Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, sumar napsal:

Mám fabku 1.2 63 rok výroby 2013, a řetěz vydržel 160tkm, ale už rachtal fest. Výměna v AS 8500, tak to není zas tak hrozné cenové a dá se s tím při nákupu počítat.

 

Co je na tom tak drahýho? Ta nová komplet originální sada stojí cca 3000 (nejnovější s F-ovým napínákem), vím že se mění při tom i olej a filter a samozřejmě práce. Ale za 8,5k je to docela už přestřelená cena, né? Naopak by to měli dávat se slevou protože to ti inženýři z Škodovky posra**.

Já budu měnit na podzim rozvody taky, tak jsem si říkal že bych se do 5k mohl vejít komplet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, sumar napsal:

Mám fabku 1.2 63 rok výroby 2013, a řetěz vydržel 160tkm, ale už rachtal fest. Výměna v AS 8500, tak to není zas tak hrozné cenové a dá se s tím při nákupu počítat.

 Tak takhle si to představuji do budoucna u mé Fabky, akorát jak jsem řekl někde výše, plánuji výměnu po cca 120 000 km, vzhledem k mým častým krátkým jízdám. Jenom mě vrtá hlavou jestli při plánované výměně rozvodové sady bych neměl ještě vyměnit  tzv. modifikovaná prsa motoru s větším nálitkem bránícím přeskočení řetězu viz. rubrika "Bazar" ve SM č. 49/2016, kde se recenzovalo  ojeté VW Polo,  cituji:

 

" Naopak řada mechaniků už pomalu rozmlouvá i opravené osmiventilové motory 1.2 TSI. Vozům od modelového roku 2012 přestaly masívně přeskakovat rozvody ani ne tak kvůli odolnějšímu širšímu řetězu, ale zejména proto, že dostaly modifikovaná prsa motoru s nálitkem, bránícím nadzvednutí řetězu a jeho sesmeknutí po zubech rozety. Jenže ani poslední provedení hydraulického napínače neposkytuje po delší odstávce motoru dostatečný přítlak čelisti a nedopnutý řetěz si při dostatečném počtu studených startů mechanickou zábranu jednoduše "prostrouhá" - první případy už jsou "

Tolik citace ze SM, takže  uvažuji logicky, při plánované výměně rozvodů po cca 120 000 km, kdy  muselo být několik tisíc studených startů a mělo by i být avizované prostrouhání  těch nálitků, takže jaký by mělo smysl měnit jen tu sadu bez těch nových tzv. "prs" ???

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

 

zde je i výpis materiálu ktery mi ochotně poslali z Auto Kelly

undefined.thumb.png.d9fb477ea095dc1cdfe2fc59f95fcfc5.png

 

ted, ta sada stojí jak na Kelly tak na škoda díly 2500,-
olej 4L 5w40 do 800 a filtr do 300

 

a co mě dostalo :D technik se byl zeptat ve škoda auto na to jak to mění a kolik co stojí

a bylo mu řečeno že material 2500 a prace 3000 :D:D a že max 4 - 5 hodin prace

 

v jinem servisu mi bylo řečeno že na to maj specialustu motoraře co to děla 16 hodin a prace vyjde kolem 6000 :D to měni asi stylem že vypusti olej a jde na svaču nebo nevím :D:D

 

mě to budou dělat asi za 2000 praci

 

a pokud by někdo chtel přesně vědět co a jak se tam děla tak youtube

https://www.youtube.com/watch?v=dBk-2-e2CwY&t=1s

 

a pro někoho kdo rozumi i polsky :)
https://www.youtube.com/watch?v=9IH_BnAEx_s

https://www.youtube.com/watch?v=4QOeJ4-iVNM

https://www.youtube.com/watch?v=ZoJkPWAXOSU

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 
Co je na tom tak drahýho? Ta nová komplet originální sada stojí cca 3000 (nejnovější s F-ovým napínákem), vím že se mění při tom i olej a filter a samozřejmě práce. Ale za 8,5k je to docela už přestřelená cena, né? Naopak by to měli dávat se slevou protože to ti inženýři z Škodovky posra**.
Já budu měnit na podzim rozvody taky, tak jsem si říkal že bych se do 5k mohl vejít komplet.
Při výměně kompletních rozvodu se měnilo ještě víko, byla v něm od řetězu vybehana drážka. Položka za cca 2000
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj Všichni, z tohoto fora a tohoto tématu jsem čerpal mnoho zušeností, na oplátku zasílám výpis dílů a práce v originálním servisu.

