Přejít na obsah

Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.


rsrsrs

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny majitele Octavií III.

 

Aktuálně jezdím na Octavii I (1.9 TDI, 66kW, najeto 334xxx) a uvažuji nad pořízením ojeté Octavie III. Jezdím denně 30km okrsky a cca 10km město, každých 14 dní cesta cca 200km - okrsky, na dálnici se dostanu 5x do roka, roční nájezd je 20-25tis. km, nikdy jsem neměl benzín, takže jsem nad ním ze začátku vůbec neuvažoval, ale po tom co si tu pročítám různé diskuze a Vaše poznatky, tak si říkám, jestli by místo 2.0 TDI pro mě nebyl vhodnější motor 1.4 TSI.

 

Budu rád za každou normální reakci a radu. Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já snad mohu srovnávat - 8 let O II 1.9 TDI , nyní 2 roky O III 1.4 TSI ( dsg ) a už bych tdi nechtěl. O tom Tsičku nevíš, jak je tiché a kultivované, to je snad ten hlavní rozdíl. 

Dále - hned se zahřeje, nesmrdí, spotřeba 6,3 ( vs. 5,1 ) - takže při mém nájezdu 20 tis. km je do 12 let používání levnější, levnější servis, neřeším filtr pevných částic, lehčí motor=šetří tlumiče, a hlavně výkon ( 110 kw v.s. 77 kw ) je sakra znát.

IMHO dízly pro osobáky už jsou těžká minulost, možná tak do náklaďáku, ale do doby než nás převálcujou elektromobily ( a to nebude dlouho trvat ), tak pro běžné uživání určitě benzín.

Důležité je, že mluvím o NOVÝCH vozech, takže těžko to potom srovnávat se zkušenostmi Franty Pepy Tondy, který to srovnává s 15 více let starými motory z 3. a další ruky, nejlíp s vymontovaným filtrem pevných částic ... To je lahůdka jet za nimi v Blance třeba ....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to zase píšeš tak útočně? Občas by to chtělo trochu vydechnout.. Jinak když už teda budeme takto komunikovat, tak proč by nemohl vzít 1,4Tsi ve Style výbavě? Píše, že chce ojetou a tam tahle kombinace snad jde, ne? (Nechci se pouštět do žádného flame s tebou, jen nevim proč když s někým nesouhlasíš reaguješ takhle přehnaně)

 

@milososka Za mě benzin, ale budeš mít nejlepší to zkusit osobně. Oba motory(1,4TSI/2,0TDI)jsou dle mého to lepší do O3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aleši, ne že bych ti do toho chtěl vstupovat, ale máš tam pár nepřesností...

 

1. Auto s TDI se doposud možná lépe prodávalo, ale neznamená to, že to tak bude vždycky. Zrovna motor 1.4 TSI patří k nejoblíbenějším, co se týká prodeje ojetých vozů retailu.

2. Existují i motory PD, které měly filtry pevných částic, speciálně třeba na německém trhu jich bylo poměrně dost

3. Režim 30km okresky a 10 km město není na diesel žádná hitparáda, to se taktak v zimě stihne zahřát. A 20-25 tkm mi pořád vychází spíš na TSI, rozhodně to není "jednoznačně TDI"

4. Ten podstatně větší zátah TDI, jak píšeš, moc nekoresponduje s naměřenými hodnotami zrychlení, kde je TSI lepší. Nepleť si fakta a dojmy.

 

Obě motorizace jsem měl/ mám a pro běžnýho smrtelníka bych volil TSI. Služební mám TDI, ale tam se bavíme o úplně jiné porci kilometrů, cca 50 tkm za rok.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych s těmi chvalozpěvy na 1,6tdi dost šetřil, najezdil jsem s ním 50tis km a žádné velké nadšení se nekonalo, snad jen spotřeba krásná a to 

je tak vše, výkon nic moc, kultivovanost a projev bídný, 5ti rychlostní převodovka tragédie...

Teď jsem měl náhodou OIII 1,6tdi půjčenou a musím říci, že jsem si říkal jak jsem s tím mohl dříve jezdit, v té době mi to tak nepřišlo

ale teď po čase opravdu tragické svezení a ten hluk mi rval uši....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Aleš_BX napsal:

ad 1. souhlas, ale nevěřím že v horizontu cca pěti let bude jiná situace "ekozóny" v Evropě nemají pro nová TDI opodstatnění, samo sebou masáž médií a neznalost lidí je mocná...

Píšu to tady už asi potřetí - koukni se na Paříž a zjistíš rozdíl mezi benzínem v Euro 6, který je v 1. skupině a dieslem s Euro 6, který je až ve třetí z pěti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čau lidi,

rychlej dotaz,

mám v merku jeden kousek O3, je to z programu skoda plus, garantovány kilometry, servis a stav nehavarováno.

viděl jsem veskerou dokumentaci včetně náměru laku.

auto je rok 3/2014, k němu  muj dotaz:

Je možné aby auto z března roku mělo 4 dveřní skla + zadní rok výroby 13 a ty menší skla z roku 14? přední je měněné je to rok 16, v historii auta uvedené....

