Přejít na obsah

Ventil N75 nebo N18?


traveller

Doporučené příspěvky

Zdravíčko. Mám trable s výkonem motoru při vyšších otáčkách. Můj soused diagnostikoval závadu na ventilu N18. Při prohledávání netu jsem objevil, že někteří jej nazývají N75 a někteří N18 (a tím pádem v tom mám chaos). Na obrázku je to ten ventil vpravo s bílým vrškem. Tak který to je? navíc mi soused říkal, že nový ze Škodovky stojí 4500 Kč, je to možné? Je to na TDi 81 kW rok výroby 99, motor AHF. Díky za info

post-13679-1201761667_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko. Mám trable s výkonem motoru při vyšších otáčkách. Můj soused diagnostikoval závadu na ventilu N18. Při prohledávání netu jsem objevil, že někteří jej nazývají N75 a někteří N18 (a tím pádem v tom mám chaos). Na obrázku je to ten ventil vpravo s bílým vrškem. Tak který to je? navíc mi soused říkal, že nový ze Škodovky stojí 4500 Kč, je to možné? Je to na TDi 81 kW rok výroby 99, motor AHF. Díky za info

post-13679-1201761667_thumb.jpg

n75 je ten bílej.n 18 je ten vlevo černej,stojí kolem dvojky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko. Mám trable s výkonem motoru při vyšších otáčkách. Můj soused diagnostikoval závadu na ventilu N18. Při prohledávání netu jsem objevil, že někteří jej nazývají N75 a někteří N18 (a tím pádem v tom mám chaos). Na obrázku je to ten ventil vpravo s bílým vrškem. Tak který to je? navíc mi soused říkal, že nový ze Škodovky stojí 4500 Kč, je to možné? Je to na TDi 81 kW rok výroby 99, motor AHF. Díky za info

post-13679-1201761667_thumb.jpg

Pokud jsi z Moravy tak se stav na diag.Poradne to nalogujem a uvidime kde je problem... tdi.upravy@email.cz

ventil N18 je na zpetne vedeni vyfukovych plynu, ventil N75 je na regulaci turba.V podstate ventily funguji stejne.Prej jediny rozdil je, ze cerny je pomalejsi, ale neverim tomu.Golfy do 2000 mely oba cerne.. a OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi z Moravy tak se stav na diag.Poradne to nalogujem a uvidime kde je problem... tdi.upravy@email.cz

ventil N18 je na zpetne vedeni vyfukovych plynu, ventil N75 je na regulaci turba.V podstate ventily funguji stejne.Prej jediny rozdil je, ze cerny je pomalejsi, ale neverim tomu.Golfy do 2000 mely oba cerne.. a OK

My už jsme se setkali (v tu neděli, když přijeli ti chlapíci ze Žiliny). Mám souseda, který mi dělal diagnostiku a odhalil problém v tomto ventilu. Dokonce jej na nějakou dobu zprovoznil, ale už to zase blbne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsi z Moravy tak se stav na diag.Poradne to nalogujem a uvidime kde je problem... tdi.upravy@email.cz

ventil N18 je na zpetne vedeni vyfukovych plynu, ventil N75 je na regulaci turba.V podstate ventily funguji stejne.Prej jediny rozdil je, ze cerny je pomalejsi, ale neverim tomu.Golfy do 2000 mely oba cerne.. a OK

chci se zeptat, jak poznáš při nalogování, že je ventil KO nebo na odchodu?

Editováno: , autor: HONZA83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My už jsme se setkali (v tu neděli, když přijeli ti chlapíci ze Žiliny). Mám souseda, který mi dělal diagnostiku a odhalil problém v tomto ventilu. Dokonce jej na nějakou dobu zprovoznil, ale už to zase blbne.

