Přejít na obsah

Servis 3,6 V6 kombi


mariro

Doporučené příspěvky

Zdravím,

blíží se mi servisní prohlídka po 90 000 km. Koupil jsem ho po 60 000 km prohlídce a taky se mi zdá že brzdové destičky vpředu budou potřeba vyměnit. Nedělal jste někdo na tom motoru servisku ? Jen by mě zajímalo co se tam má dělat a případně co za to bude servis chtít ?

Děkuji za odpovědi

mariro

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

90tis km by mala byť normálna prehliadka - olej a bežné úkony takže nič drahé , + je tam predpísaná výmena sviečok , desky som kupoval a stáli okolo 70eur tuším , ale možno sa mi to pletie .

Drahé sú hlavne tie 60tis prehliadky kde sa mení olej v DSG prevodovke . Tu máš výpis z ELSY :

Servisní prohlídka Při každé prohlídce: t Zkontrolovat zda není překročeno datum použitelnosti autolékárny. t Zeptat se zákazníka, zda si přeje vyměnit stírací lišty. t Zeptat se zákazníka, zda si přeje naplnit náplň do ostřikovačů (čisticí a nemrznoucí kapalinu). t Informovat zákazníka o nedostatcích vyžadujících opravu, které byly zjištěny během prohlídky. Popis pracovních úkonů Kapitola Každé 2 roky – Výměna brzdové kapaliny (platí pro vozy do MR 2010) → Kapitola – Prachový a pylový filtr pro prostor cestujicích: Výměna (vozy, které najedou méně jak 60 000 km za 2 roky) → Kapitola Po 3 letech, pak každé 2 roky – Výměna brzdové kapaliny (platí pro vozy od MR 2011) → Kapitola Každé 3 roky – Výměna oleje spojky Haldex (platí pro vozy 4x4 od MR 2010) → Kapitola Každé 4 roky – Vyměnit sadu pro opravu pneumatik (je-li ve výbavě) → Kapitola Každých 6 let – Vyměnit záložní zdroj sirény varovného zařízení → Kapitola Každých 60 000 km nebo 4 roky – Výměna zapalovacích svíček - zážehový motor 1,4/92 kW → Kapitola Každých 90 000 km – Výměna čističe paliva (vznětový motor při provozu na naftu, která odpovídá normě DIN EN 590) → Kapitola Každých 90 000 km nebo 6 let – Výměna zapalovacích svíček - zážehové motory 1,8/112, 118 kW, 2,0/147 kW a 3,6/191 kW → Kapitola – Čištění pouzdra a výměna vložky vzduchového filtru → Kapitola Každých 150 000 km – Výměna ozubeného řemene vačkového hřídele (vznětové motory PD) → Kapitola Při 150 000 km, pak každých 30 000 km – Kontrola filtru pevných částic - vznětové motory TDI Common Rail 1. generace s namontovaným DPF ze série - BLS, BMP, CBBB → Kapitola Každých 180 000 km – Výměna ozubeného řemene - vznětové motory TDI Common Rail 1. generace (CBBB) → Kapitola Při 180 000 km, pak každých 30 000 km – Kontrola filtru pevných částic - vznětové motory TDI Common Rail 2. generace s namontovaným DPF ze série - CFFB, CLJA, CFGB, CAYC → Kapitola Každých 210 000 km – Výměna ozubeného řemene - vznětové motory TDI Common Rail 2. generace (CFFB, CLJA, CFGB, CAYC) → Kapitola Každých 300 000 km – Výměna napínací kladky ozubeného řemene (vznětové motory PD) → Kapitola Kontrola emisí: platnost - viz emisní nálepka na SPZ (platí jen pro některé země)

Při každé prohlídce:

