Přejít na obsah

Tempomat do RAPIDa + návod na montáž


miklisek

Doporučené příspěvky

Přidám sem jeden postřeh, který jsem získal v souvislosti s doplněním tempomatu a výměnou rádia Swing bez BT za verzi s BT. Mluvil jsem se servisem Porsche, kde jsem auto koupil a tam mi řekli, že moje auto dle VIN (jde o rapida MR 2017, vyroběn v květnu 2017) pochází z období, kdy se měnili dodavatelé komponentů do Škody. Montážní sady tempomatu, které byly určené pro verze do MR2016, prý do MR2017 nepasují a ŠA zatím nevydala sadu pro tyto mezitypy. Pro rádio platí něco podobného. V podstatě bych mohl zkusit koupit montážní sadu, ale existuje vysoké riziko, že se je po montáži nepodaří nakódovat do systému auta kvůli datové nekompatibilitě - nové komponenty nebude stávající řídící jednotka auta znát. Prý nejsem zdaleka jediný, kdo tyhle požadavky má, takže situaci sledují a dají mi vědět, jakmile se něco vynoří. V případě tempomatu mám určité pochybnosti (dle mého názoru jde jen o výměnu páček a nakódování obsluhy tempomatu na nové páčce), ale už jsem se tolikrát sekl...

Autorádio Geborn GB610G, které je určené pro Škodu Rapid, by prý dle slov prodejce mělo jít bez potíží nainstalovat namísto stávajícího Swingu a dokonce integrovat do systémů auta (MF volant, DotMatrix, nastavení funkcí auta). Vzhledem k tomu, že auto je ještě tři roky v záruce, zatím to nebudu řešit jinak než přes autorizovaný servis, nicméně mohla by to být varianta pro případ výměny Swingu bez BT za autorádio s BT handsfree a navigací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 29. 1. 2018 na 11:35, Martab napsal:

Je třeba 
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6v0054800a-tempomat-skoda-29177.html
a
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0054800-aplikacni-software-skoda-29178.html

Rapid jako takový SpeedLimiter nemá, takže možná bude chybět nějaká kabeláž (ta je tam u těch páček), ale furt je tam ta otázka té aktivace v ŠA...

 

Mám ve spacebacku (MR2017) BCM jednotku s číslem 6C0 937 089D, takže podle toho, co jsem tu četl, tak by měla podporovat dodatečnou montáž tempomatu, je to tak?

K čemu je vlastně ten aplikační SW, který bych měl dokoupit k páčkám? To je nějaká oholená verze VCDS, která jen odemkne konkrétní bit v BCM a tím odblokuje funkci tempomatu? A jak vlastně funguje to online nakódování výbavy u ŠA?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Vincent206 Ten zlom je KT 22/2015

 

@CzechDave Měli by to být schopni zjistit dle VIN, zda to na dané auto lze, jinak číslo dílů můžeš zjistit třeba zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0054800-aplikacni-software-skoda-29178.html ale stejně je třeba aktivace online, takže se návštěvě ŠA nevyhneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martab Když kouknu na škoda-díly.cz, tak na moje VIN není v nabídce žádný tempomat... Mám MR2017, čili elektroinstalace by měla být shodná s F3.

Teď budu přemýšlet nahlas, abych si udělal jasno: pokud mám v autě BCM, která by měla podporovat tempomat (alespoň dle typového čísla, které patří mezi ty, které tempomat "umí"), pak by mi mělo stačit dokoupit jen páčky s ovládáním tempomatu + příslušnou kabeláž. Na škoda-díly jsou nyní k dispozici páčky pro facelift, které jsou úplně bez kabeláže a zřejmě se mění kus za kus. Tedy teoreticky. Pořád mi nejde na rozum, že by tohle nešlo doinstalovat, když i na mém stařičkém Jeepu jsem jen docvakal komponenty (podtlakové servo, co tahá za páku škrtící klapky a volantovou lištu s tlačítky pro cruise control, práce na hodinu) na už existující konektory elektrické a podtlakové a mám funkční tempomat.

 

A teď to, na co hledám odpověď:

- je na mém MR kabeláž už k disposici, takže mi bude stačit jen vyměnit páčky + nakódování v ŠA, nebo budu muset použít sadu s kabeláží pro MR do 2015? Jak zjistím, zda kabeláž na mém autě je nebo není?

- čím se vlastně tyhle sady s páčkami od sebe liší z hlediska kompatibility? Přece je to pořád jen kolíbka + přepínač na páčce navíc, takže dva kablíky od kolíbky + tři kablíky + GND od přepínače navíc do BCM. To hlavní stejně zařizuje BCM pomocí příslušné knihovny pro tempomat, ne?