Zámky ve dveřích jsou také do páru 13. resp.14.roku.

je možné aby se v automobilce takhle dlouho spotřebovávaly díly od dodavatelů?

 

Otázka je asi směřovaná na člověka, kterému projde hodně nových aut pod rukama....jestli se s tím potkává....

díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, 

tak se tak pokukuju po novym aute a libila by se mi O3 1,8Tsi DSG. Mam ale dotaz na zdejsi informovane jestli se nahodou nechysta vymena motoru 1,8 za 1,5? Auto budu objednavat nekdy v lete s dodanim v rijnu. Mate nekdo takove "zarucene" informace? Za kazdou pripominku budu rad, treba jeste neco poupravim. Konfigurace je tady:

CarCard_102359717.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzu se zeptat proc nebrat? S tou zmenou jsem nekde tady na foru narazil na zmeny po 22KT (ale byly myslim na S3) a tam se motor 1,8 ukoncuje a nahrazuje 1,5 tak jsem se trosku lekl jestli to nebude stejne u O3...

Chci benzin, RS mit nemuzu a do 1,0 fakt nejdu. Asi bych mel dodat ze auto bude firemni na OL takze me spotreba atd moc netrapi.

Editováno: , autor: Jakoob
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A muzu se zeptat proc je 1,4 nejidealnejsi? V cem ma vyhodu oproti 1,8?

Dejme tomu ze spotrebu neresim, servis neresim, poruchy neresim, tankuju v praci na soukrome benzince takze taky OK. Auto jsem si poskladal tak jak mi prijde ze je OK pro me pouziti. Neni to o tom ze bych musel davat slabsi motor abych si mohl dokoupit to ci ono...vic toho zkratka nepotrebuju/nevyuziju. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba proto, ze ta 1.8 ma kvuli prevodovce snizeny kroutak, na stejnou hodnotu jako ta 1.4. Ve vysledku tedy neni v jizdni dynamice az zas takovy rozdil.

Ja se zeptam naopak, proc by jsi chtel 1.8 misto 1.4?

 

edit. dale je ta 1.8 oproti 1.4 slozitejsi - napr prime i neprime vstrikovani, ma jeste rozvodovy retez, misto remenu u 1.4 atd.

Pises ze jde o sluzebak, takze servis atd. neresis, ale zas na druhou stranu pojedes treba nekam na sluzebku a ted se ti stane, ze ti to nekde 1000km od domova klekne......

Editováno: , autor: Bikes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

treba pro to ze ten kroutak je k dispoczici temer v celem spektru otacek na rozdil od 1,4...s tim souvisi pruzne zrychleni atd.

Vyhoda OL je pristaveni nahradniho vozidla do 45min, ano je to neprijemne ale da se to prezit...nevim jak ostatnim ale me ta dynamika me prijde uplne z jine ligy nez 1,4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bikes - neklekne, a i kdyby, tak máš záruku mobility. Stejně tak ti přece může kleknout i 1.4 TSI. To je tedy logika. 132 kW, maximální točivý moment dostupný ve větším rozsahu otáček, kultivovanější chod motoru a víceprvková zadní náprava ti nedostačuje jako argument? A kombinace přímého vstřiku s nepřímým je docela žádoucí - nejsou s tím žádné problémy a ještě ti zajistí minimum karbonu a usazenin na ventilech, což při pouze přímém vstřikování z principu nelze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jakoob Buď v klidu, já 1,8TSi mám a nemám s ni žádné problémy narozdíl od zbytku auta. Jak už jsem někde psal, kdybych nešel do RS, vzal bych ji znovu. Pawouk to shrnul nejlépe. Mám možnost jezdit i s 1,4TSi a já tam rozdíl jak ve výkonu, tak v  zadní nápravě rozhodně cítím. Pro klidnější řidiče je volba 1,4 a vic výbavy určitě lepší, ale pokud si občas rad zajezdíš ostřeji, je volba jasná. Zatím jsem ani nikde nečetl o nějakých tech. problémech této poslední řady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám manuál. Jezdím převážně v Praze a to je to tak 8,5-9,0 (nejezdim pomalu). Když jsou zácpy a vic se za to bere, tak klidně atakuji 10. Naopak třeba Rakouské Alpy dávám přes Německo 7,0-7,5 a to v Německu kde mužů, jedu 200 a někdy i vic, jinde dle předpisů. Jde to samozřejmě i za méně, ale proto jsem si ten motor nekupoval. Dlouhodobý průměr mám 8,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesouhlasim, ten oboustranej koberec do kufru je super zalezitost!

standardne ho mas kobercem nahoru, abys moh pouzivat cargo elementy nejezdil ti naklad sem a tam.

ale pak prijdou chvile, kdyz potrebujes odvezt lyzaky (ze kterejch kape voda), kocarek ze zaprasenejma kolama, sud po akci zalepenej od piva atd.

no a jednoduse otocis, doma pak splachnes hadici nebo jen mokrym hadrem a je zase cisto.

 

na druhou stranu gumove koberecky pod nohy jsou opravdu zbytecne, pokud casto nevozis lidi s botama od bahna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...