Přejít na obsah

fabia SDI po vypnuti motora sekundu este zavrci


Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Rovnaký problém mám už asi týždeň s 1.9TDI a zároveň mám aj pocit že to " akosi divne ťahá ". Vie niekto poradiť kde hľadať chybu?

Pre začiatok by som chcel vyčistiť EGR, pretože podľa jedného príspevku práve klapka v EGR ovláda zhasínanie motora...

..........to že EU3 nehlásí chybu je jen orientační, není to pravidlem...EU3 u FRS chybu hlásit může (nejspíš i bude - dle verze SW)...jinak to prolínání oleje je většinou u osičky ovládání klapky v EGR, zaslepení prolínání oleje nezastaví...když se odpojí hadička (podtlak pro chcípací klapku) "mělo by" to prolínání ustat, ale připrav se na zaklepání motoru při chcípnutí zapalování.......

( napísal KIBI v http://forum.skodahome.cz/topic/116351-egr/ )

Editováno: , autor: scoot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém vyriešený :kol-47:

Škrtiaca klapka N239, ktorá je ovládana podtlakom z ventilového bloku neuzatvárala pri vypnutí motora prívod vzduchu. Preto motor nezhasne hneď po otočení kľúča. Problém bol v prekusnutej hadičke medzi ventilovým blokom a zásobníkom podtlaku, cez ktorú sa strácal podtlak potrebný na uzavretie klapky. Takže rada na záver - najskôr skontrolovať všetky hadičky.

A ja ešte musím prísť na to, čo mi chodí nocovať do auta :kol-29: a nejak ho to odnaučiť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventil N239 je súčasťou EGR ventilu, tak ako je to na obrázku.

post-42212-0-36289800-1352146546_thumb.j

Pri vypnutí motora sa na cca 2 sekundy ta klapka ventilu N239 pohne a potom sa vráti, pričom uzatvorí prívod vzduchu do sania. Ovladaná je podtlakom z ventilového bloku - to je tá čierna krabička v ľavom hornom rohu z ktorej ide šesť hadičiek.

A práve všetky tieto hadičky treba prezrieť !!!! VŠETKY !!!! :kol-27:

Ak by to nepomohlo treba pozrieť elektriku. Vytiahni konektor čo ide do ventilového bloku a medzi káblom č.1 a č.2 pri zapnutom zapaľovaní je napätie. Ak aj to je OK, tak už len VAG a diagnostika akčných členov :kol-47: :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@scoot:

Ventil N239 NENÍ součásri EGR ventilu. Je to ventil, který ovládá škrtící (chcípací) klapku a teprv ta klapka je součásti EGR ventilu.

@baribaldi:

Nemáš tam stejnou chcípací klapku jako na TDI nicméně klapku tam máš taky. Otázka zní jestli i krom regulační fce má fci i chcípací klapky:

post-57881-0-04321700-1352230667_thumb.jpost-57881-0-24027000-1352230679_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Wojnar: presne tak, máš pravdu, takto som to myslel. N239 je súčasťou ventilového bloku :kol-28:

Nejak som si to neuvedomil, že máš SDI. Len som popísal ako som ja vyriešil podobnú závadu na mojom TDI. Ale v princípe by to mohlo byť podobné. Pri vypnutí motora musí predsa počítač uzavrieť prívod paliva a prívod vzduchu aby ten motor umlčal :kol-32:. Takže by som si najskôr prekontroloval tú škrtiacu klapku, či tam ide šťava z riadiacej jednotky ( v DP je popis ako na to )

post-42212-0-56813400-1352233995_thumb.j

a hlavne by som pozrel či dolieha a dokáže uzavrieť prívod vzduchu , pretože si myslím ,že by ho mala uzavrieť pri vypnutí motora podobne ako u TDI. No a potom na opačnej strane sania je EGR ventil a ak je hodne zanesený mohol by prepúšťať nejaký falošný vzduch. A toto si myslím, že je najpravdepodobnejšia príčina !!

Potom u SDI je ešte aj uzatvárací ventil prívodu paliva N109, ale ten s tým asi nemá nič spoločného ?!

post-42212-0-03571600-1352234885_thumb.j

Som zvedavý na čo prídeš :palec2:

Editováno: , autor: scoot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...