JJ uz vim to byo to nehybne turbo..Ano tohle muze delat ventil ale tam bych to videl spise v tom seklem turbu.kdyby totiz byl ventil v cudu tak to nejede vubec a tobe turbo normalne tlacilo 1,3 baru, zkus dat jiny ventil ale dle meho mas seklou regulaci nebo podtlakovou banku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ uz vim to byo to nehybne turbo..Ano tohle muze delat ventil ale tam bych to videl spise v tom seklem turbu.kdyby totiz byl ventil v cudu tak to nejede vubec a tobe turbo normalne tlacilo 1,3 baru, zkus dat jiny ventil ale dle meho mas seklou regulaci nebo podtlakovou banku..

No on tvrdil, že ten ventil rozhýbal tím, že do něj pustil více "šťávy" a je fakt, že to pak jelo normálně a nespadlo to do nouzového režimu. Kdyby to bylo turbem, tak by to ani pak nejelo, ne? Bohužel nemám náhradní ventil na vyzkoušení a on tvrdí, že nový stojí kolem 4500 .. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduse.Kdyz je naky problem tak tam soupnem dobrej ventil a naloguji znovu.A hned vidis co to dela.Dale prokontroluji system podtakovou zkouseckou..

jo,jo,bracha mi ho ve škodovce také zkoušel,myslel jsem ,že nejde poznat špatnej,ale jde

Editováno: , autor: octavie81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No on tvrdil, že ten ventil rozhýbal tím, že do něj pustil více "šťávy" a je fakt, že to pak jelo normálně a nespadlo to do nouzového režimu. Kdyby to bylo turbem, tak by to ani pak nejelo, ne? Bohužel nemám náhradní ventil na vyzkoušení a on tvrdí, že nový stojí kolem 4500 .. :(

jsme to mohli zkusit..Jinak novej stoji pred do 1500,- to vice stavy by me zajimalo...Tok obdelnikoveho signalu ridi rid.jednotka motoru tak nevim co ti nakukal..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde chlapi chodíte na ty ceny? Volal jsem do servisu a tam mi potvrdili 3900 (za N18 i N75), kámoš, co mi shání díly přišel ještě s vyšší cenou... Takže sháním ten světlý (ať už je to N18 nebo N75)...

Jestli chces new tak se obrat na uzivatele Fantika a rekni ze te posilam ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj taky mi to myslím nejede jak by mělo... po přečtení diskuze myslím že by to mohl být ventil recirkulace výfukových plynů. Podle ceníku na http://www.elitecat.cz/ stojí cca 1tácek.

Nevíte jak se dá poznat že je opravdu v hájí? Mám AGR 66kW rv 1999 a jsou tam prý ty dva ventily rozdílné, stejné jsou u VTG turba.

Skoro v každém TDi které jsem slyšel tento ventil klepe - cvaká, při zapnutém zapalování a možná i při běhu motoru, je to normální nebo to znamená že je v háji. U mě si ale ani neprdne, žádné cvakání ... řekl bych že bude kaput.

Dá se to takto nějak zjistit nebo je to blbost. Díky K

prosím prosím to nikdo neví??? rád bych to nějak diagnostikoval a třeba objednal nový ventil. ;):)

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem se pokusil vložit fotky ventilů, podle známého mechanika prý EGR celkem často odcházejí ... diagnostika většinou nic neodhalí.

Opravdu někdo neumíte poradtit jak na ně???

díky ;)

To jako ze ti ma nekdo dedukovat jen tak diagnozu?? Asi snad udelat diagnostiku jak se slusi a patri a ne jen vycist pamet zavad.Nic jineho ti neporadim a ani nic jineho na tohle neexistuje. Takove opravy typu, asi by to mohlo delat ono nebo tamto, to je fakt o nicem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prosím prosím to nikdo neví??? rád bych to nějak diagnostikoval a třeba objednal nový ventil. ;):)

No musíš najít někoho s diagnostikou. Ikdyž ani po výměně ventilu není na 100% jisté, že to byla jediná závada. Já vyměnil ventil, ale furt to nebylo ono. Nakonec jsem ještě rozhýbal baňku. Jinak ventil po zapojení na diagnostiku lupal, ten starý (špatný) ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No musíš najít někoho s diagnostikou. Ikdyž ani po výměně ventilu není na 100% jisté, že to byla jediná závada. Já vyměnil ventil, ale furt to nebylo ono. Nakonec jsem ještě rozhýbal baňku. Jinak ventil po zapojení na diagnostiku lupal, ten starý (špatný) ne...

