Přejít na obsah

1.6 TDI CR EA 288


Bofors

Doporučené příspěvky

Zdravím vás, tento motor má být v OIII také přepracován a v kuloárech se proslýchá, že má mít spotřebu paliva na úrovni starých dobrých rotaček i v době úplně jiných emisních limitů a dusítka (filtru) ve výfuku. Právě k posledně jmenovanému směřuje můj dotaz. Nikde se mi nepodařilo vyčíst jakým spůsobem bude probíhat dodatečný vstřik nafty pro regeneraci částicového filtru, zda půjde přes motor se všemi negativními vlivy na něj (ředění oleje naftou) nebo bude instalován před filtrem předřazený vsřikovač nafty? V dnešní době kostkutingu si nedělám iluze :/ Popřípadě pokud víte o dalších novinkách k tomuto motoru, pište.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco málo je zde: http://www.autoforum...tm_campaign=rss Ovšem o tom jak bude probíhat vypalování filtru pevných částic nic nepíšou. Letmým pohledem do Etky na VW Golf VII a jeho TDI vidím, že žádný předřazený vstřikovač nevidím. Konkrétně u motorů 1.6 TDI 81 kW CRKB a 2.0 TDI 110 kW CRLB splňujících EURO 6. Předpokládám, že jsou to již motory řady EA 288. :kol-32:


1.6 TDI CR DPF 77 kW
Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 77/3000–4000
Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–2750
post-32075-0-28801600-1357593606_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

U Fordu se s tím můžeš setkat, nazývá se to u nich vDPF = systém bez aditiv, s aktivním povrchem a tryskou pro odpar paliva přímo do výfukového potrubí - S-Max/Galaxy 2.2, Connect, Transit. A údajně také u některých 2.0 TDCI v Mondeu. Alespoň tohle jde dohledat na netu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím, že to je právě hodně potřeba, filtr jako takový tím nejspíš až tak ovlivněn nebude ale díky předřazené trysce je z regenerace vyřazen motor který jinak trpí na ředění oleje naftou (rychlejší degenerace a ztráta vlastností) a z toho plynoucími negativy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Měl jsem to štěstí tenhle motor testovat v O3, v sekci O2 jsem četl, že tenhle motor není žádný zázrak a že je línější než stará dobrá 1,9 TDI PD v O2. Mě to tak tedy nepřijde. Sice jsem ho v O2 neměl, ani jeden motor, ale ze silnice vím, že O2 s 1,6 TDI mi vždycky pomalu ujížděla, kdežto O1 1,9 TDI mi nikdy neujela, akcelerovala stejně rychle, jako moje 1,4 TDI v F1..

Z toho beru to, že tedy 1,6 TDI v O2 FL má drobek lepší akceleraci, než O2 nebo O1 s 1,9 TDI PD. I když taky samozřejmě záleží na segmentu mezi volantem a sedačkou.

Nic méně, O3 s 1,6 TDI mi přišel, že táhne úplně skvěle. Dle mého pozorování mnohem výkonější než F1 1,4 TDI (myslím tím poměr váha/výkon) .. možná to bude i tím, že O3 je udájně cca o 100 kg lehčí, než O2 FL.

Nic méně, během mého testu jsem ujel 10 km v docela vysokém tempu, zkoušel jsem, jak auto jde za plynem. O3 měla najeto 185 km, když jsem jí vracel, z části byl motor studený. Myslím si, že většina lidí, co jí testovalo, tak jí tahalo do vysokých otáček, aby si to vyzkoušeli. A i přesto mělo auto po Praze spotřebu 6,6 litru/100 km.

Dokonce jsem někde i četl, že s tím někdo jel přes Prahu a mělo to spotřebu 5,1 litru nafty. Což mi na auto takové velikosti přijde jako super výsledek. Ani nějaké extra problémy jsem o tomhle motoru nečetl.

Zřejmě to bude kandidát do mého dalšího auta. Pokud se nevyskytnou nějaké zásadní problémy, které by mě odrazily. Ale asi furt to bude lepší, než si koupit 1,2 TSI, což mi mimochodem do O3 objemově prostě nesedí.