Mám Octavii CBZB, najeto 48700km(koupena ve 48000km), výroba 3/2011

Zarachtání občasné(1z8), ale jelikož to byla voňavka a chci aby nám dlouho vydžela, koupil jsem nám ji pouze za předpokladu okamžité výměny rozvodové sady. v originálním servisu.

Celková cena 8200,-

Jediné co mě překvapilo, že třeba napínák mám B atd, volal jsem zpět do škody a ubezpečili mě, že ze skladu škoda, kde se díly objednávají, určitě poslali inovované díly, neposílali by staré, uvěřil jsem a uvidíme, dám po určité době vědět jestli rachtáme, nebo ne.

 

 

IMG_3377.jpeg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Tě nepotěším ... Je vidět, že ten autorizovaný servis o tom nic neví, namontoval Ti tam úzké provedení, přesně takové, jako tam bylo ... To sis to tady moc dobře nepřečetl, měls žádat o přestavbu na široké provedení, kterou lze díky přelisovávanému kolu na klikové hřídeli namontovat i na vozidla vyrobená před 24.10.2011.

 

Jo a sklad posílá to, co si servis objedná, nikdy ne obráceně ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, rayx napsal:

To Tě nepotěším ... Je vidět, že ten autorizovaný servis o tom nic neví, namontoval Ti tam úzké provedení, přesně takové, jako tam bylo ... To sis to tady moc dobře nepřečetl, měls žádat o přestavbu na široké provedení, kterou lze díky přelisovávanému kolu na klikové hřídeli namontovat i na vozidla vyrobená před 24.10.2011.

 

Jo a sklad posílá to, co si servis objedná, nikdy ne obráceně ...

Předpokládal jsem, že automaticky od jistého roku musí dávat ty inovované rozvody :( 

Číst jsem četl a hodně, věděl jsem , že ne D, ale F(u napínáku, atd). CHjo, zkusím se tam poptat, proč to tak je, takže jdu asi bojovat s větrnými mlýny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu jmenovat autoservis v Praze, než se poptám, co s tím hodlají dělat :) 

Ale asi si odpovím sám, vše je v pořádku, sada nevykazuje závady, přijďte , až to začne rachtat :( 

Takže místo abych se zbavil starostí, tak jich budu mít nakonec ještě víc.

To jsem to vlastně ani nemusel dělat, ikdyž kdo ví, třeba budu mít štěstí na kusy a vydrží déle, než dva roky a to pak nebudu moc ani reklamovat.

A proč se tedy ještě vůbec dají koupit ty staré řetězy? to mi taky hlava nebere

 

Editováno: , autor: jirkous1981
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jde o to, že skvěle udržovaná ETKA nenabízí tu poslední širokou sadu jak podle data výroby či podle VIN i na starší auta před 24.10.2011, o tom musí pánové v servisu něco vědět ...

Takže servis se bude dušovat, že udělal vše správně a podle jejich katalogu ETKA tak skutečně udělal ... X vydaných TPI na tom nic nezmění, jistě nejsi sám, koho neznalý autorizák takto potěšil ... Proč to tak je? Protože VAG je velký a levá je daleko od pravý ...

 

Do 23.10.2011

579342108_DO23_10_2011.thumb.jpg.09078f1e4d4de83195df4c5ff9f6675e.jpg

 

OD 24.10.2011

1949228097_OD24_10_2011.thumb.jpg.67c9fef7316dd64575b634acc6936889.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko

 

takže jsem po výměně rozvodu (komplet) + řetezu pro olej. čerpadlo, měnili mi to koncem června, mělo nalitáno 92 000 a auto už má nalítane skoro další 2500 a hezky drží, sedí, neřachtá, takže za mě spokojenost

 

a ted ceny a to se zasmějete :D
dostal jsem 15% slevu na všechny díly - kdo umí, si vše domluví :-P a když znate ty prave lidi :D


sada 1720,- (2024)
kroužek těsnící radial. hrdla (asi gufero) 596,- (662)

hanci řetět (olej. pumpy) 941 (1107)

prace 2400 :) (6000)

