Přejít na obsah

Spotřeba TDI


xkali

Doporučené příspěvky

Tak na takovou spotřebu se nikdy nedostanu. Rekord jsem měl 4.7l/100km při cestě do Brna (cca 170km) a z Brna 6.7l/100km :-D.

Na letních pneu 16" 205 dunlop sp-01/ mám dlouhodobou 6.1l/100km. Naftu beru Ono+Vif a jednou za čas Benzinu/OMV + Vif.

PS: S předchozím autem(viz. podpis) jsem měl dlouhodobou 8.1l/100km benzinu, a to jsem auto šetřil více než současné.

Editováno: , autor: pulux
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím všechny,

V rodině máme jako druhý auto Octu 1.9TDI 4x4 74Kw. Jezdí stim jen tatka a ten jí moc nešetří, né že by to nezahřál to né, spíš to myslim tak že nejezdí jako hodně lidí s TDI do 2tis ot/min :D (neříkám všichni). Když tomu naloží nechá to až do cca 4300ot/min. Palubní počítač ukazuje průměrnou spotřebu cca 7.5L. Myslíte že je to Ok nebo je vyšší ?? Předtim jsme měli Octu 2 1.9TDI 77kw a ta si při stejnym stylu brala 5.5L. Vím že čtyřkolka si vezme podstatně víc, ale opravdu o 2L víc ?

Dííky všem za odpovědi :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tak nad tím uvažuju, tak toto není vůbec žádný důkaz. Klidně sem dám video s nulovou nebo blízko nule spotřebou.

Při jízdě z kopce vynuluju počítač, budu brzdit motorem a natočím průměrnou spotřebu aby všichni viděli jak umím jezdit úsporně a jak úsporné moje auto je :smich: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Johnyy:

Neee, jsem to nemyslel nijak zle a už vůbec ne osobně. Taky jsem si těch kilometrů všiml.

Co jsem podal byl extrém.

Ale taky jsem si všiml, v zimě jsme jezdili sem-tam s kámošem na lyže. Večerní lyžování. Zpátky start a cesta spíš za těch nižších venkovních teplot. Jenže cesta spíše z kopců než do kopců, cca 15 km. A doma jsem se kolikrát divil jakou mám super :palec2: spotřebu.

Anebo jiná situace. Cesta z Třince do Ostravy. Rozdíl mezí cestou do Ostravy a cestou z Ostravy je cca 1 litr ve prospěch pro cestu do Ostravy.

Taky umím si představit cestu někde po 35-tce do Mohelnice přes českomoravskou vysočinu (nevím teď přesně který to je úsek cesty, jezdím tam od sestry z Poděbrad, ale jede se tam pěkně dlouho z kopce) a to věřím, že když to sem budu ukazovat tak údaj o kilometrech bude určitě větší a spotřeba stopro menší.

Takže až sem bude údaj s dvojkou, tj. "dlouhodobá" spotřeba, kilometry něco kolem 3k, tak pak tomu můžem říkat SUPER spotřeba :palec2: .

Toliko můj názor na nejen zde zveřejňované fotky/videa palubních počítačů se zobrazením průměrné spotřeby.

@Radas1:

Kolik na jedno tankování nabereš :o ?

Já cca 45-47 l a přes 830 km jsem se ještě nedostal :wacko: .

Zatím jsem s autem co ho mám najezdil 10 tkm a spotřebu mám 5,65 l/100km. Vypočítaná.

Posledních 5 z 12-cti tankování je ORLEN Verva Diesel.

Ale na spotřebu nejezdím. Prostě jezdím.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak uvádíš beru taky cca 46l a hlavně neustále používám tempomat jezdím denně těch 50 km z toho 10% město a sem tam tomu i trochu šlápnu-jezdím město 50 km/h mimo 90 km/h žadné takové brzda plyn :smich: z toho jsem už vyrostl :smich: a spotřeba se ti projeví

Editováno: , autor: Radas1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, no, u mně je ten poměr spíš opačný :feve:

No není to asi 90%, ale většina ano.

