Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Nechte to na servisech B) Díly se průběžně aktualizují, seznam vytvořený dnes nemusí zítra platit ... Jsou tu dvě základní skupiny, úzké a široké provedení řetězu a tomu odpovídající rozvodová kola a napínák, vzájemně úzké a široké provedení samozřejmě nelze kombinovat, což asi podle posledních příspěvků není jasné ...

Pokud se podíváte na několik posledních příspěvků, tam najdete seznam jak z neoficiálního, tak oficiálního katalogu náhradních dílů ETKA pro vozidla koncernu VAG B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 21. 6. 2018 na 12:16, Ildmac napsal:

 

zde je i výpis materiálu ktery mi ochotně poslali z Auto Kelly

undefined.thumb.png.d9fb477ea095dc1cdfe2fc59f95fcfc5.png

 

ted, ta sada stojí jak na Kelly tak na škoda díly 2500,-
olej 4L 5w40 do 800 a filtr do 300

 

a co mě dostalo :D technik se byl zeptat ve škoda auto na to jak to mění a kolik co stojí

a bylo mu řečeno že material 2500 a prace 3000 :D:D a že max 4 - 5 hodin prace

 

v jinem servisu mi bylo řečeno že na to maj specialustu motoraře co to děla 16 hodin a prace vyjde kolem 6000 :D to měni asi stylem že vypusti olej a jde na svaču nebo nevím :D:D

mě to budou dělat asi za 2000 praci

 

 

Tak jsem taky čerstvě po rozvodech (já měnil preventivně , najeto 60000 a většinou zahraničí, tak bych nerad aby mě to vypeklo někde mimo ČR).

 

Olej 4l 5W40 za 500Kč a filtr za 200kč

Originální rozvodová sada: 2500,- (koupil jsem si vlastní - tu zesílenou)

 

Co mě přišlo divný, že servisák to všechno složil, nechal v garáži přes noc a druhý den byla pod autem louže od chladiva, tak to všechno zase rozmontoval a zjistil že asi teče vodní čerpadlo - tzn. vyměnil ještě vodní čerpadlo za 5 000,- Prý je to čerpadlo poháněno stejným řetězem a že většinou kdo šetří, to nedělá a projeví se to za pár tisíc kilometrů, že tam něco nebude sedět (staré čerpadlo VS. nové rozvody) a musí to zase vše vypustit a rozmontovat.

Suma sumárum, u mě ta sranda vyšla celkem na 11000,- (vodní čerpadlo + práce za výměnu rozvodů + rozvodová sada) tak jsem zvědav jak to dlouho vydrží.

Editováno: , autor: doonio
korekce textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerpadlo měnil, protože mi to starý dal v té nové krabici....On tam dal tady tohle:

https://mlparts.cz/autodily/skoda/fabia-ii/1.2-tsi-63kw/chlazeni/vodni-cerpadlo-tesneni?productId=1543287

 

nevím proč to nejdražší :-D 

Stejnou teorii jsem si myslel s tou rozvodovou sadou, tak jsem si radši koupil tu svoji....

Editováno: , autor: doonio
korekce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autex.de/en/products/water-pump-kits/

https://www.gk-autoteile.de/

 

GK je značka, pod níž se vyrábějí vodní čerpadla pro evropská a asijská vozidla. Byla vytvořena v roce 1960 Gerhardem Krullem. V současnosti patří ke společnosti AUTEX Autoteile Export GmbH. Sídlo společnosti je v Kolíně nad Rýnem v Německu. Pod značkou GK se vyrábí neoriginální autodíly vyšší třídy.

 

Podobnost s HEPU, kdepak asi oba nakupují, i u Metelli/Graf ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 9. 2018 na 14:39, doonio napsal:

 

Tak jsem taky čerstvě po rozvodech (já měnil preventivně , najeto 60000 a většinou zahraničí, tak bych nerad aby mě to vypeklo někde mimo ČR).

 

Olej 4l 5W40 za 500Kč a filtr za 200kč

Originální rozvodová sada: 2500,- (koupil jsem si vlastní - tu zesílenou)

 

Co mě přišlo divný, že servisák to všechno složil, nechal v garáži přes noc a druhý den byla pod autem louže od chladiva, tak to všechno zase rozmontoval a zjistil že asi teče vodní čerpadlo - tzn. vyměnil ještě vodní čerpadlo za 5 000,- Prý je to čerpadlo poháněno stejným řetězem a že většinou kdo šetří, to nedělá a projeví se to za pár tisíc kilometrů, že tam něco nebude sedět (staré čerpadlo VS. nové rozvody) a musí to zase vše vypustit a rozmontovat.