 

- ceny jsou bez DPH !!
- v zavorkách puvodní ceny bez slevy a bez dph

 

Celkem i s dph jsem tedy zapaltil 6846 kč což je kráása když si vemete že jinak by mě to stalo cca 11 800 i s tím hnacím řetězem :)

 

Takže za mě přeju všem pevne nervy a už nikdy rachtající starty :)
auto už dale neřeším, prodávám a kupuju funglovku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jirkous1981 No, bude to zajímavé, materiál použili podle katalogu, to bude chtít ostré ale přesto slušné lokty B) I TPI se odvolávaj na aktuální ETKA katalog, protože TPI může být v době opravy neaktuální ...

 

 I u VW to nabídne tu sadu se širším kolem na klice až pro MY2012 a opět rozlišuje datum výroby, takže starší maj taky smůlu, pokud neví ... Asi maj velký zásoby uzkýho rozvodu a musí to prodat stůj co stůj, aby bylo na pokuty ... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak rikam , myslel jsem si že dělám nejlépe pro naši novou káru , ale nakonec to muže být jinak.

Nez jsem jel má Prosek, poptal jsem výměnu u více originál servisů , ceny byly dost podobne ty levnější a pak byly i nějaké prestrelene za to samé Cca 15000,- :( 

Ale byl i jeden servis , který odcituji, možná kdybych udělal jen to, byl by výsledek lepší. 

odpověď:

Dobrý den pane ........,

 

celková částka za výměnu rozvodů je cca do 12000,00 Kč. Podle záznamů vozu a podle ujetých kilometrů je výměna zbytečná. Na voze byly dělány pravidelné prohlídky ( poslední 27.6.18. ) i výměny oleje. Pro váš klid bych doporučoval kontrolu průhybu řetězu.

 

V případě, že bude vše v pořádku, můžeme preventivně vyměnit napínák řetězu. Cena kontroly do 1000,00 Kč, při výměně napínáku do 2000,00 Kč.

 

S pozdravem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, rayx napsal:

@Ildmac Na to, žes to taky měnil dvakrát to není napotřetí špatný :D To jen aby nám tady na jirkouse nepadl splín B)

joo tak do třetice všeho dobrého přeci :D:D a vtipne je že když mi to dělali poprve v mem servisu tak mi měnili jen kladky, napinak a řetez a stalo to pomalu jako komplet od škody :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, jirkous1981 napsal:

Jak rikam , myslel jsem si že dělám nejlépe pro naši novou káru , ale nakonec to muže být jinak.

Nez jsem jel má Prosek, poptal jsem výměnu u více originál servisů , ceny byly dost podobne ty levnější a pak byly i nějaké prestrelene za to samé Cca 15000,- :( 

Ale byl i jeden servis , který odcituji, možná kdybych udělal jen to, byl by výsledek lepší. 

odpověď:

Dobrý den pane ........,

 

celková částka za výměnu rozvodů je cca do 12000,00 Kč. Podle záznamů vozu a podle ujetých kilometrů je výměna zbytečná. Na voze byly dělány pravidelné prohlídky ( poslední 27.6.18. ) i výměny oleje. Pro váš klid bych doporučoval kontrolu průhybu řetězu.

 

V případě, že bude vše v pořádku, můžeme preventivně vyměnit napínák řetězu. Cena kontroly do 1000,00 Kč, při výměně napínáku do 2000,00 Kč.

 

S pozdravem

No udělal jste tu stejnou chybu jako ja napoprve ... měnil jste hned aniž byste předtím nechal změřit řetez ... mě jak vyměnily rozvody poprve tak po 15 000 km to začalo rachtat že jsem jel na měření - ktere jinak stoji 660 a tamm i řekli že jsem na hraně, čili jsem šel na vyměnu podruhe

 

a abych pravdu řek tak než jsem je nechal menit napoprve tak auto nerechtalo, nechrastilo čili mohly být ok ale mě se tam furt nezdal jeden zvuk a technik to jsou rozvodý a nechte to vyměnit a bla bla :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera i ráno jsem nad tím ještě přemýšlel a mám pocit, že jsem můj požadavek na výměnu problematické rozvodové sady jasně specifikoval v poptávce, kterou jsem odesílal ve skrytých kopiích cca 8 servisům škoda, proto si myslím, že by se něco mohlo dít, co myslíte ?

