Jump to content
StandaOv

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

Recommended Posts

Musím to vyfotiť, je to z prednej strany, cca v miestach pripojenia chladiacich trubiek s vodou a prívodu oleja na ložisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najviac ma irituje, že až do ročnej prehliadky a sprznenia 24W6 som ho vnímal ako úplne spoľahlivý a bezproblémový motor, prvé a zarachrotenie reťaze som začul pri prvom štarte s podložkou a new FW, potom postupne prišli asi všetky spomínané problémy TSI, okrem iného mám pomaly sa zväčšujúci mastný fľak na turbe, neviem či je to dôležité. Jedno z mnohých odporučení servisu je nepočúvať, to nie je hudobný nástroj, jazdiť, je to auto :kol-29: .

Jen aby nebyla prdlá skříň turba. Jak psal Pawouk- nafotit. Jest-li to nemáš jen "ofouknuté" od vstupu regulace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm,dokonce ti to chytá patinu... Vypadá to na mastnotu. Že by to prosakovalo mezi přírubami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Príde mi to tak, akurát si neviem vysvetliť prečo na kompresore turba, navyše keď olej pribúda........ "Patina" za svoju existenciu vďačí dvom rokom v nehostinných podmienkach stredného Slovenska. Vypadá to, že v blízkej dobe si zaplatím váhovú skúšku...... Pri mojom "šťastí" je možné, že hmotnostný úbytok oleja nahradí hmotnostný prírastok benzínu a hoci bude zmesi olej + benzín väčší objem, celková hmotnosť bude rovnaká.....

Edited by lubikSK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tlačné straně turba to má logiku, protože v této komoře je přetlak a jak  se naředěný olej tlačí přes ložisko turba do komor, tak tudy se dere ven přes přírubu. No a s tím přibývajícím olejem je u mne situace taková, že to ani nepřibývá a ani neubývá. Pak je to otázkou, zda-li se smát- olej to nebere, a nebo plakat, protože ho statečně doplňuje a tím pádem ředí benál.

Edited by Jakub Nabel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím chlapi,tak se musím podělit o dnešní zážitek v servisu škoda.Před půl rokem jsem byl na garančce a přitom mi měnily i rozvody.Od té doby mám najeto cca 5 000 km a opět rozvody drnčí takže jsem si řekl že zajedu do servisu co stým.Jo a už mám po záruční době.Takže jsem řekl technikovi že ty rozvody jsou opět špatný a on mi dal "jakýsi"vyjádření,že prej z Mladé Boleslavi a tak jsem si to přečetl a tam bylo že pokud mi byli měněny rozvody jednou tak už podruhé nesmí protože se podle jakýsich jejich testů není potřeba.Že je to finální verze řetězu a prostě to měnit nebudou,jedině že si to pěkně všechno zacvakám sám a to prej kolem 6-8 tisíc,takže jsem měl velkou radost.Ale technika ještě něco napadlo.Když to prý už nemám v záruce tak si těch rozvodů nemám všímat a když prý se ten řetaz vytáhne do určité délky tak nějakým způsobem to zaznamená řídící jednotka a na maxidotu mi to ukáže jakože problém motoru tak že mám zastavit a zavolat odtahovku a že to vše zpravý na své náklady.Mám z toho všeho divný pocit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano,to odpovídá jednomu z těch TPI - "Pokud byla již opravárenská sada měněna...neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází". Tedy,nic neměnit - "zaklepání po startu není závadou".
Hodně natažený řetěz by mohl zaznamenat snímač polohy vačkového hřídele G40. 
A k té odtahovce atd.- to je nějaká kravina,ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím pánové a dámo,

