Přejít na obsah

zimní clona, má to smysl?


pete_fab

Doporučené příspěvky

Tak jsme poridil horni i spodni HEKO clony. To uchyceni je docela forovni - Polske, ale asi dostatecne... Po 15 minutach svrdlani v mrizce jsem nasel pribliznou delku zasrubovani a chytla ta packa za mrizku (spodni). Horni jde nasadit pomerne snadno odhadnout delku, kdy se to zachyti a muze se dotahovat.

 

Hm teplotu nevim zda to zkresluje.... Pravda ze doma mi to ukazovalo -12° a pak už jen celoud dobu -5°C takze je to mozne :unsure:

 

Zahrati vody mozna o nejaky kilak rychlejsi to asi jo... ale pak jsem koukal na teplotu oleje a ta narostla pri techto teplotach snad o cca o 30°C :blink:

Takze ted v -5°C

v kolome 80km/h cca 94°C,

okreska 120km/h 104°C

dalnice 140-160km/h 115°C

Ty teploty nejsou az tak horzne dle diskuzi ohledne teplot oleju. Doted jsem mel na oleji asi nejvic 115°C v lete pri 40°C a hodne ostre jizde do velkeho kopce. Bezna teplota se pohybovala 84-90°C. Takze bat se teplot nad 100°C ? Jezdim z 90% dlouhe trasy... Takze dat pryc ? Provrtat do te spodni dirky ? Moje auto (F II 1.6 TDi 77KW 2011) uz nema chladic oleje v narazniku jestli sem dobre vycet, ale az za chladicem, takze asi nema cenu ani vrtat. Zkusim sundat tu horni co na to olej zda to trochu nepomuze...

Editováno: , autor: TooMooX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja sam som mal na Octavii aj Fabii spodne clony. A po poslednej jazde na dialnici sa mi na Octavii pokazilo cidlo teploty (to vprevo dole pod chladicom)... to znamena, ze aj pri -16 sa mi hned po studenom nastartovani zapli na maximalny vykon ventilatory = auto den v servise, lebo im diagnostika neukazovala v com je chyba. Vymena cidla s nakodovanim za 30 €...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to s tebou nebudu souhlasit.

Aspoň u mého motoru. Když startuju v garáži s teplotou nad nulu, tak volnoběžné otáčky mám hned po startu jako v létě. 650ot. Když vyjedu ven do mrazu, tak se za chvíli zvednou na 980. A klesnou až se ohřeje motor podle vodního čidla teploty.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

otáčky se tě nemění podle nějakého čidla teploty vody,to tě to tak možná začne topit,moderní auta si ty otáčky přizpůsobí i k potřebě napětí,aby se tě nevybíjela baterie za studena atd..je to odost složitější,apropo tohle je téma zimní clona.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reagoval jsem na tenhle příspěvek.

před 13 hodinami, voltys napsal:

Co má čidlo teploty venkovního vzduchu společného s funkcí motoru. Je to snad jen informace pro řidiče.

 

 A v dílenské učebnici píšou toto. Červeně jsem to zarámoval. Hnací ústrojí je motor.

vnější.jpg

Nikdo mě nemusel nic nakukávat. Vidím jak reaguje můj motor na vnější teplotu. V teplejší garáži startuje jako v létě, a když vyjedu a na vnějším teploměru jde teplota do mínusu, zvednou se otáčky jako v zimě. A odběr elektrického topení, co mám, to dělat nebude. To už nezapíná a otáčky jsou zvýšené do provozní teploty motoru. A podle obrázku se tím řídí i klimatizace.

To jsou moje poznatky a "nakukala" mě to ta dílenská učebnice. O vícenásobném využití snímačů, nejenom abych věděl jak je venku.

 

A taky používám spodní clonu, a nemyslím si že snímač v nárazníku ovlivňuje. Ale její účel vidím jen, že trochu zabrání, aby solný marast stříkal do chladíče.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Taky parkují v garáži kde je rozdíl v teplotě oproti venkovní teplotě  a otáčky se mi nemění když vyjedu ven. Teplota venkovního čidla se mi ustálí na aktuální hodnotu až po několika minutách. Není to hned. Nemá cenu to řešit.

