Přejít na obsah

Výměna oleje a jaký olej do 1.6 TDI CR 77 kW


gosh

Doporučené příspěvky

hlavne to tu poriadne dopletťe ... 

kedysi dávno bola 0w30 ešte v PD 506.01 , kde boli problémy so spotrebou oleja , vačky , benzíny 1,8T zakarbonovaný sací kôš hlavne v SI/Passat 5 , potom prechod na univerzálny olej 5w30 504.00 507.00 ktorý dodával Shell , potom zmluva s Castrolom až do cca 2019 kedy zase vyhral zmluvu Shell ale on už 5w30 neponúkal a ešte kvôli "zníženiu" emisií sa prešlo na 0w30 ...

 

nič iné ako kšefty kde sa lacnejšie nakúpi v tom nie je 

lejte tam čokolvek čo má normu a bude to ok ... 

už som to tu písal ale udivuje ma to stále . Auto najazdí 250tis km na hocijaké oleje po kdejakých servisoch a tretí majiteľ tu potom onanuje čo je do jeho miláčika najlepšie ... keby je to tak ako píšete tak už mám zadreté všetky motory , pretože som oleje striedal čo dom dal , aj viskozity , aj značky a všetko mi jazdí normálne -- okrem 1,8TSI normu dodržiavam vždy , hlavne pri DPF aute je to podstatné 

mám tu bezproblémové PD čo má cez 600 000km a jazdilo od nova 10w60 liqy moly a kopu iných áut čo jazdili na hocičo a nič im nie je

 

vybehnaný 1,6-2,0 nepamätám , možno pár áut kde boli vysekané sedlá na vstreky , prípadne zlomené vahadlo 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cayc - COMMA Prolife5W-30   dávam do dvoch TDI celkovo asi 200tkm a ok ...to je fakt zbytočná debata lebo je to naozaj úplne jedno ... toto sa naskytlo sudovo za smiešny peniaz a všetci štastný ... 

 

mám roomster 1,9PD , od nova do 400tkm  jazdil olej Mogul PD 505.01 , do posledného km s pôvodnou vačkou ...tie autá zdochnú skôr na koroziu ako na takéto problémy , hlavne teda OII ...  hlavné je rozumne jazdiť , zohriať to a nenaháňať studené , a samozrejme krátke trasy sú zlo 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také si myslím, že v článcích je vychváleno to, co se chce prodávat. Jinak jsem načetl hodně p. Černého a pár diplomových prací na dané téma. Ačkoliv jsem to nemusel řešit, chtěl jsem, a stálo mě to půlku nového auta. A vím, že na 40 již já osobně nepůjdu. Je ale také možné, že tam byl problém z výroby, ale to člověk nezjistí a ten olej to jenom uspíšil.

Rozdíl ve viskozitě u SHELLu HX8 5w-30 a ECT C2/C3 0W-30 (lepší nižší číslo - větší viskozita znamená větší brzdění pohybu kapaliny nebo těles v kapalině.)

Kinetická viskozita při 100°C    11,9-12,3 a     11,9

Kinetická viskozita při 40°C       66,0-72,0 a    58,7

 

Takže teoreticky je lepší vítěz ten 0W-30 (Zdroj: shell.com)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LSPI je jev pokud vím u přímovstřikovích benzínových motoru nejčastěji maloobjemových. Tady se bavíme o tdi. Je to věc názoru,ale mé zkušenosti jsou takové,že viskozita 0 má větší spotřebu oleje než 5. Apropo třeba Q8 Formula Special D1 5W-30 je navržený přímo proti vzniku LSPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Petanecek napsal:

Tak proč potom přešli na tu 5W-30?

 

0W30 měla od shellu vždy základ ze zkapalněného zemního plynu a vlastnosti oleje byly vždy lepší než klasické 5W30 (tuším že uvedeno na trh to bylo v roce 2012 ?), jenomže Sehll ho přestal vyrábět kvůli technickým problémům, respektive nepřestal úplně a omezil se dovoz právě pro střední evropu.

Nyní jeho výrobu obnovil, nebo zvedl kapacity (těžko říct proč je opět dostupný).

0W30 od shellu ze zkapalněného plynu je to nejlepší co do motoru můžeš nalít. Právě spotřeba oleje po zahřátí je u tohoto oleje nižší než u klasických olejů.

Navíc když už ti ho auto žere, tak ti méně zasírá DPF v neposlední řadě má déle trvající detergenční účiny. Lepší oxidační stabilitu.

To nejsou spekulace ale realita.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsme auto koupil dávám Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 507.00 každých 14000-16000 km podle toho kdy se dostanu k našim kde máme garáž s jámou. Dle mého nedělám nic špatně a víc asi ani nemohu. Snad jen to zkrátit na 10000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už tady čtu názory odborníků na oleje, co říkáte na tenhle: https://www.oleje.cz/p/ekolube-long-life-5w-30-1-l-nalevany--20679 . A taky na to, že je nalévaný ze sudu. Vždycky ho přede mnou z toho sudu čerpají. První výměnu už jsem udělal v 5tis, s předpokladem, že v novém motoru bude více otěrů, a dále pravidelně měním po 10tis. Vždycky s filtrem.

Ještě před tím nalévaným co beru teď, měli s podobným popisem a doporučením pro VW 507.00, olej Formula Q8, taky nalévaný. Tak jsem ho pár sezon používal.

Mám najeto 100tis, a neubývá.

 

Ještě jednou odkaz: https://www.oleje.cz/p/ekolube-long-life-5w-30-1-l-nalevany--20679

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...