Přejít na obsah

Výměna oleje a jaký olej do 1.6 TDI CR 77 kW


gosh

Doporučené příspěvky

Prvovýroba byla právě 0W30 a pak byla nahrazena 5W30, takže ted přechází zpět na 0W30 ?

Každopádně je to úplně fuk. Ty oleje po zahřátí budou mít podobné vlastnosti.

 

Jinak od výrobců mobil a pod. určitě bezproblémů dál koupíš 5W30 se specifikací 507.00, protože je to pro ně jednoduší. Na 5W30 jezdí drtivá většina atmosfér, mazda atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 15. 4. 2020 na 10:54, Petanecek napsal:

U mě motor nebral do 300 000 ani deci oleje, od 300 000 bere tak 0,1 - 0,2 dcl na 1000 km. Většinou dlouhé trasy dálničního typu.

Používám olej Millers Oil EE Longlife 5W40. Rozhodně byl rozdíl, když jsem na ten olej přešel z toho původního. Nižší vibrace, rychlejší zahřátí oleje, a i o deci či dvě nižší spotřeba a také rychlejší chlazení oleje v létě na dálnicích. JInak jsem měl na začátku standardní Shellácký olej, pak jsem zkoušel Texaco Havoline Ultra S 5W-40, ale tak jsem o tom nebyl přesvědčený. U Millers Oil jsem vcelku spokojený.

Ted přemýšlím jít na vyšší viskozitu, pokud tady bude pořád únik. Jinak turbo a dpfko ještě originální.

dneska som nahodne nasiel 10W-50 s ACEA C3 pre DPF, hned si ma napadol

https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-GALAXIE-S-10W-50-2l-d1917.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Škoda (VWS) nyní přišla s olejem 0W-30, který dle všeho byl lit do motorů na začátku výroby, pak přešli na 5W-30, načež jsou VWS nazpět u 0W-30. Já zatím využívám opět 5W-30, 50700. 5W-40, kterou jsem používal dříve, mi zapekla pístní kroužky do pístů, tudíž se nebyli flexibilní a vznikal tam únik oleje (ca 2dcl na 2000km). Proto už tento typ oleje nikdy více. Možná do budoucna zkusím 0W-30, ale zatím budu tvrdošíjně využívat 5W-30 (výměna vždy po ca 15000km). Nyní využívám Helix HX8 ECT 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0W30 je ze zakapalněného plynu a měl by být lepší co se týče úniků a detergetních účinků.

Nicméně zapečené kroužky u 1.6 TDI ?  To asi ne... snad jedině kdyby jsi do toho lil polosynthetiku.

Pokud by se ti podařilo zapéct kroužky tak by byl už v hajzlu i DPF filtr.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, to je racionální stránka života, a pak je tu iracionální, tedy emocionální, kdy to auto mám rád a nechci ho prodávat, ani ho dát došrotu, chci si ho držet v maximální technické pohodě (neznamená umyté) a užívat si ježdění s tím autem. Někomu jsem vykládal, že je to prostě moje milenka, stojí mě skoro to samé, jako by to byla živá milenka, jenom mi dává ty emoce trošku jinak najevo. Doufám, že toto chápeš.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm Shell Hx8? 

Prečo? 

Od Shellu je top olej Ultra ECT C2/C3...

Akože prémia... 

Alternatíva je Ultra AV-L oba sú 0W. 

Ten Hx8 píšu, že je základ. 

Inak cenín, že to auto máš tak rad, aspoň nie som sam. 

Milión km ale v pláne dať nemám, ale tebe držím palce. 

 

Inak ta oprava motora plus DPF, malo to zmysel opravovať? 

Myslím, pri porovnaní ceny, keď celý motor kúpiš na bazosi za 500eur, len otázka je v akom stave no. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani nevím... Olejařinu nedělám, tam mám prostě hooodně velké nedostatky, tak jako nesleduji aktuální dění na poli olejů. Takže nebýt fora, ani nevím, že přišla 0W-30. Takže si nyní hledám nějaký svůj olej, ten Hx8 mi byl doporučen známým technikem. Dává ho do svých aut. Druhá možnost byla Castrol Edge Titanium FST 5W-30.

U toho 0W-30 mám asi největší strach, aby to neprotýkalo, když je to řidčejší.

Milion asi nedám, nějak se mi ten můj business, kde jsem dělal kilometry dálnic, zatrh, takže nyní to chci s ní jenom dotáhnout k veteránům. Snad se ještě v té době bude produkovat nafta.. :D A taky pro své děti, jim ukázat, jak jsme v době neandrtálců žili.

Máš pravdu, jednodušší by bylo koupit nějaký motor, ale tak, jak píšeš nevíš, co je to zač. A tomu jsem se touto "investicí" vyhnul. Jednou se mi rozbila převodovka (drátek u synchronu, co tam mlátil do hřídele, člověk to nevěděl, ale dělalo to rámus), takže výměna převodovky. Za 800€, pry najeto na ní 60 000km. Hmmm... dle mého to byla převodovka ze dvou převodovek. Pátý stupen se tam choval nějak divně, prostě pocitově to tam nesedělo. také se mi zvýšila spotřeba asi o 0,2 l/100. Takže tu mojí převodovku ke Sixtovi, opravit (dalších 16000CZK) a nazpět. Ten mechanik si lámal hlavu, proč už potřetí měním převodovku.. :D Ale jak říkám, chci to auto mít v technické pohodě, výbava mi vyhovuje a nepotřebuji nic jiného k životu.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

0W-30 se neboj. Ano, je tekutější než 5W, ale pouze za studena. Za tepla je tekutost stená (30 jako 30). A za tepla je tekutost cca 10 x větší, takže za studena se není čeho bát. Naopak, větší tekutost za studena je lepší, protože se studený motor rychleji promaže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu,proč tam lijete ty sračky 0W30.

Přečtě si nějaké opravdu odborné články o olejích, olejových filmech v dnešních olejích a né kecy neznalých a článků novinářů,kteří někde něco slyšeli.

Ale je to každého věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V odborných článcích se také píše, že při dlouhodobé námaze motoru (což jsem klidně jel 1300 km na jeden zátah s Oktávkou), je lepší volit 5W-40, pro lepší viskozitní parametry. A díky tomu jsem musel udělat GO motoru, neb na ten olej jsem lítal vcelku dlouho. Takže odborné články ...... .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...