Email co jsem tehdy poslal:

Dobrý den,

chtěl bych Vás požádat o kalkulaci na výměnu rozvodů u vozu Škoda Octavia VIN: XXXXXXXXXXXXXXX

 

Jde o motor s rozvody řetězem z období let 2010-2012, kdy byli problematické řetězy a rozvodové sady, výměnu zvažuji preventivně, po koupi ojetého vozu.

/napínák, vodící lišta, šroub ložiska 3x, řetěz, rozvodové kolo, další šroub,práce technika/ případně nějakou potřebnou věc, či úkon přidejte.

 

Prosím o zohlednění kombinaci všech použitelných slev z kuponové knížky k vozům Škoda starších 4 let(pokud je Váš servis poskytuje).

 

Předem moc děkuji za Vaši nabídku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to teda jasně specifické nepříjde, sorry jako...

 

Kdyby jsi v poptávce uvedl požadavek, že chceš tu novou zesílenou sadu (klidně i s uvedením čísla toho aktualizovaného napínáku, potom by to šlo možná nějak řešit). Ale ty poptáváš výměnu rozvodové sady, to oni udělali dle tvých požadavků, že nedodali tu nejnovější, je prasárna, ale nevím jak se v tomto směru bránit, ty jsi při přebírání podepisoval nějaký protokol?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně podpis při převzetí, určitě tam protokol byl i uvedená čísla dílů, jenže v tu dobu mě nenapadlo, že tam mám starou sadu, to jsem zjistil až doma, když jsem dával faktury do složek od auta :(

Jinak i na té faktuře je, že objednané práce byly provedeny dle platných podmínek pro opravy motorových vozidel, čímž bylo řečeno vše.

Asi to bude boj s větrnými mlýny, ale zkusit to musím, zatím sestavuji v hlavě jak to celé popíšu, včetně časové osy a posílat to budu technikům, co to přijímali a vydávali, vedoucímu kvality a vedoucímu servisu, po nějakém vyjádření to pošlu případně majitelovi a škodě auto ČR :) 

 

don Quijote de la Mancha :horse:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No rozhodně dej vědět jak jsi dopadl... mě ta "možná" výměna čeká na podzim s výměnou oleje. Ale půjdu na to trochu jinak než vy :-D

Koupím přes eshop zesílenou originální sadu za cca 2500Kč, zajedu do servisu a napřed řeknu ať mi změří řetěz a potom jsou 2 možnosti:

 

A/ Řetěz vytahanej -> dám mu do ruky sadu, filtr + olej a dělej co umíš chlapče

B/ Řetěz v cajku -> dám mu do ruky jen filtr + olej a sadu vrátím zase do eshopu a řetěz budu měnit jindy/později.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pane Jirkous - možná bych to tak nehrotil že tam mate špatný napínák a nechal bych to tak, sejně nic nevyřešíte protože vám řeknou že vše je ok a bla bla, jezděte a uvidíte co se bude dít, pokud vám měnili v te sadě komplet i ty kola s řetezy tak možná vám sada vydrží dele než mě, mě se rozsypaly po 15 000.
Měření stojí kolem 600, čili pokud se vám bude zdát, že si auto po ráno moc zaklepe nebo zařechtá, tím myslím fakt kravál tak to nechte preventivně přeměřit.

V mem případě se po změření itenzita hluku ještě zvětšila, asi to není idealní postup nebo nevím ...

 

Pane Doonio a vám to dělá co že to chcete měnit ?? Pokud si koupíte sadu a pudete do autorizáku tak vás s tím vyhodí a jít do jineho servisu to bych neriskoval jelikož nemusí mít přípravky na montáž. Nejduležitejší je sundat a vyměnit obě ozubena kola (a ted nevím zda horní nebo dolní jde dolu na pikaču) a bez stahovakku to neudělaj ... Jedine co mužete do škody donest je svuj olej a filter a tím si ušetříte hezkou sumu pač ve škode 1 L stojí asi 650 kč :D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...