931

Škoda 104

Škoda 104 se vyráběla mezi lety 1929 a 1931. Motor o objemu 1661 cm³ měl výkon 22 kW (30 koní), vůz vážící okolo 1300 kg s ním dovedl jet 60 km/h. Měl spotřebu 14 – 15 l/100 km. Celkem se vyrobilo 1498 kusů.

Škoda 104/II

Škoda 104/II se vyráběla od roku 1937 do roku 1940. Motor měl výkon 28 kW a objem 1802 cm³³, spotřeba se pohybovala okolo 15 l/100 km. Maximální rychlost byla 70 km/h. Vyrobilo se jich 525.

Nákladní automobil konstrukce Škoda, vyráběný v mladoboleslavské pobočce firmy Akciové společnosti, dříve Škodovy závody v Plzni, v několika modifikacích v letech 1937-1938. Dvoudveřový a dvousedadlový vůz s otevřenou valníkovou plošinou byl vybaven tuhým žebřinovým rámem, nýtovaným z ocelových U-profilů, přední řídicí i zadní hnaná náprava byly tuhé, odpružené podélnými půleliptickými listovými pery. Motor spolu se čtyřstupňovou převodovkou se zpětným chodem byl umístěn v jednom bloku vpředu, pohon zabezpečoval spojovací hřídel k rozvodovce nad zadní nápravou, všechna kola byla zabezpečena mechanickou bubnovou brzdou. Branná moc převzala do podzimu 1938 přes 250 vozů, které byly většinou k převozu jednotek pěchoty v rámci rychlých divizí.

post-8682-0-45185900-1346148449_thumb.jp

post-8682-0-41337600-1346148450_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 304 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník a vozy s označením N nebo ND jako autobusy, přesto existovaly i jiné typy (např. cisterny). Výroba začala roku 1929 a zkončila o deset let později, vyrobilo se 636 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec OHV o objemu 5 – 5,5 l. Měl výkon 33 – 49 kW (45 – 66 koní). Vůz dosahoval rychlosti až 50 km/h

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 304

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 636

Motor (typ, počet válců) 4

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 4849

Vrtání (mm) 105

Zdvih (mm) 140

Výkon (výkon/ot.min) 50 koní

Ostatní kubatury (ccm) 5517, (112x140mm), 66 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) valník, sklápěč, tahač, skříň, užitkové nádstavby, vojenské nádstavby, autobusy aj.

Rozvor (mm) 3665, později 3825, 4175, 4565

Rozchod před/zad (mm) 1786/1625, později 1835/1725

Pohotovostní hmotn. (kg) 2900-3250

Celková hmotnost (kg) 6250

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu 32x6 SS, později 8,25 x 20

Rychlost (km/h) 40-50

Spotřeba (l/100km) 23-28

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V

Ostatní pozdějiší serie byly označeny 304N a 304ND

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1939

post-8682-0-99886100-1346148480_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 306 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník a vozy s označením N, ND nebo NK jako autobusy, přesto existovaly i jiné typy (např. cisterny). Výroba začala roku 1929 a skončila o deset let později, vyrobilo se 185 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 7,3 – 8,3 l. Měl výkon 49 – 74 kW (67 – 100 koní). Vůz dosahoval rychlosti až 60 km/h

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 306

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 185

Motor (typ, počet válců) 6

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 7274

Vrtání (mm) 105

Zdvih (mm) 140

Výkon (výkon/ot.min) 67 koní

Ostatní kubatury (ccm) 8276 (112x140 mm), 100 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) valník, sklápěč, tahač, skříň, užitkové nádstavby, vojenské nádstavby, autobus, aj.

Rozvor (mm) 3665, později 3825, 4175, 4565

Rozchod před/zad (mm) 1786/1625, později 1835/1725

Pohotovostní hmotn. (kg) 2950-3350

Celková hmotnost (kg) 6850

Pohon zadní kardan

Převodovka man. 4+1

Pneu 34x7 SS, později 9,50 x 20

Rychlost (km/h) 55-60

Spotřeba (l/100km) 28-31

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V

Ostatní pozdějiší serie byly označeny 306N, 306ND, 306K, 306NK,

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1939

post-8682-0-62834900-1346148522_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 504 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník. Výroba začala roku 1929 a skončila v roce 1935, vyrobilo se 43 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec (odtud název 504) s rozvodem OHV. Měl objem 4 849 cm³ nebo 5 517 cm³, výkon byl 33 – 49 kW (45 – 66 koní). Vůz dosahoval rychlosti až 36 km/h.

Vyráběla i verze s šestiválcovým motorem nazvaná Škoda 506.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 504

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 43

Motor (typ, počet válců) 4

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 4849

Vrtání (mm) 105

Zdvih (mm) 140

Výkon (výkon/ot.min) 45 HP

Ostatní kubatury (ccm) 5517 (112x140 mm)

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) nákladní, užitkové

Rozvor (mm) 4065

Rozchod před/zad (mm) 1820/1800

Pohotovostní hmotn. (kg) 3100

Celková hmotnost (kg) 8100

Pohon zadní kardan

Převodovka man 4+1 x 2

Pneu 38x7 SS

Rychlost (km/h) 36

Spotřeba (l/100km) 28-32

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V

Ostatní nákladní, autobus

Výroba od r. 1928

Výroba do r. 1935

post-8682-0-63851700-1346148563_thumb.jp

post-8682-0-93346600-1346148564_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda 506 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník. Vozy s označením N nebo ND byly vyráběny jako autobusy, kromě valníků a autobusů však existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1929 a skončila v roce 1940, vyrobilo se 336 těchto aut.

Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 7,3 – 8,3 l. Byl stejný jako motor Škody 306. Měl výkon 49 – 74 kW (67 – 100 koní). Vůz dosahoval rychlosti až 50 km/h.

Od stejné doby byl vyráběn i vůz Škoda 504, který byl kromě motoru shodný s modelem 506.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ 506

Rok 1929

Počet vyrobených strojů 336

Motor (typ, počet válců) 6

Umístění motoru vpředu

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 7274

Vrtání (mm) 105

Zdvih (mm) 140

Výkon (výkon/ot.min) 67-75 koní

Ostatní kubatury (ccm) 8276 (112x140 mm), 100 koní

Karburátor (značka, typ) Zenith

Karoserie (počet dveří) nákladní, užitkové, autobus

Rozvor (mm) 4065 typ 506, 4565 typ 506N, 5340 typ 506 ND

Rozchod před/zad (mm) 1780/1800, později 1840/1860

Pohon zadní kardan

Převodovka man 4 + 1 x 2

Pneu 10,50 x 20

Rychlost (km/h) 35-50

Spotřeba (l/100km) 38-44

Brzdy tlakovzdušná bubnová

Elektřina 12 V

Výroba od r. 1929

Výroba do r. 1940

post-8682-0-46451000-1346148597_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...