Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Já už nějaký ten pátek pozoruji, že tu a tam když nastartuji (jedno jestli venku/v garáži), tak prvních cca 15s na volnoběh (700 ot.) ten motor hrozně škube (když ho nedržím hned po nastartování v otáčkách min. 1300) a otáčky kolísají. Pak se to uklidní a vše je OK. Jelikož má motor cca 60000, tak bych to tipoval na řetěz, právě proto si ho nechám nejprve změřit - tady takový poddotaz:

Kolik má mít tne řetěz a kolik už je na hraně, že je radno ho vyměnit.

 

Teď v létě je to lepší, protože hned po nastartování se motor sám drží na nějakých 1500 ot. prvních 30s, potom spadnou do volnoběhu a je klid.

 

Do autorizáku nepůjdu, auto není v záruce a když vidím jací jsou experti i v autorizáku, tak moc v ně nemám ani důvěru. Zeptám se v pár servisech v okolí, Fabie není Maserati a myslím, že každý běžný servis ty násady/nástroje vlastní, protože se to používá často.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://skodaroomster.wz.cz/rozvody-1-2-tsi.html

 

dle zkušenosti majitele, kdy mu naměřili 72,2mm a přípustné je 74mm včetně

 

jinak tento článek mě také dost obohatil, dovolil jsem si zde nechat odkaz na něj, protože zároveň i on dal odkaz na toto fórum, díky tomu jsem tu taky

 

 

 

a představte si, že mi dnes přišla sms ať ohodnotím poslední návštěvu AS Škoda :D:D :D   zajímalo by mě, jestli to jde na centrálu, nebo kam, že bych hodnocením pojal ten dopis co se chystám napsat 

 

Pane Ildmac

Není to jen o napínáku, ale i o tom tenkém řetězu, který má tendence se protahovat, asi mi to hlava nebere, ale pořád nemůžu pochopit proč tyto díly ještě mají na skladu a dodávají je :disgust:

 

Editováno: , autor: jirkous1981
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted nevím abych nekecal ale maximum je 74, ja měl 72 a po tom měření m ito i dost cvakalo i behem jizdy a nejvíce na volnoběh to jsem čekal že mi řetez odskače :D
Ale to že se otáčky po nastartování zastaví na 700 a pak kolísají a musíte je doržet aspon na 1300 to se mi nezdá to vypadá spíše na svíčky, kabely, civku, možná klapku, jak starý je ato auto a kolik má přesně najeto ?? svíčky se totiž měni co 60 000 nebo 2 - 3 roky, já je měnil v 75 cca a ted při 92 když mi dali nove rozvody jsem je nechal taky vyměnit i s kabely ale nechavam si je kdyby nahoodu ...

 

a to že vam namontovali stare dily to je dost sporne no, to bych si i vyhadal ale jak říkám nechal bych to tak, pokud to po ranu nezadrnčí nebo nezaklepe tak je to ok, mě to chrastilo i při jakemkoli teplem startu ... a pak mate 2 roky zaruku čili pokud by se vám něco nezdalo tak to uhrajte na to že vám namontovali stare díly, zde na foru je dokonce napsano a odkazy k tomu že napínaky typu D byly zakázány a už se musí montovat jen F to same jako řetezy a kola která jsou zesílená

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem napsal přijímacímu a předávajícímu technikovi, vedoucímu servisních služeb a manažerovi kvality.

Jako žádost o vyjádření/reklamaci, minimálně budu mít vyjádření, kdyby se něco pokazilo, tak alsepoň budu mít černé na bílem, že jsem to říkal hned na začátku a chtěl jsem nápravu.

No a s mým nájezdem 8000km/rok by se totiž mohla závada projevit třeba až po té dvouleté záruce.

Tak uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 47 minutami, Ildmac napsal:

Ale to že se otáčky po nastartování zastaví na 700 a pak kolísají a musíte je doržet aspon na 1300 to se mi nezdá to vypadá spíše na svíčky, kabely, civku, možná klapku, jak starý je ato auto a kolik má přesně najeto ?? svíčky se totiž měni co 60 000 nebo 2 - 3 roky, já je měnil v 75 cca a ted při 92 když mi dali nove rozvody jsem je nechal taky vyměnit i s kabely ale nechavam si je kdyby nahoodu ...

