Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Nechte to na servisech B) Díly se průběžně aktualizují, seznam vytvořený dnes nemusí zítra platit ... Jsou tu dvě základní skupiny, úzké a široké provedení řetězu a tomu odpovídající rozvodová kola a napínák, vzájemně úzké a široké provedení samozřejmě nelze kombinovat, což asi podle posledních příspěvků není jasné ...

    Pokud se podíváte na několik posledních příspěvků, tam najdete seznam jak z neoficiálního, tak oficiálního katalogu náhradních dílů ETKA pro vozidla koncernu VAG B)

    Editováno na rayx

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 21. 6. 2018 na 12:16, Ildmac napsal:

     

    zde je i výpis materiálu ktery mi ochotně poslali z Auto Kelly

    undefined.thumb.png.d9fb477ea095dc1cdfe2fc59f95fcfc5.png

     

    ted, ta sada stojí jak na Kelly tak na škoda díly 2500,-
    olej 4L 5w40 do 800 a filtr do 300

     

    a co mě dostalo :D technik se byl zeptat ve škoda auto na to jak to mění a kolik co stojí

    a bylo mu řečeno že material 2500 a prace 3000 :D:D a že max 4 - 5 hodin prace

     

    v jinem servisu mi bylo řečeno že na to maj specialustu motoraře co to děla 16 hodin a prace vyjde kolem 6000 :D to měni asi stylem že vypusti olej a jde na svaču nebo nevím :D:D

    mě to budou dělat asi za 2000 praci

     

     

    Tak jsem taky čerstvě po rozvodech (já měnil preventivně , najeto 60000 a většinou zahraničí, tak bych nerad aby mě to vypeklo někde mimo ČR).

     

    Olej 4l 5W40 za 500Kč a filtr za 200kč

    Originální rozvodová sada: 2500,- (koupil jsem si vlastní - tu zesílenou)

     

    Co mě přišlo divný, že servisák to všechno složil, nechal v garáži přes noc a druhý den byla pod autem louže od chladiva, tak to všechno zase rozmontoval a zjistil že asi teče vodní čerpadlo - tzn. vyměnil ještě vodní čerpadlo za 5 000,- Prý je to čerpadlo poháněno stejným řetězem a že většinou kdo šetří, to nedělá a projeví se to za pár tisíc kilometrů, že tam něco nebude sedět (staré čerpadlo VS. nové rozvody) a musí to zase vše vypustit a rozmontovat.

    Suma sumárum, u mě ta sranda vyšla celkem na 11000,- (vodní čerpadlo + práce za výměnu rozvodů + rozvodová sada) tak jsem zvědav jak to dlouho vydrží.

    Editováno na doonio
    korekce textu

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Správnej mechanik se správnou pohádkou ...

     

    Originál nový VAG díl 03F121004E, nahrazuje čerpadla 03F121004B, 03F121004D, 03F121004F

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    takže na 90% procent to čerpadlo neměnil a pět litrů je doma :-)

    Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Čerpadlo měnil, protože mi to starý dal v té nové krabici....On tam dal tady tohle:

    https://mlparts.cz/autodily/skoda/fabia-ii/1.2-tsi-63kw/chlazeni/vodni-cerpadlo-tesneni?productId=1543287

     

    nevím proč to nejdražší :-D 

    Stejnou teorii jsem si myslel s tou rozvodovou sadou, tak jsem si radši koupil tu svoji....

    Editováno na doonio
    korekce

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    https://www.autex.de/en/products/water-pump-kits/

    https://www.gk-autoteile.de/

     

    GK je značka, pod níž se vyrábějí vodní čerpadla pro evropská a asijská vozidla. Byla vytvořena v roce 1960 Gerhardem Krullem. V současnosti patří ke společnosti AUTEX Autoteile Export GmbH. Sídlo společnosti je v Kolíně nad Rýnem v Německu. Pod značkou GK se vyrábí neoriginální autodíly vyšší třídy.

     

    Podobnost s HEPU, kdepak asi oba nakupují, i u Metelli/Graf ...

    Editováno na rayx

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 3. 9. 2018 na 14:39, doonio napsal:

     

    Tak jsem taky čerstvě po rozvodech (já měnil preventivně , najeto 60000 a většinou zahraničí, tak bych nerad aby mě to vypeklo někde mimo ČR).