 

dnes jsem mluvil s naším rozvozcem pizzy - prodává Fabii TSI 63 kw, rok 2010 a poslouchejte - najeto přes 170 000 km jenom po městě s častými starty. Rozvody prý jim měnily při první garančce. prodávají ji proto, že koupili Roomstera 1.4 a předělali na plyn kvůli spotřebě. Co jsem to auto vídával, rozhodně ho nešetřili. Tak si myslím, že ty motory nakonec asi vydrží docela dost ... Snad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lubikSK

me turbo vypada podobne,cim dal vice tmavne a mastnoty tam taky trosku je,tak jemne,mam 10000 do konce záruky,tak mam ještě chvili cas,potom by to asi pekne financne bolelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím pánové a dámo,

 

dnes jsem mluvil s naším rozvozcem pizzy - prodává Fabii TSI 63 kw, rok 2010 a poslouchejte - najeto přes 170 000 km jenom po městě s častými starty. Rozvody prý jim měnily při první garančce. prodávají ji proto, že koupili Roomstera 1.4 a předělali na plyn kvůli spotřebě. Co jsem to auto vídával, rozhodně ho nešetřili. Tak si myslím, že ty motory nakonec asi vydrží docela dost ... Snad.

To se utěšuješ? :rolleyes:  Mám obavu,že ten můj se těch kilometrů nedožije. :kol-32:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano,to odpovídá jednomu z těch TPI - "Pokud byla již opravárenská sada měněna...neprovádějte znovu výměnu opravárenské sady. Analýzou bylo zjištěno, že k prodloužení rozvodového řetězu opakovaně nedochází". Tedy,nic neměnit - "zaklepání po startu není závadou".

Hodně natažený řetěz by mohl zaznamenat snímač polohy vačkového hřídele G40. 

A k té odtahovce atd.- to je nějaká kravina,ne?

Přesně tak to je..No a k té odtahovce,technik říkal,jakmile se mi objeví kontrolka "porucha motoru" nebo jak to napsat tak okamžitě zastavit,zavolat škodováckou odtahovku a oni to na kulanci opraví se vším všudy a bez mé spoluůčasti na penězích..Takže vlastně řek,klidně jezdi a až se něco stane tak dej vědět..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidím to takto - buď blafují,nebo uznávají kulanci,až se to skutečně "podělá". Čili,že to po startu "jen" rachotí je normální,ale rozhozené časování vačkového hřídele díky prodlouženému řetězu již ne. A na to konto ti tam dají stejný řetěz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, vopred sa ospravedlnujem, lebo to čo napíšem sa nebude priamo týkať topicu ale nikto mi zatiaľ nevedel odpovedať a nechcel som vytvorit novu temu.

Takže, kupil som fabiu 1.2TSI 63kw r.v 2010, najazdene 13 000, auto pri jednotke, ako dosiahne 2000 otacok jak by na chvílku prestalo tahat a potom ide dalej. Robi to len na jednotke, nie je to neako výrazne ale citit to, proste ked plynule pridavam plyn na jednotke, pri 2000ot. auto kusok akoby prestalo tahat, je to bezna charakteristika, robi to turbo?? Poradte prosim, dakujem

Edited by v.m@rek

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozmýšlam nad výmenou rozvodového ratazu, docital som sa, že je ten novší typ od poloviny roku 2011 a že vraj ten je odolnejši ako ten starý.

mám najeto 13500 km, odporucali by ste mi ist do výmeny za nový typ retaze? stojí to vobec zato, je ta nova retaz naozaj lepsia?

Edited by v.m@rek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak to príliš nerachotí, tak by som to odporúčal nechať tak a vymeniť neskôr, až to bude akútnejšie, mne reťaz začala hrkotať pred 20000km, reťaz mám nový typ, sú tam inak poskladané segmenty, no žiadne terno to nie je. Ak to necháš na neskôr, tak urobíš viac km na počet reťazí, výmena by bola vhodná, pokiaľ Ti končí záruka a neskôr by si to už platil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este nepocut hrkotanie, teda ja nepocujem nic vynimocne, ale neviem aky by to malo mat zvuk a aké to je ked je to uz zle.

ako to je? v zaruke sa to urobi zadarmo?? auto bolo kupene v 2010 jun neviem ani ako je to so zarukou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se na první stranu servisní knížky - tam je doba záruky uvedena.
Zvuk rachotícího řetězu je např zde:

