Přejít na obsah

Chyba 01486 test funkce systému aktivován


BiGGy

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci

Nejakym zpusobem jsem asi pustil 01486 test funkce systému aktivován nevim jak se mi to povedlo ale nemuzu tuto chybu odstranit.. na budikách mi sviti kontrolka ABS a po zmacknuti brzdy zacne blikat ESP ( Start testu asi ) po projeti auta podle videa ESp zhasne ale ABS zustane svitit a chyba zustane taky :( nasel jsem i video ze je test nutne dokoncit ale at zkousim jak zkoušim tak to proste nejde :(

nemá nekdo z Vás nejakou radu ? :( už fakt nevim co delat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastartuju - sviti ABS - držim brzdu - začne blikat ESP a mužu vyrazit.. jedu jedu - doleva pak doprava a rovne.. zhasne ESP jakoby test byl dokoncen.jenže zustane svitit ABS už opravdu nevim jak ten test dokončit aby zhaslo i ABS .Kdyz test jakoby dokoncim tak mi ve vagu přibude chyba : 01487 - System Function Test

000 - - - Intermittent

tu lze smazat ale vzdy tam zustane opět : 01486 - System Function Test Activated

000 - -

Takže po kazdem nastartovani a zmacknuti brzdy se opět test zpusti :(

Vyčetl jsem že je dobre udelat zakladni nastaveni login : 40168 pak udelat zakladni nastaveni v bloku 060. to jsem taky zkousel ale nejde to vypne mi to ABS,ESP a posilovač řizeni . Psali totiž že zakladni nastaveni pujde pouze když v pameti zavad nebude zadna chyba.. ale ja tu chybu 01486 - System Function Test Activated neodstranim :(

++++ Ještě by me zajimalo jestli nemuze mit vinu Ložisko . cca před rokem jsem menil ložisko předniho kola ( prý originál ) ale kdyz dam měřeni ve VAGu tak mi to jedno kolo ukazuje vyšši hodnotu než ty ostatni... asi ma ten magneticky kroužek jiny průmer že to dela nevim ale jezdil jsem tak jak rikam asi rok bez zavad . Mel jsem i odpojenou baterku a vsechno pak pekne načetlo a zhaslo.. Nevim jestli to muze mit nejaky vliv na dokonceni toho testu... poradte prosim :(

Editováno: , autor: BiGGy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl

Part No SW: 1K0 907 379 AA HW: 1K0 907 379 AA

Component: ESP FRONT MK60 0102

Revision: 00H13001

Coding: 0021121

Shop #: WSC 00022 000 00000

VCID: 71E3A4601132

2 Faults Found:

01487 - System Function Test

000 - - - Intermittent

01486 - System Function Test Activated

000 - -

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-820-047.lbl

Part No: 1Z0 820 047 D

Component: Climatic PQ35 010 0301

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 346D6D742EA0

No fault code found.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem je stim ložiskem :( senzor G47 ukazuje vyšši rychlost než ostatni kola.. proto mi taky vždy po startu zablika esp jako by si auto myslelo že to předni kolo překluzuje... Nevim co jsem to koupil za ložisko... Prý original no :) senzory ukazovaly stejnou hodnotu kdyz jsem jel mirne do leva tak jsme dneska sundali volant natocili kola mirne doleva a krouzek pod volanten natocili rovne at si auto mysli ze jedu rovne a sli jsme delat test znovu a ouha TEST dneska uspěšně dokončen.. takže misto rovne jsem jel trosku doleva a auto si myslelo ze jedu rovne... divny zpusob ale vyšlo to :) aspon vim ze to bylo tim ložiskem a budu ho muset vymenit.. samozdřejme ja blbec vyhodil fakturu takže reklamace nehrozi.. no lidská blbost :) Jinak Vam kluci dekuji za snahu pomoci... Asi je tam špatny magneticky kroužek když to udava jinou rychlost než ostatni 3 kola že? nejakym zpusobem to pomoci diagnostiky asi zkalibrovat nelze že? No nic nezbyva mi nic jineho asi nez koupit dalši ložiško :)

hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene G85 jsem mel dobře nekolikrat jsme to ověřovali a davali zakladni nastaveni... Celou paseku mi delalo to ložisko ktere jak rikam ukazuje odlišné hodnoty než ostatni kola.. ( G47 ) ložisko ukazovalo shodne hodnoty pouze pri rychlosti 20kmh s volantem natocenym trošičku do leva asi se tim trosku to kolo přibrzdilo .. proto jsme manipulovali stim volantem jak jsem psal.. vytocit kola trosku do leva - vyndat volant - G85 natocit rovne at si mysli ze jsou kola rovne a dat zpět volant.. pak si auto myslelo ze jedu rovne což jsem potřeboval pro ten test ... a kola zatacely trošku doleva tak aby G47 ukazovalo shodnou hodnotu jako ostatni kola.. stacilo par metru na parkovišti a vše pekne zhaslo... vim že to zni asi nelogicky ale je to tak.. pak jsme vratili kola do roviny a G85 natocili zpět na 0 a bylo hotovo...