Svíčky byly měněny min. rok po překousání kabelů kunou - svině jedna :-D Ad klapka, cívka...tohle by se ale přece projevovalo kontinuálně, né jen po nastartování a zahřátí motoru, jakmile třeba po hodině někde znova startuji, už je vše vcajku.

 

Auto je z roku 2011, motor má nalítaných nějakých 65000 většinou po rakouských dálnicích, tzn. většinou dlouhé trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsem to tak, aby to bylo vyvážené, podložené nějakými podklady a odkazy, neznělo to výhružně, ale ani odevzdaně.

Tak jak jsem slíbil, zde mám vyjádření přímo vedoucího servisu a dvě přílohy. Nechám to být, kdyby něco, mám vyjádření černé na bílém. 

 

 

Děkuji za zaslanou zprávu. Poměrně podrobně jsem se celou záležitostí seznámil a zasílám naše stanovisko k této zakázce.

 Dovolte hned v úvodu Vám sdělit, že Vámi zaslané podklady (kopie obrazovky se seznamy dílů) nejsou oficiální katalogem pro zjišťování dílů, kterými je Vaše vozidlo vybaveno. Pravděpodobně to bude důvod, že podle něj není možné jednoznačně identifikovat potřebné díly pro konkrétní vůz.

Náš oficiální katalog náhradních dílů umožnuje podle VIN jednoznačně identifikovat díly, které jsou pro konkrétním vozidlo, případně jejich inovované náhrady. Tyto díly jsou zvýrazněné. Proti těm, které nejsou pro daný model vhodné, ty jsou jen šedivé (neaktivní). V příloze naleznete kopie obrazovky (rozvody1) z tohoto katalogu. Sám se můžete přesvědčit, že sada rozvodů pro Váš vůz není uvedena jako aktivní a proto není vhodná. Dále zasílám i kopii obrazovky s díly, které jsme použili (rozvody2).

Jinými sovy, objednali a namontovali jsme všechny díly, které jsou podle VIN pro vozidlo ty nejaktuálnější.

 Zároveň Vás chci ubezpečit, že slabé řetězy, se kterými byl v minulosti problém, se již dávno nevyrábí. Tyto řetězy mají již několikátou inovaci (náhradu) a tou poslední je díl s číslem 03F109158K. Právě index „K“ informuje o tom, zda je novější v porovnání s předchozí verzí

Číslo dílu zůstává stále stejné ale každý vyšší index (podle abecedy) je novější proti předchozí verzi. Poslední dostupný díl je s indexem „K“, což jsme namontovali.

 Nevím, kde jste nabyl dojmu, že jsme Vám namontovali ten stejný díl, který jsme demontovali. Ujišťuji Vás, že to není možné, neboť jak jsem již uvedl, tyto řetězy se již mnoho let nevyrábí a nedodávají.

Logicky by přece výrobce nevyráběl a do servisní sítě nedodával díl, o kterém ví, že je s ním problém.

 Z výše uvedeného je zřejmé, že se nejedná o reklamaci. Opravu jsme provedli za použití nejaktuálnějších originálních dílů dle Vašeho požadavku na preventivní výměnu rozvodů.

 Snad jsem rozptýlil Vaše obavy a pochyby. Kdybych mohl ještě něco doplnit, neváhejte se na mne obrátit

 

 

Rozvody1.jpg

Rozvody2.jpg

Editováno: , autor: jirkous1981
znečitelnění VIN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, pán je dobře vyškolen koncernem, je to správný zaměstnanec ... A ano, servis postupoval přesně podle oficiálního koncernového katalogu ETKA, tedy sledoval a vybral díly tučně zvýrazněné, což je přiřazení podle VIN ...

