Jump to content
3skac11

Tyč stabilizátora Fabia

Recommended Posts

....chystám sa vymenit tyče obidvoch stabilizátorov. Mám Fábiu Combi 1,2 ,47kW r.v2003. Mám najazdené asi 58000km a tyče stabilizátorov sú ešte pôvodné ale rozdrbané na mraky. Počuť to až v kokpite, tak som sa rozhodol, ze ich vymením.

Na trhu sú určite lacné aj drahšie verzia a chcel by som sa opytať TÝCH, ktorý to už menili akú značku kupovali resp. s ktorými majú dobré skúsenosti a ktoré nestoja za nič.

Edited by 3skac11

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvalitní jsou origo, jinak TRW, Moog jsou velmi dobré.....u zbytku (Feby - ač dříve slušná značka, dneska nic moc , China - Starline, Vika, Pride) je to o loterii = může ti vydržet x desítek tisíc km, nebo jen pár km...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vzhledem k tomu, že máš MR 2003, tak kromě kostí zkontroluj i uložení tyče stabilizátoru v těch gumových pouzdrech na konzolách nápravnice. U starších ročníků jsou bakelitový pouzdra a ty se vydrolujou - pak mezi tyčí a gumou chybí dva milimetry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som menil tyčky stabilizátora pri stave 128 000 km,pravá klepala.Dával som značku MOOG.Po roku a pol zasa pravá búcha,odjazdil som 24 000 km,teda aspoň si myslím že je to tyčka stabilizátora.Rany idú z pravej strany,dal som dole pravé koleso a skúšal som silou pravú tyčku a jasne v nej lupkalo a bolo aj počuť ťuk ťuk ,povedal by som že skôr na spodnom upevnený ako na na tlmiči.Pravá tyčka drčí pevne.Pozrel som aj gumy na stabíku dole na kasni a tam to vyzeralo dobre.Čaká ma výmena oleja,tak to potom poriešim,ale mám pocit že sa mi to dosť zhoršuje,akokeby zo dňa na deň viac a viac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,prosimtě jaky je postup při vyměně tyče stabilizátoru.Někde jsem četl že,když maš špatny postup mužeš zničit servo,měl jsem knižku jak na to,ale někdo mi ji ukrad...děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zjisteni spatne kosti stabilizatoru je uplne jednoducha metoda. Stoupnout si k autu k prednimu sloupku a auto rozhoupat do strany. Jestli je spatny stalibizator teda klouby na te kosti tak to zacne tukat :kol-28: Takto staci auto obejit a zkusit rozhoupat z obou stran a je hned slyset ktery je vadny. Vecinou to odnasi leva strana jako prvni, ale nemusi to byt pravidlem.

A na vymontovani vubec nic neni, jen davat proste pozor abys pri povolovani matic nechytnul o hadici k brzdam nebo neutrhnul dratky od desticek atp. Ja parkrat menil i tak zatuhle, ze to neslo povolit vubec a normalne se mi to smekalo a byl konec=opravdu stare zarezle matice a uplne vyklochtane cepy.

Tak jsem vzal flexu a tenky rezny kotoucek a frk frk a byl dole. Jen tady je treba velke opatrnosti aby se nerizlo kam se nema, ale jde to bez problemu. Pak dat novy stabik jak byl otoceny sroubama ten puvodni a oba je dobre usadit a zatahnout :kol-47:

Jen pri tom rezani, kdyz vazne neni jina moznost je dobre ho nejprve riznout normalne v pulce aby nebyl napruzeny! A potom opatrne proriznout vedle matic a vyklepnout ven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde jsem četl že,když maš špatny postup mužeš zničit servo,měl jsem knižku jak na to,ale někdo mi ji ukrad...

ten kto to písal asi niečo pred tým zobral alebo bol nafetovaný :w00t1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mna čaká výmena už po druhý krát, menil som ich rok a pol dozadu keď mi niečo klepalo, spolu s pružinami, tlmičmi. Krátko po výmene 50-100km to robilo zas, no na náprave som mal všetko nové tak som to neriešil. nedávno som mal na auto na zdviháku a sú tie tyčky v prdeli, odvtedy ubehlo už asi 20000 so stálym hrkanim nápravy :/ mal som tam moog, už o nich nechcem viac ani počuť, teraz som vzal meyle hd...uvidíme

Share this post


Link to post
Share on other sites

vymenené a je ticho :-) nakoniec tie staré neboli moog ale značka "optimal germany" takže odporučam tuto značku nebrať nakoľko vydržali len pár dní...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, já bych potřeboval tyčky stabilizátoru, ale kratší. Origo jsou moc dlouhé, resp. při jízdě dopředu je to ok, dokud nevezmu nerovnost. Pokud couvám, tak mi už dře stabilizátor o poloosu. Mám tam stavitelný podvozek -60 mm. Nevíte někdo, kde se dají sehnat? Dík :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som menil tyčky zn.MOOG pri 125 000 km a ľavá z pohľadu vodiča drží dodnes a pravú som už menil po 25 000km (150000) a teraz sa zasa ozýva pravá po necelých 161 000 km.Prečo iba pravá strana odchádza,alebo som mal smolu na diely.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravá odchází víc, páč vymetá všechny ty kanály a díru na kraji silnice :) levá si v klídku jede po té kvalitní části silnice :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som menil pravu po 6 rokoch cca 65000km... bol tam este original. Dal som znacku moog a vydrzala mi rok. Idem zasa menit, lebo je zasa out. A uz aj prava originalka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem teď měnil tyčky i gumy a obojí jsem koupil ve Škodovce. Jedna tyčka za 508 kč a guma za 95 kč. Tyčky jsou Trw a gumy origo. Mám najeto 300 tis. a měním podruhé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...