TEST je uspesne dokončeny a už mi tu nic nesviti ale ložiskou koupit musim jine. Viz moje druhe téma které jsem nebyl schopen vyřešit protože jsem nemel diagnostiku ted už vim kde je kámen urazu.. : http://forum.skodahome.cz/topic/118728-chyba-esp-19-tdi-77kw/

Myslim že toto tema mužeme uzavřit... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj kluci. Prosím moc o POMOC  (na mé Škoda Octavia II  rok 2006 výbava: ABS + ESP + EDS = přibržďování antiprokluz)

Jsem si omylem na VAG-Com stiskl TEST na ABS modulu  (ABS Brakes)

 

od té chvíle mám naprosto stejnou hlášku: CHYBA:  

1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated 000 - -

(a následně se mi natrvalo rozsvítila kontrolka ABS)

 

Nic jsem na autě neměnil , ani nerozebíral - auto doposud fungovalo bez problémů - jen jsem si chtěl vyzkoušet jestli mi funguje Hex kabel - a neštastně jsem si kliknul zrovna na ABS modul.

 

Dočetl jsem se že je nutné celý test dokončit - tedy postupoval jsem podle Vag-Com: sešlapovat a uvolňovat brzdový pedál až do konce testu ... toto mám OK (END) dokončeno.

 

A po té pro úplné dokončení testu by měla následovat testovací jízda  - ale nepodařilo se to - i když jsem zkoušel několik kombinaci 

Udělal jsem vše podle instrukcí:

1). postavit auto na rovinku 

2). nastarovat

3). šešlápnout brzdu  = rozbliká se mi ESP  (které před tím bylo zhaslé)

4). jet rovně plynulou jízdou (15 - 25km)

5). zatočit (doleva , nebo doprava 90°) = ESP mi nyní zhaslo

6). ale ABS nikdy nezhaslo - ani když jsem kroužil na kruhovém objezdu plynulou rychlostí 20km několik minut

7). pozn: celková jízda musí být min 50sec  (což jsem snad splnil)

Zapoměl jsem na něco? .. Moc prosím o informaci

Mám za to že to na normální silnici asi nejde dokončit? - musel bych mít snad letištní plochu abych to udělal přesně podle instrukcí?

 

Hrál sem si s tím několik hodin a udělal několik kombinací - ale bez úspěchu ... stále mi svítí kontrolka ABS :(

A Vag-Com stále píše chybu:   1 Fault Found:    01486 - System Function Test Activated 000 - -

 

(Jinak když třeba po odpojení a připojení baterie se pak rozsvítí kontrolka ,,volantu" - tak pro srovnání -  stačí jen ujet cca 20metrů a systém se nastaví = kontrolka zhasne ...toto funguje v pohodě.

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj díky moc za reakci 

(mám auto poměrně málo jeté jen 50.000Km) a do této chvíle  než jsem si to sám podělal tím testem - tak mi auto fungovalo bezchybně .

 

Nic sem nerozebíral , žádnej kroužek , žádné brzdy ani jsem neměl žádný jiný problémy.

Neříkám že se mi snad shodou okolností ve stejný okamžik na autě nemohlo něco navíc rozbít?  ..

Ale tenhle problém jsem si vyrobil sám - tím že jsem si koupil kabel Hex-Can - připojil a spustil ABS test! - jen tímhle jsem si tuhle chybu způsobil já sám.

A ted nevím jak ten test JÍZDOU správně dokončit.

(Je trochu chyba že tam ve VAGU není nějaké upozornění pro pitomce jako jsem já - že WARNING pokud na to kliknete tak budete muset dokončit test jizdou a způsobíte si problémy min na den práce.)  ...ale to mě samozřejmě neomlouvá..

 

Samotný ABS Output test na VAGu jsem tedy dokončil správně  - správným postupem: jsem sešlapoval a pouštěl pedál - až nakonec byla hláška ,,END".

Pak by mělo následovat dokončení testu jízdou - a to bude žřejmě kámen úrazu.

Zřejmě dělám něco špatně při samotném dokončení testu jízdou ?  ...nevím jestli se to dá zvládnout na běžné prázdné silnici se zatáčkou? - nebo opravdu musím najít nějaký větší plac - či letiště? A nebo jestli nedělám tu jízdu nesprávně ?