Co se týká clony tak kdo jezdí dlouhé trasy po dálnicích nemá smysl ji dávat. Motor více točí a více se hřeje a chladič se  diky clone nechladí a díky tomu jde i teplota vody a oleje nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo rozdílné motory. Já mám TDI. Ale to neznamená, že se TSI nemůže řídit podle venkovní teploty. Třeba startovací dávkou paliva. Nikdo jsme se programátorům přes rameno nedíval. U mě venkovní teplota viditelně reaguje nastavením volnoběžných otáček po startu. A nebo zapínáním elektrického článku v topení, když je motor ještě studený.

A učebnice Škody nemůže lhát. Jak by potom vypadaly opravy ve značkových servisech. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci šířit OT, nicméně nedovolí mi to se nezeptat zde, aby to v jiném třeba novém vlákně nebylo vytrženo z kontextu ... ale to už mají všechny dvojkové fábie čidlo teploty, řekněme po FL (neboť mám Rooma MR2008=před Face a čidlo s ukazatelem teploty nemám)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý dotaz. Podle schémat jsem se díval, že vnější čidlo souvisí s multifunkčním ukazatelem.

Ale máš jednoduchý motor HTP, a přepokládám taky manuální klimu.

 

Otázka: Existuje Fabia/Room s motorem TSI nebo TDI, s Climatronikem, bez multifunkčního ukazatele a bez čidla vnější teploty? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze to moje cidlo na 90% suviselo s tou zimnou clonou. Nastartoval som v -16 a po 11 km jazdy po okreske som sa pripojil na cca 130 km usek dialnice, plne nalozene auto, rychlost 130-140 km/h... po zastaveni na odpocivadle a nejakych 2 minutkach na dochladenie vkuse bezali ventilatory naplno, aj o 2 hodiny na benzinke...aj na druhy den rano, tiez v -15... Podla mna to cidlo jednoducho "nevedelo" co sa dialo (vonku silny mraz, voda v chladici sa nechladila), tak to mozno nahodilo nejaky "nudzovy" rezim, ze radsej stale zapnute ventilatory, nez uvareny motor... Mozno som to mal urobit ako je to v tom navode od Peugeota - pri jazde na dialnici to treba dat z mriezky dole (no ja som si myslel, ze v tom mraze to nebude vadit a aspon to znizi odpor vzduchu). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady dal jasně někdo náčrt kčemu je venkovní čidlo,jasně,že je vedené do počítače,vše je přes počítač,ale bohužel nemá venkovní čidlo nim společného s během a nastavení běhu auta,je to jen na měření venkovní teploty,samozřejmě,že vše se odehrává na vnější teplotě,ale vše začíná od motoru a teploty oleje,kde je také čidlo.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otáčky atd. budou řízené spíš čidlem teploty nasávaného vzduchu, klimu by to ovlivňovat mohlo, ale tam bude taky minimálně čidlo teploty výparníku, nebo něco takového, takže to že venkovní čidlo na budíkách ukazuje o pár stupňů jinak bych viděl jako nejmenší problém...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

aaaaaaaaa jako každý rok na zimu.... je to tady, téma, které se otevře když spadne teplota k nule.

viz můj příspěvek.

V 23. 12. 2014 na 20:46, Supermarine_Spitfire napsal:

jj tohle je jediný způsob jak je využít - zlepšit obtékání vzduchu. Nicméně bavíme se o desetinách procent ušetřeného paliva (samozřejmě účinnost zakrytování přímo úměrně stoupá rychlosti pohybujícího se vozu).

Jen dodám, že cena clony by se přesným odhadem od oka mohla na palivu splatit po 14 000km (odhadovaná úspora 0,1L/100km a cena clony 400Kč. )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...