Jump to content
StandaOv

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

Recommended Posts

A není náhodou kulance poskytována jen pokud pravidelně i po záruční době jezdíš pouze do autorizovaného servisu? Ohledně výdrže motorů TSI strach nemám v podstatě pokud bych nevěděl odtud z fora, že řetěz mění v záruce tak dodnes jezdím s původním ale jde mi o to, že pokud se mě vytahá až po záruce a já už potom nechci strkat peníze Škodovce za roční prohlídky co si udělám v klidu sám tak jestli mi poskytnou kulanci nebo řeknou, že auto není pravidelně servisovaný tudíž si vše platím sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A není náhodou kulance poskytována jen pokud pravidelně i po záruční době jezdíš pouze do autorizovaného servisu? Ohledně výdrže motorů TSI strach nemám v podstatě pokud bych nevěděl odtud z fora, že řetěz mění v záruce tak dodnes jezdím s původním ale jde mi o to, že pokud se mě vytahá až po záruce a já už potom nechci strkat peníze Škodovce za roční prohlídky co si udělám v klidu sám tak jestli mi poskytnou kulanci nebo řeknou, že auto není pravidelně servisovaný tudíž si vše platím sám.

Tak to v každém případě musíš mít servisní prohlídky podle plánu v autorizáku. To je základ. Ale není na to žádný nárok - záleží to čistě na libovůli škodovky. Ve SM je rozhovor s vedoucím poprodejních služeb ŠA Karlem Starým,kde je i zmínka o kulancích:

post-32075-0-94663400-1362259194_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauko, 

 

Tak dnes som vam opisal presny vyklad servisneho ukonu ktory mi zapisali do servisnej knizky : Stav km: 19 074

                                                                                                                                                       Datum:    27.2.2013

                                                                                                                                                       Poznamky: Vymena opravnej sady rozvodov - 03F 198 229 B

 

Potom dalej je tam este peciatka a podpis servisu. Chalani mate skusenosti z tymto oznacenim vymeny rozvodov ? Servisny technik mi dokonca tvrdil ze moje auto to toho datumu dostalo prve taku opravnu sadu. 2 dni na tu sadu cakali a posielali ju vraj priamo s Wolfsburgu.

Nazdar,no tady to označení rozvodů co píšeš mám od konce října 2012 a jak jsem už tady psal po třech tisících se mi ozívá řetízek znovu..:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám též již dvakrát měněný rozvodový řetěz u 1.2 TSI Yeti najeto 44000 a zvuky se ozývají znova. Zjistil jsem ale jednu věc. Když při startování jen tak lehce cvrnknu klíčkem tak aby motor nenaskočil a poté nastaruji již normálně tak řetěz nezachrastí. Dedukuji z toho kdyby se softwarově prodloužilo o půl otáčky startování tak by se řetěz usadil a napínák alespoň částečně napnul a bylo by možná po problému. Co na to zdejší odborníci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar,no tady to označení rozvodů co píšeš mám od konce října 2012 a jak jsem už tady psal po třech tisících se mi ozívá řetízek znovu.. :(

 

Fuha, tak to sa mi zda podozrive.. ale dnes som sa pozeral do motora, na rozvodovy kryt, tam bolo nejake ine oznacenie, zajtra to sem hodim, ale koncilo sa to pismenom D. Ja som zatial na tej retaze od servisu najazdil nejakych 250 km, a motor je "povahovo" iny, zmena softu je citit, ale drncanie retaze sa zatial po startoch neozyva. som velmi zvedavy ako to bude pokracovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

milan13

"Zjistil jsem ale jednu věc. Když při startování jen tak lehce cvrnknu klíčkem tak aby motor nenaskočil a poté nastaruji již normálně tak řetěz nezachrastí"

 

Skuste pri polohe klucika 1 ked sa rozsvieti palubovka jedenkrat naplno zoslapnut plynovy pedal, pustit a potom nastartovat. Tiez to pomaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den, měl bych dotaz jaka opravna sada je teda ta nova? Zahlídnul jsem na internetu že někdo prodává rozvodovou sadu s označením (03F 198 229 A) // stránka: http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03f198229a-rozvody-1-2-63kw-77kw-oe-16385.html

 

A někdo tu píše že mu teď měnily rozvody s označením (03F 198 229 B )tak jaka je teda ta nova a lepší?

