Přejít na obsah

svítící kontrolka stále otevřených dveří


bertolini

Doporučené příspěvky

Zdravím kolegy škodovkáře,

dnes ráno cestou do práce mi začala náhodně poblikávat během jízdy kontrolka otevřených dveří (přední pravé), při cestě z práce už rozsvítila nadobro. Netušíte kde je Roomsteru čidlo na otevření dveří? Případně čím jiným by to mohlo být?

Předem díky za rady.

Radek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného jsem řešil vloni v létě, ale u dveří řidiče. Měl jsem ale opačnou závadu, otevření dveří nebylo signalizováno. Bylo to mikrospínačem v zámku dveří. Autorizovaný servis to řeší kompletní výměnou celého zámku (cena cca 4-5tisíc). Vlastními silami - tj. výměna vadného mikrospínače, který jsem koupil za 50-60Kč + čas na rozebrání tapecu, demontáž zámku, výměna mikrospínače a zpětná montáž. Koupil jsem to zde: http://www.pselectronic.cz/ (katalogové číslo 5108-265, typ V4NCT7).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravim,

 

mam trochu problem s indikaciou otvorenych dveri. Hocikedy sa stane pocas jazdy ze to zindikuje ze su otvorene dvere a rozvieti svetlo v kabine. Blika a zhasina to uplne samovolne, niekedy hodinu nic, inokedy pipa ako pri pokladni v tescu :) 

Problem je ze neviem kde moze byt pruser - blbne to hlavne ked je vlhko, prsi - tusim sa niekde dostane voda a skratuje to a tym padom to blbne. 

 

Nepomoha otvaranie a zatvaranie dveri, Aj ked vypnem motor a svieti kontrolka otvorenych dveri / niekedy blika... Vtedy sa ale neda korektne zamknut auto a ked ho zamknem - zamkne sice vsetky dvere - ale je zamknute tak ako keby som to zapol tlacidlom pri riadiacej pake zvuntra (svieti aj ikonka klucika na tlacidle). Musel som kvoli tomu vytiahnut poistku vnutorneho osvetlenia aby to nesvietilo po nociach ako vianocny stromcek.... 

Pocas leta takmer nikdy nie je s tymto problem... 

Mate niekto ponatie kde moze byt problem? Viem nejako zistit ktore dvere su indikovane ako otvorene?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli nemáš MaxiDot, na kterým jsou indikovaný každý dveře zvlášť, tak jedině diagnostikou přes komunikaci s řídicí jednotkou centrálního zamykání. To co popisuješ je pravděpodobná závada některýho z mikrospínačů v samotným zámku ve dveřích. Ten kterej má ukazovat zaklapnutí zámku na druhou polohu prostě blbne a řídicí jednotka zamykání si myslí, že jsou pootevřený dveře. Chce to rozdělat tapec ve všech dveřích a proměřit, vada nakonec nemusí bejt ani přímo v zámku, ale může ji způsobovat kabeláž mezi sloupkem a dveřma, kde se ráda poláme... Počítej ale s tím, že budeš muset kuchat pro jistotu všecky dveře včetně víka kufru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Já volal k jednomu autoelektrikáři, jestli by to dokázal vyřešit výměnou mikrospínače, místo zámku za 3-5 tisíc a on že ne, že se dávaly různé typy zámků, že některé byly snýtované, pak že mikrospínač neseženu a když ano, tak ani tak nemusí být vyhráno. Že originál sice stojí 3 tisíce (Kelly 2800), ale že solidní náhrada za 1600 to spraví. Ale, že musí nejdřív zjistit, zda není v čudu kabelový svazek, že prý ve FII mění 3-4 měsíčně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Mám podobný problém u LP dveří. Říkal jsem si, že to bude klasika mikrospínač, že ho seženu a mechanik mi ho vymění. Jenže když jsem za ním byl, tak se na to vůbec netvářil. Mnou popisované projevy mu připadaly divné, že by to mohlo být komfortní jednotkou nebo něčím jiným a rozebírat (asi?) snýtované dveře zbytečně se mu nechce. Mě ještě napadla kabeláž ve dveřích, ale že by se nalomil zrovna kabel do zámku?