Suma sumárum, u mě ta sranda vyšla celkem na 11000,- (vodní čerpadlo + práce za výměnu rozvodů + rozvodová sada) tak jsem zvědav jak to dlouho vydrží.

Je hezky videt jak lidi pouzivaj to co jsem tu nahazel a pak stejne naleti :D

 

pekne vas natahl ... ja se ale taky poprve spalil :D

cerpadlo neni vubec soucasto rozvodove sady, jak uz bylo psano je pohaneno remenem a pokud jste si behem provozu nevsim ze by vam nekde tekla chladici nebo ze by se v nadobce s chladici objevovaly olejove stopy tak bylo cerpadlo OK a ten pan vas jen slusne obral :D

 

Objednal cerpadlo, dal vam jiste fakturu ale penize za praci jdou mu do kapsy ze ...

 

ja mam 2x menene rozvody, uz se mi i stolo ze jsem otevrel kapotu a chybelo tak 4 dcl chladici ale tu jsem jen dolil a vse je ok :D asi se vyparila :D :D

 

taky se mi stalo ze mi pret zimu slabunce svitila kontrolka baterky a jeden chytrak ze odesel alternator a ze se to musi menit a tak xD poslal jsem ho nekam a za par tydnu se vse vyresilo samo :)

 

ty TSI jsou docela naladove a zalezi jak se vyspi, jednou mi spojka zabira jak ma, brzdy brzdi jedna basen, motor taha jak novy a druhy den jako bych jel ve veteranu :D :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se toho chtěl všeho vyvarovat, tak jsem si veškeré díly nakoupil sám, nějak jsem tušil když já můžu mít sadu z netu za 2.5k, tak on by ji sehnal za 4k. To stejné s filtrem, já měl s aktivním uhlím za 200kč, od něho by bylo nejmíň za dvojnásobek. 

 

Jako je to zkušenost por příště. Na druhou stranu v autorizáku bych za to dal stejně a neměl bych nové čerpadlo :-D Beru to s humore, protože jsem rád, že auto jezdí, ale asi jsem ho mírně přeplatil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Pánové,

s menší pauzou rád přispěji další odpovědí ze škodovky.

Dával jsem zde vyjádření servisu na jimi namontovanou sadu.

To samé jsem se rozhodl poslat do "velké matky" škodovky a zde je odpověď, která jistě nikoho z Vás nepřekvapí.

Jediné co je pozitivní, že zatím stále nerachtám, tak snad to vydrží co nejdéle.

 

Zasíláme Vám vyjádření z oddělení péče o zákazníka.
Mrzí nás, že máte důvod k pochybnostem ohledně jednání
jednoho z našich servisních partnerů ŠKODA. Dovolujeme si Vás ujistit, že všichni ŠKODA autorizovaní partneři mají přístup ke všem
technickým informacím, stejně tak jako schváleným opravárenským technologiím, které výrobní závod vydal. Věříme proto, že servisní
partner postupoval dle platných procesů. Pokud nejste spokojen se službami servisního partnera, doporučujeme Vám kontaktovat
vedoucího servisu a celou záležitost s ním řešit. Dovolujeme si Vás informovat, že ŠKODA AUTO není účastníkem právního vztahu, který
máte se svým servisním partnerem, a proto nejsme schopni do tohoto vztahu jakkoliv zasahovat. Děkujeme za pochopení....
 
V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

4-válcový motor 1.2 TSI (CBZA, CBZB) s řetězovým rozvodovým mechanizmem:

Pánové, každá věc pokud má správně fungovat vyžaduje svoje, bohužel konzum společnost úplně pohltil. Konstrukce výkonného blbuvzdorného a zároveň laciného stroje není jednoduchá.

U motoru, který musí splňovat protichůdné požadavky to platí doslova. Stále přísnější emise – malý objem motoru (pokud možno 3-válec), veliký výkon a kroutící moment co možná v nejširším rozsahu, nízká hmotnost a cena taková, aby všichni zúčastnění na tom vydělali (včetně DPH státu). Kdy v minulosti bylo možné koupit na území ČR za cca 10 průměrných měsíčních platů nové osobní auto? Ale nechci automobilku obhajovat, její oficiální marketing byl pro zákazníka kontraproduktivní (dlouhý servisní interval, nápověda řazení, provoz na krátké jízdy).