 

Ted mam najeto 36500km a ve 20500km mi měnily rozvody a už se zase začínají ozývat i tým slabým škubaným a hlukem při studením startu. Byly vyměněny v květnu 2012. Servis mi na to řekl že to je normální že podle škodovky už to nesmí měnit že to je normální záruku mam ještě pul roku zkusil jsem zajet do jiného servisu do německá a tam mi říkaly kdyby to měnily oni tak by mi to udělaly radí ale že prej nemůžou ze musím jít do servisu kde mi to měnily.

 

Tak ja nevím co mam dělat mam na ně dal tlačit? Mam to zkusit před koncem záruky ještě někde jinde? 

 

Děkuji s pozdravem J.Tylinger

Edited by legomaniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel jsem "fintu" se sešlápnutím plynu před startováním, ale bude to asi nějaká blbost. Jinak jsem na tom podobně jako Legomaniak, výroba auta 10 / 2010, první výměna rozvodové sady v květnu 2012 při 15.000 a cca od 21.000 km se to začalo ozývat občas, teď při poloteplém motoru téměř vždy, byl jsem dvakrát v servisu, tam to ani jednou neudělalo (sketa jedna, asi se bojí doktora :-)), v pátek jdu na servisní prohlídku a koncem března mi končí záruka. Jinak servisák se dušoval. že ta opravná sada je definitivní a že se to ozývat může. Vzato ale z druhé strany dnes mi technik v servisu VW říkal, že jim zrovna přitáhli Passata 1.8 TSI, kde se to potkalo ... :kol-47:  

Share this post


Link to post
Share on other sites

legomaniaku,novější by měla být "B". Ale ta nemusí "pasovat" do každého motoru. To se dá zjisti např. v Etce podle VINu. Zkusit jiný servis zajisté můžeš. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

legomaniaku,novější by měla být "B". Ale ta nemusí "pasovat" do každého motoru. To se dá zjisti např. v Etce podle VINu. Zkusit jiný servis zajisté můžeš. .

Tak to "B" mám od  října 2012 a po 3 tisících km řachtá zase takže jak říkají že je to finální úprava tak nevím v čem..Je to marnej boj,prostě ŠA ten problém neřeší tak jak by měla:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Finální=už to nebudou měnit... Je to přece vlastnost motoru. Parafrázuji vyjádření automobilky z těch různých TPI apod. :kol-32: Nezbývá,než jim věřit,že to nepřeskočí a jen to bude rachotit. :kol-34:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To řachtání by mi fakt nevadilo, kdyby mi někdo zaručil, že to vydrží ještě 10 let, rád bych věřil tomu, že se řetěz trochu povytáhl, což je celkem logické a teď už to nebude pokračovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak vidíš,u tohoto motoru jeden nikdy neví... A že by to 10 let jen rachotilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes bylo u nás 12 stupňů tepla a když jsem odpoledne startoval auto co stálo od rána veku, tak to chrastilo asi 4 sekundy, zítra vezu auto do servisu, ráno to tam postavím, odpoledne jim to tam nastartuju a jestli to zase přrd technikem nezachrastí, tak asi budu muset obětovat prachy ze svý kapsy a nechat rozvodovou sadu vyměnit na své náklady. Jenom se mi bude těžko vysvětlovat manželce, že vrážíme prachy do nového auta, že jsme si klidně mohli koupit nějakou ojetinu, vyšlo by to levněji. Tak uvidíme, dám vědět.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj,stejný problém jsem měl i já,v servisu to nechtělo jak naschvál zařehtat... Tak ať ti to dopadne ke tvé spokojenosti. Případně,co to zkusit nahrát na video?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebylo by lepší si to nahrát na video. Zaostřit na štítek s číslem co je na motoru oddálit aby byl vidět celej motor a nechat někoho aby ti nastartoval. Jako důkaz by to mělo stačit nee. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem taky nahrával video a stačilo, že viděli budíky a stav tachometru a do toho startování... A to bylo za tmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi,jezdím do servisu ke Hlaváčkovi v Olomouci a stačilo když jsem tam přijel,řekl jsem technikovi že mi to občas zachrastí a automaticky mi to vyměnily.Nic jsem mu nemusel dokazovat a když nastartoval tak to nezachrastilo.Je to fakt o lidech,když chcou tak to jde všechno:)Toť moje zkušenost..