Brzda-plyn to mně taky nebere :p

A jednotlivé spotřeby, mezi tankováním, mi oscilují od 5,15 do 6,15 l/100km podle toho jaký podíl v tom období mají "dálkové" cesty, počasí a tak.

Aha. Jaké auto? Motor?

Už vím. 66kW.

Kámoš má taky 66kW a před tím měl 81kW. Jezdí pořád stejně a říká, že teď má spotřebu trochu menší.

Takže i na tom něco bude.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je sice hezké číst, jak některým z nás auto vůbec nežere a naopak nafta v nádrži jízdou přibývá, ale kdo má natáčecí lopatky turba a jezdí kolem 5 l a pod, bude mít s největší pravděpodobností problémy se zatuhnutím turba a výsledné čištění pak přijde na víc, než úspory na naftě.

Pokud ale důkladně ohřátý motor čas od času (min. 1 x týdně) vytočíte aspoň na 4000 ot. nebudete znát problém s čištěním turba, příjemně se svezete a spotřeba se bude pohybovat mezi 5,5 - 5.9 l (měřeno skutečně, ne na optimistickém počítači vozu).

Aspoň tolik mé zkušenosti se 2 vozy O1/81kW/ASV - první prodán ve 235 tkm druhý zatím 224 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také souhlasím, vytočení turbu jen prospěje. Osobně naší 1.9TDI 4x4 také párkrát do týdne ( skoro každý den :D ) vytočím klidně přes 4tis/ot. Spotřeba cca 7L na 100km , ale ubec mi to nevadí, protože za tu jízdu to stojí a ještě je to 4x4. Strejda má O1 81kw, jezdí do 2tis/ot spotřeba sice 4.2l , ale chudák auto :(

To Wojnar: Jakto že ti to padá na 5 do nouzáku ?

Já zase 5 přes 3.5tis/ot moc netočim , jelikož to už jsem většinou na dálnici a to tam dávám 6ku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No protože nejsou 3000 ot při dvojce a 3000 ot při pětce jedno a to samé, to je snad pochopitelné.

Ale takhle ta mají téměř všichni, kteří to mají ještě v tomhle stádiu. Do 3-ky to ještě jde, 4-5 padá.

Takže buď to ho ještě "vyčistím sám" tím, že mu dám sem tam co můžu knedlík, anebo bude rozborka a čištění. Ale to už nebudu dělat já.

Nemám 6-ku :feve:

3000 ot při pětce je tak akorát 130 km/h (Tachometr ukazuje 140, ale GPS 130. To pro hnidopichy.). Takže takhle se na první pohled jezdit dá. Ale vem si situaci kdy dojedeš někoho jen mírně pomalejšího, potřebuješ trochu přidat, předjet a jet zase 130. Tak to moc nejde :feve: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne moje slova. :palec2: Ja mam teda spotrebu o neco mensi, protoze jezdim jen dalky, ale i tak auto v zadny situaci nepodtacim a turbo se toci az dost. lol Taky to neni zadna lina mrcha. Pak si lidi stezujou, ze jim to nejede, kdyz sudlaji po meste ctyrku a 50 km/h.

Moje dlouhodoba je tak v 4,9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolim si 2 otazky - evidentne mi promeruje palubni pocitac o docela dost! :( Ukazuje mezi 3-3,5/100, ale podle toho, jak pada rucicka palivomeru, je realna spotreba lehce nad 5l.

Jeste jsem nemel tu cest, naplnit 2x po sobe plnou, abych moh skutecnou spotrebu vypocitat, ale podle toho, ze jsem mel pred tankovanim rucicku na bily carce, ktera je pred cervenou zonou (predpokladam, ze ta znaci 1/4 nadrze, ale to v tomhle pr. neni podstatny), nabral jsem 10l, ujel tesne nad 200 km a po nich byla rucicika pod toudlenctou carkou, ani jsem nemusel tankovat 2x po sobe do plny, abych si spocital, ze spotreba neni avizovanejch 3,5 na sto, ale 5 a fous.