Popis pracovních úkonů Kapitola – Přečíst paměť závad všech systémů → Kapitola – Vynulovat ukazatel servisních intervalů → Kapitola – Kontrola funkce vložky zámku → Kapitola – Zkontrolovat funkci střešního okna a namazat vodicí lišty → Kapitola – Motorový olej: Vypustit nebo odsát → Kapitola Vyměnit olejový filtr Nalít nový olej – Zkontrolovat akumulátor → Kapitola – Zkontrolovat znečištění oddělovacího prostoru, případně vyčistit → Kapitola – Zkontrolovat čelní sklo na poškození – Vyměnit čistič paliva - vznětový motor při provozu na naftu, která neodpovídá normě DIN EN 590 (každých 30 000 km) → Kapitola – Zkontrolovat množství brzdové kapaliny, případně doplnit → Kapitola – Zkontrolovat brzdovou soustavu na netěsnosti a poškození → Kapitola – Zkontrolovat tloušťku brzdového obložení → Kapitola – Zkontrolovat tlak vzduchu v pneumatikách (včetně rezervního kola) - případně tlak upravit → Kapitola – Zkontrolovat druh a způsob opotřebení pneumatik (včetně rezervního kola) → Kapitola – Zkontrolovat a zapsat hloubku profilu pneumatik (včetně rezervního kola) (PL..., PP..., ZP..., ZL..., REZ...) → Kapitola – Zkontrolovat datum použitelnosti sady pro opravu pneumatik (je-li ve výbavě) → Kapitola – Zkontrolovat ochranný nátěr spodku a lak karoserie → Kapitola – Zkontrolovat originální tažné zařízení → Kapitola – Vyměnit prachový a pylový filtr pro prostor cestujicích: Výměna (každých 60 000 km nebo 2 roky) → Kapitola – Zkontrolovat funkci všech spínačů elektrických spotřebičů, ukazatelů a ovládacích prvků - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Zkontrolovat funkci stíračů a ostřikovačů skel a stav stíracích lišt, příp. seřídit a doplnit kapalinu - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Pohledová kontrola motoru a dílů v motorovém prostoru na netěsnosti a poškození - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Zkontrolovat množství a zapsat mrazuvzdornost chladicí kapaliny ...... °C, těsnost chladicí soustavy, případně doplnit chladicí kapalinu - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Řemen alternátoru - zkontrolovat stav a u motorů bez napínací kladky zkontrolovat také napnutí - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Pohledová kontrola převodovky, hnacích hřídelů a ochranných manžet kloubů na netěsnosti a poškození - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Zkontrolovat kulové čepy a ochranné manžety na netěsnosti a poškození - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Zkontrolovat vůli, upevnění a vlnovcová těsnění hlavic spojovací tyče - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Zkontrolovat výfukový systém na netěsnost, poškození a upevnění - každých 60 000 km nebo 4 roky – 6stupňová automatická převodovka 09G: zkontrolovat, případně doplnit ATF - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Vyměnit olej a filtr: 6stupňová převodovka DSG - pouze každých 60 000 km → Kapitola – Vyměnit olej: Haldex spojka (vozy 4x4) - pouze každých 60 000 km (platí pro vozy do MR 2009) → Kapitola – Zkontrolovat, případně seřídit světlomety - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Promazat mechanizmus zámku víka motorového prostoru - každých 60 000 km nebo 4 roky – Provést zkušební jízdu - každých 60 000 km nebo 4 roky → Kapitola – Nálepku pro příští servisní termín nalepit na bok panelu přístrojové desky (na straně řidiče) a označit termín příští prohlídky, tzn. podle ukazatele nebo časový a kilometrový termín (také termín výměny brzdové kapaliny) – Vyplnit závěsný štítek pro servis a zavěsit na vnitřní zrcátko – Předat zákazníkovi vyplněný a podepsaný formulář

bylo to v hezké tabulce a takto mi to rozhádzalo , ale ak pôjdeš zaradom pochopíš

Editováno: , autor: surky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ať nemusím zakládat nové vlákno tak napíšu sem...

Auto jsem koupil jako referenční a mělo najeto cca 7500 Km ted mám kolem 12 000 Km.

