Přejít na obsah

Zadřená vodní pumpa


herrkomisar

Doporučené příspěvky

Šlak by mě z toho trefil..............

Na otcově octavii po zapnutí klíčků a nastartování neustále běželi oba větráky na chladiči.Proběhla výměna řídící jednotky dochlazování ale problém s větráky přetrvával.Nakonec se na vagu zjistilo že je zkrat na + ve snímači co je v termostatu.(čína)Namontoval se originál a je klid.Větráky se netočí.

Jenže otec s tím najezdil ve dvou dnech cca 50km a najednou se začudilo bíle z výfuku a auto jako by jelo jen 3 svíčky.Rozhodl se že ten kousek domů už nějak dojede asi 1,5km,tak jel.Jenže po dalších asi 500metrech začalo silně rachtat v motoru.Nakonec to dojel a dnes jsme šli hledat závadu.Nastartoval zvuk šel od rozvodů.Sundal se krací plast rozvodů a už bylo jasno.Viz obrázky.Ještě jsme zkusili motor jen tak protočit a sledovali jestli se vodní pumpa bude točit ale ani se nehla,řemen kolem ní projíždí po celé své délce protože nemá zuby.

Mohla se zadřít pumpa tím že se vypustila voda,vyměnil termostat a voda se nalila nazpět?Nebo je to prostě náhoda.

Na rozvody měl jí až za 16tis.km.

Jak velké může být poškození když motor naskočí ale běží nepravidelně.

Samo sebou musí se vyměnit vše,pumpa,řemen,a kladka.Ale máme bobky jestli se nevysralo něco v motoru.

Motor je 1.6 75kw typ AVU r.v.01

post-28832-0-33598000-1356614492_thumb.j

post-28832-0-90497000-1356614502_thumb.j

Editováno: , autor: herrkomisar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz se meni kapalina tak je treba vytahnout cidlo teploty, aby se system jako by odvzdusnil a nezustala tam nekde bublina. Ono to pak muze jet i na sucho a dojde k havarce. Ale tezko rici jestli to bylo prave tim. Mozna se tam neco utrhlo, pridrelo i samo...

Co se tyka toho uvareni, no tak doufej ze to neodneslo tesneni pod hlavou nebo se treba nezkroutila hlava.

A nebo jeste horsi varianta: pri velkem uvareni je i sance ze se roztece takovy te plastovy kryt nad vackou, co je pod vikem motoru ktery je kvuli rozstriku oleje aby byla vacka idealne mazana. Kdyz se motor uvari a ten plast se roztece a slouci se s horkym olejem ktery pak stece dolu, kde nasledne ucpe sito u olejoveho cerpadla a bum bac auto prestane mazat a je to uz otazka vterin aby se cely motor uplne odjebal.

Takze nez bych delal rozvody, mrkni i pod viko ventilu jestli to neodnesl ten plast.

Zalezi jestli auto pri nastartovani mazalo, pokud ano tak by to nemuselo byt tak tragicke jak jsem psal.

U techto motoru nastesti nehrozi potkani ventilu s pistem, takze by to nakonec mohlo dopadnout lepe nez vypada :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, před cca dvěma lety jsem řešil prasklou vrtulku na tomto čerpadle - pára ale zadření nebylo ta vodní vrtulka se rozlítla a po demontáži celku šlo vše vyndat. Po výměně za novou bylo vš OK. Až to rozebereš, tak přidej fotky jak to vypadalo u tebe. Držím palce ať je škoda co nejmenší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

necelých 175tis.

podle prodejce se dělali rozvody v 88tis,jenže tenkrát se nějak zapomělo zeptat jestli se dělali komplet s pumpou.

EDIT:

sorry 165tis.

:kol-47:

Vodna pumpa sa zadrela z dovodu ze ju nevymenili z rozvodmi.

Ked sa menia rozvody tak vzdy sa meni aj vodna pumpa!!! :kol-31:

Vodna pumpa ja na spodku bloku motora takze tam nemozu ostat ziadne bubliny. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

postup správny..treba vymeniť komplet rozvod+vod.pumpa,nastaviť a premerať tú kompresiu...

neviem si presne vybaviť či sa môže motor "stretnúť",ale hneď mi toto nesedelo...

U techto motoru nastesti nehrozi potkani ventilu s pistem, takze by to nakonec mohlo dopadnout lepe nez vypada :kol-47:

ale Grym ma bude zasa preklínať :kol-28: ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem či sa tento motor nemôže stretnúť, v DP pre AVU píšu na str. 13-2.5 toto:

Při otáčení vačkovým hřídelem nesmí klikový hřídel

být v poloze HÚ. Nebezpečí poškození ventilù nebo

dna pístu.

Sám som teraz menil Hallov senzor na AKL, keď som mal piesty pri hornej úvrati a skúsil som vačku rukou bez násilia pretočiť tak sa to oprelo...lenže rukou ventily nezohnem, ani piest neprerazím...

Tak snáď len remeň brúsil po zadretej pumpe, a vačka sa ďalej točila ako mala...

EDIT:

Ešte k tomu odvzdušneniu chladiaceho systému, odvzdušní sa to samo pri zvýšených otáčkach cez odvzdušňovacie hadičky ktoré idú jedna spred chladiča a druhá z hlavy do expanznej nádržky, viď schéma, DP str. 19-1.3...

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už je to opravené,opravdu se zadřela vodní pumpa.Naštěstí se nic nikde nepotkalo,tlaky po změření ok.

Takže se vyměnil kladka,řemen,vodní čerpadlo.Musela se vypustit voda ze systému.Protože z pumpy se olámala vrtule co honí vodu.

Takhle vypadala pumpa po vyndání.

Oprava vyšla na necelých komplet 6000,-

Takže spokojenost mohlo to být daleko horší.

Děkuji všem za příspěvky.

post-28832-0-88358100-1357813761_thumb.j

Editováno: , autor: herrkomisar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...