Dalsi zajimavost je, ze kdyz jedu tu samou cestu (75 km) na spotrebu, ze se pomalu bojim dotknout plynu :scooter: a potom fofrem, kdy to nijak zvlast nesetrim (ale zase vyuzivam o neco delsi dobu setrvacnosti, kdyz v dostatecny vzdalenosti pred obci vykvaltovavam, aby to dojelo), byla spotreba pri svizny jizde o 0,1l/100 vyssi. Dle PC. No, nevim, nevim... To se mi nak nezda. :):blink:

Auto mam z druhy ruky, cert vi, jestli s tim nekdo neco nedal (prej ne...), ale rozdil 3,5 vs. 5 l na sto mi prijde uz trosku dost.

Kolik je jeste normalni odchylka (PC vs. skutecna)? Do 0,5l/100?

A druhej dotaz - jako technikou nepolibenej clovek se zeptam, proc auticko rado, kdyz se mu obcas slapne na krk (vytoci se ke 4000 ot.). Co konkretne se na tom turbu (prip. i necemu jinymu) libi??

Doplnim, ze mam OI, 1999, 81kw, udajne bez uprav, 15". To by mohlo stacit... Nebo jeste neco??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tu spotřebu jsi nepočítal dost přesně ale k reálnějším hodnotám ses dostal :palec2: .

Lepší je fakt natankovat do plna a pak počítat. Nejlíp víckrát za sebou.

Starší PP a to je asi i Tvůj případ se dají kalibrovat.

S tím vyřazováním nevím nevím. Zase když se brzdí motorem tak je úplně zastaven přívod paliva a spotřeba je 0. Já to nikdy nedělám a myslím, že hodně lidí ne.

Tydle motory mají turbodmýchadla s proměnnou geometrií turbíny pro regulaci plnícího tlaku (požadavek na plnící tlak je pokaždé jiný, v závislosti na zatížení atd atd atd).

Když to pořád jen tak lechtáš a málokdy se dostaneš přes 3.000 ot/min tak ty lopatky chodí jen v určitém rozsahu, pak se stane, že za tímto rozsahem se to zaprasí, a pak někdy až budeš potřebovat dát tomu knedlík, lopatky se naklopí až do této oblasti a tam se o ten bordel zaseknou a přestane fungovat regulace. Říká se tomu "padá do nouzáku" a jsou tady a nejen tady o tom napsány kroniky. Obyčejně pak stačí zastavit, vypnout motor a znova nastartovat.

Takže proto je třeba to vytočit sem tam až "do kuca". Ale ještě si uvědom, že je jiný požadavek na výkon a plnění při zařazené dvojce a jiný při trojce, čtyřce atd. Jsou běžné reakce, že do nouzáku padá jen při 4/5-ce, jinak točí až na omezovač v pohodě. Takže pokud možno provětrávat při 3-4. Při pětce jen u naších západních sousedů ;) .

Pokud jsi, jak píšeš, technikou nepolíbenej človek, tak něco málo o tom, a víc, si můžeš přečíst tady:

Najdi si 1.9 SDI 50 kW a TDI 81 kW a nalistuj 15.-18. stránku.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik, Wojnare!

V tuhle chvili mi slo o to, abych zjistil, jestli spotreba + - sedi, nebo je uplne nekde jinde. Na presnejsi vypocet taky dojde, ale na to si musim jeste chvilku pockat. Nijak extremne nejezdim a zatim jsem do nadrze spis pricmrndaval...

Ke kalibraci - koukal jsem. Kdo to dokaze? Jen autorizovanej servis, nebo i nakej sikovnej mechanik? Co je k tomu potreba?? (Ted nevim, jestli jsem tehle dotaz nemel napsat spis do toho druhyho vlakna...Ale jelikoz kvuli nemu "jen" o neco prodlouzim svuj dotaz, necham ho zatim tady. Kdyztak na nej (tady) neodpovidejte :) ).

