Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Tohle co popisuješ je na výměnu. Dělá to většinou za studena nebo pak už i za tepla pár chvil po startu. Pokud to dělá i za chodu stále, tak to už je vytahaný řetěz hodně, na 20 tis km to není neobvyklé, stávalo se to i klidně na 17 tis km,pokud ten motor spadá do té série s původní rozvodovou sadou. Pokud by tam byli už inovované rozvody, tak doporučuju vyndat filtr oleje a podívat se na to, jestli tam někdo při výměně nezapoměl těšnení filtru, pak se může stát, že to má menší tlak mazání a nenapíná se řetěz jak má. Jinak norma je cca 4,5 hodiny práce a materiál ti neřeknu, jen že se mění napínák, řetěz, simerink kliky, šrouby víka, šroub kliky a vačky a je zapotřebí dva druhy silikonu, na vanu a na 2 víka. Když tam dáš navíc ozubený kolo vačky,tak jedině dobře. Pokud máš auto po záruce ale máš v pořádku servisní prohlídky od autor servisu, s 99,9 % dostaneš na opravu kulanci cca 100% mat a nějaký procento z práce. Tak jako tak to je potřeba udělat.

Ahoj...zítra jdu na měření napínáku tak sem zvědavej...ale mám obavy že to neprojde ...... mám po záruce ale na nový rozvody mám záruku ještě rok...takže by to bylo v rámci záruky asi zdarma :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bol som v servise pred tyzdnom, stym že som chcel dat vymenit rozvody a vravl mi pracovník, že ide uplna novinka co sa tyka rozvodov 1.2TSI, takže mam pockat lebo teraz idu na skolenie a malo by to byt aktualne tak za dva tyzdne a mi poradil pockat, že ked uz budeme menit, tak nech uz na to najnovsie.

Povedal, že okrem toho že je opat ina retaz tak sa menia aj ine veci, ktore doteraz neboli... nejak podrobnejsie som to snim neprebereal

akurat problem je, že tam musi ostat auto na minimalne 5 dni....

mate uz vy nejaku informaciu o tej takzavenj novinke?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

povídat můžou cokoliv, realita je pak úplně jiná když má dojít na plnění skutků...Už jsem byl reklamovat rachtání snad milionkrát....řetěz mám měněn 1x....papírů na zamítnutí výměny podruhé mám taky milion...všude napsáno - je to standardní projev motoru, délka řetězu OK....S odstupem času musím říci, že rachtání jednak ustane s výměnou oleje a čím více mám najeto tím to zarachtá sporadicky - ozve se hlavně když stojím do kopce (ale tak 3-4s)...na rovince už ne...přes 65 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už přišli na to jak přelisovat kolo na klice?To je jediný problém,proč tam nejdou rozvody z rapida.

To snad za studena ani nejde.... Dolní rozvodový kolo pokud vím je na kliku nalisovaný za tepla (horka) a drží na ní samosvorně. Navíc se to musí udělat ve speciálním "šráku", do kterýho se vloží klikovka, aby byla dodržená přesná vzájemná poloha kola a kliky = nic pro nějakou stodolnickou záměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tě taky nerozporuju, snažím se tě naopak podepřít v názoru, že daná fiškuntálije je spíš něčí fabulací než realitou. 

 

Ono by se to samozřejmě udělat dalo - ale ne nějakým jednoduchým způsobem. S profesionálním vybavením, patřičně profesionálním personálem a ve velkým počtu, aby se to vyplatilo - naprostej souhlas. A už je to cca rok, možná víc, jsem v některým vláknu o TSI jen tak z voleje nadhazoval možnost, co kdyby se toho někdo chytil a zkusil tyhle "konverze" dělat výměnným způsobem = za starou palici a kliku s nalisovaným kolem vhodným pro starej řeťázek plus nějakej obolus na udržení chodu nabízet sadu hlavy s novější verzí úprav plus kliku s nalisovaným novým kolem. Starý hlavy by se musely buď upravit třískovým obráběním nebo roztavit a znovu odlít, kliky by se musely zbavit starýho převodovýho kola a ve výš zmíněným polohovacím přípravku podrobit nalisování novýho kola. Základní podmínkou ale je, že servis kterej by výměnu na konkrétním motoru dělal, by musel mít i konzole dovolující zavěšení tenkostěnnýho bloku motoru tak, aby se při demontáži starý kliky a zpětný montáži náhradní ten blok nezačal kroutit... Viděl bych to asi tak na jednu firmu  zabejvající se hlavama, druhou firmu na kliky - a tak 5-10 servisů schopnejch učunit bezpečnou výměnu na celou rozlohu ČEZkostánu. Víc by se jich neuživilo, respektive by se zase začala v rámci konkurence o nižší cenu ojebávat kvalita... Já osobně celkový náklady na takhle popsanou výměnu hlavy a kliky u jednoho kusu 1,2TSI odhaduju na 20 000CZK bez práce - s prací zhruba 25 000...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...