Přejít na obsah

Octavia 1,9TDI, 66kw, AGR, r.v. 1997 - studený nelze nastartovat, nazhavit


Meglle

Doporučené příspěvky

Ahoj, již nevím kde daál pátrat, tak zkusím zde, mám výše uvedenou Oktu, když přijdu ráno k autu, spatne chyta, chytne po nekolik desitek vterin toceni starterem. Kdyz se auto ohreje chyta uz normalne. V sobotu jsem ráno ještě normálně nastartoval, když jsem po celo denním staní na parkovišti chtěl nastartovat tak z ničeho nic neslo.

Nové žhavičky BOSCH, kontrola + výměna relátek (všech), kontrola kostry a pojistek v pojistkove skříni, kontrola kabelu zda jde proud do cerpadla a na žhavení, čidlo teploty vody je také v pořádku. Podávání nafty ok.Kontrolka žhavení po otočení klíčku svítí cca 5 vteřin ale studený motor prostě točí a chytne po dvou minutach stáleho točení startérem, jako by nebylo nažhaveno.

Za tepla vše jde jak má.

Viděli to už tři mechanici a žadnej si neví rady. Pomohlo by mi kdyby někdo měl schéma zapojení, věděl přesné číslo relátka či nějaký tip na závadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Forum jsem pročítal, použitelného nic moc nenašel, tedy našel jsem to co jsem již vyzkoušel. Startovací dávka se zvyšuje když to nestartuje teplý, jinak i ten předvstřik jsem kontroloval, byl kolem udaných hodnot grafu tušim 55-65. Relátko je také v pořádku.

Editováno: , autor: Meglle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže, závada vyřešena.

Gumičky na naftovém filtru a hadička na přepad z čerpadla netěsniy (volné)

+ komplet kontrola kabelů, relé, pojistek, koster, spínačky, síta v nádrži a zpětných ventilů, čidel

Že to není v elektrice, bylo víceméně jasné (závada z ničeho nic, předtím starty na 1, ale 100%, když jsme rozebrali půl palubky a komplet kabelaz motorovýho prostoru, všechno proměřili.

Jak jsem psal výše, startovací dávka motoru byla ok, (teplé starty jsem vyřešil již před třemi lety) výše jsem i upozorňoval na to, že to za tepla chytá dobře a že elektrická část+čidla jsou ok. VAG trochu ovladám a měl jsem k ruce bráchu autošpínu :)

ZAVĚR: Zavzdušněná palivová soustava nás stála mnoho nervů, jsme ale chytřejší, víme kde jaký kabel je a jaké relé je na co, včetně informace o tom jaká čidla jsou pro start důležitá. Alespoň jsme prošli, vyčistili spoje. VIDIM TO POZITIVNĚ, dřív chytala za 1, teď chytá na škrk...

Editováno: , autor: Meglle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš pravdu. Takto to má vypadat Pro optimální start studeného motoru je třeba ,aby byl kousek nad střední, tedy modrou čarou.

Ano úplně rozházeným před střikem nebude chytat ani za studena, ale už by nechytl ani náhodou za tepla a psal že teplé starty ok. Nakonec závada už vyřešena a hle ono to předstřikem nebylo :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím, nechcem zakladať novú tému tak to píšem tu. Mam problém so studeným štartom hlavne teraz, keď sa trochu ochladilo tak to dlhšie toči, ale ide mi hlavne o to, že keď začne motor točiť tak po prvej otočke ako keby zastal(ako keby štartér nevládal) a potom už to toči normálne. Tu je video ako to toči https://www.youtube.com/watch?v=w_tNfOQyQB8 , na videu to už aj tak chytilo dosť rýchlo, kedže auto počas dňa jazdilo inač to toči dosť ťažko a to ešte ani niesu poriadne mrazy. Ide mi hlavne o ten začiatok či sa s tým už niekto nestretol a kde by mohla byť chyba, dodám len toľko že baterka je nova tak v nej by som problém nevidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to staci starter dat do poriadku.spinavy,zaneseny zvnutra cernym prachom z uhlikov, prip. uz dost zodrate uhliky. Ja som kupoval pred v 02/2012 tento nosnik aj s uhlikmi

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/02b911209-uhlik-starteru-de-11402.html

 

odvtedy uz 2x som to mal otvorene, dost to prasia tie uhliky. Ale ked som to namontoval tak tocil jak za mlada. Otvorit, vycistit, vystriekat wdckom prip nejaky kontox, tu prevodovku som rozobral vycistil natlacil novu vazelinu..viac casu zabere demontaz a montaz z auta jak starter.

Editováno: , autor: mysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Vlastnim Octaviu combi 1.9TDI 81kw r.v. 12/1999 a zacali mi robit problemi starty pri studenom motore. Ide o to, ze ked auto cez noc stoji a rano ho chcem nastartovat, tak akoby sa nevysunul pastorok na starteri a tocil nejak naprázdno, raz sa akoby otoci motor a potom nic. Zvuk som nahral tak sa na to skuste pozriet co by to mohlo byt  . Znami mi povedal ze to moze robit cievka, tak som ju teda vymenil, vsak nieje draha, je to o nieco lepsie ale stale sa to deje ked je studeny motor. Ked je motor zahriatky tak nastartuje na otocenie. Raz ked auto stalo 2 dni tak som ho natocil az na 5-krat. Bojim sa, ze ked pojdem na hory kde bude aj -15 cez noc ze to rano uz ani nenatocim. Cital som tu par tem kde je podobny problem, no dozvedel som sa len ze to mozno staci premazat vnutri startera. Viete teda poradit co by mi mohlo pomoct ?

vopred dakujem za vsetky rady.

start.mp3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera som rozobral štartér, vyčistil, premazal dal novy nosník s uhlikami a auto už štartuje dobre, ale nosník s uhlikami som dal ten na ktorý dal odkaz MYSKO a tam sú o dosť menšie uhlíky tak hádam to nebude vadiť, originál nosník  ktorý tam ma byť, ma označenie 02A 911 209C  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...