     

    Olej 4l 5W40 za 500Kč a filtr za 200kč

    Originální rozvodová sada: 2500,- (koupil jsem si vlastní - tu zesílenou)

     

    Co mě přišlo divný, že servisák to všechno složil, nechal v garáži přes noc a druhý den byla pod autem louže od chladiva, tak to všechno zase rozmontoval a zjistil že asi teče vodní čerpadlo - tzn. vyměnil ještě vodní čerpadlo za 5 000,- Prý je to čerpadlo poháněno stejným řetězem a že většinou kdo šetří, to nedělá a projeví se to za pár tisíc kilometrů, že tam něco nebude sedět (staré čerpadlo VS. nové rozvody) a musí to zase vše vypustit a rozmontovat.

    Suma sumárum, u mě ta sranda vyšla celkem na 11000,- (vodní čerpadlo + práce za výměnu rozvodů + rozvodová sada) tak jsem zvědav jak to dlouho vydrží.

    Je hezky videt jak lidi pouzivaj to co jsem tu nahazel a pak stejne naleti :D

     

    pekne vas natahl ... ja se ale taky poprve spalil :D

    cerpadlo neni vubec soucasto rozvodove sady, jak uz bylo psano je pohaneno remenem a pokud jste si behem provozu nevsim ze by vam nekde tekla chladici nebo ze by se v nadobce s chladici objevovaly olejove stopy tak bylo cerpadlo OK a ten pan vas jen slusne obral :D

     

    Objednal cerpadlo, dal vam jiste fakturu ale penize za praci jdou mu do kapsy ze ...

     

    ja mam 2x menene rozvody, uz se mi i stolo ze jsem otevrel kapotu a chybelo tak 4 dcl chladici ale tu jsem jen dolil a vse je ok :D asi se vyparila :D :D

     

    taky se mi stalo ze mi pret zimu slabunce svitila kontrolka baterky a jeden chytrak ze odesel alternator a ze se to musi menit a tak xD poslal jsem ho nekam a za par tydnu se vse vyresilo samo :)

     

    ty TSI jsou docela naladove a zalezi jak se vyspi, jednou mi spojka zabira jak ma, brzdy brzdi jedna basen, motor taha jak novy a druhy den jako bych jel ve veteranu :D :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já se toho chtěl všeho vyvarovat, tak jsem si veškeré díly nakoupil sám, nějak jsem tušil když já můžu mít sadu z netu za 2.5k, tak on by ji sehnal za 4k. To stejné s filtrem, já měl s aktivním uhlím za 200kč, od něho by bylo nejmíň za dvojnásobek. 

     

    Jako je to zkušenost por příště. Na druhou stranu v autorizáku bych za to dal stejně a neměl bych nové čerpadlo :-D Beru to s humore, protože jsem rád, že auto jezdí, ale asi jsem ho mírně přeplatil.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zdravím Pánové,

    s menší pauzou rád přispěji další odpovědí ze škodovky.

    Dával jsem zde vyjádření servisu na jimi namontovanou sadu.

    To samé jsem se rozhodl poslat do "velké matky" škodovky a zde je odpověď, která jistě nikoho z Vás nepřekvapí.

    Jediné co je pozitivní, že zatím stále nerachtám, tak snad to vydrží co nejdéle.

     

    Zasíláme Vám vyjádření z oddělení péče o zákazníka.
    Mrzí nás, že máte důvod k pochybnostem ohledně jednání
    jednoho z našich servisních partnerů ŠKODA. Dovolujeme si Vás ujistit, že všichni ŠKODA autorizovaní partneři mají přístup ke všem
    technickým informacím, stejně tak jako schváleným opravárenským technologiím, které výrobní závod vydal. Věříme proto, že servisní
    partner postupoval dle platných procesů. Pokud nejste spokojen se službami servisního partnera, doporučujeme Vám kontaktovat
    vedoucího servisu a celou záležitost s ním řešit. Dovolujeme si Vás informovat, že ŠKODA AUTO není účastníkem právního vztahu, který
    máte se svým servisním partnerem, a proto nejsme schopni do tohoto vztahu jakkoliv zasahovat. Děkujeme za pochopení....
     
