Jump to content

Výmena rozvodov Fabia II 51kW


ctirad1

Recommended Posts

  • 4 months later...

Ahoj, u našeho Roomstera HTP 51kw přeskočily rozvody při parkování a dalo se to dokupy. Problém je, že auto po nastarování, cca 5 vteřin se nepravidelně klepe a člověk doufá, že se udrží a nezhasne. Motor znatelně v časových úsecích se zatřese a pár vteřin jde normálně a zase se zatřese a furt dokola. Auto nic nehlásí. Mě přijde, jako když vynechává válec a jako když to startuje na dva a pak se třetí chytne. Případně nemůže být problém po výměně rozvodů, ventilů atd?

Je to auto na cca rok a nehodlám do toho furt sypat peníze, teď jsem do něj vrazil 20tis.

Ještě mě také napadají vstřiky. Do té doby, než si rozvody skočily, motor jel pěkně a bez problémů. Teď když jedu třeba na dvojku 20 km/h, auto i citelně trhá.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Ahoj,

 

mám praktika 1.2 HTP CGPA 11/2013 naj. 90tis.A po přečtení zdejších vláken,sem usoudil,že raději nechám udělat rozvody.Chci se zeptat: měníte i rozvod olej. čerpadla?Viz odkazy.

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c109158asad-rozvodova-sada-1-2htp-skoda-25228.html

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03e115225sad-rozvodova-sada-olejoveho-cerpadla-1-2htp-febi-29748.html

 

Dík moc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dobry den, je vymena slozita pro obyc. neautorizak? Je tam dost rozebiracky okolo, co jsem koukal na youtube, pak pretesneni vany, prsou, povoleni altiku, expanzky, rozvodu olej. pumpy, atd. Aby tam prumerny mechanik neco nepodelal, kdyby se rozvod menil jen preventivne...

Link to comment
Share on other sites

Pokud jsi šikovný tak to uděláš v pohodě.... Taky jsem to dělal sám sundáš vanu, prsa, řemen, napínák řemenu, altík posuneš.......  Já jsem si prvně natočil kliku na horní úvrať podle hodinek ( abych si to zkontroloval) pak jsem dal aretaci na kliku . Pak jsem nasadil aretaci na vačky (jednu jsem musel prvně kousíček posunou aby tam vlezla) ..... Pak jsem povolil kola vaček (samozřejmě sem si klíčem made in home,   přidržel kola abych neurval přípravek )   A pak už jenom složil  :D

klika.jpg

vacky.jpg

IMG_0306.jpg

IMG_0303.jpg

IMG_0304.jpg

IMG_0312.jpg

IMG_0294.jpg

IMG_0296.jpg

IMG_0302.jpg

  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
V 5. 1. 2019 na 19:56, kecka napsal:

Pokud jsi šikovný tak to uděláš v pohodě.... Taky jsem to dělal sám sundáš vanu, prsa, řemen, napínák řemenu, altík posuneš.......  Já jsem si prvně natočil kliku na horní úvrať podle hodinek ( abych si to zkontroloval) pak jsem dal aretaci na kliku . Pak jsem nasadil aretaci na vačky (jednu jsem musel prvně kousíček posunou aby tam vlezla) ..... Pak jsem povolil kola vaček (samozřejmě sem si klíčem made in home,   přidržel kola abych neurval přípravek )   A pak už jenom složil  :D

 

Chcel by som sa opytať načo ten indigator k hornej uvrati aky to ma zmysel?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jen tak pro zajímavost,na svojí Fábce mám aktuálně najeto 85tis km a třetí rozvody . Originál původní se natáhly ve 30tis km a druhé taky origo škoda vydržely kolem 50tis km kdy se natáhl řetěz a praskla vodící lišta, naštěstí to neskočilo , olej měním každý rok asi při 7tis km . Kvalita za rozumnou cenu Škoda auto 🙂 . Motor 51kw cgpa

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ahoj,

vím že to je už takové OT ale viděl jsem tady ještě před rokem příspěvek 🙂

Koupil jsem 1.8.2024 Fabia 1.2HTP 51kW (2012), má teď najeto 134000 Km, byl jsem s ní hned po koupi v servisu kam jezdím roky a roky na prohlídce (byla to ESA tak jsem raději jel na prohlídku), vyměnili olej, svíčky, filtry, čerpadlo, odpružení, obě poloosy a stabilizační tyčky a brzdy na všech kolech jak zadní tak i přední, jenže povídali, že je potřeba ještě udělat po takovém nájezdu i rozvody, že preventivně po 100000 Km je dobré je vyměnit kvůli napínákům. Dávat dalších 12000 Kč za rozvody se mi moc nechce pokud jak píšete je to (v uvozovkách) "bezúdržbové" když to je řetězem. Nojo, jenže jak poznám, že jsou opravdu zralé na výměnu. Řetěz chrastil i uplně nové 51kW HTP co měla najeto 200 Km uplně stejně, jako ta moje s lehce přes 130000. Prvních 20-30 sekund po studeném startu to prostě cinká stejně, jako když jsem jezdil před 13 lety se stejnou Fabií 51kW (2011 nebo 2012 se kupovaly do firmy). 

 

Je na to nějaký fígl jako třeba stetoskop ?

Děkuji,

RM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...