Přejít na obsah

Oznamovanie nezapnutého bezpečnostného pásu spolujazdca


e1.

Doporučené příspěvky

Ahoj, zaujíma ma jedna vec. Mám Fabiu Elegance mr. 2012 a nepípa to pri nezapnutom bezpečnostnom páse spolujazdca. Bral som to tak, že Fabie to asi nemajú, len pre vodiča, lebo to nemajú ani ďalšie dve Fabie v mojom okolí a z toho jedna v podobnej výbave ako moja, tiež Elegance, len mr. 2013. Už som to prestal riešiť, až kým som predvčerom čakajúc v aute nezačal študovať manuál od auta a tam sa v texte spomína že to má pískať aj v prípade že spolujazdec nie je zapnutý. Bol som v ten deň v servise, konkrétne to ani oni nevedeli, ale podľa toho ako sa pozerali na moje sedadlo a pás, tak tvrdili že tam nemám ani kábel na základe čoho by to mohlo detekovať. Rozhodol som sa že to budem riešiť, ale najprv by som potreboval nejaké konkrétne info k tejto veci, resp. väčšiu reprezentatívnu vzorku.

Ja osobne ten pískajúci pás chcem, lebo takto nemusím stále kontrolovať svojo spolujazdca, či je pripútaný, ale mám také tušenie, že to je asi iba text prebraný napr. z manuálu Octavie, a zabudli ho zmeniť/upraviť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle by mě taky zajímalo. Mám mr. 2011 a taky to spolujezdce nekontroluje. A v el. schematech je spínač zámku pásu spolujezdce namalovaný. Asi na přání, ale když jsem konfiguroval při kupování, tak tam taková nabídka nebyla.

A někde jsem se dočetl, že podle zapnutého pásu vystřeluje airbag. Že když není člověk zapnutý pásem je pro něho airbag smrtelný, tak aby nevystřelil.

Taky by musel být v sedadle zabudovaný zátěžový spínač pro zjištění obsazenosti sedadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že důvod proč je pytel bez pásu smrtelný je ten, že při nárazu letíš vpřed a pytel proti tobě, tak ti zlomí vaz. Zapnutý pás ti nepustí tělo, ale jen hlavu a tu zbrzdí právě pytel.

No právě když je to tak nebezpečné, tak se divím že to "bimbání" není ve standardu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vsechno nemuze byt ve standardu. Lidi musej pouzivat mozek. Ne jako v americe, kde musej mit napsano, ze se kocka neda susit v mikrovlnce. Mam pocit, ze lidstvo den za dnem degeneruje. Pokud neni nekde neco napsany, nejsou vyznaceny mista pro parkovani ap. tak jsou vsichni totalne v prdeli. :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musel by se zašít do sedáku spolujezdce tlakový spínač, vyměnit zámek pásu se spínačem a propojit vodičema do jednotky airbagu v konektoru, piny 36 a 31. A asi ještě nakódovat.

Vypadá to, že opravdu vystřelení bagu má souvislost se zapnutím pásu, když je to propojeno s jeho řídící jednotkou. Aspoň podle schématu. Spolujezdcův, když to nemá, tak asi vystřelí vždycky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíte, že by bylo dobře, aby nevystřelil airbag spolujezdce, kdyby nebyl připoutaný? Podle mého názoru by bylo lepší, aby mu vrazil do držky airbag, než aby letěl skrz přední okno, když už se teda neráčí přivázat. V obou případech to pro něj bude rána, ale to okno bude určitě mnohem tvrdší, nehledě na to, kam by až mohl "vycestovat".

Tlakový spínač by v některých sedačkách asi měl být, protože v případě vyhřívání sedaček nezatížená netopí. U mě jsem to zatím nezkoušel, ale od uživatele VW (tak snad by to mělo být stejné) vím, že vyhřívání v zimě ani nevypíná, právě z toho důvodu, že mu to zbytečně nehřeje, když tam nikoho neveze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabia II před FL nemá signalizaci pásu ani u řidiče... chválně jsem to zkoušel a není to tam, nic necinká, není tam ani kontrolka, teda byla to výbava ambiente, jestli to maj ty lepší nevím... verze po FL už má gong a má i kontrolku..