    V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    4-válcový motor 1.2 TSI (CBZA, CBZB) s řetězovým rozvodovým mechanizmem:

    Pánové, každá věc pokud má správně fungovat vyžaduje svoje, bohužel konzum společnost úplně pohltil. Konstrukce výkonného blbuvzdorného a zároveň laciného stroje není jednoduchá.

    U motoru, který musí splňovat protichůdné požadavky to platí doslova. Stále přísnější emise – malý objem motoru (pokud možno 3-válec), veliký výkon a kroutící moment co možná v nejširším rozsahu, nízká hmotnost a cena taková, aby všichni zúčastnění na tom vydělali (včetně DPH státu). Kdy v minulosti bylo možné koupit na území ČR za cca 10 průměrných měsíčních platů nové osobní auto? Ale nechci automobilku obhajovat, její oficiální marketing byl pro zákazníka kontraproduktivní (dlouhý servisní interval, nápověda řazení, provoz na krátké jízdy).

    Hlavní zásady provozování CBZA, CBZB:

    1. Striktně nepoužívat motor pod 2000 ot/min (v obci jezdit na 3. rychlostní stupeň) - ignorovat nápovědu řazení. Pokud by existoval 3-válcový TSI motor s řetězovým rozvodovým mechanizmem, bylo by provozování motoru pod 2000 ot/min podstatně poruchovější - obecně 3-válce nikdy nepodtáčet.

    2. Plynule řadit - bez cukání a škubání.

    3. Během parkování mít aktivovanou ruční brzdu.

    4. Nepoužívat palivo z pochybných zdrojů.

    5. Nezatěžovat motor (3500 ot/min je opravdu hraniční) dokud teplota oleje nedosáhne provozní (v krajním případě alespoň min. 70st. C) – bohužel.

    6. Po zahřátí oleje na provozní teplotu (90st. C) jezdit svižně. Na druhou stranu nepřetáčet motor (ze spotřebního výrobku nedělat závodní auto) – při občasném předjíždění je to v pořádku.

    7. Pokud je provozován motor na krátké jízdy, kdy se olej nezahřeje na provozní teplotu (typicky v zimně ráno do práce a odpoledne zpět, přibývá olej ředěním palivem). Je nezbytné jednou za čas (po zahřátí oleje) delší svižná jízda (v zimě i 100km) nebo dálniční provoz 130-150km/h (bez obav třeba do Chorvatska). Avšak po takové jízdě 2-3 minuty dochladit motor (nejchoulostivější je turbo) velmi klidnou jízdou nebo volnoběhem před jeho vypnutím.

    8. Nutno měnit olej, olejový filtr (vždy originální) a vzduchový filtr (ne no name) včas a poctivě. Striktně dodržet výkonovou specifikaci dle návodu (např. VW 504.00) s viskozitou 0W-30 nebo 0W-40 (0W-XX je hlavně kvůli hydraulickému napínáku – typické studené starty v zimě). Vždy měnit olej (vypuštěním zahřátého jízdou) max. po 12tis. km. Vzduchový filtr potom vyměnit s každou druhou výměnu oleje – tedy max. po 24tis. km)

    9. Při opotřebeném rozvodovém mechanizmu dbát na výměnu kompletní poslední dostupné sady rozvodového mechanizmu (originální) včetně napínáku, řetězového kola na klikovém a vačkovém hřídeli.

    Přeji zdravý selský rozum. Kdysi tu byl národ technicky zdatný a manuálně zručný.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak na tebe jsme tady čekali... Můžeš dělat, co chceš, a stejně je to k ničemu - problém s rozvody u těchto motorů nikdo ve skutečnosti nevyřešil a už nikdy ani nevyřeší. Je tady spousta lidí, kteří se k tomu chovali výše popsaným způsobem a stejně se problémům nevyhnuli - prostě je to nevhodná konstrukce a s tím nic neuděláš.

