Přejít na obsah

Ventil N75 nebo N18?


traveller

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosimtě jakou máš motorizaci a rok? a na jakej ventil jsi se ptal? já myslím že u mě zlobí ten hranatej v pravo (na fotce)v prodejně ho označují jako tlakový ventil turba a měl by cvakat.

A budeš ho měnit? zajímalo by mě jestli to pomůže.

Mě se teda rozjede i na 180 (z kopce :D ) ale na rovince tak max 145, navíc cítit zátah je jen tak do 2100ot pak lenoška

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36666     mam 2001 81kw - N75 se chystam koupit pristi tyden, cvakani sem jeste u nej nezaslechl, takze ani nevim jestli ma cvakat. Moh

l by tu nekdo napsat kdy a jak casto by mel cvakat ? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=36666     mam 2001 81kw - N75 se chystam koupit pristi tyden, cvakani sem jeste u nej nezaslechl, takze ani nevim jestli ma cvakat. Moh

l by tu nekdo napsat kdy a jak casto by mel cvakat ? :)

Ten můj cvakal při napojení na PC - nevím, co s ním ten člověk prováděl. Jinak nevím, jak to za jízdy zkusit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nějak se mi zdá že možná každý mluvíme o něčem jiném. Já mám starej motor AGR kde jsou dva rozdílné ventily. U Vás na novějších ALH a 81kW verzí je taky něco jiného.

Zeptám se úplně blbě ale prosím napište někdo který ventil je který a ukažte na obrázek.

Zdá se mi že popis N75 N18 Nxx vůbec jakékoli nekonkrétní pojmenování zavádí zmatek ...

Podle katalogu jsem našel 4 různé druhy bazmeků, na AGR mám 1. a 2. ostatní 3. a 4. jsou asi na ALH

1. tlakový převodník ... je vlevo při pohledu pod kapotu

(třetí obrázek zleva)

2. snímač tlaku turba a o něm si myslím že by měl cvakat, nebo alespoň jsme slyšel u jiných aut že cvaká i při volnoběhu (nevím jestli je to správně)

(čtvrtý obrázek zleva)

3. pak je EGR ventl (ten ani netuším kde se nachází )

(druhý obrázek zleva)

4. ovladač tlaku turba (s bílou hlavou) ten je v AHL 2x myslím

(první obrázek zleva)

Děkuji

post-6887-1203671451_thumb.jpg

post-6887-1203671518_thumb.jpg

post-6887-1203671576_thumb.jpg

post-6887-1203671648_thumb.jpg

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevím, jak ti poradit. U mně to vypadá přesně tak, jak na fotce na začátku tohoto vlákna. Já vyměnil ventil 1H0906627A a je mi celem fuk, zda to byl N18 nebo N75. Na těch 4 snímcích je to první zleva.

Tak ten druhy zleva jestli dobre chapu,je ventil pro klapu chcipani a ten s turbem nema nic spolecneho.Myslim, ze ten tvuj opravar tomu asi moc nerozumi.. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nějak se mi zdá že možná každý mluvíme o něčem jiném. Já mám starej motor AGR kde jsou dva rozdílné ventily. U Vás na novějších ALH a 81kW verzí je taky něco jiného.

Zeptám se úplně blbě ale prosím napište někdo který ventil je který a ukažte na obrázek.

Zdá se mi že popis N75 N18 Nxx vůbec jakékoli nekonkrétní pojmenování zavádí zmatek ...