 

Slabé řetězy se již dávno nevyrábí ... Tak dobře jsem se už dlouho nepobavil :D Každopádně to ukazuje, jak to koncern pořešil a dále řeší ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnia 21.06.2018 o 12:16, Ildmac napisał:

 

zde je i výpis materiálu ktery mi ochotně poslali z Auto Kelly

undefined.thumb.png.d9fb477ea095dc1cdfe2fc59f95fcfc5.png

 

ted, ta sada stojí jak na Kelly tak na škoda díly 2500,-
olej 4L 5w40 do 800 a filtr do 300

 

a co mě dostalo :D technik se byl zeptat ve škoda auto na to jak to mění a kolik co stojí

a bylo mu řečeno že material 2500 a prace 3000 :D:D a že max 4 - 5 hodin prace

 

v jinem servisu mi bylo řečeno že na to maj specialustu motoraře co to děla 16 hodin a prace vyjde kolem 6000 :D to měni asi stylem že vypusti olej a jde na svaču nebo nevím :D:D

 

mě to budou dělat asi za 2000 praci

 

a pokud by někdo chtel přesně vědět co a jak se tam děla tak youtube

https://www.youtube.com/watch?v=dBk-2-e2CwY&t=1s

 

a pro někoho kdo rozumi i polsky :)
https://www.youtube.com/watch?v=9IH_BnAEx_s

https://www.youtube.com/watch?v=4QOeJ4-iVNM

https://www.youtube.com/watch?v=ZoJkPWAXOSU

 

 

 

 

 

ja rozumi polsky dobre :D:D

Udelal to nejaky bore z fabia club polska :)

Doporucuji Ti clanek http://forum.fcp.pl/viewtopic.php?f=22&t=13076

Par stran od konci je trochu dobrych informaci.

W polsku obvykle rozvod stoji 2000 - 2500 zloty. Ale jsou ameteri co to delaji za 3000 nebo 3500 zloty. Hlavne to u Vw nebo v Warszawie :D

Sada rozvodu stoji kolem 405 zloty a prace ruzne. V mem meste prace stoji za 1200 zloty + wymena oleja za ~ 450 zloty :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém "úzke" starej pôvodnej sady ani nebude v tom že je úzka ako v tom že pri výmene zostane pôvodné spodné koliečko na kľuke a to je KO vždy , nová reťaz teda vydrží tak 30-40tis km väčšinou a repete ... čudujem sa že si to niekto ešte dovolí opraviť vyskladaním zo starých dielov bez znalosti príslušného TPI . Tiež mám skladom aj tie pôvodné reťaze aj napínáky a tiež viem že sa toho asi nikdy nezbavím , teda možno na predaj niekomu áno , kto starú sadu má , ale na vlastný servis nie ...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 7. 2018 na 19:08, rayx napsal:

No jde o to, že skvěle udržovaná ETKA nenabízí tu poslední širokou sadu jak podle data výroby či podle VIN i na starší auta před 24.10.2011, o tom musí pánové v servisu něco vědět ...

Takže servis se bude dušovat, že udělal vše správně a podle jejich katalogu ETKA tak skutečně udělal ... X vydaných TPI na tom nic nezmění, jistě nejsi sám, koho neznalý autorizák takto potěšil ... Proč to tak je? Protože VAG je velký a levá je daleko od pravý ...

 

Do 23.10.2011

579342108_DO23_10_2011.thumb.jpg.09078f1e4d4de83195df4c5ff9f6675e.jpg

 

OD 24.10.2011

1949228097_OD24_10_2011.thumb.jpg.67c9fef7316dd64575b634acc6936889.jpg

 

Proč je zde datum 24. 10. 2011? Já myslel, že širší provedení rozvodů přišlo 18. 6. 2011? Toto červnové datum je uváděno i v TPI 2037419/9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, miklisek napsal:

Když je opravná sada, vůbec by mě nenapadlo, že by to ještě někdo skládal z dílů.

 

Upřímně, na ten servis se zlobit nikdo nemůže, přece informace maj padat shora dolů a ne naopak, aby přijímací technik řešil co kam dát. Proto maj ETKA, proto maj VIN a to jejich tučné přiřazení vhodných dílů. Takže otázka je, proč ETKA obsahuje a podle VIN stále navrhuje pro starší auta pouze původní typ úzkého provedení? Neřeším, že změnili skládání článků řetězu a výrobce, furt je to úzké provedení ...

Prostě ETKA opravdu opravnou širokou sadu přiřazuje jen pro auta od 24.10.2011, a to jak pro škodovky, tak všechny zbylé značky koncernu, kde se tyhle motory dávali. Proč? LexCom si na servery nahraje jen to, co mu příjde od VAGu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, suri. napsal:

Problém "úzke" starej pôvodnej sady ani nebude v tom že je úzka ako v tom že pri výmene zostane pôvodné spodné koliečko na kľuke a to je KO vždy

Suri, neměl bys k tomu nějaké foto, jak moc špatné to kolo bývá?