 

Bylo by fajn kdyby mi někdo poradil jak tu jízdu absouovat přesně v bodech - na Octavii podle vlastních zkušeností.

Našel jsem sice něco na webu ,ale většinou je to v kostce nic moc přesně:

Snad tady: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/ESP_System_Function_Test

Nebo tady: http://vwforum.promotor.ro/topic/57567-martorii-abs-si-esp-nu-se-sting/page-35

Ale jelikož se tahle informace dá sehnat pouze v cizinštině - tak asi něco dělám špatně?

 

Existujou nejspíš asi 2 verze způsobů jizdy (prý podle výbavy)  kdy:

1). verze:  po šešlápnutí brzdového pedálu rozblikám ESP

2). verze:  po šešlápnutí brzdového pedálu  ESP zhasne

 já mám v Octavii výbavu v ESP:  stadart: ABS+EBV+MSR+ASR+HBA+DSR , a jediným nadstandartem je EDS (antiprokluz)

 a tak tedy po šešlápnutí brzdového pedálu kontrolku vždy ESP rozblikám ...a pak by měla nejspíš  následovat jízda vpřed a zatáčka? ... ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky - už se mi to podařilo (Hurá :) ... ale myslím že u mě trochu nestandartní jízdou 

 

A vzhledem k tomu že nikde jsem nenašel pořádný informace - tak tu teď zveřejním svůj poznatek - (který platí pro moji Octavia II 1,9PD  2006)

Jinak pokud máte auto OK a jen si hrajete s Hex-Can / VCDS  - pak vám radím nikdy ale opravdu nikdy (v modulu ABS) - neklikejte ze zvědavosti na (Basic Setting)

Ani v (Output TEST) v žádném případě nespouštějte test - pokud to opravdu nechcete! 

Jakmile to uděláte = CHYBA:   1 Fault Found:

01486 - System Function Test Activated 000 - -

(+ následně se vám natrvalo rozsvíti kontrolka ABS)

 

A). Test ve VCDS  je nutno dokončit (NEXT - NEXT ...... vykonat instrukce , a nakonec END)

 

B). Následně Test je nutno ještě dokončit jízdou

(1). postavit se na větší prázdné parkoviště (cca Globus - postačí) + nastartovat motor a připravit se na jizdu rovně

(3). pro START testu = krátce sešlápnout brzdu = ESP se rozbliká = START

(4). od tohoto momentu máte 50sec na vykonání ,,testu jízdou" = jeďte rovně cca 20m plynule 15 až 20km/h

(5). nyní natočte za stejné rychlosti volant o 90°  (snažte se udržet volant při stejné rychlosti v 90° co nejdéle - ale né zase aby jste nenabourali) a pak 90° na druhou stranu

 

Od této chvíle by mělo být vše údajně hotovo - ale u mě nebylo :(  .... a protože nikde není jednoznačná informace - a v ČR si každý hlídá tajemství a každý je tajemný ja hrad v karpatech" :)

 

(6). mě pomohlo že jsem pak musel přibrzdit na konci parkoviště (protože jsem musel - jezdili tam auta)

 a znovu po dosažení rychlosti cca 15-20km/h jsem ještě jednou otočil volantem (abych se s autem otočil zpět měl jsem volant cca 180°)

 - řekl bych spíš že byl volant po různu i chvílema až téměř na doraz  - a najednou ,,TA-DÁ"  = ABS zhasla! :)

 

(7). pokud se vám nezadaří - je pak potřeba vyzkoušet více kombinací

Zkoušel jsem vždy: brzda=start , pak rovně ,  pak .... 90 + 90 = nic , 90 + 180 a na druhou stranu 90 + 180 = nic , 180 + 180 = nic , i pozadu = nic ...

Pomohlo až nejdřív klasika brzda=start , rovně , pak 90 + 90 + halabala to je jedno prostě několikrát 90 - až jsem se klikatou cestou dostal na konec parkoviště , pak krátká brzda na konci parkoviště - pak volant cca 180  (nebo jednou to byl i na volantu doraz) a při opětovné rychlosti kolem 18km/h (tj: otočka zpět na parkoviště odkud jsem vyjel)  =  ABS mi vždy zhaslo  (vyzkoušeno 2x) 

...rychlost jsem ani nějak zvlášť nehlídal řekl bych že jsem jel chvílema 10km/h a chvílema 22km/h

 

(pozn: na Italským fóru jsem se dočetl že: 

- když je nutno přejet jinam jinou rychlostí , nebo natočením volantu jinam (aby jste nenabourali)   je to prý jedno

- rychlost má být plynulá 15 - 20km/h

- některý auta po krátké sešlápnutí pedálu brzdy pro START testu kontrolka ESP naopak ZHASNE , nebo se rozbliká jinak (záleží prý podle výbavy esp u auta)

 

Podle videa na http://wiki.ross-tec...m_Function_Test  by vlastně mělo postačit jen jednou jedinkrát otočit  volant o 180° a hotovo , ale to už jsem dnes neměl šanci 100% ověřit.