Podle katalogu jsem našel 4 různé druhy bazmeků, na AGR mám 1. a 2. ostatní 3. a 4. jsou asi na ALH

1. tlakový převodník ... je vlevo při pohledu pod kapotu

(třetí obrázek zleva)

2. snímač tlaku turba a o něm si myslím že by měl cvakat, nebo alespoň jsme slyšel u jiných aut že cvaká i při volnoběhu (nevím jestli je to správně)

(čtvrtý obrázek zleva)

3. pak je EGR ventl (ten ani netuším kde se nachází )

(druhý obrázek zleva)

4. ovladač tlaku turba (s bílou hlavou) ten je v AHL 2x myslím

(první obrázek zleva)

Děkuji

1,Ventil N75

2,Ventil pro klapu chcipaku

3,Ventil N18 EGR

4,Ventil N75 pro motory s obtokovym turbem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odpovědi. Už mám jasno ;)

Nevíte náhodou jestli se dají ventily nejak čitit? podle mě se do ovou může dostat svinstvo, EGR asi bude zchlivenej, ventil od turba možno ne, a proto třeba stávkují ... představoval bych si že je namočím na chvílu do tech benzinu nabo proplachnu lihem a mohlo by to pomoct.

Je to velka blbost? ma někdo zkušenosti?

Dííík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten druhy zleva jestli dobre chapu,je ventil pro klapu chcipani a ten s turbem nema nic spolecneho.Myslim, ze ten tvuj opravar tomu asi moc nerozumi.. :feve:

Myslím, že jsem psal první zleva, pro ty, co mají problém s počty je to ten s bílým vrškem na přiloženém fotu první zprava lol?.))

post-13679-1203686213_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za odpovědi. Už mám jasno ;)

Nevíte náhodou jestli se dají ventily nejak čitit? podle mě se do ovou může dostat svinstvo, EGR asi bude zchlivenej, ventil od turba možno ne, a proto třeba stávkují ... představoval bych si že je namočím na chvílu do tech benzinu nabo proplachnu lihem a mohlo by to pomoct.

Je to velka blbost? ma někdo zkušenosti?

Dííík

Blbost... vymena za novy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Zdravíčko. Mám trable s výkonem motoru při vyšších otáčkách. Můj soused diagnostikoval závadu na ventilu N18. Při prohledávání netu jsem objevil, že někteří jej nazývají N75 a někteří N18 (a tím pádem v tom mám chaos). Na obrázku je to ten ventil vpravo s bílým vrškem. Tak který to je? navíc mi soused říkal, že nový ze Škodovky stojí 4500 Kč, je to možné? Je to na TDi 81 kW rok výroby 99, motor AHF. Díky za info

post-13679-1201761667_thumb.jpg

N75 elektromag.ventil ovlada podtlakovej ventil na turbu, je propojenej podtlakovou hadičkou, v Plzni jde koupit za cca 1000kč orig. Pierburg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

TDIfun, vidim ze ty sa do toho vyznas, chcel by som sa ta opytat cisto teoreticky ak je N18 v haji tym padom ti nepridava spaliny spat do sania a tym sa ti moze znizit vykon reps. dat auto do nudzoveho resimu?

pretoze ja mam EGR zaslepeny len zarazkami na vyfukovom a sacom potrubi, N18 mi teda nema co pridavat do sania, no napriek tomu auto ide tak ako ma....

no a otazka je taka ci to valstne nieje to iste ked je N18 v haji a ked je egr zaslepene, pretoze ani v jednom pripade ti nejdu spalina naspat do sania....

dufam ze ma pochopis ako to myslim lebo je to dost nezrozumitelne napisane :D

+++ toto som sa docital na dieselpower... co je na tom pravdy?, lebo som z toho jelen, nech sa vyjadri fakt niekto kto sa do toho vyzna.

citujem:

Zaslepení ventilu má za následek přepnutí ŘJ do nouzového režimu číslo 1.ŘJ octavia má 4 stupňů nouzových režimů z hoho až 2 signalizuje blikání žhavení.Blíže jsou režimy popsány v ESI.ŘJ si za jízdy zkouší EGR ventil(po zapnutí pokles hmotnosti vzduchu)a v případě že nefunguje EGR jak má sníží výkon na nouzový stupeň 1 (motor nejede jak má,zvýší se NO2-smrdí).EGR ventilu jde snížit funkci přes VAG asi o 15 procent pomocí loginu 12233.Hodnota 100 procent odpovídá hodnotě 32768 a jde zvýšit na hodnotu 32768 což je asi 85 procent funkce EGR.Havarijní stupně jsou popsány v ESI Sis nebo servisním manuálu Škoda originál.V knize Jak na to je nehledejte.To snižování funkce EGR se tady řešilo už loni.Třeba pohledat

