Přejít na obsah

1.2 MPI 55 kW


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

V případě Rapida bych dal třiválci přednost před TSI,těch 55kw nebude zas taková hrůza,pokuď TSI tak určitě 4roky záruky a po skončení záruky bych to auto začal bleskově prodávat,teď otázka kdo to koupí,TSI jede sice krásně,ale životnost nebude asi zdaleka taková jako u HTP,respektive MPI,tam bych si na 200000km klidně vsadil,že ten motor vydrží,u TSI určitě ne,podle toho co tu všichni píší,v oleji benzín,motor žere olej,do toho měnit rozvody,písty po 100000km v háji...no

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, HTP verze CGP- už netrpí tolik poruchovstí, ale pokud kolem 100tis.km nevyměníte rozvodovou sadu včetně napínáku, může se Vám potkat motor jakbysmet :-) Dále je třeba dávat kvalitní olej, plná syntetika, nejlépe 5w-50 a měnit jej maximálně co 10000km/rok(raději co 8000km). I přesto musíte počítat, že s najetými kilometry budou přibývat vibrace a hluk ať už vyměníte cokoliv. Podle mého automechanika, vibrace 3-válce způsobují vůle i v převodovce, nic fatálního, ale kultivovanost klesá. Jinak hodně dobré informace najdete na HTP klubu. pravdou je, že Rapid HTP s 200tis.km patrně prodáte hodně špatně... Jinak stále připomínám, ani v Rapidu HTP motor nemá chladič oleje, takže možná bych i risknul TSI, ale servisoval bych ho nadstandardně :-)

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Není nad kvalifikované rady :) Rapid 1,2 MPI 225 000 km, původní rozvoďák, nechrastí.Motor nulová spotřeba oleje, úplně stejně tichý jako když jsem ho měl nový.Žádná porucha a to celou dobu ke všemu lítám na LPG, po dálnici i 160km.Olej měnín po 15 000km a má pořád pěknou barvu.Myslím, že motor má za sebou cca 20% životnosti.Spotřeba přepočtená na benzin 2,98l / 100km.Jiný motor v životě nechci a to jsem dřív lítal samé 1,9TDI.Nechci už ty čmoudy ani vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Speedluk: Budeš ještě pokračovat v recenzi svýho Rapidu?? Tady vidím, že už máš najeto 225 tis. km (ve 20% životnosti asi není, protože přes 1mil. km asi nedá), ale já jsem další z lidí tady, kteří se rozhoduje mezi Rapidem 1.2 MPI (HTP) a FIII kombi 1.0 55kW a hned předělat na LPG.
Když si psal ten svůj test, tak jsem skoro rozhodnutý a koukal po Rapidu a Toledu s 1.2 MPI, ale je jich žalostně málo (daj se spočítat na jedné ruce). Takže teď zase mírně vyhrává FIII kombi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím příznivce 1.2 MPI. Koupil jsem Toledo s touto motorizací na transport dětiček do a ze školky. Zatím spokojen. pravda ze je jich málo. Dokavad byl motor k dispozici, lidé ho bohužel neuměli docenit. ...

 

Jedna z drobných výhod : když měním olej, lepší přístup k olej. Filtru si ani neumím představit 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
V 24. 4. 2017 na 13:47, Clerfayt napsal:

Zdravím příznivce 1.2 MPI. Koupil jsem Toledo s touto motorizací na transport dětiček do a ze školky. Zatím spokojen. pravda ze je jich málo. Dokavad byl motor k dispozici, lidé ho bohužel neuměli docenit. ...

 

Jedna z drobných výhod : když měním olej, lepší přístup k olej. Filtru si ani neumím představit 

 

Ahoj trochu jsem zvědavý jak se daří HTP dnes, po 3 letech? Teda pokud jej ještě máte :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pokud parkuješ se zařazeným rychlostním stupněm, tak u motoru HTP alias Mpi 1.2 asi nic tak  překvapivého. To by si musel zatáhnout ruční brzdu co to jde a musí fungovat na 100% a ještě podložit ze svahu auto klínem, aby  se ta celá hmotnost auta tzv. "neopírala"  částečně i přes rozvody. Mě to taky tak dělalo ve Fabii 1.2 HTP, pravděpodobně  vlivem té větší hmotnosti se vyvine dlouhodobý tlak i na hydraulický napínák rozvodového řetězu, ten se zatlačí, no a při startu motoru si dočasně volný řetěz zařahtá, než dojde k natlakování a správné činnosti napínáku. Už to tady myslím i někdo v minulosti popisoval. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
V 3. 10. 2016 na 22:39, Speedluk napsal:

Není nad kvalifikované rady :) Rapid 1,2 MPI 225 000 km, původní rozvoďák, nechrastí.Motor nulová spotřeba oleje, úplně stejně tichý jako když jsem ho měl nový.Žádná porucha a to celou dobu ke všemu lítám na LPG, po dálnici i 160km.Olej měnín po 15 000km a má pořád pěknou barvu.Myslím, že motor má za sebou cca 20% životnosti.Spotřeba přepočtená na benzin 2,98l / 100km.Jiný motor v životě nechci a to jsem dřív lítal samé 1,9TDI.Nechci už ty čmoudy ani vidět.

Ahoj, ještě ho máš, koupil jsem ho před rokem a teprve se seznamuju, taky LPG, zatím dobrý, spokojenost. Nikdo ho tady nemá v této motorizaci, tak bych rád nasosal nějaké zkušenosti. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zatím popíšu své zkušenosti najeto 170 000 km mnou zatím deset, olej nebere, jezdím na LPG, podle dokladů montováno ihned po koupi, tedy příští rok to bude deset let. 

Klasika vrzání od příčného stabilizátoru a dorazů dveří (klasická nemoc rapidů) i když fabia 2 mi vrzala na nápravě taky a to měla JEN 65 tisíc :-)

Spotřeba dlouhodobá 6,5 l na benzin a 7,5 l na plyn.

 

To zatím vše. ;-)

1662315292619.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...