Přejít na obsah

Motor 1,4 TSI a nízke otáčky


vadi58

Doporučené příspěvky

Nakoľko ja väčšinu km odjazdím v meste :scooter: a snažím sa znížiť si spotrebu, začína ma zaujímať možný negatívny vplyv nízkych otáčok motora na jeho životnosť. Keď idem 50km/h na 4.rýchlosti MaxiDot mi ponúka možnosť preradenia do 5-ky. Ak preradím do 5-ky otáčky motora sú cca 1180. Zdajú sa mi to nízke otáčky, ale spotreba mi klesá. Čítal som aj článok šéfa vývoja škodováckych motorov - http://auto.idnes.cz...26_automoto_fdv, ale rád by som počul vaše vlastné skúsenosti. kol104

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice Octavii,ale motor je stejný. Jezdím podle "citu",ne podle toho,co pan Hrdlička někde nakecá (viz životnost rozvodů 1.2 TSI),nebo co ukazuje nějaká šipka na palubce... Tzn,že na pětku 50 km/h ve většině případů skutečně nee. A spotřebu nemám také špatnou. Ono je i slyšet,že motor za těchto podmínek změní zvuk k takovému mě celkem nepříjemnému "dunění". Takto to jde snad provozovat jen z kopce,nebo skutečně jen lechtat plyn na úplné rovince. Ono papírově budeš při těchto otáčkách někde kolem 160 Nm (tzn. cca 75% točivého momentu),ale že by to mělo pocitově takový zátah,tak to ani náhodou. Jestli to má nějaký vliv na životnost nevím. U těchto motorů (TSI) jeden nikdy neví...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím najít ten článek,kde se vysvětluje,že i podtáčení přispívá významnou měrou k vytahaným řetezům,kterých se všichni bojíme.

Sice se ušetří 2 desetinky na spotřebě,ale výsledný efekt nebude dlouhodobě prospěšný.To,že si to motor "vezme" je pravda,ale přijde mi logičtější řadit podle otáček,než podle rádce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli „řadícího radílka“ vymyslela hlava dubová nebo naopak někdo, kdo věděl, co dělá, ale fakt je to, že po dvou letech s Tulákem řadím zhruba tak, jak on napovídá i bez toho, abych na něj stále koukal, snažím se poslouchat motor, co říká na mé počínání s řadicí pákou a plynovým pedálem. Myslím si, že při klidné jízdě řadí tak akorát. Něco jiného je, pokud začnu trošku blbnout, to je terén a nebo sportovnější jízda, to běžně radí o dva stupně více než mám zařazeno, jenže v tuto chvíli si chci užívat možností auta a jak rychle mizí benzín z nádrže je mi fuk… Pardón, není mi to jedno, ale není to v danou chvíly zase tak podstatné.

Pro člověka, který jezdí jen s jedním autem, má trošku cit pro motor je radílek asi k ničemu. Může být ale velice dobrým pomocníkem pro řidiče, který do práce přijede s TSI, pak sedne na chvilku do služebního TDI, aby po návratu sedl do MPI a domů jel s SDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidim, ze tu ma stretavku nejaka elita absolventov CVUT v odbore spalovacich motorov. Chlapi dobre ste ma pobavili, tolko argumentov ako v tomto vlakne som uz davno nevidel :D

A tvrdit, ze motor dava pri 1200 ot 160Nm snad nema ani cenu komentovat (pri rovnomernej rychlosti na rovine). Kto pozna dynamiku vozidiel aj z trosku vacsej hlbky ako clanky pseudonovinarov z internetu velmi dobre vie o com pisem :kol-31:

Verte si comu chcete. Kadejakych tarajov je po nete milion. Ono by to ale chcelo trosku hlbsie studium aby ste tuto problematiku pochopili, ale necakam, ze sa do toho niekto pusti. Osobne sa priklanam k panovi Hrdlickovi.