Na 99% by to mělo být tak jako na videu - ale mě to nefungovalo - jen když jsem přibrzdil a pak 180 - pak mi ABS zhaslo.

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...
  • o 2 měsíce později...

Kdyz uz si aktivujete omylem tento test, je potreba postupovat presne tak jak popisuji na Ross-Tech videu, funguje to 100%. Uvodni stav je vetsinou takovy ze vam trvale sviti kontrolka ABS. Takze zmacnout silou brzdu dokud se kontrolka ABS nerozblika, od te chvile mate na provedeni 50 vterin. Kola rovne, rozjet se na rychlost 15-30 km/h a ujet cca 20m a pote otocit volantem doleva nebo doprava (je to jedno) o vice nez 90 ale mene nez 180 stupnu, drzet tento uhel a takto ujet asi 10metru (ctvrtoblouk) dokud kontrolka nezhasne. Zadny jiny postup neni spravny a uz vubec neni treba krouzit nekde na kruhaku nebo po parkovisti hodinu nebo dve. Vsak i sam system vam na to dava 50 vterin. Neni to nic tezkeho. Dulezity je ten primy smer, nehybat volantem ujet 20 metru a pak otocit o 135 stupnu volant a s takto natocenym volantem jet dokud kontrolky nezhasnou. Zalezitost na 20 vterin.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 15. 8. 2019 na 17:54, Matrix napsal:

Kdyz uz si aktivujete omylem tento test, je potreba postupovat presne tak jak popisuji na Ross-Tech videu, funguje to 100%. Uvodni stav je vetsinou takovy ze vam trvale sviti kontrolka ABS. Takze zmacnout silou brzdu dokud se kontrolka ABS nerozblika, od te chvile mate na provedeni 50 vterin. Kola rovne, rozjet se na rychlost 15-30 km/h a ujet cca 20m a pote otocit volantem doleva nebo doprava (je to jedno) o vice nez 90 ale mene nez 180 stupnu, drzet tento uhel a takto ujet asi 10metru (ctvrtoblouk) dokud kontrolka nezhasne. Zadny jiny postup neni spravny a uz vubec neni treba krouzit nekde na kruhaku nebo po parkovisti hodinu nebo dve. Vsak i sam system vam na to dava 50 vterin. Neni to nic tezkeho. Dulezity je ten primy smer, nehybat volantem ujet 20 metru a pak otocit o 135 stupnu volant a s takto natocenym volantem jet dokud kontrolky nezhasnou. Zalezitost na 20 vterin.

Tento pán napísal úplne presný a jasný postup. Skúšal som skoro všetky tie akožepostupy iných, t.j. vývrtky a pod. a až prečítanie tohto návodu to bolo vyriešené do minúty. Týmto mu chcem veľmi pekne poďakovať :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím. Tak sme nešťastnou náhodou také bohužel spzstily tento test. Musím se přiznat že nám to trvalo dva dny než sme ba to přišli, je to zásluha této skupiny děkujeme. No nic méně sme vzali naší octavii ( II vrs 2007) na velkou díky bohu posekanou louku. Při nastartování motoru svítilo ABS, zmáčknutí brzdy - začalo blikat ESP, ujeli sme dvaceti kilometrovou rychlostí cca 20 metrů a volantem sme otočili o 135° do leva po asi 20 metrech obojí zhaslo a bylo. Podařilo sr nám to až na několikátý pokus, opravdu to chce velký plac, pevné nervy a čas. Doufám že se vám to povede stejně jako nám. Děkujeme za pomoc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím Vás pánove.

Bohužel, patřim k těm, co provedli špatné kliknutí a spustil si test ESP. Jedná se sice o Yeti (2016), ale to je vlastně skoro jako Octavia.ABS jednotka hlási kod KOD  01486. Podle všech návodu, nejsem schopen test dokončit. Mě po otočení klíčku současně bliká ABS a ESP kontrolka. Po zmáčknutí brzdy, se rozblikají nastřidačku. Zkoušel jsem všechno, ale nikdy mi nezhasla kontrolka esp ani abs. 

Netuším, jak z tohoto průseru ven. Videa jsou super, jen nějak nezabírají.

Asi se budu ptát blbě, ale nemá ještě někdo nějakou radu, připadně v Okolí Č. Těšína někdo, kdo ví co s tím?

Předem děkuji. 

Pěkný večer.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...