Jump to content
JirkaBrno

Kabinový / pylový filtr

Recommended Posts

Kabiňák s aktivním uhlím je černej i novej. Pohledový rozdíl mezi novým a přiměřeně zaneseným není příliš vidět.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

právě že označit starý je třeba. jinak nepozná že mu ho vyměnili, ale třeba jen naúčtovali. (pokud má s aktivním uhlím a zanesení bude minimální)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si ho radši měním sám,jelikož jsem na stará kolena alergik,koupil jsem si hypoalergení.Pravda je,že mi teče z nosu méně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem ho měl před měsícem po 21 měsících  ježdění venku. Vypadal jako novej. A na záruční servis jdu za tři měsíce. Za tu dobu se asi už moc nezasviní když ani po skoro dvou letech se mi to nepovedlo. Řek bych, že bude asi vhodné si ho nějak označit.

 

Jinak s aktivním uhlím neni. Je od novýho auta bílej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam ani tak nejde o měsíce, záleží kolik jsi najel. Jestli jsi najel za dva roky třeba 8t. km nemělo se co zašpinit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

13000 km. Převážně po okreskách. Jinak sem od Českých Budějovic kde taky často jezdim. Ale ČB nejsou nějak zvlášt znečištěný. Je to taková trošku větší vesnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj chtěl bych poprosit o radu .Koupil jsem si nový filtr s aktivním uhlím a chtěl jsem ho vyměnit.Zjistil jsem , že na tom původním není žádná šipka kam má filtr směřovat , takže se ptám kam má šípka ukazovat pokud sedím na sedačce u spolujezdce má šipka ukazovat doprava nebo doleva ? Prosím moc o radu výměna je hotová během dvou minut , ale nevím tu správnou orientaci.

Jirka

Edited by Rumík

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě u těch  cen od levnýho čínskýho až po nějakej drahej prvovýrobní s aktivním uhlím.

 

Předpokládám, že kabinovej filtr není to samý jako je třeba olejovej u kterýho bych neriskoval dát nějakej levnej čínskej.

 

Když se prej dá nějakej levnější olejovej filtr tak se z něj prej uvolnujou takový chloupky do oleje který pak nedělaj motoru dobře,

 

Ale u kabinového v pohodě ne snad? Možná ten čínskej bude akorát trochu propustnější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve SM byl test pyl.filtrů,budeš se divit,ale ty méně kvalitní měli propustnost vzduchu horší.A třeba v uhlíkových filtrech bylo uhlí o dost méně než ve značkovém.Já jsem na Fábii zkoušel levné díly,jednou jsem si namontoval filtr za asi 80 korun,smrad z toho byl jako by někdo nablil do topení. Je také rozdíl v těsnosti filtru,některé levné ani nejdou pořádně vložit do rámečku.Ve 2kové Fabii po faceliftu už rámeček není,o to víc záleží na tvaru filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud člověk není nějak mimořádně citlivý alergik, tak na tom filtru podle mě nezáleží. Sám na alergie trpím (pyly a plísně) a nikdy jsem neměl problém ani s tím nejlevnějším šuntem. Dokonce jsem párkrát udělal takovou prasárnu, že jsem starý filtr v kýbli vypral v prášku na praní (opět do běla) a po usušení vrátil zpět. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co takhle občas pěkně vyfunět tlakovou vzduchovou pistolí tak jak se to občas dělá u filtru sání?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"vyfuníš" jen ty největší nečistoty, ale taky se to provizorně dá. Na tom filtru fakt nezáleží - je to čistě o marketingu s využitím lidského strachu z nemocí -  stačí aby filtr alespoň něco propouštěl... Když ho vyhodíš úplně tak se také nic nestane, respektive se ti bude "jen" více prášit v autě. Venku také dýcháš bez filtru

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jo no. Ale co takovej ten výměník-ochlazocač vzduchu od klimatizace?

 

Ten bude asi umístěnej až za kabinovým filtrem a jeho žebrování bude asi dost háklivý na zanášení semínkama třeba z pampelišek a nebo z břízy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wittmanne,za tím filtrem je výměník klimatizace,teda ne u všech aut,kvůli němu tam ten filtr hlavně je.Na něm kondenzuje vlhkost a ne málo,což je ideální místo pro plísně a jiné živočichy.To je ta nejdůležitější věc,proč tam ten filtr je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zas tak háklivý to není a časem to zase vylítne. Je to stejný jako s výměníkem topení - dřív se filtry nedávaly a topení topilo. Jen ti občas něco z výdechu vylítlo do ksichtu. Ta klimatizace je o něco citlivější, protože "vlhne" a v tom bordelu je větší šance na uchycení nějakého "smradu". Určitě není optimální ten filtr vyhodit, ale když tam chvíli nebude, tak to není nic kritického.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a ještě jak říkáte, že je ten ochlazovač mokrej.

Ideální plocha pro uchycení všelijakýho prachu. a pak to zas nepoužíváním klimatizace a průtokem suchýho teplýho vzduchu to pěkně vyschne a vznikne krásná šlupička která bude nabývat. a časem to bude navíc pěknej izolant a klimatizace nebude chladit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to by jsi musel jezdit skrz cementárnu. Jako teoreticky máš pravdu, ale ten filtr nikdy 100% netěsní - takže bordel tam jde stejně. Hlavně celá ta skříň není vzduchotěsná. Klimatizaci jsem měl sice rozebranou jen párkrát, ale výměník byl vždy čistý... i po 10 letech intenzivního používání s mým přítupem k hygieně vypadal prakticky jako nový, sice smrděl, ale opticky super :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Ten tam zůstane. Ale chci udělat něco jinýho. Akorát to pak napíšu do toho témata o klimošce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...