Vyrazovani - vono zalezi... Kdyz vim, ze pri vyrazeni ujedu podstatne vic, nez kdybych tam nechal petku, vyplati se vyradit. Zere to nakou desetinku a nebrzdi me petka. Zkratka jde o posouzeni situace. Nekdy se vyplati jedno, jindy druhy. Zajimavy je i to, ze pri volnobehu mi obcas na PC u okamzity spotreby problikavaj ruzny cisla. Obvykle preskakuje nula a naposledy zmerena spotreba pri zarazeny rychlosti. Zrejme chybka... Nebo je mozny, ze i pri neutralu to zere chvili tolik a chvili jinak?? Ze svyho laickyho pohledu bych rek, ze by si to melo brat furt stejne... Nejmarkantnejsi je to, kdyz zastavim, Treba na krizovatce. To tam pak tu a tam misto nakejch 0,6, nebo kolik to ukazuje normalne, je nekdy i treba 6 litru. A pritom auto stoji a ma vyrazenou rychlost, na plyn neslapu. Proste zahadicka.

Otacky - snad pochopil :) Jen jeste 2 doplnujici ot. (tak, ze by tak uplne nepochopil...? :D ) Pokavad je to jiny pri jednicce a jiny pri petce, neni dobry, vytocit to obcas na 4 tis i na (jednicku?) dvojku a trojku a ne jen na 4 (5)? Nebo se to bere jako samozrejmost, o ktery se ani nezminujes, ze na 2/3 rychl. stupen se to nad 3/4 tis. vytaci? A druha podotazka - predpokladam, ze to zasvineni se bere u staryho (nakou dobu pouzivanyho) turba. Pokavad mam ted meneny, melo by to bejt na vsech mistech cisty, ze? Takze zacinam pekne s cistym stitem a je uz jen up to me (na mne), jak dlouho si to kde udrzim cisty. Pochopil jsem??

A ted hura na tu teorii. Snad se tim do Vanoc nak prokousu... Ď!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Lube parametry máš stejné, průtokoměr vzduchu věčný není ve městě (znečištěný vzduch)je tak na 60000-75000km. spotřebu máš na pc se špatnou korekcí průtokoměru paliva. je třeba přes pc nastavit procentuelné navíšení na spotřebu která ti vychází z výpočtu. Čím větší je počet km tím přesnější spotřeba ti z výpočtu vyjde!!

Zdar chlapci předem pokud jsem udělal nějakou chybku tak se omlouvam jsem nováček ale k věci měl jsem 66kW liftback a teď 81kW combi bez čipu,xenony,digiklima a 205/55/16 dle kolegů mám vysokou spotřebu cca 6L v servisu mi bylo oznámeno že se splašil PP a že se to občas stane.Tak přišlo na řadu měření spotřeby najetí km a dotankování a že to pak srovnáme přes PC.K mému údivu bohužel nekecá mám 6L

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase si jizdu poradne uzivas, ne? :)

Kolik jsi mel s 66kou? A jak jezdis? Plynule, svizne, mesto, dalnice.... klima on/of?

Zajimalo by me porovnani 66/81 u stejnyho cloveka, coz ty muzes, s obdobnym jizdnim stylem (je na tobe, abys porovnal, jestli se nak od dob 66 nezmenil).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otacky - snad pochopil :) Jen jeste 2 doplnujici ot. (tak, ze by tak uplne nepochopil...? :D ) Pokavad je to jiny pri jednicce a jiny pri petce, neni dobry, vytocit to obcas na 4 tis i na (jednicku?) dvojku a trojku a ne jen na 4 (5)? Nebo se to bere jako samozrejmost, o ktery se ani nezminujes, ze na 2/3 rychl. stupen se to nad 3/4 tis. vytaci? A druha podotazka - predpokladam, ze to zasvineni se bere u staryho (nakou dobu pouzivanyho) turba. Pokavad mam ted meneny, melo by to bejt na vsech mistech cisty, ze? Takze zacinam pekne s cistym stitem a je uz jen up to me (na mne), jak dlouho si to kde udrzim cisty. Pochopil jsem??

