Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

No já v tom cítím jen ten marketing, jó kdyby byli levnější...ale oni jsou ještě o 1k dražší :-D To že je to číňán jsem se nikde nedozvěděl, na stránkách píšou "Made in EU".
Zatím nejlevnější sadu jsem objevil na skoda-dily za cca 2500,- což mi příjde fér. Jen nevím jeslti to odvézt to autorizáku (mám už po záruce), nebo stačí nějaký neautorizovaný (ale ověřený) servis, abych nedopadl jak @Ildmac

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 2. 2018 na 9:18, Václav Š. napsal:

Zatím ne. Nerachtá ani při krátkých trasách. Ale mám ho tam teprve 7 týdnů.

 

Tak už jsem se dočkal zarachtání i s novým napínákem (F), který tam je 3 měsíce. Stalo se to, když auto stálo celý den na slunku. Odpoledne pak zarachotil. Uvidíme dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nějaký divný. Myslíš studené starty?? V tom případě rozdíl v teplotě (a tím pádem viskozitě) až takový vliv mít nebude, protože v teplém motoru je olej mnohem řidší (tekutější). Když staruješ teplý motor, po krátké odstávce, po 5 - 10 minutách, tak to rachtá taky?? Pokud ne, tak bych měl podezření na špatnou funkci zpětného ventilu v olejovém filtru, z mazacích kanálů vyteče olej a než se po startu zase naplní olejem, tak to rachtá. Zkus jiný filtr, u nového jde těsnost ověřit tak, že když foukneš do díry se závitem, tak by neměl jít profouknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To rachtání myslíš že to zaklepe a nebo zvuk podobný řechtačkám ? Mě to někdy klepne třeba 1 - 2 s a někdy zařechtá. To klepání jen u studeného startu, zařechtání i u tepleho. Mám podezření že to klepání dělaj ventily ale taky to muže být něco kolem rozvodu pač jsem je nechal měnit při 75 000 (ted 89 000) a předtím to nedělalo.

Kdo ti měnil napínák? zajed za ním at ti ho vymění za jiný třeba třídu nižší je to otázka chvilky, škodovka prej když měří řetez musí sundat napínák tak mi to řekli. At víme čím to je :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 16. 2. 2018 na 13:08, DušanV napsal:

 

Takže jak jsem psal v mém minulém  příspěvku ze dne 3.2.2018, tak jsem koupil napínák poslední řady F a ihned namontoval do auta i bez té avizované výměny oleje.  Olej jsem neměnil (zatím na nynější náplň oleje ujeto cca 9000 km), abych neovlivnil  výsledek (vždy po výměně oleje to na pár stovek kilometrů utichlo a neřinčelo skoro nic). Nyní po x,y........ startech musím konstatovat že se to rapidně zlepšilo a zařechtání po startu skoro zmizelo. Tedy všiml jsem si, že místo řechtání řetězu po startu,  vyletí otáčky dosti vysoko tak na cca 1 vteřinu ( to dříve nebývalo),  ale ten protivný zvuk řinčení řetězu zmizel. No uvidíme po výměně oleje, plánuji ji po cca 12 000, tedy asi v dubnu , no a pak sem dám další zkušenosti.

 

 Takže jak jsem slíbil, tak   dodávám poslední  zkušenosti  s řachtáním rozvodů po výměně oleje a předchozí výměně napínáku. 

