Přejít na obsah

1923 – Laurin & Klement 105 500, 505, Sp, 210, 150, L&K – Škoda 500, 505, 505 N, 150


Doporučené příspěvky

Laurin & Klement 105 (ke konci výroby Laurin & Klement – Škoda 105 nebo jen Škoda 105) byl automobil vyráběný československou automobilkou Laurin & Klement od roku 1923 do roku 1925. Byl to nástupce typu 100, jediným rozdílem byla náhradní pneumatika upevněná na straně.

Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 18 kW (25 koní), vrtání 72 mm a zdvih 110 mm. Objem válců byl 1791 cm³. Vůz mohl jet maximálně 80 km/h.

Celkem se vyrobilo 277 kusů.

Značka Laurin & Klement

Země Československá republika

Typ 100 (105)

Rok 1922

Motor (typ, počet válců) 4

Kubatura (ccm) 1791

Výkon (výkon/ot.min) 20 HP

Výroba od r. 1922

post-8682-0-17653100-1346150695_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Laurin & Klement Sp 9/30 HP, Československo 1920

Čtyřdveřový čtyř až šestimístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV a L-hlavou, objem 2413 cm³, vrtání 80 mm a zdvih 120 mm, karburátor Zenith, výkon 22 kW (30 koní). Obě nápravy tuhé na listových perech. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3220 mm, rozchod 1200/1200 mm, hmotnost podvozku 740 kg, maximální rychlost 75 km/h.

V letech 1923 až 1924 bylo vyrobeno 37 vozů typu Sp, na něj navázal technicky shodný typ 210 (1924-1925, 287 vozů). Na snímku je faeton typu Sp.

Fotografie je z prvního dílu knihy L&K-Škoda 1895-1995.

post-8682-0-64057900-1346150819_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...