No právě. Třeba já vytočím na dvojku klidně na omezovač, trojku přes 4000 a na dálnici? Pětka, 3000 a ....... nouzák :feve: . (Ale už se na tom pracuje.)

Takže při té dvojce nejsou lopatky v takové poloze jak při 4/5-ce.

Když to budeš od začátku provětrávat, tak to bude v poho.

Ještě jsem zapomněl.

Kalibraci PP zvládneš sám.

Hledej pojmy jako VAG, VIS.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznám se ke kardinálnímu omylu. :( Včera jsem zjistil, že turbo nový nemám. :(( Prej jen rozvody, vodní pumpu a pár ňákejch hadiček. A mně to přišlo jako tak velkej servisní zásah, že se měnilo i t. No nic, tak jsem zase zpátky na zemi.

Každopádně, i když to teda neni new, nikde, až do 4000+ ot to do žádnýho nouzáku ani jinam nepadá (na všech rychl. stupních, i na pětku :) - ale to potom žere (dle p.c.) 15 na 100).

Tak si dovolim eště jednu všetečnou otázku - řekněme, že v některejch místech, třeba od 3000 ot vejš na čtyřku, pětku, to moc často nejezdilo. Tzn. dá se předpokládat, že v oněch místech to nebude uplně čistý, jinými slovy, nejezdit tak i nadále a pak, po nějaký, těžko určitelný době, kdybych se na tyhle otáčky chtěl dostat, už by to zašpiněný bylo a turbo by se tam díky ty špíně nedostalo. Pokud ale teďka, když to eště de, se tam jednou za čas dostanu, vyčistim tim to, co se tam dosud usadilo? Tzn. můžu tomu prodloužit životnost? Nebo pouze zamezim tomu, aby se tam teď už nic (už ne tolik) neusazovalo, ale co tam doteď je, tam už zůstane? Tzn. jenom zpomalim proces usazování, kterej už nějakej čas běží?

Co se VAGu a spotřeby týče, bavil jsem se s člověkem, kterej ho má, ale k ničemu konkrétnímu jsme se nedopracovali. :( Prej, ať si nejdřiv zkusim pořádně změřit spotřebu (do plný, vyjet, do plný) a pak, až to budu vědět přesně, se o tom pobavíme víc (pokud bych zjistil, že rozdíl "skutečná vs. pc spotřeba" je takovej, že mi to vadí).

Dostali jsme se i k tomu, jak je vypočítávaná dlouhodobá průměrná spotřeba. Já si myslel, že když ji vynuluju, měří se od začátku. Tzn. v každym okamžiku je přesná (pokud budem uvažovat, že p.c. měří přesně). Bylo mi ale opáčeno, že to je tak, že je vypočítávaná za ňákej delší časovej úsek, tzn. když pojedu Praha-Brno av Jihlavě ji vynuluju, bude se mi do ní promítat tčásti i spotřeba, kterou jsem měl z Prahy do Jihlavy. Zkrátka, že se na ni má cenu dívat, až po ujetí řádově stovek km, jinak je zkreslená údajema z doby před nulovánim. Což mi přijde divný - když ji vynuluju, tak by, dle mý ubohý logiky, měla začít od nuly a pokud vynuluju ve stejnej moment krátkodobou i dlouhodobou, měly by obě bejt v každej okamžik stejný i stejně přesný (dokud jednu z nich opět nevynuluju, příp. se krátkodobá po delši mstání nevymaže sama).

To jsou problémy, co? :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo:

Jezdi dál jak jezdíš. Pokud Ti do nouzáku nepadá, jezdi. Čím víc budou lopatky chodit v celém rozsahu tím líp.

Spotřeba:

Vůbec to to neřeš. Nebo nebudeš spát :p .

Já to neřeším.

Krátkodobá se nuluje sama.

Dlouhodobá taky sama, ale po 99 h 59 min nebo 9999 km (to druhé nikdy nenastane).

Sem tam na to kouknu a jediný údaj, kterému věřím krom ujetých kilometrů je doba jízdy. Zbytek je "přesný součet nepřesných čísel".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...