Stále se občas u teplého i studeného  motoru ozve po startu ono  po 1-2 vteřiny charakteristické a známé zařachtání ( i když v podstatě docela menší frekvenci výskytu  než dříve) ,  a tímto  dále to nebudu již řešit a pokud se to nebude nijak rapidně zhoršovat, tak  nic již měnit nebudu. Uvažuji o kompletní  preventivní výměně rozvodů až po cca 10 letech provozu, nebo při nájezdu cca 120 000 km, podle toho co nastane dříve. Nyní mám najeto asi 46 000 km a auto mám v červenci 4 roky, takže zatím je čas. Holt jak někde výše to řekl Pawouk, lepší to už od Škodovky nebude, takže co?  Výměna tedy zatím nebude, pokud se nebudou ozývat nějaké nové a hlasité zvuky z motoru !!!:rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Cili byl jsem na mereni retezu, mam 72 a strop je 74, skoda podle jejich slov uz jak nameri 70 doporucuje menit ... cili prolezl jsem net, koukal na sady a budu ji zase menit, po 15 000 km od prvni vymeny :D problem byl v tom ze moje sada neobsahovala dolni ozubene kolo a retez nebyl modifikovan ... ovsem co je divne, ze od te doby co mi ho skoda promerila je motor hlucnejsi, klapani vic kovove nez cvrlikave ... 

 

Dotaz, mate nekdo poznaceno jakou sadu vam davali? Skoda mi rekla ze oni nedavaj sadu ale skladaj to ... takze pokud jsem si nasel sadu kde dily konci prevazne na F - napr. napinak, mohlo by to u hezky klapat a ne cvakat :D

 

sada vag 03F198158B

Editováno: , autor: Ildmac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám nejnovějši sadu rozvodů i s napínákem a chrastí při startu jízdu před tím když neohřeju olej delší jízdou.. Po delší jizdě mi nikdy nezachrastil zatím.. Mají najeto cca. 45 000 km od výměny... Motor má 125 000 km... 

Editováno: , autor: lukino200
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 5. 2018 na 23:38, lukino200 napsal:

Mám nejnovějši sadu rozvodů i s napínákem a chrastí při startu jízdu před tím když neohřeju olej delší jízdou.. Po delší jizdě mi nikdy nezachrastil zatím.. Mají najeto cca. 45 000 km od výměny... Motor má 125 000 km... 

 

Ano, toto mohu potvrdit. Nejdřív jsem myslel, že je to tím, jak se venku udělalo teplo, ale tím to být nemohlo, protože teď už to zase nechrastí. Zachrastí však po krátké jízdě a opětovném startování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
před 10 hodinami, mizu1603 napsal:

Zdravím mám možnost koupit fabii 1.2 tsi 63Kw kod motoru CBZA rok výroby 12/2012 myslte že rozvody v tomto roce už budou po všech modifikacích

a změnách v pořádku a nenastane známé rachtání po startu. Děkuji za odpověd 

To ti bohužel nikdo nezaručí.

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/motory-tsi-dale-nici-problematicke-rozvody-na-jake-modely-skody-ci-vw-si-dat-pozor/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak a jelikož se další úpravy dělaly i u Rapidu v letech, kdy ten motor dobíhal, nespoléhal bych na to, že budeš mít nějakou "definitivní" sadu. Výměna rozvodů na 1.2 TSI ale není taková hrůza, předpokládám, že auto chceš nějakou dobu mít, takže u ježděnky bych je hned po koupi vyměnil i s olejem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, mizu1603 napsal:

Zdravím mám možnost koupit fabii 1.2 tsi 63Kw kod motoru CBZA rok výroby 12/2012 myslte že rozvody v tomto roce už budou po všech modifikacích

a změnách v pořádku a nenastane známé rachtání po startu. Děkuji za odpověd 

Myslím si to, co ty.

Motory se 4 písmeny v kódovém označení už mají širší řetězy i rozvodová kola (kromě jiného), takže vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Motory se 4 písmeny v kódovém označení už mají širší řetězy i rozvodová kola (kromě jiného), takže vydrží.

Na to jsi přišel jak? Je to nesmysl, kterým jenom pleteš lidi - od začátku výroby mají motory EA111 1.2 TSI kódové označení CBZA (63 kW) a CBZB (77 kW). Toto kódové označení nemá vůbec žádnou souvislost s použitým řetězem v rozvodech. Hlučné rozvody mají i poslední vyrobené kusy těchto motorů po všech možných provedených úpravách, prostě tohle už nikdy nikdo nevyřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...