Vidis, ja bych vyhodil turbo ven, protze buh vi jak dlouho to nejede a bude uz zatuhle. Banka neni problem vymenit za funkcni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako ze ti ma nekdo dedukovat jen tak diagnozu?? Asi snad udelat diagnostiku jak se slusi a patri a ne jen vycist pamet zavad.Nic jineho ti neporadim a ani nic jineho na tohle neexistuje. Takove opravy typu, asi by to mohlo delat ono nebo tamto, to je fakt o nicem.

No tak nějak jsem si to představoval, že si vemete křišťalovou kouli a řeknete "je špatnej ventil" ... samozřejmě legrace :)

Pokud jsi si přečetl co jsem napsal, tak já byl instruován že diagnostika většinou nic neobjevi, podobně jako je těžké odhalit zhoršující se váhu vzduchu. Jeslti ale říkáš že je možné napíchnout na komp a poznat mám po starostech a jdu na diag...

Navíc mi dost pomohla odpověď Travellera - díky ;) , že ventil má cvakat, ten můj lajdák si ani neprdne. A to tu zatím taky nikdo nenapsal.

Díky za odpovědia zdravím, K

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak nějak jsem si to představoval, že si vemete křišťalovou kouli a řeknete "je špatnej ventil" ... samozřejmě legrace :)

Pokud jsi si přečetl co jsem napsal, tak já byl instruován že diagnostika většinou nic neobjevi, podobně jako je těžké odhalit zhoršující se váhu vzduchu. Jeslti ale říkáš že je možné napíchnout na komp a poznat mám po starostech a jdu na diag...

Navíc mi dost pomohla odpověď Travellera - díky ;) , že ventil má cvakat, ten můj lajdák si ani neprdne. A to tu zatím taky nikdo nenapsal.

Díky za odpovědia zdravím, K

Pozor ale napichnou a udelat mereni je rozdil.To neni jak pisu jen vycist v rj zavady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kde chlapi chodíte na ty ceny? Volal jsem do servisu a tam mi potvrdili 3900 (za N18 i N75), kámoš, co mi shání díly přišel ještě s vyšší cenou... Takže sháním ten světlý (ať už je to N18 nebo N75)...

ventil N75 - 1609,- ve skodovce, byl jsem se zeptat pred tejdnem ... auto jak prekroci presne 130km/h tak konec vykonu, nekdy zas jede normalne, ale to je malokdy :) Na otackach u me vubec nezalezi, proste 130 je konecna :kuk:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidis, ja bych vyhodil turbo ven, protze buh vi jak dlouho to nejede a bude uz zatuhle. Banka neni problem vymenit za funkcni.

Už to jede... Jak jsem rozhýbal baňku (takovou velkou "injekční stříkačkou" :-)) tak teď není problém. Podle souseda s diagnostikou a šikovnýma rukama je turbo zatím OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ventil N75 - 1609,- ve skodovce, byl jsem se zeptat pred tejdnem ... auto jak prekroci presne 130km/h tak konec vykonu, nekdy zas jede normalne, ale to je malokdy :) Na otackach u me vubec nezalezi, proste 130 je konecna :kuk:  

Ahoj, prosimtě jakou máš motorizaci a rok? a na jakej ventil jsi se ptal? já myslím že u mě zlobí ten hranatej v pravo (na fotce)v prodejně ho označují jako tlakový ventil turba a měl by cvakat.

A budeš ho měnit? zajímalo by mě jestli to pomůže.

Mě se teda rozjede i na 180 (z kopce :D ) ale na rovince tak max 145, navíc cítit zátah je jen tak do 2100ot pak lenoška

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...