Přejít na obsah

Vyjíždění okna


2607

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...
  • o 1 rok později...

sice po dvoch rokoch, ale snad to niekomu pomoze. Problem s vytahovanim okna, kedy sa v istej polohe okno zastavi a samo vrati do spodnej polohy je dosledkom poskodeneho ozubenia na bielom plastovom ozubenom koliesku v prevodovke samotneho motorceka. Typickym prejavom je navrat okna z vysky priblizne jednej tretiny chodu. Tym, ktorym sa podari tuto vzdialenost pri zatvarani okna prekonat manualne, alebo krokovym zatvaranim, hrozi dalsie vratenie okna do otvorenej polohy cca o dalsiu tretinu chodu vyssie. Tieto vzdialenosti su dane prave otacanim ozubenia v prevodovke motorceka, presnejsie, jedna tretina chodu okna je jedno otocenie prave poskodeneho kolieska. Prave preto sa zavada objavuje v presnych intervaloch chodu okna. Zaroven je tento prejav viac menej preukazatelnym poskodenim ozubenia. Malou kontrolou, kedy oknu pomahame pri pohybe smerom hore, doslova ho tym smerom tahame rukou, si mozeme overit tuto zavadu. Ak oknu pomahame, znizi sa zatazenie motorceka, znizi sa odoberany prud a zaroven motorcek lahko prekona poskodene miesto na prevodovom koliesku, okno vyjde do zavretej polohy bez zastavenia.

Mechanizmus je to lahko rozoberatelny, a pokial poskodenie nie je silne, staci zuby obnovit tenkym pilnikom. Vacsinou dojde k poskodeniu ozubenia preskocenim sneku na oske motorceka, ktory je kovovy, cim poskodi plastove ozubenie na koliesku. Zuby sa tym padom na cca 1cm useku zdeformuju. Pri pohybe oknasmerom hore, kedy motorcek prekonava este aj vahu okna, sposobuje toto poskodenie zvysenie odberu prudu, co vyhodnoti riadiaca jednotka okna ako prekazku a tym padom okno vrati do spodnej polohy (hoci by malo zliest len o par cm). V autorizovanom servise tento problem riesia vymenou celeho motorceka aj s riadiacou jednotkou v cene cca 300euro.

po rozobrati prevodovky motorceka, ocistite biele plastove ozubene koliesko od vazeliny a dokladne, naozaj dokladne na dobrom svetle prezrite zuby. Prevodovka sa sklada z nahonu stahovacieho mechanizmu, je to tisic-hran, ktory spaja stahovacku vo dverach a prevodovku motorceka, pod nim je uz spominane biele ozubene koliesko. Medzi nahonovym tisic-hranom a bielym plastovym ozubenym kolieskom je vlozeny tlmic narazov. Samotne biele ozubene koliesko je kryte gumovym tesnenim, s funkciou gufera, ktore netreba demontovat zvlast, staci proste plochymi kliestikmi stiahnut ozubene koliesko z osky. Pojde aj s tesnenim, ktore sa da nasledne dole.

V ramci BA, MA, viem pomoct osobne. Podrobnosti vo vyssie uvedenom videu, aj s fotkami v texte pod videom.

post-85164-0-53150000-1429873934_thumb.j

Editováno: , autor: hooopy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Aj ja som mal stým stále problém tak som skúšal všeličo, ale môj posledný pokus ma presvedčil (zatiaľ pol roka bez problémov).

Kvalitnou vazelínou namazať prevodovku motorčeka (biele kolečko), dokonca odporúčam namazať aj gumičku proti vniknutiu prachu nakoľko po upevnení motora sa pritláča na to biele kolečko. Ale čo je tiež veľmi dôležite je prečistiť jemným šmirgľom rotor motorčeka v oblasti styku s uhlíkmi a poriadne to skontrolovať či je tam dobrý kontakt. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 8 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...

Tak jsem trochu pátral, ale ozubený kolečko přímo do oktávky jsem nenašel...Našel jsem ale spoustu podobných...třeba tohle...neví někdo, jaký má mít rozměry? Ještě mě napadlo, zkusit napsat autorovi toho videa, jestli by je nekoupil u něj a neposlal poštou, ale poštovný z Bulharska je tak 700 - 800 Kč. Přece se to musí dát sehnat někde i u nás...budu rád za jakýkoliv nápad...Díky

https://www.alibaba.com/product-detail/Window-Regulator-Motor-Gear-FRONT-REAR_50027235973.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při běžícím motoru má palubní síť vetší napětí, motorek si při zatížení bere méně proudu, ochrana proti sevření nezafunguje. Jak popsali už hooopy a RELAX, motorek musí chodit volně bez přeskakujících převodů a uhlíky musí sedět na bezvadném komutátoru, jinak se nikam nehnete. Samotná stahovačka musí být samozřejmě v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...