Hlavní zásady provozování CBZA, CBZB:

1. Striktně nepoužívat motor pod 2000 ot/min (v obci jezdit na 3. rychlostní stupeň) - ignorovat nápovědu řazení. Pokud by existoval 3-válcový TSI motor s řetězovým rozvodovým mechanizmem, bylo by provozování motoru pod 2000 ot/min podstatně poruchovější - obecně 3-válce nikdy nepodtáčet.

2. Plynule řadit - bez cukání a škubání.

3. Během parkování mít aktivovanou ruční brzdu.

4. Nepoužívat palivo z pochybných zdrojů.

5. Nezatěžovat motor (3500 ot/min je opravdu hraniční) dokud teplota oleje nedosáhne provozní (v krajním případě alespoň min. 70st. C) – bohužel.

6. Po zahřátí oleje na provozní teplotu (90st. C) jezdit svižně. Na druhou stranu nepřetáčet motor (ze spotřebního výrobku nedělat závodní auto) – při občasném předjíždění je to v pořádku.

7. Pokud je provozován motor na krátké jízdy, kdy se olej nezahřeje na provozní teplotu (typicky v zimně ráno do práce a odpoledne zpět, přibývá olej ředěním palivem). Je nezbytné jednou za čas (po zahřátí oleje) delší svižná jízda (v zimě i 100km) nebo dálniční provoz 130-150km/h (bez obav třeba do Chorvatska). Avšak po takové jízdě 2-3 minuty dochladit motor (nejchoulostivější je turbo) velmi klidnou jízdou nebo volnoběhem před jeho vypnutím.

8. Nutno měnit olej, olejový filtr (vždy originální) a vzduchový filtr (ne no name) včas a poctivě. Striktně dodržet výkonovou specifikaci dle návodu (např. VW 504.00) s viskozitou 0W-30 nebo 0W-40 (0W-XX je hlavně kvůli hydraulickému napínáku – typické studené starty v zimě). Vždy měnit olej (vypuštěním zahřátého jízdou) max. po 12tis. km. Vzduchový filtr potom vyměnit s každou druhou výměnu oleje – tedy max. po 24tis. km)

9. Při opotřebeném rozvodovém mechanizmu dbát na výměnu kompletní poslední dostupné sady rozvodového mechanizmu (originální) včetně napínáku, řetězového kola na klikovém a vačkovém hřídeli.

Přeji zdravý selský rozum. Kdysi tu byl národ technicky zdatný a manuálně zručný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na tebe jsme tady čekali... Můžeš dělat, co chceš, a stejně je to k ničemu - problém s rozvody u těchto motorů nikdo ve skutečnosti nevyřešil a už nikdy ani nevyřeší. Je tady spousta lidí, kteří se k tomu chovali výše popsaným způsobem a stejně se problémům nevyhnuli - prostě je to nevhodná konstrukce a s tím nic neuděláš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že takhle to má naprostá většina uživatelů tohoto motoru od roku 2013. Akorát hrstka těch, kteří tady čtou problémy prvních ročníků, mají tyto problémy taky :) Mj. zkuste se podívat, jak se chovají konkurenční motory s řetězem z posledních let a zjistíte, že poslední EA111 je jeden z nejspolehlivějších.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by jenom zajímalo kolik uživatelů, ještě dnes po velké informovanosti, jezdí s tímhle motorem (CBZA, CBZB) např. takhle:

Dlouhá obec, celkem rovina, jedou na 4. rychlostní st. (5st. převodovka), otáčky motoru cca 1500-1600 ot/min (jede to pěkně, motor neduní). Obec skončí a sešlápnou plynový pedál (nemusí ani na podlahu).

 

Zjednodušeně řečeno: čím menší otáčky motoru při max. kroutícím momentu - pro dané otáčky, tím větší výchylky torzních kmitů klikového hřídele (odlehčeného - v rámci úspor hmotnosti). Tedy extrémní cyklické namáhání rozvodového mechanizmu.

 

Ostatní zásady už jsou pak principiálně skoro stejné jako u naftových turbomotorů s přímým vstřikováním paliva, včetně nevhodnosti na krátké jízdy.