 

Kluci od AUDI to možná viděli trochu jinak ...

Na řetězových kolech mohou být otlaky (viz obrázek). Tyto otlaky nemají vliv na hlučnost rozvodového
řetězu a nejsou důvodem k opravě. Neoprávněná oprava nebo výměna dílu může být důvodem k zamítnutí
nebo zpětnému vyúčtování záruční žádosti.

a.thumb.jpg.a2d2229a4ac4d59d754ba12f9bf7ef14.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, rayx napsal:

Prostě ETKA opravdu opravnou širokou sadu přiřazuje jen pro auta od 24.10.2011, a to jak pro škodovky, tak všechny zbylé značky koncernu, kde se tyhle motory dávali. Proč? LexCom si na servery nahraje jen to, co mu příjde od VAGu ...

 

To je teda zvláštní, protože když teoreticky přijede na výměnu rozvodů auto vyrobené mezi 18. 6. a 23. 10. 2011 (tedy již s širším provedením řetězu), tak mu ETKA přiřadí původní úzké provedení?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi ja mám auto unor 2011 a dostal jsem origo sadu, F napínák, poslední verzi řetězu, prostě ten chlap si to nepohlídal asi jako já poprve a hold si ty rozvody vymení za dalších 15 - 20 000 znovu :D 

širší řetšz se dává pokud se měni obě kola (klika, vačka), pokud se kola neměni tka je jasně že davaj řetez ktery na ně pasuje
 

Já být tím chlapem tak se bud na to za a) vyprdím a neřeším to dokud to nezačně rachotit, pak i po uplynutí zaruky bych si to vyhadal pač bych to hazel na to, že dali stare díly a nebo za b) bych to řešil přímo s Boleslavi a tam podotkl že mi byla namontovana stara sada i když všechny prodejny autodílu už prodávaj pouze novo kde je F napínak, K řetez a tak

 

výpis dílu najdete u jednoho meho přízpevku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Václav Š. napsal:

To je teda zvláštní, protože když teoreticky přijede na výměnu rozvodů auto vyrobené mezi 18. 6. a 23. 10. 2011 (tedy již s širším provedením řetězu), tak mu ETKA přiřadí původní úzké provedení?

 

Termín 18.6.2011 evidentně není termín nasazní široké sady rozvodu, ale jen poslední modifikované verze úzkého řetězu B) ETKA mluví jasně :)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Chci se zeptat na napínák řetězu v rozvodech VW Golf 6 1.2 tsi 63kw (4/11). Mám tam vyměněny rozvody (2013),  dali tam napínák 03F109507D na konci napínáku je taková bambule, prý i tyhle napínáky měnili za 03F109507F, ten je bez tý bambule na konci a má tam otvor asi pro olej jako je u hlavy napínáku. Jak je to? Můžu tam dát to F misto D, když mám výrobu 4/11? Děkuji.

Editováno: , autor: jaroslavii
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 28. 7. 2018 na 6:18, Ildmac napsal:

za b) bych to řešil přímo s Boleslavi a tam podotkl že mi byla namontovana stara sada i když všechny prodejny autodílu už prodávaj pouze novo kde je F napínak, K řetez a tak

výpis dílu najdete u jednoho meho přízpevku

Já se mírně ztratil v tom jaký tedy aktuálně chtít řetěz (Fabia 2, 1.2TSI rv.2011), vy tu píšete řetěz K, ale v té opravné sadě 03F 198 158B, viz výpis dílu z obr. od Kelly je řetěz J. Ostatní bude asi stejné (507F-ový napínák, atd.) Jen s tím řetězem si nejsem jist jak moc velký je rozdíl oproti ...158J VS. ...158K, někdo by věděl?

 

Editováno: , autor: doonio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, bylo by dobrý napsat poslední díly od všeho, taky už se v tom ztrácím a chystám na výměnu v září. Takže kdo k tomu má přístup byl bych mu hodně vděčný, kdyby sepsal co je za poslední písmenko u všech položek, děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...