 

Dotaz do fóra: jaký software pro diagnostiku používáte pro povolení jednotlivých funkcí auta? VCDS či něco jiného?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

Mám SB mr2017 NH CJZD

Dneska sem si nechával v servise domontovávat tempomat (sada na dodělání 6V0 054 800 A) - NEÚSPĚŠNĚ.

Fyzicky tam nepasuje, nesedí na díry od kroužku pod volantem (foto).

Máte prosimvás někdo nějakou "nedestruktivní" radu?

díky Maikl :)

DSC_2397_1.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Maikl,

 

asi zostávajú iba podložky. Teraz som pozeral ako je to s dodatočnou montážou tempomatu pre Rapid.

 

25.5.2015 - 22.05.2018 - 6V0 054 690 PR-8T0

                                        6V0 054 800 D,C PR-8T6

 

22.05.2016 - 29.05.2017 - Nie je pre tento model a pravdepodobne nebola povolena dodatočná montáž

 

29.05.2017 - súčastnosť (Facelift) - 5JA 054 691 A - PR-8T60

                                                        pre PR-8T6 - nie je možná dodatočná montáž.

 

 

PR-8T0 - Tempomat bez omedzovača rýchlosti

PR-8T6 - Tempomat s omedzovačom rýchlosti

 

Tvoj tempomat 6V0 054 800 A je hlavne pre Fábiu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

to Ka.S: 

dík za typ, dobrej nápad, taky mě napadlo něco podobnýho ?

ale musim to nechat domontovat v autorizáku kvůli záruce (nechci se do toho hrabat sám - buňky na to mám ale..), takže sem vlastně byl rád,
že mě vzali aspoň na dílnu, natož abych si tam ještě něco měřil :).

 

to jaroslavbielicky:

auto má první registraci v prosinci 16, objednával jsem ho v říjnu 16.

Když sem se byl ptát v servise jak to teda je, tak mi tam chlapi říkali, že zrovna jeden domontovávali na zhruba stejný auto a byl tam stejnej problém jako u mě

a navíc to byla odpružená - myslim že právě  6V0 054 690 (né přepínací) páčka na dálkový a to způsobilo nefunkčnost těch světel.

6V0 054 800 A je i pro Rapid (mám potvrzeno od známýho a v krabici je i montážní návod pro Rapid).

 

Nicméně, podle elektrikáře (ze servisu) by to mohl vyřešit jinej kroužek pod volant - kroužek pro "tlačítkovou" spínací skříňku kessy.

Je to možné?

Editováno: , autor: Maikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Maikl:  čo som pozeral tak na rapida sa montovali dva typy kružkov.

 

6C0 959 653 - do 20.06.2016

6RA 959 653 - od 20.6.2016 - doteraz - pravdepodobne máš práve tento typ ty.

 

Podla obrázku by ti na páčky mal byť vhodný 6C0 959 653 ale neviem či bude pasovať na riadenie a tiež aj môže byť iné zapojenie konektorov. predsa len je to zo staršieho auta.

 

6C0 959 653

5224(1).jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za typ, objednal jsem kroužek (6C0 959 653) a hyn sa ukáže :)

Dám vědět, až se dostanu zase do servisu, snad bude termín ještě letos..

edit:

kroužek dorazil, na lukase sedí přesně, teď už jen doufat, že bude sedět zbytek auta (volantová tyč, volant..)

Editováno: , autor: Maikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak,

montáž proběhla údajně bez problémů, nicméně se musela ještě vyměnit "upevňovací deska pro spin. skříňku" 1S0953223 za novou 6C0953223.

Ale tempomat ještě není funkční, protože se musí žádat Škoda Auto o "povolení" na změny nastavení (aktivaci funkce) v BCM, a na to nyní čekám, páč údajně 

ten člověk co to má nastarosti má zrovna dovolenou..

A shrnutí na závěr:

typ. model auta   NH13J5  CJZD  model. rok 2017

potřebné díly: přestavbová sada 6V0 054 800 A

                       kroužek pod volant 6C0 959 653

                       upevňovací deska pro spín. skříňku 6C0 953 223

 

DÍKY VŠEM ZŮČASTNĚNÝM!

Maikl

 

Editováno: , autor: Maikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Není to zas tak jednoduchý, třeba podle vin mi to nenabídne, a hlavně netušim, jestli kvůli tomu že není přímo určená dostavba (musí se trochu "oklikou" - jako u mě),

nebo jestli tam jsou nějaký určitý data přímo podle konfigurace výbavy toho danýho auta..

aplsoft.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to stejně "jedno", ikdyby jsi to koupil přes net, musíš do ŠA na aktivaci. A pokud přímo v servisu za to chtějí 700, tak úspora celkově nic moc a jen starosti navíc (hodnotím dle toho že už teď nebyla cena dolů a práce zrovna nízká)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...