Přejít na obsah

Výmena rozvodov Fabia II 51kW


ctirad1

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte

Ako tak študujem príručku k Fabii II 51kW, neviem sa nikde dočítať, kedy sa menia rozvody. Buď som slepý, alebo sú doživotné (a tomu veľmi neverím). Minulý týždeň som sa hádal s kamarátom, že v príručke k autu nemám uvedené, kedy sa menia a teda že su doživotné. Samozrejme, že mi neveril. Pozrel som teda do príručky a fakt som tam žiadnu zmienku nenašiel. Viete mi niekto poradiť, kedy ich treba meniť? Zatiaľ mám najazdených iba 70 000km.

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Momentálne mám cca 70 000km. Myslím si, že sa dosť starám o motor: pravidelne mením olej podľa predpísaných intervalov, pomedzi výmenné intervaly vzduchového filtra ho občas prefúknem kompresorom, nejazdím s otáčkami až na doraz... a podobne. Preto ma zaujíma, či už niekto z vás menil olej v prevodovke, či jej to prospelo (zvuk, spotreba, presnosť radenia...), alebo sa na to vykašľať?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když už je to téma o rozvodech, tak napíšu svůj postřeh. stáří auta 2 roky, najeto 50tis., před 3tis. občas zarachtal po startu rozvoďák, u studenýho i teplýho. po najetí 3tis. to dělalo prakticky pokaždé a někdy to rachtalo docela hnusně. na oleji najeto cca 12tis. teď po výměně oleje je ticho. s olejem shell 10w-40 to nedělalo nikdy a to jsem najel 2x 15tis., začalo to dělat až s olejem mobil super 3000 5w-40. otázka je, co tam opravdu v servisu nalili. teď jsem dával zase mobil, ale u výměny jsem byl. takže by mě zajímalo jestli má vliv na napínák viskozita oleje nebo různé projevy stárnutí u různých značek olejů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte jedna otázočka: Je potrebné meniť olej v prevodovke? Viem, že je doživotný, ale len tak pre istotu sa vás pýtam, či ho radšej niekto nemenil.

tak po 5 letech nebo 100-120 tis.