Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

tady jsou fotky s indexem D (novější pokud vím není)

http://www.ebay.de/itm/VW-Polo-6R-Audi-A1-Steuergehaeuse-03F109210D-Deckel-CBZB-03F-109-210-D-NEU-/380500244903

 

 

Jinak ono záleží kde to přeskakuje jestli na klice (což by nemělo jelikož tam ten nálitek je) nebo na vačce a tam je jen plastovej dekl na kterym nic není

Editováno: , autor: Capri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si myslel, že se mě problémy s řetězem vyhýbají a dneska jsem byl hrubě vyveden z omylu :( Včera se na autě měnil olej a filtr, filtr je originál s koncovým písmenem H a olej jsem dával Shell Helix Ultra 5W-40. Dneska po startu otřesné rachocení, které zprvu ustaly po cca 10 sekundách ale teď večer ať už je motor studený nebo teplý rachotí řetěz pořád...zkoušel jsem vytáhnout napínák a změřit jej od dosedací plochy po plochu vysunutého pístu, který tlačí na řetěz a ukázalo mě to hodnotu 78 mm....je to vůbec možné nebo měřím napínák špatně? Někde se tady psalo, že max. vysunutí je 77 mm. Přemýšlím ještě, že se mě ten olej zdá nějakej řidší než obvykle (předtím tři roky nalévaná Catrol EDGE 5W-40, který tohle nikdy neudělal.) Číslo dílu napínáku mám: 03F 109 507 B.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Včera se na autě měnil olej a filtr,... jsem dával Shell Helix Ultra 5W-40. .... Přemýšlím ještě, že se mě ten olej zdá nějakej řidší než obvykle (předtím tři roky nalévaná Catrol EDGE 5W-40, který tohle nikdy neudělal....

Jo, Shell Helix je řidší než Castroly, to platí obecně. Tím spíš by ale měl rychle natlačit napínák do pracovní polohy, v kratším čase než předchozí Castrol. Tím nechci říct, že by ti to rachtat nemohlo, ale ten rachot by měl ztichnout dřív = za kratší dobu. Platí proto to co píše Pawouk, je potřeba změřit dýlku vysunutí pístku napínáku, případně vyměnit řeťázek od trojkolky za silnější, pokud možno včetně zubatejch kol (pokud tam už není novější provedení - výroba po datu půlka června 2011).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže sem měřil špatně....já si říkal, že by to bylo moc jednoduché :)  Jinak stejně si ale myslím, že to bude dělat olej. Napínák se teď nenatlakuje ani během jízdy a po spadnutí do volnoběžných otáček opět rachotí jak traktor. Vše začalo po výměně oleje a filtru, nikdy předtím se tohle nestalo a proto sem z toho docela vyděšený. Neví někdo kolik zůstane v olejovém filtru oleje při výměně? Zkusil bych nejprve nalít opět Castrol a filtr bych nechal ten,který je tam teď a pak i kdyby to přestalo, zajedu si nechat přeměřit napínák....auto je dva dny po záruce :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo napínák šel zamáčknout bez zadrhávání jednou rukou. S tím filtrem díky za tip. Mě je to taky divný ale nic jiného mě nenapadá, když to začalo takto náhle a po výměně oleje.

 

Toho jsem se "bál". (byl při zkoušce zatlačování plný oleje? pokud si to zkoušel hned po vymontování, tak by měl být)

 

Za 1) On totiž řečený "napínák" nefunguje jako napínák, ale podobně jako hydraulické zdvihátko. Je v něm jednocestný kuličkový ventil. který má pustit olej jen do "napínáku" a bránit vracení se oleje do mazacích kanálů. (a tím pádem i pístu) "Napínák" se proto roztáhne (napne řetěz) a drží ho napnutý i při nižším tlaku oleje, tj např. při volnoběhu.

