Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Najviac ma irituje, že až do ročnej prehliadky a sprznenia 24W6 som ho vnímal ako úplne spoľahlivý a bezproblémový motor, prvé a zarachrotenie reťaze som začul pri prvom štarte s podložkou a new FW, potom postupne prišli asi všetky spomínané problémy TSI, okrem iného mám pomaly sa zväčšujúci mastný fľak na turbe, neviem či je to dôležité. Jedno z mnohých odporučení servisu je nepočúvať, to nie je hudobný nástroj, jazdiť, je to auto :kol-29: .

Jen aby nebyla prdlá skříň turba. Jak psal Pawouk- nafotit. Jest-li to nemáš jen "ofouknuté" od vstupu regulace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Príde mi to tak, akurát si neviem vysvetliť prečo na kompresore turba, navyše keď olej pribúda........ "Patina" za svoju existenciu vďačí dvom rokom v nehostinných podmienkach stredného Slovenska. Vypadá to, že v blízkej dobe si zaplatím váhovú skúšku...... Pri mojom "šťastí" je možné, že hmotnostný úbytok oleja nahradí hmotnostný prírastok benzínu a hoci bude zmesi olej + benzín väčší objem, celková hmotnosť bude rovnaká.....

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tlačné straně turba to má logiku, protože v této komoře je přetlak a jak  se naředěný olej tlačí přes ložisko turba do komor, tak tudy se dere ven přes přírubu. No a s tím přibývajícím olejem je u mne situace taková, že to ani nepřibývá a ani neubývá. Pak je to otázkou, zda-li se smát- olej to nebere, a nebo plakat, protože ho statečně doplňuje a tím pádem ředí benál.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi,tak se musím podělit o dnešní zážitek v servisu škoda.Před půl rokem jsem byl na garančce a přitom mi měnily i rozvody.Od té doby mám najeto cca 5 000 km a opět rozvody drnčí takže jsem si řekl že zajedu do servisu co stým.Jo a už mám po záruční době.Takže jsem řekl technikovi že ty rozvody jsou opět špatný a on mi dal "jakýsi"vyjádření,že prej z Mladé Boleslavi a tak jsem si to přečetl a tam bylo že pokud mi byli měněny rozvody jednou tak už podruhé nesmí protože se podle jakýsich jejich testů není potřeba.Že je to finální verze řetězu a prostě to měnit nebudou,jedině že si to pěkně všechno zacvakám sám a to prej kolem 6-8 tisíc,takže jsem měl velkou radost.Ale technika ještě něco napadlo.Když to prý už nemám v záruce tak si těch rozvodů nemám všímat a když prý se ten řetaz vytáhne do určité délky tak nějakým způsobem to zaznamená řídící jednotka a na maxidotu mi to ukáže jakože problém motoru tak že mám zastavit a zavolat odtahovku a že to vše zpravý na své náklady.Mám z toho všeho divný pocit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,to odpovídá jednomu z těch TPI - "Pokud byla již opravárenská sada měněna...neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází". Tedy,nic neměnit - "zaklepání po startu není závadou".
Hodně natažený řetěz by mohl zaznamenat snímač polohy vačkového hřídele G40. 
A k té odtahovce atd.- to je nějaká kravina,ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové a dámo,

 

dnes jsem mluvil s naším rozvozcem pizzy - prodává Fabii TSI 63 kw, rok 2010 a poslouchejte - najeto přes 170 000 km jenom po městě s častými starty. Rozvody prý jim měnily při první garančce. prodávají ji proto, že koupili Roomstera 1.4 a předělali na plyn kvůli spotřebě. Co jsem to auto vídával, rozhodně ho nešetřili. Tak si myslím, že ty motory nakonec asi vydrží docela dost ... Snad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové a dámo,

 

dnes jsem mluvil s naším rozvozcem pizzy - prodává Fabii TSI 63 kw, rok 2010 a poslouchejte - najeto přes 170 000 km jenom po městě s častými starty. Rozvody prý jim měnily při první garančce. prodávají ji proto, že koupili Roomstera 1.4 a předělali na plyn kvůli spotřebě. Co jsem to auto vídával, rozhodně ho nešetřili. Tak si myslím, že ty motory nakonec asi vydrží docela dost ... Snad.