Editováno: , autor: juri23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

nevím, jak ti poradit. U mně to vypadá přesně tak, jak na fotce na začátku tohoto vlákna. Já vyměnil ventil 1H0906627A a je mi celem fuk, zda to byl N18 nebo N75. Na těch 4 snímcích je to první zleva.

Při pohledu zpředu je vlevo N18 (vede z něj doleva silnější hadice do EGR). Vpravo je pak ventil N75.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím všechny,

mám trošku problém s výběrem ventilu na Octavii TDI 1999 81kw AHF. Nevyznám se v těch označeních a potřebuju poradit kterej ventil mám koupit. Ulomená je ta horní plastová trubička na kterou se nastrkuje hadička vedoucí k EGR ventilu.. Na některých forech jsem četl že to prý někdo zaslepuje i schválně, ale já bych to rád měl tak jak to má být. Podle mě by to mohl bejt tenhle http://www.skoda-dil...18-de-4360.html ale píšou že je od roku 2001 výš.. Přikládám fotky na kterých je ten ventil červeně označenej. Prosím o každou radu. Za každej názor děkuju :-)

ZVjkT9S.jpg

fXRXjsq.jpg

3.jpg

wIruw6a.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nikde jsem nenašel rozumné vysvětlení...

 Jaký je rozdíl mezi ventily N75 a N18? 

Můj konkrétní problém je Octavia 2004 81kw.   Mám vadný ventil N75. Dostal jsem se ke třem rozdílným věcem.

 

1: ne moje auto rozhodne N75, který tam momentálně je.

2: n75 dávat pouze do r.v. 2000 -  nad 2001 dávat  n18

3: n75 a n18 je úplně to samé a je to jedno.

 

 Nevím, jak se z toho vymotat a co je správná odpověď.      ( původní stav je mi jasný...   n75 by měl být reg. turba a n18 chcípák..,) ale nevím či jsou zaměnitelné a co je lepší.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim nechtěl sem zasirat nějak vlákna  motoru tak sem to hodil sem :)

Mam dotaz ohledně ventilu N75 a N18 dají se prohodit? Potřeboval bych zjistit zda n75 funguje jak má..:)

Auto mi  totiž padá do nouzáku při cca 2500 až 3000 otáčkách. je to 1.9 tdi 81 kw ..

A pak me zajíma co je to za hadičku co je na fotce. je nějak rozdrbana či ošoupaná.

 Díky za každou radu:)

 

post-82639-0-21412800-1394641859_thumb.j

post-82639-0-97709500-1394641859_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

žádná hadička nesmí bejt nadrblá,to je snad jasný :D je to podtlaková hadička,stačí aby jedna byla naprasklá a už ti to nepojede tak jak má a navíc to bude padat do nouzáku,vždycky prvně začít výměnou těch hadiček.....všech....potom teprve laborovat o ventilech...

 

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Mohl bych poprosit ,potřeboval bych poradit když mi hlásí 1,9 tdi ALH

závadu -19 586-EGR systém p 3130-35-10-Regulation Range Exceeded. (informace o závadě popis systém vedení výfuk. plynu-mez regulace překročena

možné příčiny-EGR ventil N18 vadný svítí kontrolka,doporučený postup-EGR ventil kontrola/výměna)

S naftou nemám vůbec zkušenost ,ale pomáhám známýmu vyčistil jsem egr + sání zkontroloval podtlak.  hadičky jednu vyměnil,dal nový těsnění pod sání a pod egr ventil.

Může to dělat ventil N18 nebo je to něco jinýho?

Editováno: , autor: GOLF10
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...