Nepíši žádnou převratnou novinu, snahou bylo zásady provozování shrnout na jedno místo. Někomu možná ještě můžou pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vácoave Š. - koukám že za ty 4 roky jste asi svoje auto moc nepoznal ... docela by mě zajímalo jak zvladate při 50 km/h mít zařazenou 5 ?? to ten motor drtite nekde kolem 1200 otáček xD protože při zařazene 3 v 50 km/h jako jezdim ja mam něco malo kolem 2100 otáček, 4 stupen je cca 1700 ... a pak pokud fakt máte 1.2 TSI a ne 1.4 MPI :D tak víte že na 1 se motor rychle vytočí ale auto skoro nejede ... je to jeho vlastnost, auto má dobrý odpich ... takže pokud si dáte 2 stupen a pojedete 30 tak máte cca 2000 otáček :)

 

ono spíše záleží jak kdo má nastavenou řídící jednotku ... řešilo se to v mnoha vlaknech že při přeinstalování se auto docela změnilo ... mě taky kdysi hezky tahalo odspodu na jakykoly stupen a ted jen po 3, na 4 při 2000 otáčkách to je už take lenive, na 5 total :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawuk jak to mužeš tak to klidně promaž ... na tohle vlakno jsem dost přizpěl a tak tu nemusi byt kraviny typu jak to komu jezdi na jaky stupen :D ale to od toho typka co tu napsal ten postup nech - je to dobry typ pro lidi co si mysli že maj auto s odolným motorem a umí jezdit :D :D jen bych tomu možna udělal vlakno s nazvem jak jezdit s TSI :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MicroTechnic, nechápem, že čo tu riešiš. Tieto motory (CBZB, CBCB a CBZC) a ich rozvody sú také akú sú. Vo Fabiach a Roomstroch sú už všetky tieto motory po záruke, a čoskoro tomu bude aj v prípade Rapidov. Kto chce, jazdí s týmto motorom, kto nechce ten si môže kúpiť iné auto. Ja patrím do skupiny ktorá ten motor viac podtáča ako je zdravé, nakoľko mám DSG, napriek tomu motor je v poriadku (145 tisíc km). Škoda, že to isté sa nedá povedať o dvojhmotnom zotrvačníku ktorý pri mojom nešetrnom spôsobe prevádzky vydržal 100 tisíc km. Napriek tomu som s motorom spokojný a auto si plánujem dlho nechať. Ak u teba tomu tak nie je, neostáva ti nič iné, len kúpiť si iné auto. 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Václav Š.: Dle automobilky měl mít řetězový rozvodový mechanizmus stejnou životnost jako motor (min. 250 tis. km). 1. a 2. rychlostní st. je na rozjezd (nebo jízda do extrémního kopce).

V obci na 5. rychlostní st.? Asi jiná převodovka, 6st.? Za mne max. na 4. rychlostní st. a to z mírného kopce a rychlost spíše k 60 km/h (5st. man. převodovka). Obvykle vychází přeřazení na vyšší st. o jeden méně než ukazuje display.

 

e1.: Díky za tip: Chovat se k motoru 1.2TSI z řetězem jako kdyby měl dvouhmotový setrvačník (až na ty otáčky motoru).

Dvouhmotový setrvačník lépe eliminuje právě torzní kmity klikového hř. (hlavní příčina protažení řetězu) než levnější řešení, ale na úkor své vlastní životnosti. K man. převodovkám se běžně používá levnější (ne tak efektivní) řešení. K DSG je skoro vždy použito efektivnější řešení eliminace kmitů.

 

Další věcí je napínák (při staru a během chodu motoru má udržovat napnutý řetěz) a časem selhávající jeho funkce (rachot při startu) ještě neznamená protažený řetěz nad přípustnou mez (možnost přeskočení).

 

Přeji všem bezporuchový provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ja som nedavno kupil roomster 9/2010 

1.2 tsi 77kw bol to dovoz z rakuska a vela som cital o tychto rozvodoch a nakoniec som to dal preskladat objednal som opravarensku sadu s cislom 03F 198 158 B ktora vysla cca 110eur kde by to uz mala byt bezproblemova rozvodova retaz ktora sa davala od 11/2011 a vyssie a tiez bezproblemovy napinak c. 03F 109 507 F ale naliatok na kryte rozvodov mam B a mechanik povedal ze ten kryt menit netreba ze uz su preskladane rozvody ze uz to nemoze preskocit ci mate iny nazor nato??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jen info pro někoho, koho by to zajímalo.

Roomster 2012 1,2 tsi 63kw. První rozvody při 85 tisících, před měsícem podruhé měněno při 150 tisících (proběhlo měření a řetěz byl natažený přes limit).

V autorizovaném servisu -> měření řetězu a poté výměna rozvodové sady, olej, chladici kapalina (+ tedy ještě silentbloky)a práce = se vším všudy 10 tisíc a pár drobných.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...