Jump to content
Wassermann

Výfuk, výměna...

Recommended Posts

Zdravím všechny,

tak Fabie nám tento rok slaví už 7.narozeniny, jestli se nepletu. Ptal jsem se mechaniků v servisu, jak dlouho se dá počítat s životností výfuku a oni mi tvrdili, že u Fabie výfuk ještě nikdy neměnili, je prý to velice odolná součást... Mňo, rád věřím, ale stejně se mi to nezdá, 7let už je hodně dlouhá doba, tak se chci zeptat hlavně těch, kteří mají Fabie z prvních let výroby. Měnili jste už některý díl výfuku? A kolik stál díl+výměna? A byl origo/neorigo? Díky za zkušenosti, přeji všem pěkný den.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda, že ty origo výfuky docela drží, dělám ve škodovce už 5let a zatim jsme měnila tak 10 výfuků na fábii. některý z toho byly vadný katíky, někdy prasklej vlnovec. vysloveně zrezlý byly tak dva, kdy šlo o firemní auta, který jezdili pořád v zimě po prosolený silnici a obě měla najeto přec 200000Km. Samozřejmě, že porezne každej vejfuk, ale skládá se z mnoha vrstev a než prorezne, chíli to trvá.. ;) Jinak při výměně jedině origo, minimální výdrž při max. zatížení je 5 let, navíc škodovka na výfuky dává po výměně prodlouženou záruku....a ty ceny taky nejsou tak hrozný B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě tam předchozí majitel namontoval sportovní zadní část výfuku (poslední expandér + koncovka) a objímkou připevnil k původnímu uříznutému výfuku a musím říct, že ten sportovní je rezavý o dost víc než ten původní :angry:

Jenže stejně při výměně výfuku se musí řezat, bo je od katalyzátoru v jednom kuse.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 1999 v provozu od 9/2000. Výfuk je ve střední části už dost rezavej a na prvním tlumiči je v místě spoje viditelná prasklina, ale ještě není skrz. Doufám, že vydrží co nejdýl! Auto skoro není garážované, jezdí v létě i v zimě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tak, vydrz originalnich vyfuku je skutecne nadprumerna. A vzhledem k jeho vydrzi budu menit (pokud k tomu vubec dojde) zase za original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje má tak 6 let a výfuk jsem tento rok měnil... a když jsem viděl, co vymontovali, byl to děs... celý tlumiš byl zarezlý a dost... Teď mám ULTER laděný sport. tlumič a plná spokojenost... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za reakce, tak to zatím vypadá, že alespoň tahle součást je vyrobená kvalitně. Teď, po roce provozu mám výfuk lehce potažený rzí, ale mechanik ve Škoda servisu tvrdil, že to má každá Fábie a není prý důvod k obavám, že by koroze postupovala do hloubky, tak uvidím :huh: A když bych po pár letech musel výfuk měnit, asi bych hlavně kvůli životnosti šel do originálu. Nevíte jen někdo, v jakých cenových relacích se pohybuje originál a v jakých neorigo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám auto staré 4roky a střední část je už dost rezavá,takže jen čekám kdy to praskne.Ostatní části jsou chycené ale není to nejhorší.Tak na čem záleží?Jasně mám najeto 100 000km a jezdím celoročně,ale že by mně mněl výfuk vydržet ještě dva roky?

To teda nevím. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Já mám auto staré 4roky a střední část je už dost rezavá,takže jen čekám kdy to praskne.Ostatní části jsou chycené ale není to nejhorší.Tak na čem záleží?Jasně mám najeto 100 000km a jezdím celoročně,ale že by mně mněl výfuk vydržet ještě dva roky?