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iwotecku,tak by to mělo vypadat při řešení známého problému. Máš štěstí na servis (technika/y). Na mě se vystřídalo několik techniků a nakonec jsem skončil u vedoucího servisu,který mě "odborně" vysvětlil,že přece řetězy se nemění a že o tom nic neví,a to v době,kdy už jinde výměny řetězů běžely naplno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chce měnit servisy, poslouží jinde. V tomto má škodovka velkou výhodu že je velkáááá servisní síť. U jiných značek bych neměl moc na výběr. Nikdo nikoho nemůže nutit chodit do jednoho servisu. Já jsem měnil servisy jak fusakle a nikdo mě nikdy nic neřekl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak příští týden du taky na druhou výměnu rozvodů už sem poslal i děkovnej dopis do škodovy že udělali tak bezvadnej motor 1.2 tsi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By lada
      Tak jsem se dival na rozvody za chodu.Ten maly řemen nahoře viz obrazek kmita v rozmezi 1,5 cm nahoru a dolu je to normalni?Ten dlouhy je ok
      dik za odpovědi
      1.4 16v 74 kw AUB
      nejradsi bych uz nic neresil
      mozna to vsechno moc zkoumám

    • By lada
      rozvody jsem nemenil dival jsem se na ne a zdaji se byt jeste ok velkej remenn je krasne naplej kladky ok jenom jsou malinko mistama ze stran sedreny od kladek asi jsou tam videt ty dratecky ale je to opravdu malinkojenom ten malej remen je trosku volnejsi ale to je asi normalni prodoze je kratkej tak asi nemuze bejt uplne nasponovanej
    • By Radpav
      Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.
    • By saesa
      Zdravím,
      včera jsem nakoukl do motoru kvůli žhavicím svíčkám a viděl jsem u motoru flek od oleje. Bohužel nemám ponětí odkud by to mohlo téct a jestli to může být něco vážnýho nebo ne. Motor by jsem umyl a pak sledoval odkud se to bere ale vzhledem k mrazům se mi do toho moc nechce a navíc auto mi stojí venku. Zkoušel jsem nechat auto na volnoběh i při stlačení plynu sledovat v motoru toto místo ohledně úniku oleje ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Jedná se o Fabii 1.9 TDI, r.v. 2000, 74KW. Nemáte někdo ponětí co by ti mohlo být a jestli je to vážný? Popřípadě kolik by stála oprava. Viz. foto.
       
      Další otázkou by bylo nevíte jaká je optimální cena rozvodů pro tuto Fabii? Koukal jsem že rozvodová sada je přibližně za 2500,-kč.
       
      Mockrát děkuji za každou odpověď

       
      Zde jsou ještě odkazy pro zvětšené foto:
      Motor / Detail motoru / Foto ze shora
       
    • By ThrashTheTrash
      Prodám díly na motor CFW 1,2 TDI do POLO 6R, IBIZA, FABIA. 
      na prodej jsou díly z celého kompletního motoru BEZ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ. 
       
      Cena je na dotaz po SZ. 
       
      Kontaktovat na 777 216 302. 
      Děkuji. 
       
      Seznam věcí 
      Spojka - lamela tloušťka 11,8 mm, přítlačák, setrvák
      Turbo - komplet s regulací
      Blok 
      Písty 
      Klikovka 
      Hlava 
      Rozvody - vypadají zachovale, nevím kolik najeto, odhadem cca kolem 100 000
      Vstřikovače 
      Chladič egr 
      alternátor 
      Klimakompresor
      Klapka sání
      vstřikovače
      Rail
       
       
      Nemám už plastové sání, elektrická klapka na EGR, vstřikovací čerpadlo, vyvažováky
×
×
  • Create New...