Přejít na obsah

Vysoké otáčky


w4cko

Doporučené příspěvky

Ahojte, mám taký problém na mojom aute, že na aute mi hoci kedy začnú stúpať otáčky niekedy až na 4000ot. Väčšinou pri voľnobehu no niekedy aj ked je rychlosť zaradená. Neviete čo by to mohlo byť ? Dopočul som sa, že to môže robiť aj lambda sonda. No niesom si istý. Octavia 1.6 74kW (1997)

Ďakujem za každú radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako první si nech udělat diagnostiku, ať víš (víme) co ti to píše, ale co mě tak napadá, tak by mohlo být špatný teplotní čidlo chladící kapaliny, tzn. že by do ŘJ motoru posílalo bludy a jednotka by si tím pádem myslela že je motor třeba studený a tak by nastavila bohatou směs a tím by se i zvýšily otáčky. To mluvím z vlastní zkušenosti, taky mi odešlo toto čidlo a ohřátý motor na volnoběh měl 4000-4500 ot., po výměně čidla je klid.

Pokud by toto nepomohlo, tak se zaměř na škrtící klapku, mohla by být špinavá a může zůstávat viset, řešení by bylo vyčistit ji ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud diagnostika hlásila vadnou lambdu, tak ji vyměň a uvidíš jestli to pomůže, kdyžtak se zaměř na to čidlo nebo škrtící klapku. Mě čidlo taky nehlásilo žádnou chybu, ale po vyčtení hodnot ŘJ motoru se ukázalo, že jednotka dostává nesmysly od teplotního čidla :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo jsem si měnil sám, kupoval jsem toto http://www.cc-autodi...oty-dvojite-5_5 (nedoporučuji kupovat jiné než originální) a postup výměny je jednoduchý, nejdřív otevři expansku ať se uvolní tlak a pak ji opět zavři, nachystej si nové čidlo, ze starého vytáhni konektor a z boku takovou závlačku a rychle udělej výměnu, ať ti zbytečně nevyteče moc vody, zajisti závlačkou a nasaď konektor, to je vše. Můžeš tu vodu i vypustit (dole u chladiče je vypouštěcí ventil), ale to si myslím je zbytečné ;)

post-8731-0-75614300-1349200965_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny postižené touto nemocí octávek .

Právě přesně před týdnem jsem řešil tuto jejich chorobu,která se šíří postupně.Mám motor 1,6 74Kw r.v. 2001.Začalo to nezvykle zvýšenou spotřebou benzínu ,myslím tím co ukazoval palubák,dále to pokračovalo špatnými starty( za tepla i za studena) a končilo to vystřelováním a následným "zakousnutím" otáček motoru třeba i na 4000 ot/min.Jízda s tím katastrofa,to si každý dokáže představit.Tak jsem to začal řešit.Postupně jsem si zde pročítal vaše zkušenosti,rady a názory.Musím potvrdit,že všichni zde máte v podstatě pravdu.Já píši proto,že se mi to podařilo vyléčit dle tohoto fóra naprosto úspěšně a auto funguje opět stoprocentně!!Jen to krátce shrnu:První krok jsem udělal,že jsem vyměnil hadici sání,která byla poškozená u výstupu odvětrávání kliky.Stačí jen mírně popraskané varhánky většinou zespodu hadice,není to pouhým okem moc vidět.To je nejslabší místo tohoto dílu!!.Má za následek přisávání falešného vzduchu do škrtící klapky a následné matení řídící jednotky.Dále jsem vyměnil čidlo teploty chladící kapaliny.Vadné se projevovalo tím,že několik stupňů před zahřátím na provozní teplotu motor "chcípnul a zahřátý ne a ne nastartovat.Start se povedl až auto schladlo .Návod na výměnu je tu nádherně popsán několikrát a jde to bez cákání vody a opaření!! :kol-46: .A jako třetí věc v mém případě nepracovala správně váha vzduchu.Dá se to poznat i bez diagnostiky,opět je to zde na fóru popsáno.Tedy po výměně těchto tří dílů svépomocí opět jezdím v klidu a pohodě. :kol-47: Časově jsem to zvládnul cca za 1hodinu.CenověHadice sání (Made in germany)-500Kč,čidlo teploty 250Kč.Váha vzduchu (starší,ale odzkoušená) 500Kč.Pro porovnání uvedu ceny v servisech: hadice sání-1600Kč,čidlo teploty 480kč,váha vzduchu 2000 až 4000 kč.

Připočítejte diagnostiku 300Kč,dále servisní hodinu,možná dvě.A co je nejlepší,tak vám při této závadě v servisu z devadesáti procent "nacpou "i škrtící klapku v hodnotě 4000 až 6500 Kč.Tak hodně šťastných km. :kol-33:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Mám stejný problém u WV Golf Plus 1.6 MPI, vysoké otáčky za jízdy, které při přeřazení rychlosti vystoupají klidně na 4500 o. Když však vyčistím nalévací hrdlo pro olej motoru a boční výstup na hadici, kde to je také zanešené, tak auto jede dalších 500 km bez problémů. Tento problém se projevuje, když se ochladí a začne se dělat vazelína pod víčkem. Také mám vodu pod víčkem, ale chladící kapacita se neztrácí. Při každém čištění sundávám že škrtící klapky hadici. Škrtící klapka je čistá, ale i tu stříknu čistidlem a vytřu hadrem. V autě mám ještě dodělávany plyn. Díky všem za radu nebo zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...