 

A za 2) Píst vytlačuje v první řadě síla pružiny, (která je při max zatlačení 14 kg) síla vzniklá z tlaku oleje je zejména při volnoběhu mnohem menší (malá plocha pístu "napínáku", malý tlak oleje)

 

Já bych to typoval na nemocný napínák.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olejom to určite nebude. Ak sa problém od výmeny oleja prejavuje pri každom štarte, išiel by som s tým späť do servisu s tým, že to reklamujem: "Od výmeny oleja u vás mi pri každom štarte rachoce motor, asi je niečo zle. Prosím vyriešte to."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napínák jsem vyndával cca 20 min po vypnutí motoru a při stlačení z něho nic nevyteklo, pokaždé šel stlačit stejnou silou. Je zase pravda, že vzhledem k tomu, že se napínák nenatlakuje ani během např 10 minutové jízdy tak by to mohlo být ono. Jde nějak napínák natlakovat když je z motoru venku? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To další vžitý mýtus o tlakování napínáku (a hydraulických stavítek).

 

V napínáku žádný tlak být nemusí. Stačí, když je v něm olej, který je uzavřený v komůrce mezi pístem a kuličkovým ventilkem. Když je tato komůrka těsná (když je těsný ventilek i píst) a plná oleje, tak nemůže jít píst zatlačit do napínáku. O vysunutí pístu a napnutí řetězu se stará v první řadě pružina.

 

Na vymontovaném by to mělo jít vyzkoušet, když ho potopíš do oleje a několikrát ho zmačkneš. Tím by se měl naplnit olejem a zdravý napínák by pak nemel jít zmačknout.

 

Ještě je jedna možnost, nevím na kterých autech a s kterými filtry se to stávalo, ale při vymontování starého filtru z něj spadlo těsnění, ucpalo olejový kanál a po namomtování nového filtru se motor špatně mazal.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě je jedna možnost, nevím na kterých autech a s kterými filtry se to stávalo, ale při vymontování starého filtru z něj spadlo těsnění, ucpalo olejový kanál a po namomtování nového filtru se motor špatně mazal.

- u motorov ako je táto sekcia,čiže 1,2TSI

- je jedno aký filter,či už origo alebo neorigo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi, máte už někdo předělané rozvody na ten širší řetěz (tj. širší obě kola, vodící lišty, řetěz)?

Jaké máte zkušenosti?

Jak to bylo s placením (kulancí)?

Na poslední garančce naměřili 72mm a jak víte 74mm je max. limit, takže dle ŠA je zatím vše OK, i když to zarachotí. Teď už mám po prodloužené záruce a nechci čekat až se ochranné nálitky na krytu rozvodu od volného řetězu obrousí (pro neznalé: to způsobuje to rachocení) a řetěz přeskočí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po dnešním startu úplně studeného motoru bylo krásné ticho...motor jsem tedy ohřál cca 20 kilometrovou jízdou na provozní teplotu a stále řetěz nebyl slyšet...pak jsem vypnul motor a přišel zkusit nastartovat po cca 15 min a už to zase rachotí ale ne tolik. Už ať je pondělí, hned volám do servisu a pak dám vědět jak to dopadlo. Filtr jsem zkoušel povolit zatím jen rukou a nešel ale vypadá, že sedí jak má (staré těsnění tam s největší pravděpodobností nezůstalo).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Capri, zajímalo by mě, jak vypadají na tom Tvém původním krytu ty nálitky (výstupky) proti přeskočení řetězu, jak hodně jsou/nejsou obroušené. Mohl by jsi sem prosím poslat nějaké detailnější foto (makro), popřípadě i nějak změřit (odhadnout) hloubku jejich prodření.

Pokud nevíš, jsou to ty čtyři výstupky zevnitř krytu okolo otvoru pro klikovku. Předem dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi, máte už někdo předělané rozvody na ten širší řetěz (tj. širší obě kola, vodící lišty, řetěz)?

Jaké máte zkušenosti?

Jak to bylo s placením (kulancí)?

Na poslední garančce naměřili 72mm a jak víte 74mm je max. limit, takže dle ŠA je zatím vše OK, i když to zarachotí. Teď už mám po prodloužené záruce a nechci čekat až se ochranné nálitky na krytu rozvodu od volného řetězu obrousí (pro neznalé: to způsobuje to rachocení) a řetěz přeskočí.

 

co se týče kulance - záleží nejspíš na servisu, jelikož se tu najdou lidé co platili a i co neplatili vůbec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...