Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA 211


Bofors

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny uživatele, v OIII se představí nová řada motorů, zajímá mě váš názor na konstrukční posun 1,2 TSI popřípadě 1,4 TSI. Dostalo se ke mně, že má jít o pohon ventilového rozvodu řemenem s prodlouženým intervalem inspekce/výměny, 16v hlavu u 1,2 která byla dříve 8v, integrované výfukové svody v hlavě válců, proměné časování ventilů, změny na turbodmychadle, při vysoké zátěži snížená spotřeba paliva použitím jiného katalyzátoru- tomu poslednímu příliš nerozumím. Jízdní projev očekávám na úrovni předchůdců ale myslíte si, že tyto konstrukční změny výrazně zlepší nepříliš dobrou spolehlivost těchto agregátů, zvláště změna pohonu rozvodu řetěz/řemen? Uvítám časem i osobní skušenosti!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak předně se teď bavit o spolehlivosti je jen čirá spekulace. Vždyť rozvodový řetěz je bezúdržbový a všichni tady vidíme, jak to s tou bezúdržbovostí ve skutečnosti je...
Když čtu o prodlouženém intervalu výměny rozvodů, tak mně to právě připomíná již výše zmíněnou "bezúdržbovost". To vše ukáže až čas.
Podle mně zatím známých informací mají tyto motory (1.2 TSI) společný pouze název. Tou sníženou spotřebou při vyšší zátěži se myslí to, že se nebude používat obohacení směsi ke "schlazení" spalin - to proto, aby "neshořel" katalyzátor - právě z důvodu, že spaliny budou schlazeny v integrovaných svodech v hlavě motoru chladící kapalinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozvody uz se snad delat naucili (doufejme), s zivotnosti a spolehlivosti bych to u 1.2ky s vykonem 77kw moc optimisticky nevidel za jakychkoliv okolnosti. Jeste me porad nikdo nepresvedcil, ze by jiz neplatilo "Objem nicim nenahradis". Nerikam, ze se casem treba presvedcit nenecham, ale zatim me spis VW presvedcuje o pravem opaku.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-)

Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100.

A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW.

Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe:

1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku)

2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let.

3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání.

Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem.

Editováno: , autor: svirus
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

1.2 TSI 63 kW
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 63/4300–5300
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 160/1400–3500
post-32075-0-00144300-1357593473_thumb.j

1.2 TSI 77 kW
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 77/4500–5500
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 175/1400–4000
post-32075-0-77594700-1357593487_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

...jestli můžu poradit, svez se v obou, je to někdy problém sehnat obě motorizace u dealera, ale nebudeš litovat...za sebe můžu říct, že pokud jezdíš často sám nebo ve dvou, tak stačí 1,2 TSI 77 kw, ale jestli máš rodinu a jezdíte často na hory nebo na kola tak bych rozhodně šel do 1,4 TSI, tu neutaháš tak lehce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to rodolfo: díky za videjko...

ten rozdíl ve zrychlování, mezi 1.2 TSI 77kW a 1.4 TSI 103kW, není až tak markantní (vycházím z porovnání na videích, vím že to není směrodatný)... na to že mezi nimi je 1,9 - 2 sekundový rozdíl z nuly na sto, tak se ta jednadvojka drží slušně... ale jak píše chleidy, když plně obsadím auto a naložím kufr už to bude znát, že jednačtyřka bude mít navrch...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...