    • Líbí se mi 3

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Chovám se k motoru tak jak je napsáno výše, akorát olej už poslední dobou měním asi po 18tis., LL samozřejmě, najeto 104 a o rozvodech ani nevím a ani se nechystám je kontrolovat a vůbec řešit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano, i to je občas možné. To nikde nerozporuji.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Myslím, že takhle to má naprostá většina uživatelů tohoto motoru od roku 2013. Akorát hrstka těch, kteří tady čtou problémy prvních ročníků, mají tyto problémy taky :) Mj. zkuste se podívat, jak se chovají konkurenční motory s řetězem z posledních let a zjistíte, že poslední EA111 je jeden z nejspolehlivějších.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mě by jenom zajímalo kolik uživatelů, ještě dnes po velké informovanosti, jezdí s tímhle motorem (CBZA, CBZB) např. takhle:

    Dlouhá obec, celkem rovina, jedou na 4. rychlostní st. (5st. převodovka), otáčky motoru cca 1500-1600 ot/min (jede to pěkně, motor neduní). Obec skončí a sešlápnou plynový pedál (nemusí ani na podlahu).

     

    Zjednodušeně řečeno: čím menší otáčky motoru při max. kroutícím momentu - pro dané otáčky, tím větší výchylky torzních kmitů klikového hřídele (odlehčeného - v rámci úspor hmotnosti). Tedy extrémní cyklické namáhání rozvodového mechanizmu.

     

    Ostatní zásady už jsou pak principiálně skoro stejné jako u naftových turbomotorů s přímým vstřikováním paliva, včetně nevhodnosti na krátké jízdy.

    Nepíši žádnou převratnou novinu, snahou bylo zásady provozování shrnout na jedno místo. Někomu možná ještě můžou pomoci.

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    MicroTechnic: A to si představ, že já s tím motorem jezdím už čtyři roky a 100 000 km v obcích na pětku.

     

    Podle toho, co píšeš, tedy nepoužívat motor pod 2000 otáček, bych musel z jedničky na dvojku řadit skoro ve 40 km/h.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    vácoave Š. - koukám že za ty 4 roky jste asi svoje auto moc nepoznal ... docela by mě zajímalo jak zvladate při 50 km/h mít zařazenou 5 ?? to ten motor drtite nekde kolem 1200 otáček xD protože při zařazene 3 v 50 km/h jako jezdim ja mam něco malo kolem 2100 otáček, 4 stupen je cca 1700 ... a pak pokud fakt máte 1.2 TSI a ne 1.4 MPI :D tak víte že na 1 se motor rychle vytočí ale auto skoro nejede ... je to jeho vlastnost, auto má dobrý odpich ... takže pokud si dáte 2 stupen a pojedete 30 tak máte cca 2000 otáček :)

     

    ono spíše záleží jak kdo má nastavenou řídící jednotku ... řešilo se to v mnoha vlaknech že při přeinstalování se auto docela změnilo ... mě taky kdysi hezky tahalo odspodu na jakykoly stupen a ted jen po 3, na 4 při 2000 otáčkách to je už take lenive, na 5 total :D

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Právě že poznal a tak vím, že se pětka na rovině sebere i z těch tachometrových 55 (reálných 50) km/h. Nekupoval jsem si motor s turbem proto, abych ho povinně točil na 2000 otáček plus.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Diskusi zarazím hned, toto si řešte někde jinde. Místa na foru je dost.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pawuk jak to mužeš tak to klidně promaž ... na tohle vlakno jsem dost přizpěl a tak tu nemusi byt kraviny typu jak to komu jezdi na jaky stupen :D ale to od toho typka co tu napsal ten postup nech - je to dobry typ pro lidi co si mysli že maj auto s odolným motorem a umí jezdit :D :D jen bych tomu možna udělal vlakno s nazvem jak jezdit s TSI :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    MicroTechnic, nechápem, že čo tu riešiš. Tieto motory (CBZB, CBCB a CBZC) a ich rozvody sú také akú sú. Vo Fabiach a Roomstroch sú už všetky tieto motory po záruke, a čoskoro tomu bude aj v prípade Rapidov. Kto chce, jazdí s týmto motorom, kto nechce ten si môže kúpiť iné auto. Ja patrím do skupiny ktorá ten motor viac podtáča ako je zdravé, nakoľko mám DSG, napriek tomu motor je v poriadku (145 tisíc km). Škoda, že to isté sa nedá povedať o dvojhmotnom zotrvačníku ktorý pri mojom nešetrnom spôsobe prevádzky vydržal 100 tisíc km. Napriek tomu som s motorom spokojný a auto si plánujem dlho nechať. Ak u teba tomu tak nie je, neostáva ti nič iné, len kúpiť si iné auto. 