¨jinak- jel jsem v ceedovi a ten má gong a kontrolku i na zadní sedačky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší je být připoutaný, mít bag a ještě správně seřízenou sedačku. Onehdá jsem slyšel na rádiu rozhovor s nějakým expertem z ŠA. Mají výjezdovou jednotku, která zkoumá bouračky. Špatně seřízená sedačka může být také lístek do rakve. Je třeba mít dostatek místa nad hlavou (alespoň na šířku pěsti), ale také i před hrudníkem. Jinak člověk při nárazu vrazí hlavou do stropu a bag trefí člověka při nafukování do žeber. Popisoval případ "plnoštíhlé" dámy, kterou bag při nafukování zabil. Nebo případ jiné paní, která měla při nárazu nohy opřené na přístrojové desce (u spolujezdce...). Ani ta relativně nezávažnou srážku nepřežila.

Určitě si nemyslím, že vrazit hlavou do bagu je příjemnější než prorazit čelní sklo, jak je uvedeno v jednom příspěvku výše. On možná trochu mate ten název "bag". Člověk si představí něco jako polštářek. :-) Ale ve skutečnosti se jedná o natlakovaný "kopačák". Dostat při fotbálku míčem do držky také není pohoda. Ale vychází se z předpokladu, že zlomený nos a vyražené zuby jsou lepší než smrt. Měl jsem jednou bouračku. V autě, se kterým jsem se srazil, vystřelil bag na místě spoluezjdce. Paní, co tam seděla, vážně nevypadala, že by si dala repete... Ale kromě šoku a modřin byla v pohodě.

Vážně, pánové, nechápu, jak někdo může řešit, jak to udělat, aby se nemusel poutat. To je stejná kravina, jako jít dneska do tržnice a vyžádat si tuzemák od Draka... Já se poutám i při pojízdění v garážích při rychlosti 20 km/h.

D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě si nemyslím, že vrazit hlavou do bagu je příjemnější než prorazit čelní sklo, jak je uvedeno v jednom příspěvku výše. On možná trochu mate ten název "bag". Člověk si představí něco jako polštářek. :-) Ale ve skutečnosti se jedná o natlakovaný "kopačák". Dostat při fotbálku míčem do držky také není pohoda. Ale vychází se z předpokladu, že zlomený nos a vyražené zuby jsou lepší než smrt. Měl jsem jednou bouračku. V autě, se kterým jsem se srazil, vystřelil bag na místě spoluezjdce. Paní, co tam seděla, vážně nevypadala, že by si dala repete... Ale kromě šoku a modřin byla v pohodě.

Taky se nezapomínám poutat a ve Fábce s bagem ještě důsledněji. Mám z něho strach, mít nálož před xichtem. Před mnoha lety jsem měl čelní náraz (mnou nezaviněný) ve Š1000MB, asi ve třicítce. Tehdy se nemuselo ve městě poutat. Dodnes si pamatuju jak mě to vyhodilo ze sedadla a hlavou jsem urazil sluneční clonu. Mě se nic nestalo. Ale kdyby proti mě něco vystřelilo, tak by to určitě bylo horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fabia II před FL nemá signalizaci pásu ani u řidiče... chválně jsem to zkoušel a není to tam, nic necinká, není tam ani kontrolka, teda byla to výbava ambiente,

Ja mám pred FL rv 2009 a mám signalizáciu kontrolkou aj gongom len u vodiča - výbava viď podpis

Editováno: , autor: orlov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzerá to tak, že to bola príplatková výbava, ale asi iba od FL. Ja mám tiež takmer maximálnu výbavu a nemám to, a v čase keď som kupoval auto, tak to nebola ani voliteľná výbava. Boh vie koľko podobných vecičiek vrámci hesla simply clever ešte takto medzigeneračne vypustili z konfigurátora...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...