Jump to content
Pawouk

1.4 TSI EA 211

Recommended Posts

Motory EA211.pdf

 

Pro začátek malé info o tomto motoru (i s vypínáním válců):

post-32075-0-68586900-1356619681_thumb.jpost-32075-0-38640500-1356619687_thumb.j

post-32075-0-45071200-1356619796_thumb.jpost-32075-0-33102900-1356619806_thumb.j

post-32075-0-32027900-1356619823_thumb.jpost-32075-0-61588100-1356619835_thumb.jpost-32075-0-74505600-1356619848_thumb.jpost-32075-0-65567600-1356619951_thumb.j

Několik fotografií detailů je zde: http://forum.skodaho...ost__p__1637739

 

1.4 TSI 103 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 103/4500–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

post-32075-0-67771100-1357593653_thumb.j

 

1.4 TSI 110 kW

Maximální výkon/otáčky [kW/min-1] 110/5000–6000

Maximální točivý moment/otáčky [Nm/min-1] 250/1500–3500

5af06796202a4_1.4TSI-kivkyvkonuatoivhomomentu.thumb.JPG.ba4a276751ef7212fa661568bcf66eda.JPG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud pominu složitost/ spolehlivost mechanismu přesouvání vačky a tím vypínání/ zapínání válců, tak si myslím, že se toto musí projevit na životnosti a spolehlivosti motoru už jen distribucí tepla. Jak u bloku tak hlavy válců- 1. a 4. válec nažhavený a 2.+3. "studený" to nemůže dělat dlouhodobě dobrotu a ty studené válce se budou přidávat jen při plným kalupu, což je zase špatně. Osobně radši vemu 90kW bez této "ekovychytávky" než pár kW navíc + tohle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uplne mi mluvis z duse. Kez by zapracovali radeji na spolehlivosti a zivotnosti nez na takovychto ekologickych kurvitkach. Doted kdyz jelo auto na mene valcu nez jich melo, tak se to bralo jako spatne a dneska z toho mame prednost. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snad to půjde aspoň SW vypnout, protože toto je neskutečné "kurvítko".

Když pominu již zmíně rozdíly teplot, tak tu máme ještě namáhání klikovky.

Pořád to vylepšují, ale čím dál, tím hůře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, dokonce i 1.4 TSI CNG 81 kW. Uvidíme, co se všechno do OIII nakonec dostane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravdu díš Pawouku. By mě zajímalo jak je řešený olejový filtr, zda se vymění jako celek nebo se mění jen vnitřní kartuš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by bylo dobře, aspoň by byla lepší kontrola jestli to ti umělci v servisu opravdu vyměnili nebo jen naúčtovali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má někdo povědomí k čemu slouží tyto tři výstupky trubkového tvaru na sacím potrubí?

post-32075-0-14632500-1357150265_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebude to přisávání teplého vzduchu od motoru? i když to spíše vidím na rezonátor tlaku vzduchu za turbem

Edited by KoNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hádám rozdíly v namáhání s/bez vypnutých válců. Kliková hřídel je konstruována na určité namáhání a to při střídání těchto režimů značně kolísá a mění místo působení. 100% se mění jak zatížení v ložiscích tak průhyb hřídele, jiné budou i torzní kmity a já nevím co ještě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi tak, nejsem teda nějaký strojař, ale logicky to namáhání musí být větší, nebo ne?

Edited by Lancelot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamyslite sa.

Ak su dva valce vypnute, motor bezi v rezime nizkeho vykonu a krutiaceho momentu, LOGICKY nemoze byt zatazenie klukovky vacsie. Klukovka je predsa ulozena v piatich loziskach, takze z hladiska jej zatazenia je takmer jedno, ktory nich vypnem. Na danom valci nebude prebiehat spalovaci proces, takze tlaky v nom budu radovo nizsie a tym padom aj zatazenie klukovky pod vypnutym valcom. Ina vec je kmitanie klukoveho mechanizmu, ale nevidel by som tam problem pretoze stale to je o hodne lepsie vyvazene ako dvoj valec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Zkusil jsem najít rozdíly v Etce, ale bohužel klika a ani kliková skříň nejsou jako náhradní díly. Vypadá to, že se mění celý "short motor", kde tyto dvě verze mají jiný koncový index čísla dílu. Tyto stejné rozdíly v označení jsou ale i u pístu + kroužků a v sadě ojnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že na setrvačníku naměříš nižší výkon neznamená, že je klika s ložisky méně namáhána. Pochybuju, že ve verzi s vypínáním válců je jiná klika než ve verzi bez. Proto předpokládám, že je konstruována na 4 válcový provoz a při 2 válcovém je zatížení úplně jiné- 1. a 4. válec jedou na plno aby to auto utáhli a uprostřed skoro nic. Už jen proto bude opotřebení ložisek kliky i ojnic nevyrovnané. To určitě není optimální.

Mam pocit, ze netusis ako funguje tento system. Dva valce sa vypinaju pri nizkom zatazeni, ziadne tahanie a dvoma valcami naplno. Tie dva zapnute valce pojdu v tomto rezime tak maximalne na pol plynu. Takze kde je problem? Ja ziadny nevidim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen doplním Srankiho v tom, že "Systém vypínání válců funguje jen mezi 1400 a 4000 ot./min. a při zatížení dosahující 25 až 100 Nm (při volnoběhu běží motor na všechny válce)." VW dále tvrdí, že "přepnutí režimů trvá 13 až 36 milisekund."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 2 válce jde do 100Nm, maximum na 4 válce je 250Nm tzn. maximum na 2 válce je 250/2= 125Nm a pokud systém dovolí ve dvouválcovém režimu 100Nm tak je to na 80% možností těchto 2 válců, takže tomu říkám že jedou na plno. Tak kde je to "doslova maximalne na pol plynu ;)" Sranki, dobrou vlastností jedince je rozvaha, tzn: než něco vypustím tak si to rozmyslím, vieš?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...