To teda nevím. :o

Jde o to, že i když už se to zdá hodně rezatý, pořád to dost vydrží,,,uvidíš ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to by bylo dost dobrý.To jsi mně potěšil,protože už jsem se chystal na výměnu,ale takhle ještě počkám a jestli máte pravdu o čemž nepochybuji tak má výměna výfuku se odkládá na neurčito.Dík :skoda:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som tiež po 4 rokoch zistil,že mam posledny diel vyfuku nie ešte deravy ,ale už pekne chyteny hrdzou.Bolo to pred STK tak som kupil tmel na opravu vyfukov riadne som ho vyčistil vytmelil a natrel žiaruvdornou striebrenkou.Po mesiaci možno dvoch to bolo všetko dole, tmel aj farba.Myslel som,že je po vyfuku ale už je to rok a vyfuk je stale hrdzavy ale dobry-drži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje auto ma ctyri roky, a prvni vrstva uz se z koncove casti odplupuje fest , ale tech vrstev tam tolik ze to je jak matrioska...slopnes jedno a hned ceka dalsi .)taky sem se hrozil jak sem to videl...ale ono to akorat blbe vypada ale funguje to porad dobre..nekde sem tady daval foto.-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
moje Fabka je v provozu od 6/2000. parkovano celorocne venku. vyfuk zatim drzi :ph34r:

vono de asi taky oto, v jaký lokalitě to auto nejvíc jezdí, ale co tak koukám nejvíc shnilí auta jezděj tady u nás na severu, páč je tu vždycky hodně snehu a hodně solení, což zrovna na vejfuck je docela chuťovka :disgust:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A taky na způsobu provozu, pokud někdo jen popojíždí a do práce jezdí 10km, tak bude mít vodu ve výfuku skoro pořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem Fabii 5 let starou (benzín) a má již mezi předním dílem sponu. Takže byl měněn pravděpodobně střední díl. Jinak na potrubí je pokročilá rez a u předního to prorezlo durch. :disgust: Zajímal jsem se proto o nový a origo střední díl vyjde na 2000 tisíce a koncový ještě o něco dráž. Takže jsem to zatím nechal zavařit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koupil jsem Fabii 5 let starou (benzín) a má již mezi předním dílem sponu. Takže byl měněn pravděpodobně střední díl. Jinak na potrubí je pokročilá rez a u předního to prorezlo durch. :disgust: Zajímal jsem se proto o nový a origo střední díl vyjde na 2000 tisíce a koncový ještě o něco dráž. Takže jsem to zatím nechal zavařit.

U některýho druhu motoru je ta spona už z výroby, výfuky jsou skoro ke každýmu motoru jiný...nevěřím, že by origo výfuk vydržel míň než 5 let,,,, :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koupil jsem Fabii 5 let starou (benzín) a má již mezi předním dílem sponu. Takže byl měněn pravděpodobně střední díl. Jinak na potrubí  je pokročilá rez a u předního to prorezlo durch. :disgust:  Zajímal jsem se proto o nový  a origo střední díl vyjde na 2000 tisíce a koncový ještě o něco dráž. Takže jsem to zatím nechal zavařit.

U některýho druhu motoru je ta spona už z výroby, výfuky jsou skoro ke každýmu motoru jiný...nevěřím, že by origo výfuk vydržel míň než 5 let,,,, :ph34r:

Mám motor 1.4 44kW benzín a auto vyrobené v první polovině roku 2001. Koupil jsem ho od starší dámy, která ho parkovala v garáži a používala pravděpodobně spíše na krátké vzdálenosti. Jestli je výfuk originál nejsem schopný posoudit. O tom, že je výfuk již měněný mě ujišťovali v servisu Havex, prý údajně podle spony. Osobně se mi zdají oba díly výfuku ve stejné fázi opotřebení. Střední díl výfuku měl trhlinu v místě spoje výfukového potrubí a samotného tlumiče výfuku a další díru jsem vyrobil sám na koleně výfukového porubí (také střední díl) při odstraňování koroze.

Tak přísahám! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

12/99,88tis.km :v servise Škoda v Kralupech nad Vltavou mi řekli,že je výfuk zralej na výměnu.Známej ze servisu Škoda (Klokočka) mě ujistil,že je výfuk jen lehce orezlý a je O.K.Tak komu mám věřit?Samozřejmě známému.Teď mě všichni budou radit -podívej se sám -tak sem se podíval a výfuk je v pohodě (opravdu jen lehce orezlej).Takže co z toho plyne?

1.pokud nemáš známého v autorizovaném servise,tak tě tam oškubou jak husu :disgust:

2.origo výfuk je opravdu kvalitní :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...