Jump to content

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


StandaOv

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hledal jsem jak změřit řetěz a nenašel jsem. V dílenské příručce to není. Možná na to vydali TPI.

Na netu je v diskusích popsáno, že se má vytočit napínák, místo něj našroubovat přípravek a následně posuvným měřítkem změřit vytažení řetězu. Bylo by to snadné, kdyby se dal koupit originál přípravek VAG T30121 a znali jsme hodnoty, které mámé naměrit.

Přípravek se vyjímečně na netu najít dá, ale nebude to originál, tak nevím jestli tomu věrit https://www.pronaxnaradie.sk/bgs/eshop/0/0/5/19796-Indikator-opotrebenia-napinaca-retaze-naradie-na-kontrolu-rozvodovej-retaze-pre-1-2-TSI-VAG-T30121-STAHLMAXX-122781

Link to comment
Share on other sites

Nedávno jsem řešit rachocení řetězu na Roomsteru z roku 2012. Ředěz rachodil několik sekund po startu studeného motoru a to opravdu hodně hlasitě. Nebylo to vždy. Většinou se to projevilo, když se autem pouze popojelo (přeparkování) a pak se za půl dne přeparkovávalo zpět. Tento druhý studený start byl děsivý. 

Koupil jsem originál sadu rozvodů, ale protože auto má najeto 70 tisíc kilometrů, zkusil jsem vyměnit pouze napínák. Původní byl D, nový je F. Od té doby je klid, ani to nehrkne.

 

Takže kdo máte málo najeto, rachotí vám to pouze krátce po studeném startu, zkuste vyměnit napínát. Samozřejmě tam dejte originál, stojí cca 1700 Kč v autorizovaném servisu.

Link to comment
Share on other sites

Ten napínák D je dokonce dle Etky zakázáno montovat, kdyby nejspíš servisy měli Dčka skladem. Každopádně Fko pomůže jen dočasně, taky jsem ho dával na cca podobných km. A stejně to po pár tis.km začalo rachotit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Koupil jsem celou sadu, ne jenom samotný napínák. Tak když to začne zase zlobit, tak udělám komplet rozvody.

 

Déčkový napínák tam byl z výroby (2012). Mám ještě další dvě auta. Roomstera z roku 2015, který si při najetých 60 000km občas trochu hrkne, ale nic co by stálo za pozornost. Potom mám Toledo z roku 2013 a to i při nájezdu 180 000km nechrastí vůbec. Stejné oleje, stejné filtry, asi záleží jak se to zrovna ve výrobě sešlo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...