Přejít na obsah

Tempomat do RAPIDa + návod na montáž


miklisek

Doporučené příspěvky

Asi to nebude to správné zařazení do sekce "Motor", ale elektrika tady zatím není. Ja to vypadá s dodělávkou tempomatu do RAPIDa. 11tKč jako volitelnou příplatkovou výbavu se mi do něj fakt dávat nechce. Je to tedy spíš otázka na borce-elektrikáře tady z fóra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, plánuju výbavu Ambition a tam není :(. Ještě tedy uvidím kdy přesně, teď na zimu se mi ještě nechce. Třeba cena ještě spadne o fous dolů, zatím mám nabídku AMBITION FRESH 1,2/63 za 275.000,- při financování ŠKOFIN. Navíc stěrač, třetí opěrka, plnohodnotná rezerva a Denim metla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten tempomat si dej pozor. Měl jsem naivní představu, že výbava ambiente umožňuje dodatečnou montáž tempomatu. Není tomu tak. Je potřeba si zkontrolovat jakou BCM máš (budeš mít) ve voze. Já mám ...086M, která tempomat nepodporuje! Tato skutečnost mi byla potvrzena zástupcem Škoda auto a.s. Jak je vidět, dnes již ani střední výbava nestačí na tempomat, asi jej škodovka považuje pro tento model jako příliš velký luxus. Podle Etky podporuje tempomat jednotka ...087M s PR kódem 8T2. Já jsem auto kupoval v autosalonu Škoda jako hotový vůz, takže jsem neměl možnost ovlivnit výběr BCM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za informaci. Trošku jsem čekal, že Škodovka příjde s řešením které bude dodatečnou montáž nejenom tempomatu znepříjemňovat. Je to docela logické, ceny tempomatu, parkovacích čidel atd. jsou na internetu směšné. Z výroby se snad ani nevyplatí (nevyplatilo) objednávat.

Editováno: , autor: martineQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten tempomat si dej pozor. Měl jsem naivní představu, že výbava ambiente umožňuje dodatečnou montáž tempomatu. Není tomu tak. Je potřeba si zkontrolovat jakou BCM máš (budeš mít) ve voze. Já mám ...086M, která tempomat nepodporuje! Tato skutečnost mi byla potvrzena zástupcem Škoda auto a.s. Jak je vidět, dnes již ani střední výbava nestačí na tempomat, asi jej škodovka považuje pro tento model jako příliš velký luxus. Podle Etky podporuje tempomat jednotka ...087M s PR kódem 8T2. Já jsem auto kupoval v autosalonu Škoda jako hotový vůz, takže jsem neměl možnost ovlivnit výběr BCM.

U Fabia II po faceliftu existuje sada na dodatečnou montáž tempomatu jejíž součástí je i BCM ...087M Jelikož Rapid má stejnou elektriku , předpokládám, že to bude také tak.

http://eshop.skoda-auto.com/webapp/wcs/stores/servlet/AjaxCatalogSearchView?storeId=10001&catalogId=10051&langId=-11&pageSize=12&beginIndex=0&searchSource=Q&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=normal&searchTermScope=5&coSearchSkuEnabled=true&skuCaseSensitive=no&searchTerm=tempomat

http://eshop.skoda-auto.com/cz/cs/b2c/tempomat-pro-vozy-fabia-ii-a-roomster-5j1035623ax

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Fabia II po faceliftu existuje sada na dodatečnou montáž tempomatu jejíž součástí je i BCM ...087M Jelikož Rapid má stejnou elektriku , předpokládám, že to bude také tak.

http://eshop.skoda-a...chTerm=tempomat

http://eshop.skoda-a...ter-5j1035623ax

Asi by to nebylo to pravé, ořechové. Páčky v Rapidu jsou jiného tvaru (jako oktávácké), v Tebou udávané sadě nabízejí páčky a kabeláž (o jednotce ani zmínka). Samotná jednotka BCM stojí přes pět tisíc, dvojpáčka přes dva a půl + neznámá cena za kabeláž. To není škodovce podobné, že by něco dávala levně. Škodovka ve svém katalogu příslušenství nabízí jakousi sadu dodatečné montáže tempomatu do Rapida s číslem 5JB054690. Chtěl jsem zjistit její cenu, v Etce ani na netu jsem však cenu nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepsal jsem o Octavii ,ale o Fabii II po faceliftu. Jo páčky můžou být pro Rapida jiné. To nevím.Ale elektrika je stejn. Několik těchto tempomatů jsem do FAb II po faceliftu montoval a součástí sady je jednotka BCM

Já jsem také nepsal o Octavii, jen jsem srovnával tvar páček. To, že číslo Tebou uváděná BCM z Fabie končí 087M ještě neznamená její automatickou záměnu s tou rapiďáckou. Ta začíná 6R0, kdežto ta fábiácká začíná 6R7. Věřím v Tvou fundovanost, ale raději si počkám na tu montážní sadu pro Rapida. Navíc by mi asi vadilo, vrtat desítky díry do dva měsíce starého auta. Ale díky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na ten tempomat si dej pozor. Měl jsem naivní představu, že výbava ambiente umožňuje dodatečnou montáž tempomatu. Není tomu tak. Je potřeba si zkontrolovat jakou BCM máš (budeš mít) ve voze. Já mám ...086M, která tempomat nepodporuje! Tato skutečnost mi byla potvrzena zástupcem Škoda auto a.s. Jak je vidět, dnes již ani střední výbava nestačí na tempomat, asi jej škodovka považuje pro tento model jako příliš velký luxus. Podle Etky podporuje tempomat jednotka ...087M s PR kódem 8T2. Já jsem auto kupoval v autosalonu Škoda jako hotový vůz, takže jsem neměl možnost ovlivnit výběr BCM.

 

A kdyz by sis auto sestavil v konfiguraku, tak bys mel moznost ovlivnit BCM? JA myslim ze ne, to by zas skodovka byla sama proti sobe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z komunikace s prodejcem při poptávce RAPIDa:

 

Problematika dodatečné domontáže tempomatu není také zcela jednoduchá. Např. v současné době není možné stále tempomat domontovávat, díly nejdou uvolněny k distrubuci do dealerské sítě.
Co bohužel také není možné, objednat z výroby řídící podvolantovou jednotku. Z výroby mohu objednat celý tempomat nebo bez tempomatu. Řídící jednotka se dodává spolu s páčkami pod volant jako celá sada (cena cca. 6.000Kč ), montáž obnáší 2.000Kč a celková úspora oproti orig. z výroby jen 3.000Kč. Ale obáváme se, že nově ( již u vozidel VW ) bude výrobce požadovat kromě ceny materiálu také poplatek za zprovoznění (kód ) tempomatu diagnostikou. U značky VW to nyní představuje 1.900,- bez DPH. Tím se veškerá úspory zcela ztrácí a již to není výhodné jako tomu bylo v minulosti, kdy jsme např. do 1.generace Octavie byli schopni domontovat tempomat za 6.000Kč.

 

Elektrika pro tempomat bude totožná s Fabií, ale je od 6/2012 je zcela nová a podvolantový modul také vč. jednotky.

 

Výrobce se začal bránit levným domontážím a obáváme se, že vše postaví tak, že se bude platit poplatek za přístupový kód zadávaný jen přes diagnostiku.To by mohl být jediný problém s individuální montáží. Značka VW již k tomuto řešení přistoupila před 6 měsíci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...