    Editováno na e1.
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Václav Š.: Dle automobilky měl mít řetězový rozvodový mechanizmus stejnou životnost jako motor (min. 250 tis. km). 1. a 2. rychlostní st. je na rozjezd (nebo jízda do extrémního kopce).

    V obci na 5. rychlostní st.? Asi jiná převodovka, 6st.? Za mne max. na 4. rychlostní st. a to z mírného kopce a rychlost spíše k 60 km/h (5st. man. převodovka). Obvykle vychází přeřazení na vyšší st. o jeden méně než ukazuje display.

     

    e1.: Díky za tip: Chovat se k motoru 1.2TSI z řetězem jako kdyby měl dvouhmotový setrvačník (až na ty otáčky motoru).

    Dvouhmotový setrvačník lépe eliminuje právě torzní kmity klikového hř. (hlavní příčina protažení řetězu) než levnější řešení, ale na úkor své vlastní životnosti. K man. převodovkám se běžně používá levnější (ne tak efektivní) řešení. K DSG je skoro vždy použito efektivnější řešení eliminace kmitů.

     

    Další věcí je napínák (při staru a během chodu motoru má udržovat napnutý řetěz) a časem selhávající jeho funkce (rachot při startu) ještě neznamená protažený řetěz nad přípustnou mez (možnost přeskočení).

     

    Přeji všem bezporuchový provoz.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od lada
        Tak jsem se dival na rozvody za chodu.Ten maly řemen nahoře viz obrazek kmita v rozmezi 1,5 cm nahoru a dolu je to normalni?Ten dlouhy je ok
        dik za odpovědi
        1.4 16v 74 kw AUB
        nejradsi bych uz nic neresil
        mozna to vsechno moc zkoumám

      • Od lada
        rozvody jsem nemenil dival jsem se na ne a zdaji se byt jeste ok velkej remenn je krasne naplej kladky ok jenom jsou malinko mistama ze stran sedreny od kladek asi jsou tam videt ty dratecky ale je to opravdu malinkojenom ten malej remen je trosku volnejsi ale to je asi normalni prodoze je kratkej tak asi nemuze bejt uplne nasponovanej
      • Od Radpav
        Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.
      • Od saesa
        Zdravím,
        včera jsem nakoukl do motoru kvůli žhavicím svíčkám a viděl jsem u motoru flek od oleje. Bohužel nemám ponětí odkud by to mohlo téct a jestli to může být něco vážnýho nebo ne. Motor by jsem umyl a pak sledoval odkud se to bere ale vzhledem k mrazům se mi do toho moc nechce a navíc auto mi stojí venku. Zkoušel jsem nechat auto na volnoběh i při stlačení plynu sledovat v motoru toto místo ohledně úniku oleje ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Jedná se o Fabii 1.9 TDI, r.v. 2000, 74KW. Nemáte někdo ponětí co by ti mohlo být a jestli je to vážný? Popřípadě kolik by stála oprava. Viz. foto.
         
        Další otázkou by bylo nevíte jaká je optimální cena rozvodů pro tuto Fabii? Koukal jsem že rozvodová sada je přibližně za 2500,-kč.
         
        Mockrát děkuji za každou odpověď

         
        Zde jsou ještě odkazy pro zvětšené foto:
        Motor / Detail motoru / Foto ze shora
         
      • Od ThrashTheTrash
        Prodám díly na motor CFW 1,2 TDI do POLO 6R, IBIZA, FABIA. 
        na prodej jsou díly z celého kompletního motoru BEZ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ. 
         
        Cena je na dotaz po SZ. 
         
        Kontaktovat na 777 216 302. 
        Děkuji. 
         
        Seznam věcí 
        Spojka - lamela tloušťka 11,8 mm, přítlačák, setrvák
        Turbo - komplet s regulací
        Blok 
        Písty 
        Klikovka 
        Hlava 
        Rozvody - vypadají zachovale, nevím kolik najeto, odhadem cca kolem 100 000
        Vstřikovače 
        Chladič egr 
        alternátor 
        Klimakompresor
        Klapka sání
        vstřikovače
        Rail
         
         
        Nemám už plastové sání, elektrická klapka na EGR, vstřikovací čerpadlo, vyvažováky
    ×