Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

Záruku si dokupuješ podle sebe při koupě auta . Ja si koupil 4roky a 60km to auto už tam leželo nebyl problem si dokoupit 120km a 4roky . Zdalo se mě že 60km stači a zatim to vypadá že mě vyprší taky někdy po 3roku . Sem nepočítal že TSI sou ta kovej pruser tak sem záruku moc neřešil s puvodni 1.6 nebyl žádný problém 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som meral o koľko sa predĺžila reťaz, meral som to cez otvor na napínák. Mám opravnú sadu 03F 198 229 A.

Tak na začiatku zimy bol napínák vysunutý na 66mm a teraz po najazdení 6000km to je na 67mm. Za 6000km sa napínák povysunul len o 1mm a rozsah napínáku je 20mm.

Takže životnosť mojej reťaze odhadujem na min. 100 000km. A to som túto zimu jazdil prevažne krátke 6km trate kedy sa motor ani poriadne nezohrial , takže aj s nariedeným olejom.

Problém je v napínáku, ktorý nie je schopný po štarťe dopínať už mierne opotrebovanú reťaz. Takže hrkot po štarte je normálny, danný konštrukciou napínáku. Ak hrkot neprestane do 5 sekúnd, tak príčina može byť v olejovom čerpadle, alebo v samotnom napínáku. Vyťahanú reťaz by mal ohlásiť palubný počítač a poslať auto do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšeš,že rozsah napínáku je 20 mm,vysunutí tedy začíná kde? Na těch 66 mm? Což by znamenalo rozpětí 66 - 86 mm?
Já jen nechápu,proč je to schopno jezdit třeba 18 000 km bez jakéhokoliv rachotivého zvuku rozvodů při startu a pak se toho skoro nedá zbavit ani výměnou jiného řetězu/napínáku...

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napínák má rozsah 57-77mm. Po komplet výmene rozvodov sa vysunie na asi 60-66mm, preto taký veľký rozsah, lebo to dosť záleží od kusu a od prípadu. Napínák kompenzuje opotrebenie reťaze, ale aj ozubených kolies a klzných líšt. Takže v akej polohe bude napínák po výmene záleží od toho, čo všetko sa vymení. Keď je motor nový všetky diely sú neopotrebované, napínák je na začiatku a nemá veľký priestor sa zasunúť a uvolniť reťaz, takže je kľud. Reťaz je ozubená, nie valčeková, ozubená reťaz si nesadne až na dno ozubeného kolesa, ako pri valčekovej, ale je zavklinená v ozubení, a hĺbka dosť závisí aj od opotrebenia ozubených kolies. Takže, keď sa vymení reťaz a klzné lišty a ozubené kolesá sa ponechajú, tak ten napínák nebude v takej polohe ako pri novom motore.

Môj napínák je na 67mm , lebo moja reťaz má nabehané 22 000km a lišty s kolesami 2x toľko.

Je normálne, že tie súčiastky sa opotrebúvajú a napínák je na to aby to komenzoval, lenže ten napínák to nedokáže prvých pár sekúnd po štarte a tak ľudia menia zbytočne len čiastočne opotrebované reťaze aby mali na pár tisíc km pokoj.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A prosim vas aka je zivotnost napinaku? neni ho potreba po case vymenit? U nmna to rachti skoro stale a vobec nezalezi ci je motor teply ci studeny.

Celé rozvody byly dle pana velmistra konstruktéra dimenzovány na životnost, základní, motoru. Tj minimálně 200-250tis km :kol-32:  :kol-26:  :kol-25:  :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nebylo by možné udělat opravný napínák který by již v zasunutém stavu byl o něco delší, aby vykonpenzoval to opotřebení řetězu. Možná by stačilo dát pod něj slabší podložku než je ta originální.

áno, je to možné jednoducho na piest navliesť segerky, ktoré vytvoria doraz a zabránia stlačeniu napínáku a hrkotaniu pri štarte a po nejakom čase keď sa rozvody opotrebujú a začnú znova hrkotať, tak ďalšiu  segerku doplniť, robota na 20min. Ale pozor nejaká vôľa tam musí po podložení ostať, lebo tepelná rozťažnosť reťaze a bloku motora je rozdielna a keby sa to podložilo presne tak pri zohriati motora by asi niečo povolilo s dosť blbými následkami. Preto ani nie je možné použiť napínák s mechanickou západkou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono ide urobiť aj pohyblivú západku, že po zapadnutí bude mať piest vôľu a možnosť sa späť kúsok zasunúť. Napínák z1,8TSI som nevidel, neviem ako to tam je. Keby koncern chcel niečo by vymyslel, ale oni urobili zábrany proti preskočeniu a hrkot pri štarte prehlásili za normálny prejav a tým to pokladajú za vyriešené.

Možno keď sa časom začnú tie zábrany predierať a rozvody preskakovať, tak sa spamätajú a začnú vyvíjať nový napínák... a možno tie motory budú síce hrkotať, ale bez preskočenia šlapať 250 000km a možno aj 500 000.

Editováno: , autor: voodoo123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A je to znovu v pr.... Toto to dělá na volnoběh.

 

 

 

Už i mágové z MB na to mají přijet udělat očko, že se jim to jaksi nezdá. Ono je to fakt zlý sen, co tady to heblo vytváří....Prej o tak častých problémech nevědí. :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98: . A co KonG, Pawouk a jeho služebák....

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To víš Jakube,jsme bratři v triku,nebo spíš v zajetí řetězů...  :kol-28:  Bodejť by něco věděli,když servisy se snaží stěžovatele odpálkovat...jako třeba mě. A to nemluvím o "vyřešení" problému tím,že se u novějších motorů nemají řetězy měnit,poněvadž krátké zarachocení není závadou... :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, žiju tady v PV asi 17 let a poslouchám, celou tu dobu jak zamrzají brzdy a raději to nechají napružené nasucho na rychlosti.... NIKDY(krom jedenkrát vlastní imbecilitou na Š120) mi pakny nepřimrzly a lanovody vůbec. To spíš zareznou, ale díky nepoužívání celé roky a pak je jedenkrát někdo použije a hned je z toho haló.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

A je to znovu v pr.... Toto to dělá na volnoběh.

 

 

 

Už i mágové z MB na to mají přijet udělat očko, že se jim to jaksi nezdá. Ono je to fakt zlý sen, co tady to heblo vytváří....Prej o tak častých problémech nevědí. :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98:  :kol-98: . A co KonG, Pawouk a jeho služebák....

Týýýý blááááho, takhle nerachtal ani můj Ferda blahý paměti (Forman BMM), když měl na hrbu nějakejch 180-190 tisíc (a v motoru druhej rozvoďák) - tohle je masakr!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...