Přejít na obsah

Chyba 01486 test funkce systému aktivován


BiGGy

Doporučené příspěvky

Tak se to nakonec nějak povedlo. Stál jsem na křižovatce na červenou, rozjel se. Jel jsem do Škoda servisu, s tím, že už opravdu nevím co s tím. Projel jsem pár zatáček, zastavil, kontrolky pořád blikaly. Vypnul motor a šel se poptat. Na(ne)štěstí, nebylo možné provést diagnostiku, hodně práce v servisu. Tak jsem odešel a nastoupil do auta. Otočím klíčkem, a kontrolky už neblikaly a nesvítily. Doma jsem se podíval na chybové kódy a nic. ABS čisté.

Závěr, nevím, jak se to povedlo, ale teď už jsem si jistý, že na to již nebudu klikat :-). 

Takže pro zatím vyřešeno.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, píšu sem, protože jsem blbec taky spustil test přes VCDS, jenomže všechny zde udávané rady mi vůbec nepomohli, jel jsem dokonce na letiště testovat obloučky, strávil jsem na tom přes 2 hodiny a úplně marně. Psal jsem i do FB skupin, úplně stejné rady jako zde, naprosto zbytečně. Pak mi napsal někdo, kdo dělá ve škodovce, že to přes VCDS nejde a že se nemusí ani dělat testovací jízda, ale použít jinou diagnostiku. Říkám fajn, ale chtěl za to 500. Po Vánocích celkem dost peněz za pár kliknutí v programu, tak jsem se kousnul, že se jdu do toho hrabat znovu. Napíšu Vám návod, jak smazat chybu číslo 01486. Lze to udělat přes VCDS, ne že ne.

 

1. Jděte do jednotky ABS (03)

2. Jít do základního nastavení (04)

3. Vypsat ručně adresu číslo 103

4. Start

5. Musí tam být napsáno test funkce neaktivní.

6. Jít zpět do chyb, všechny smazat a odpojit se od jednotky ABS. Olala, vše je v pořádku.

 

Pokud Vám to v řádku napíše, že je test stále aktivní, zkuste smazat chyby v jednotce a vyhledejte kanál číslo 93 a opakujte základní nastavení.

 

Doufám, že to vyřeší problém několika lidí a neplaťte furt takový prachy nenažraným vydřigrošům 😀 krásný nový rok 2021 přeji.

 

 

Editováno: , autor: CorkaCZ
Dopsání
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, příspěvek jsem upravil a dopsal. Pokud vada i tak přetrvává, tak si.myslim, že bude vadná jednotka, což se prostě stane a zabrání to dokončení testu. Pokud je například vadné čidlo, test prý dokončit nejde. Já mám právě naštěstí vše v pořádku a smazat to šlo v pohodě, ale jízdou to právě nešlo. Způsobem, který popisuji to šlo raz dva :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
V 15. 8. 2019 na 17:54, Matrix napsal:

Kdyz uz si aktivujete omylem tento test, je potreba postupovat presne tak jak popisuji na Ross-Tech videu, funguje to 100%. Uvodni stav je vetsinou takovy ze vam trvale sviti kontrolka ABS. Takze zmacnout silou brzdu dokud se kontrolka ABS nerozblika, od te chvile mate na provedeni 50 vterin. Kola rovne, rozjet se na rychlost 15-30 km/h a ujet cca 20m a pote otocit volantem doleva nebo doprava (je to jedno) o vice nez 90 ale mene nez 180 stupnu, drzet tento uhel a takto ujet asi 10metru (ctvrtoblouk) dokud kontrolka nezhasne. Zadny jiny postup neni spravny a uz vubec neni treba krouzit nekde na kruhaku nebo po parkovisti hodinu nebo dve. Vsak i sam system vam na to dava 50 vterin. Neni to nic tezkeho. Dulezity je ten primy smer, nehybat volantem ujet 20 metru a pak otocit o 135 stupnu volant a s takto natocenym volantem jet dokud kontrolky nezhasnou. Zalezitost na 20 vterin.

Ahojte, TU JE (jedine) SPRAVNE RIESENIE! Presne ako pise tento pan.