To se utěšuješ? :rolleyes:  Mám obavu,že ten můj se těch kilometrů nedožije. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,to odpovídá jednomu z těch TPI - "Pokud byla již opravárenská sada měněna...neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází". Tedy,nic neměnit - "zaklepání po startu není závadou".

Hodně natažený řetěz by mohl zaznamenat snímač polohy vačkového hřídele G40. 

A k té odtahovce atd.- to je nějaká kravina,ne?

Přesně tak to je..No a k té odtahovce,technik říkal,jakmile se mi objeví kontrolka "porucha motoru" nebo jak to napsat tak okamžitě zastavit,zavolat škodováckou odtahovku a oni to na kulanci opraví se vším všudy a bez mé spoluůčasti na penězích..Takže vlastně řek,klidně jezdi a až se něco stane tak dej vědět..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím to takto - buď blafují,nebo uznávají kulanci,až se to skutečně "podělá". Čili,že to po startu "jen" rachotí je normální,ale rozhozené časování vačkového hřídele díky prodlouženému řetězu již ne. A na to konto ti tam dají stejný řetěz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, vopred sa ospravedlnujem, lebo to čo napíšem sa nebude priamo týkať topicu ale nikto mi zatiaľ nevedel odpovedať a nechcel som vytvorit novu temu.

Takže, kupil som fabiu 1.2TSI 63kw r.v 2010, najazdene 13 000, auto pri jednotke, ako dosiahne 2000 otacok jak by na chvílku prestalo tahat a potom ide dalej. Robi to len na jednotke, nie je to neako výrazne ale citit to, proste ked plynule pridavam plyn na jednotke, pri 2000ot. auto kusok akoby prestalo tahat, je to bezna charakteristika, robi to turbo?? Poradte prosim, dakujem

Editováno: , autor: v.m@rek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozmýšlam nad výmenou rozvodového ratazu, docital som sa, že je ten novší typ od poloviny roku 2011 a že vraj ten je odolnejši ako ten starý.

mám najeto 13500 km, odporucali by ste mi ist do výmeny za nový typ retaze? stojí to vobec zato, je ta nova retaz naozaj lepsia?

Editováno: , autor: v.m@rek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak to príliš nerachotí, tak by som to odporúčal nechať tak a vymeniť neskôr, až to bude akútnejšie, mne reťaz začala hrkotať pred 20000km, reťaz mám nový typ, sú tam inak poskladané segmenty, no žiadne terno to nie je. Ak to necháš na neskôr, tak urobíš viac km na počet reťazí, výmena by bola vhodná, pokiaľ Ti končí záruka a neskôr by si to už platil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záruku máš minimálne 2 roky od prvého prihlásenia vozidla. Pozri sa do technického preukazu, tam bude prvé prihlásenie uvedené. Inak v servisnej knižke nemusíš mať nič uvedené a vlastne ani servisnú knižku nemusíš mať. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pani, dnes som si vymenil olej, rozhodol som sa ze olej budem menit kazdych 10 000km a budem tam davat Castrol edge Proffesional longlife III 5W-30 s normou 504 00. Bolo mi to doporucene jednym mechaniko, a kdezto to ma olejovy (hydraulicky napinak) tak cistota oleja je prvorada :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak budeš meniť každých 10 tisíc (čo je naozaj rozumné), tak by som nekupoval LL olej so schválením VW 504.00 ale klasickú VW 502.00-ku.

