Přejít na obsah

Životnost motoru


crouch14

Doporučené příspěvky

Když to tu čtu musím se také podělit o zkušenosti. Mám také 1.4 MPI najeto už 201 000Km. A na trase z Prahy do Levoči na SK jsem zvládl 5,2l/100km po dálnici 110-120. Dojezd na plnou byl nějakých 900Km. Samo, že častější trasy po Praze nebo max do 80Km od Prahy se člověk dostane na průměr 6,5-7,5l/100km. Teď v zimě byla maximálka 7,5l/100km.

Ten motor je dostačující, když chci tak i rychlejší jízdu nebo dynamičtější zvládá. Vyměněny základní věci jako vodní pumpa, rozvody, brzdy a oleje ;-)

 

K tématu zatím je vyzkoušeno poctivých 201 000Km najeto a počítám, že vydrží dlouho, základní zrezivění holt už na kastli je, ale ta už byla opravena. Zkrátka když chceš aby auto sloužilo dlouho a dobře chovej se tak k němu a dopřávej mu servis.

Jinak maximální rychlost na letišti vyzkoušena 192km/h :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za dob jeho mládí, tedy při nájezdu 140tkm jsem po nejmenované cestě jel 195km/h ale už jsem se bál jet rychleji.

Ta kastle není na to stavěna, ale musím říct že co jsem to chipnul a vyměnil sací potrubí z 50kW verze, dal 3bodové svíce zn. ngk tak to jezdí, když potřebuju na křižovatce zabrat tak mě hezky poslechne, ale už více jak 3roky nebyla možnost ho pořádně provětrat. Občas na rovince mimo obec max. do 160km/h ale to fakt jenom občas a tam kde nechodí lidi :-)

No a kastle už taky chytáá semtam rez, hlavně prahy kolem blatníků, ale letos je v plánu to opravit.

Ale co se týče i náhradních dílů a všeho kolem je to super autíčko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja stim lital 165km/h podle gpsky z Olomouce do Ostravy. Spotreba klidne 11l. Jeste by slo i pridat , ale ten kombik je totalne v te rychlosti nestabilni a uz jsem mel strach :-D . Jinak je to 50kw a ma najeto nyni 205tisic. Motor jede krasne. (Ted akorat zrezla protimrazova zatka a chcije fridex , pred 20k km klasika praskla hlava) jinak nejvic co mi odchazi na aute je naprava. Tam furt sypu prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Čau borci, také se tedy podělím... Mám Fábku 1,4 MPI 50 KW r.v. 2000 . Samozřejmě už byly nějaké problémy, ale je to spíše běžná oprava. Mám na mysli nový chladič, jednou rozvody, komplet tlumiče předek i zadek i těsnění pod hlavou, brzdy, komplet výfuk (bez kat.) atd. Nemyslím si, že by to byly zase až takové opravy, když chce člověk jezdit. Mám najeto 150 000 a (musím zaklepat na čelo) žádnej velkej průšvich se nestal. Olej měním pravidelně, celej život jsem krmil motor s olejem 5w40 a minulý týden, co přišel čas na další výměnu, tak jsem začal dávat 10w40. Jen doufám, že to nebude pro motor nějaká změna a bude poslouchat dalších pár kilometrů, přiznám se, že na to myslím a mám obyvy. Ale při jízdě tak nějak sleduji motor jak se chová, nebo se snažím poslouchat, ale žádné rozdíly neslyším, tak snad bude vše O.K. Spíše mě zaráží, že jsem ještě neměnil vodní pumpu, ta je origoš, ale zatím asi měnit nechci, když neteče... Leda že bych ji vyměnil jen tak preventivně. Chladící kapalinu měním tak za 2 roky, tak jestli to nemá vliv na životnost pumpy... Snad se mi také podaří najet aspoň 200-300 t.k. nebo více, co zde píšou jiní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mojej starej fabči s týmto motorom bolo menené tesnenie 2x.. raz ešte niekedy pred 100tis. km a raz na 170tis. km... pričom tá druhá výmena bola skôr chyba diagnostiky šéfmajstra, v skutočnosti bol chybný len termostat.. heh! Ale aspoň mi majsteršéf pri tej príležitosti vymenil rozvody. Inak som bol s motorom spokojný, nič viac neodchádzalo, len tá spotreba termostatov bola vysoká.. za 15r asi 5 termostatov, je to normálne? Auto bolo prvých 12r pravidelne servisované v autorizovanom servise..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, datel.1 napsal:

. Spíše mě zaráží, že jsem ještě neměnil vodní pumpu, ta je origoš, ale zatím asi měnit nechci, když neteče... Leda že bych ji vyměnil jen tak preventivně. Chladící kapalinu měním tak za 2 roky, tak jestli to nemá vliv na životnost pumpy... Snad se mi také podaří najet aspoň 200-300 t.k. nebo více, co zde píšou jiní...

 

 

Co tě na tom zaráží? Já měnil pumpu taky až když tam měla bejt už třetí. Prostě počkal sem až klekne a bylo to ke 200 000 km nájezdu. Čím víc do toho budeš vrtat a preventivně měnit věci tím horší to bude. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... přesně tak, nač ztahovat trenky, když bordel je ještě daleko ;) ... krom termostatu, teplotního čidla, cívek a EGR mám na motoru též všechno origo ... a taky bych preventivně měl vyměnit řetěz, ... když už řetěz, tak i udělat spojku ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, ale to vše co jsem napsal, to jsem neměnil preventivně, ale proto, že to prostě odešlo... (krom tedy chladící kapaliny). Jinak jsem se zapoměl zmínit o termostatu, ten odchází asi každý čtvrý rok, zřejmě špatná konstrukční kombinace kovu a plastu. Naštěstí to není taková finanční rana, ale i tak se mi zdá, že je to častá výměna... Co se týče teplotního čidla chl. kapaliny, tak to jsem dával asi 3x za dobu vozidla. Jinak měl bych nějaké otázky ohledně ventilů, jak dlouho vydrží, popřípadě štelování atd., ale to patří do jiného  "vlákna" a něchci to tady míchat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne vodne cerpadlo nechat tak moje malo 250tk a nietieklo....motor som musel vymenit vytrhlo mi vacku ....mam druhy motor tam som dal cinske vodne cerpadlo zatial 40tk tuky tuky drzi na aute mam povodne homokyneticke klby , tlmice a termostat som menil iba raz dal som francuzky ten bol nanic  ten som reklamoval a dali mi polsky a ten ide furt mozno aj  8 rokov a 1X cidlo teploty. Tesnenie na povodnom motore sa menilo raz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně až budeš seřizovat ventile tak nezapomeň na sacích udělat vůle 0,2 a na vejfuku 0,3 ať to má správnej zvuk a výkon!!!!!

 

 

 

Pro ty co to nechápou:  vím že tendle motor má hydra a vůle ventilů se seřizuje na "kontakt"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...