Včera jsem se koukal na Autosalon, kde tedy testovali Rapida, ale porovnávali motor 1,2 TSI 77 kW a 1,6 TDI 77 kW a po výměně aut hned první, co chválili na 1,6 TDI, že má mnohem lepší akceleraci, než TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... 1,2 TSI, což mi mimochodem do O3 objemově prostě nesedí.

Včera jsem se koukal na Autosalon, kde tedy testovali Rapida, ale porovnávali motor 1,2 TSI 77 kW a 1,6 TDI 77 kW a po výměně aut hned první, co chválili na 1,6 TDI, že má mnohem lepší akceleraci, než TSI.

Rozhodující jsou údaje výrobce, máš dojem, že by měl nějak protěžovat Tsi oproti Tdi ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Měl jsem to štěstí tenhle motor testovat v O3,  ....

Zřejmě to bude kandidát do mého dalšího auta. Pokud se nevyskytnou nějaké zásadní problémy, které by mě odrazily. Ale asi furt to bude lepší, než si koupit 1,2 TSI, což mi mimochodem do O3 objemově prostě nesedí.

Včera jsem se koukal na Autosalon, kde tedy testovali Rapida, ale porovnávali motor 1,2 TSI 77 kW a 1,6 TDI 77 kW a po výměně aut hned první, co chválili na 1,6 TDI, že má mnohem lepší akceleraci, než TSI.

 

Měl jsem v rámci akce půjčenou OIII s tímhle motorem na dva dny, předtím během poruchy svého auta i 1.2 TSI 77 kW v OII a akcelerací mi rozhodně 1.6 TDI nepřišlo lepší.

3km po městě se studným motorem jsem přitom s 1.2 TSI ujel za 6l/100 a s 1.6 TDI za 6.8l (raději nemluvím o své 1.8 TSI, to dávám za 10l) - ten malý motůrek se asi hned ohřívá.

Na dálku je to pochopitelně o něčem jiném - Jablonec - Jičín a zpět (částečně po R35) jsem jel s 1.6 TDI za 4.5 (s dodržováním rychlosti).

 

Po všech těch řečech o tichých motorech TDI CR jsem ale byl velice nepříjemně překvapený z jeho hluku.

Zatímco 1.2 TSI je slyšet jen při zátahu v nízkých otáčkách (tak do 1500 - 1600 otáček), tak TDI 1.6 v OIII prostě klape pořád.

Jestli je na otáčkoměru 1000, 1200, 1500, 2000, 3000, 4000, je to úplně jedno.

Stejně tak studený - teplý, žádný velký rozdíl.

Až na dálnici tak kolem 130 km/h přestával rušit díky aerodynamickému hluku.

Ne snad že by to bylo moc hlasité, ale ten neustálý klapot bych asi dlouho nevydržel.

Přitom jsem se před časem svezl s 2.0 v Yeti (den otevřených dveří v MB) a tam jsem byl dieslem celkem příjemně překvapený.

 

I turbo efekt je hodně nepříjemný, teprve nad 1500 otáček se začíná sbírat, 1.2 TSI aspoň trochu táhne i v nižších otáčkách.

Přidávám se k názoru, že jim proto v Autosalonu připadal 1.6 TDI rychlejší - je tam znát záběr turba.

I když: pokud jde o Autosalon, koukám na něj rád a naprosto pravidelně, ale tam jsou tak velcí fandové TDI, že je v tomto beru s rezervou.

 

Asi jsem moc zmlsaný z 1.8 TSI, ten je odhlučněný ještě líp, než ta 1.2 a výkon je pochopitelně o něčem jiném...

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
Host PetrHravec

jeden postřeh ze servisu k tomuto motoru, nemění se u něj rozvody! - zajímavá věc..... jinak jej mám a je super, předtím jsem měl O II FC s 1,6 TDI 77 kW ale tento novější je o něčem jiném... i když možná je to i převodovkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pokud ma zivotnost 150tis taky bych mozna veril ze se rozvody nemeni, ale nevim no, prijde mi to divne.  Pokud by vydrzel treba 300tis bez jedine vymeny, nemyslite ze je to trochu risk ???
Nema nekdo soupisku ke vsem dnesnim motorum co se musi menit pri pravidelnych servisech ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...