Dôvod: Všetky LL oleje so schválením VW 504.00 majú zároveň aj VW 507.00, ktoré je určené pre naftové motory s DPF. A nakoľko sa jedná o motory s DPF, všetko to sú oleje triedy ACEA C3, a majú zníženú hodnotu TBN. Inak povedané, sú to mid SAPS, alebo dokonca low SAPS oleje. Znížená hodnota SAPS je potrebná iba kvôli DPF, ale nakoľko mi ich pri benzínových motoroch nemáme, je škoda si nekúpiť olej s normálnou hodnotou TBN.

 

Samozrejme ak teraz (aj nabudúce) použiješ ten Castrol EDGE ktorý si písal, je to v pohode, je to dobrý olej, len tie low/mid-SAPS oleje sú primárne pre naftáky.

Pozeral som sa či má Castrol ešte v ponuke nejakú 5W-30-ku ktorá by bola bez ACEA C3, ale nepochodil som. Ten olej ktorý bol, nahradili teraz iným, ktorý už je zároveň aj ACEA C3.

Pozrel som sa aj na iné značky, a s viskozitou 5W-30 som našiel ešte Shell Helix Ultra AB, Valvoline SynPower a Valvoline SynPower MXL. Potom už iba oleje s inou viskozitou. Žiaľ, 5W-30 je taká typická "naftová viskozita" určená hlavne pre dlhé intervaly výmeny oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ivan, to mas pravdu, ja som zvolil ten olej ktory som zvolil jednak preto, lebo ten olej som tam mal naliaty od vyroby :) ... Druha vec, preco tam nejelem 502 00 - je zanedbatelne lacnejsi ako 504 00 - cca o 2 eura na liter zo stranky kde olej objednavam. 

ale hlavny dovod je ten ze chcem chodit kazdych 30 000 km do autorizovaneho servisu aby mi v pripade nejakej poruchy neskor po skonceni zaruky uznali kulanciu - podmienka je nevynechat servisny interval :) 

A medzi tymi intervalmi si budem popri tom kazdych 10 000km menit sam olej. A co sa tyka tej "naftovej viskozity" - ked dodrzis normu, je to uplne jedno aku znacku pouzijes :)

Kdezto ked by som to QG1 vypol, tak by som musel chodit do autorizovaneho servisu kazdych 15 000km na vymenu a to by stalo urcite viac ako kazdych 30 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa v servise dohodneš, tak sa dá chodiť aj s vlastným olejom. Mne to niekedy zapíšu, niekedy nie.

Nakoľko ale mám na aute 33 tisíc km a auto už má za sebou dve veľké (30 tisícové) servisné prehliadky a ďalšie dve bežné výmeny oleja, a všetko v autorizovaných servisoch, tak v prípade nejakého veľkého problému ani po záruke nemôžu povedať ani mäkké Ň, a po skončení záruky budem trvať na kulancii. Na druhej strane dúfam, že nič také nebudem musieť riešiť. :-)

Inak tvoj spôsob je tiež dobrý. Ak by som mal QG1, tak by som to pravdepodobne riešil rovnako, ale ja som kupoval predvádzačku, tj. QG0/QG2 a záruka iba 4 roky / 60 tisíc km. Podľa aktuálneho nájazdu bude mať auto cca. 2,5 roka keď bude mať 60 tisíc. Zatiaľ to vychádza na budúce leto. :-/

Štve ma, že nie je možné priamo u škodovky ešte pred skončením bežnej dvojročnej záruky dokúpiť nadštandardnú záruku. U iných značiek je to bežné.

Neviem prečo, ale mám tušenie že medzi autami ktoré majú záruku na 120 tisíc km je oproti tým ktoré majú iba na 60 tisíc km nejaký rozdiel v niečom. Možno iba vo výstupnej kontrole, možno sú tam menšie tolerancie pre odchýlky, alebo je možné že aj  priamo v auto je niečo robené inak, len to zatiaľ dobre taja...

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...