Problém č. 1 - převodovka občas při plynulém zrychlení mezi 2-3 škubne, ale přitom z 1rs na 2rs to zařadí velice plynule - skoro to nejde poznat. Děla to při zrychlení na 1/2 plynu...při rychlé akceleraci se to neprojevuje.

A celkově logika řazení přijde dost divná...1rs vytočí do otáček - 2 rs taky vytočí - 3rs skoro nevytočí a hned zařadí 4,5 a 6 ( 6rs v cca 65 Km/h)...takže se akcelerace zastaví, protože motor nemá výkon v těch otáčkách. Vše pod stejně sešlápnutým plynem. Takže na to musím šlápnout a teprve si to podřadí. Nedělá to pokaždé ... spíše když jedu pohodu a moc se neakceleruje...nejčastějí, když jedu na okresce a je nějaké zatáčka, kde musím snížit rychlost a poté se znovu rozjet.

Převodovku jsme měl už u OII s 2.0 TDI PD a tam třeba řazení nebylo tak plynulé, ale žádné cukání u vyšších rs jsem nezaznamenával.

Občas se mi i stane, že stojím na křižovatce a mám zařazeno D, stojím na brzdě a při rozjetí to škubne. Něco podobného se staválo, když jsme měl vyřazeno a zařadil jsem D a rychle šlápl na plyn.

Zatím zkusili udělat základní nastavení převodovky, ale tento problém se neostranil. Flash prý žádný nový není.

Problém č. 2 - motor v nižších otáčkách občas "houká" něco podobného jako když začne houkat turbo. Dělá to třeba při dojezdu ke křižovatce kolem 1500 -1100 ot nebo při pomalejší akcelaraci od 1500-2000 ot.

Díky za případné rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najel jsem s autem asi 30 000 km, s ničím podobným jsem se nesetkal. Jenom jsem někde na fóru našel, že podobné problémy měli převodovky v prvních vázích výroby superbů a pak se přehrával SW. Mám jenom poznatek, že převodovce dělá trochu problém kruhový objezd. Při přidání na kruháči to viditelně cukne, ale nejsem si schopen odvodit, co by mohlo být příčinou. Jinak trochu i pokud je studený olej, ale pak vše OK a pokud přepnu na sport, tak vytáčí až na hranici otáček bez problémů. Budeš asi mudset do servisu, třeba se něco na diagnostice objeví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servise jsem s tím samozřejmě byl a diagnostika neukázala nic, proto jako první krok zkoušeli to základní nastavení. Při zapnutém sportu i režimu D to samozřejmě vytočí motor do otaček, ale musí se na to šlápnout. Problém je právě při konstatním zrychlování, kdy na to "moc" nešlapu

Můj první dojem při první jizdě oproti předchozímu auto bylo, že si motor nerozumí s převodovkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak to čtu, tak si vzpomínám, že se mi to vlastně asi 2x stalo také při předjíždění, šlapal jsem na plyn a auto ni, žádné kick-down, až jsem dal S tak se probudilo. Za ten skoro rok, ale asi jenom 2x. Podlůe mne záleží jak s tím jezdíš, četl jsem že se i převodovka učí podle stylu jízdy, ale dá se to vyresetovat. To asi nebude tvůj případ ne ? :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mam jednu z prvnich verzi a tam opravdu problem s prevodovkou byl, potom mi ale v prevodovce prehrali software a od te doby to celkem jde.

Jenom jednou se mi stalo ze pri prudkem seslapnuti se nestalo vubec nic a malem jsem se pritom dostal do problemu.

S autem mam ted najeto 120 tisic a zatim zadne vetsi problemy.

Jenom ty pravidelne prohlidky mi prijdou trochu drahe. Zitra jdu na prohlidku po 120 tisic tak jsem zvedavy kolik to zas bude stat.

Mimochodem pri te 90-ti tisocove prohlidce mi menili olejovy a vzduchovy filtr, olej a svicky plus nejake drobnosti. Nic moc ale faktura na 9 tisic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...