Share this post


Link to post
Share on other sites

taketo to az nieje ale mierne rachotenie pocut

 

v knizke nepise datum zaruky, akurat tam mie je predlzena zaruka, takže to bude len na 2 roky asi

Edited by v.m@rek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záruku máš minimálne 2 roky od prvého prihlásenia vozidla. Pozri sa do technického preukazu, tam bude prvé prihlásenie uvedené. Inak v servisnej knižke nemusíš mať nič uvedené a vlastne ani servisnú knižku nemusíš mať. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pani, dnes som si vymenil olej, rozhodol som sa ze olej budem menit kazdych 10 000km a budem tam davat Castrol edge Proffesional longlife III 5W-30 s normou 504 00. Bolo mi to doporucene jednym mechaniko, a kdezto to ma olejovy (hydraulicky napinak) tak cistota oleja je prvorada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak budeš meniť každých 10 tisíc (čo je naozaj rozumné), tak by som nekupoval LL olej so schválením VW 504.00 ale klasickú VW 502.00-ku.

Dôvod: Všetky LL oleje so schválením VW 504.00 majú zároveň aj VW 507.00, ktoré je určené pre naftové motory s DPF. A nakoľko sa jedná o motory s DPF, všetko to sú oleje triedy ACEA C3, a majú zníženú hodnotu TBN. Inak povedané, sú to mid SAPS, alebo dokonca low SAPS oleje. Znížená hodnota SAPS je potrebná iba kvôli DPF, ale nakoľko mi ich pri benzínových motoroch nemáme, je škoda si nekúpiť olej s normálnou hodnotou TBN.

 

Samozrejme ak teraz (aj nabudúce) použiješ ten Castrol EDGE ktorý si písal, je to v pohode, je to dobrý olej, len tie low/mid-SAPS oleje sú primárne pre naftáky.

Pozeral som sa či má Castrol ešte v ponuke nejakú 5W-30-ku ktorá by bola bez ACEA C3, ale nepochodil som. Ten olej ktorý bol, nahradili teraz iným, ktorý už je zároveň aj ACEA C3.

Pozrel som sa aj na iné značky, a s viskozitou 5W-30 som našiel ešte Shell Helix Ultra AB, Valvoline SynPower a Valvoline SynPower MXL. Potom už iba oleje s inou viskozitou. Žiaľ, 5W-30 je taká typická "naftová viskozita" určená hlavne pre dlhé intervaly výmeny oleja.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivan, to mas pravdu, ja som zvolil ten olej ktory som zvolil jednak preto, lebo ten olej som tam mal naliaty od vyroby :) ... Druha vec, preco tam nejelem 502 00 - je zanedbatelne lacnejsi ako 504 00 - cca o 2 eura na liter zo stranky kde olej objednavam. 

ale hlavny dovod je ten ze chcem chodit kazdych 30 000 km do autorizovaneho servisu aby mi v pripade nejakej poruchy neskor po skonceni zaruky uznali kulanciu - podmienka je nevynechat servisny interval :) 

A medzi tymi intervalmi si budem popri tom kazdych 10 000km menit sam olej. A co sa tyka tej "naftovej viskozity" - ked dodrzis normu, je to uplne jedno aku znacku pouzijes :)

Kdezto ked by som to QG1 vypol, tak by som musel chodit do autorizovaneho servisu kazdych 15 000km na vymenu a to by stalo urcite viac ako kazdych 30 000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak sa v servise dohodneš, tak sa dá chodiť aj s vlastným olejom. Mne to niekedy zapíšu, niekedy nie.