A teraz si ma ziedzte: Dobru chut :fakac:

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč bych tě měl sežrat? Já se netvářím a nikde netvrdím,že jsem sežral všechnu moudrost světa. Jsme na diskusním foru,tak se snad může diskutovat,ne? Nikde jsem tam nepsal,že těch 160Nm je při rovnoměrné rychlosti na rovině. Možná jsem sem to měl jinak formulovat,ale píšu tam,že pocitově to netáhne tak,jak se na papíře tváří. Tak je možné,že se trochu míjíme. Máš možnost se tady rozepsat trochu hlouběji a poučit neznalé - nemám problém si nechat poradit,či se něco dovědět od znalejších. No a o některých vyjádřeních páně Hrdličky si myslím svoje - výtvor 1.2 TSI s jeho všemi nedostatky a problémy se spolehlivostí mám denně k dispozici (aby nedošlo k mýlce - k jízdním vlastnostem TSI nemám sebemenší připomínky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, toto je fórum rôznych poznatkov či príspevkov užívateľov viac menej amatérov, diskusia rôznych ľudí so svojimi rôznymi názormi. Poslaním takýchto diskusií by malo byť skúsiť objasniť nadhodenú otázku pri uvedení viacerých amatérskych pohľadov na danú problematiku. Či už niekto má vysokú z ČVUT alebo pastiersku z Vysokej nad Hornádom :kol-47: Takže zožierať nikto nikoho nemusí, skôr by som radšej počul argumenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk, napisal si toto: "Takto to jde snad provozovat jen z kopce,nebo skutečně jen lechtat plyn na úplné rovince. Ono papírově budeš při těchto otáčkách někde kolem 160 Nm (tzn. cca 75% točivého momentu),ale že by to mělo pocitově takový zátah,tak to ani náhodou"

Z toho mi vyplyva, ze si asi nepisal o zrychlovani z 50kmh na 5. stupen na plny kotol. Pretoze jedine za takychto podmienok by tych 160Nm bolo ako tak realnych. Pri rovnomernej rychlosti na rovine bude motor davat okolo 20-40 Nm. Akykolvek krutiak naviac by sposobil zrychlovanie pretoze sa porusi rovnovaha sil (hnaci moment na kolesach proti jazdnym odporom).

Mam rad diskusiu, ale predsa nebudeme diskutovat o tom ci Newtnove zakony platia pre vsetkych rovnako.

A aby som to uzavrel a do dosledkov vysvetlil co z toho vyplyva: Ako vidite podla velkosti krutiaceho momentu potrebneho na prekonanie jazdnych odporov, nebude zatazenie motora a prevodovky take vysoke aby to sposobovalo nejake zvysene opotrebenie. Samozrejme, ak chcem razantnejsie zrychlit alebo ma caka kopec, podradim. Ale v meste na rovine sa naozaj netreba obavat 1200 ot. za podmienok, ktore som zmienil vyssie.

Pawouk, nerad by som sa tu hadal ci si myslel konstatnu rychlost alebo akceleraciu. Nemam rad ked sa ludia tahaju za slovicka. Nema to ziadny zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK Sranki,vyjádřil jsem se špatně,stalo se. Myslel jsem to trochu jinak,holt písemné vyjádření mě vyšlo tak,jak vyšlo. Moje chyba. Nicméně mě jen při těchto otáčkách vadí nelibozvučný dunivý zvuk motoru - je to jeden z důvodů,proč tak většinou nejezdím. Druhý je,že vůz při tomto nemá skoro žádné zrychlení a pokud skutečně nejedu po rovině (kde se dá jen lechtáním plynu udržovat padesátka),tak bych se s ukvedlal s řadící pákou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mojom prípade som skúšal v meste jazdiť 5 kou na hlavnej ceste dlhej cca 2km bez semafórov s plynulou premávkou s tempomatom, kde som si nastavil 52km/h, aby to malo tak cca 1200 otáčok. A práve takýchto úsekov je tu v meste viacero (i dlhšie) a preto ma zaujíma problematika jazdy na nízkych otáčkach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kludne jazdi na patku. Mozes si na tempomate aj trosku pridat napr.55, rychlost tym neprekrocis a motor bude mat trosku vyssie otacky. Moja 1.8TSI zvlada aj tachometrovych 60kmh na sestku, ale je to ta dolna hranica pouzitelnosti, takze jazdim na 5ku. Na tu 5ku to dokonca bez problemov zrychli aj po skonceni obce. ;)

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...