Kolega skusal odpajat bateriu, pohnut sa rychlo pohnut sa pomaly, vytocit prudko vytocit jemne, vyvrtku, dupnut na brzdu, kluckovat, pohnut sa prudko, dat auto do smyku, dobre ze kotrmelce s autom neskusal a vsetko zbytocne, nepodarilo sa mu to. Potom som si V KLUDE sadol do auta, nastartoval som, vycuval som z dvora, vysiel som na ulicu konciacu sirsim namestim. Cely ten cas svietila ABS a blikala ASR kontrolka (Octavia II facelift 2009 BLS motor). Tam som stlacil brzdu silno (na 2 sekundy), aby som dosiahol tlak vyssi ako 35 Bar a zacal test (vtedy zacali blikat kontrolky ABS a ASR nastriedacku). Siel som cca rovno, dokonca som mierne som hybal volantom aby som sa nasteloval na kraj dedinskeho namesticka, aby mi vysiel ten nasledujuci obluk. Po asi 50 metroch bez zmeny rychlosti (okolo 18-20km/h) som vytocil do lava volant o asi 135 stupnov, za okamih este viac az skoro k 180 stupnom aby mi vysiel obluk po chodniku tesne popri travniku. Obe kontrolky zhasli po polobluku a bolo to hotove. NIC VIAC!
Mimochodom, pre lepsie pochopenie - vo VCDS je strasna hlupost to, ze staci vybrat dany test, netreba nic potvrdit a on sa sam aktivuje - to posrali, to od nich vobec nie je pekne, lebo staci jeden neopatrny klik a musite robit tuto proceduru. Akonahle je tento test spusteny, nepomoze mazat chyby, skusat akcne cleny, odvzdusnovat, kalibrovat, dokonca vam nepomoze ani odpajat bateriu ani nic podobne, treba len vykonat test, dokonca vam ani netreba diagnostiku (len tam nesmiete mat ine chyby len tuto jednu 01486, pripadne 01487 - tie dve nevadia). Test sa vzdy spusti silnejsim stlacenim brzdy, vtedy zacnu kontrolky svietit/blikat inym sposobom (zavisi od modelu a vybavy auta). Hlavne treba byt v uplnom klude, mat dostatok miesta, prejst par desiatok metrov rovno (aj po tejto casti zvyknu kontrolky zacat blikat inak), potom urobit plynuly pol-obluk rovnakou rychlostou (okamzite po tomto kontrolky zhasnu, netreba znovu brzdit ani nic podobne) a je to hotove. Hlavne v klude a s dostatkom miesta na polobluk s volantom vytocenym medzi 90 a 180 stupnov do lubovolnej strany. Aj ta rovna jazda nemusi byt dokonale rovna, ani obluk nemusi byt dokonale presny, hlavne pohoda a jednoduchost, ziadne vyvrtky na kruhacoch.

Ak by vam tato procedura nefungovala tak nedriftujte, nekluckujte, nesmykujte, ale hladajte chybu inde. Vo vypise chyb by ste urcite nasli preco sa test nepodaril. Ak sa vam tam objavi chyba 01487 tak to znamena ze ste bud nedodrzali casovy limit testu (od stlacenia pedalu by ste to mali stihnut do 50 sekund), alebo ste proste neurobili dostatocne dlhy obluk alebo nedodrzali uhol volantu a pod.

Dakujem velmi pekne za toto forum, aj citovany prispevok. Pomohlo mi to upokojit sa (zajtra mam STK) a napriek kolegovym mnohopocetnym neuspechom sa mi to s chladnou hlavou podarilo na prvy raz.  Tak vela stastia :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 1 rok později...
V 28. 12. 2020 na 12:01, CorkaCZ napsal:

....

 

1. Jděte do jednotky ABS (03)

2. Jít do základního nastavení (04)

3. Vypsat ručně adresu číslo 103

4. Start

5. Musí tam být napsáno test funkce neaktivní.

6. Jít zpět do chyb, všechny smazat a odpojit se od jednotky ABS. Olala, vše je v pořádku.

 

Pokud Vám to v řádku napíše, že je test stále aktivní, zkuste smazat chyby v jednotce a vyhledejte kanál číslo 93 a opakujte základní nastavení.

 

Doufám, že to vyřeší problém několika lidí a neplaťte furt takový prachy nenažraným vydřigrošům 😀 

 

100% funguje. Vďaka 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...