Nakoľko ale mám na aute 33 tisíc km a auto už má za sebou dve veľké (30 tisícové) servisné prehliadky a ďalšie dve bežné výmeny oleja, a všetko v autorizovaných servisoch, tak v prípade nejakého veľkého problému ani po záruke nemôžu povedať ani mäkké Ň, a po skončení záruky budem trvať na kulancii. Na druhej strane dúfam, že nič také nebudem musieť riešiť. :-)

Inak tvoj spôsob je tiež dobrý. Ak by som mal QG1, tak by som to pravdepodobne riešil rovnako, ale ja som kupoval predvádzačku, tj. QG0/QG2 a záruka iba 4 roky / 60 tisíc km. Podľa aktuálneho nájazdu bude mať auto cca. 2,5 roka keď bude mať 60 tisíc. Zatiaľ to vychádza na budúce leto. :-/

Štve ma, že nie je možné priamo u škodovky ešte pred skončením bežnej dvojročnej záruky dokúpiť nadštandardnú záruku. U iných značiek je to bežné.

Neviem prečo, ale mám tušenie že medzi autami ktoré majú záruku na 120 tisíc km je oproti tým ktoré majú iba na 60 tisíc km nejaký rozdiel v niečom. Možno iba vo výstupnej kontrole, možno sú tam menšie tolerancie pre odchýlky, alebo je možné že aj  priamo v auto je niečo robené inak, len to zatiaľ dobre taja...

Edited by Ivan Horváth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By lada
      Tak jsem se dival na rozvody za chodu.Ten maly řemen nahoře viz obrazek kmita v rozmezi 1,5 cm nahoru a dolu je to normalni?Ten dlouhy je ok
      dik za odpovědi
      1.4 16v 74 kw AUB
      nejradsi bych uz nic neresil
      mozna to vsechno moc zkoumám

    • By lada
      rozvody jsem nemenil dival jsem se na ne a zdaji se byt jeste ok velkej remenn je krasne naplej kladky ok jenom jsou malinko mistama ze stran sedreny od kladek asi jsou tam videt ty dratecky ale je to opravdu malinkojenom ten malej remen je trosku volnejsi ale to je asi normalni prodoze je kratkej tak asi nemuze bejt uplne nasponovanej
    • By Radpav
      Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.
    • By saesa
      Zdravím,
      včera jsem nakoukl do motoru kvůli žhavicím svíčkám a viděl jsem u motoru flek od oleje. Bohužel nemám ponětí odkud by to mohlo téct a jestli to může být něco vážnýho nebo ne. Motor by jsem umyl a pak sledoval odkud se to bere ale vzhledem k mrazům se mi do toho moc nechce a navíc auto mi stojí venku. Zkoušel jsem nechat auto na volnoběh i při stlačení plynu sledovat v motoru toto místo ohledně úniku oleje ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Jedná se o Fabii 1.9 TDI, r.v. 2000, 74KW. Nemáte někdo ponětí co by ti mohlo být a jestli je to vážný? Popřípadě kolik by stála oprava. Viz. foto.
       
      Další otázkou by bylo nevíte jaká je optimální cena rozvodů pro tuto Fabii? Koukal jsem že rozvodová sada je přibližně za 2500,-kč.
       
      Mockrát děkuji za každou odpověď

       
      Zde jsou ještě odkazy pro zvětšené foto:
      Motor / Detail motoru / Foto ze shora
       
    • By ThrashTheTrash
      Prodám díly na motor CFW 1,2 TDI do POLO 6R, IBIZA, FABIA. 
      na prodej jsou díly z celého kompletního motoru BEZ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ. 
       
      Cena je na dotaz po SZ. 
       
      Kontaktovat na 777 216 302. 
      Děkuji. 
       
      Seznam věcí 
      Spojka - lamela tloušťka 11,8 mm, přítlačák, setrvák
      Turbo - komplet s regulací
      Blok 
      Písty 
      Klikovka 
      Hlava 
      Rozvody - vypadají zachovale, nevím kolik najeto, odhadem cca kolem 100 000
      Vstřikovače 
      Chladič egr 
      alternátor 
      Klimakompresor
      Klapka sání
      vstřikovače
      Rail
       
       
      Nemám už plastové sání, elektrická klapka na EGR, vstřikovací čerpadlo, vyvažováky
×
×
  • Create New...