 

Projevy závady:

- někdy po zavření dveří zůstanou na displeji otevřené (spíše po zahřátí) a nejde zamknout DO

- při jízdě se náhodně ukazuje, že se dveře otevřely. Po chvíli se zase "zavřou" (nebo to odkliknu), ale opakuje se to co pár vteřin, třeba 20krát za jízdu. Někdy to jen krátce problikne.

- po jízdě se děje něco podobného, kvůli napojení dveří na čerpadlo apod. musím odpojovat baterii

- když jsou dveře přivřené, tak se ukáže, že se zavřely (což by nemělo) EDIT: toto výměnou zámku vyřešeno

 

Nevím, zda to souvisí, ale v den projevení závady jsem auto poprvé oplachoval wapkou, ale myslím, že nijak drasticky. Jedná se o Fabii z roku 2008.

 

EDIT: Vyřešeno výměnou zámku, docela drahý špás.

EDIT2: tak nevyřešeno...

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Já jen připomenu, že můj problém zůstal nedořešen a teď v mrazech se ještě zhoršil. Zpravidla chvíli po startu na maxiDOTu probliknou dveře řidiče, ale když auto na chvíli odstavím a znovu nastartuji, tak se to zblázní. Nebo když přijedu domů a zavřu dveře, tak to maxiDOT ani nezaregistruje a dveře svítí/problikávají otevřené. Musím odpojovat baterii. Přijde mi, že to souvisí se zimou a vlhkem, jako by někam teklo. Autoelektrikář chce vykuchat nový zámek a proměřit ho. Mě napadlo nejprve odpojit konektor do dveří a zkusit, co to bude dělat, ale ani nevím, jak nedestruktivně sundat průchodku do dveří.

 

Nesetkal se s tím někdo? Jak bezpečně sundám průchodku, a můžu konektor normálně odpojit? Popř. nejde nějak jednoduše vyřadit kontrolu otevřených dveří z provozu, než to vyřeším?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Twisted, jestli to nedělá mikrospínač v zámku, další na řadě je kabelový svazek v průchodce. Jestli průchodka na straně auta netěsní, může to dělat i konektor. Na straně auta průchodka dole drží napevno a nahoře je zacvakávací zobáček, který je potřeba povolit odtlačením směrem od husího krku, tedy nahoru, potom vytáhnout vrchní část a teprve potom jde vyháknout spodní pevná packa. Když to budeš rvát silou bez odtlačení, můžeš zobáček zlomit (viz druhý obrázek)!

 

1.jpg 2.jpg

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji. Mně právě na druhých dveřích ten zobáček už nedrží, ale u řidiče drží fest. Momentálně je situace taková, že podle mechanika, co zámek měnil, zní/cvaká mikrospínač divně a tudíž bude zámek reklamovat, takže tam mám auto přistavit. Mně se to popravdě nezdá a tipoval bych to na konektor nebo jiný problém s kabeláží, ale pokud to zámek je, tak nechci propásnout šanci na reklamaci. Kabely opticky vypadají dobře a podle mechanika v nich problém nebude. Konektor zkoušel prostříknout, nepomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke konektoru jsem se probojoval a nevykoumal nic zásadního, ani když jsem ho odpojil. Ale zaznamenal jsem něco zvláštního - při stahování oken často dveře na MaxiDOTu zhasnou nebo aspoň probliknou. Viz https://photos.app.goo.gl/y32m2jfA3eiVUwq18 ... Okna obvykle taky nefungují, jak mají, ale to už dlouho. Jsou zámky přímo napojené někam do komfortky nebo vedou přes jednotku oken?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravim. Umel by mi nekdo poradit, jak vyresit tento problem? ( prilozene video)Kontrolka otevrenych dveri problikuje za jizdy, pri vypnutem motoru, pripadne kdyz zamknu auto za chvili se spusti alarm.

Bohuzel diagnostika neukazuje zadnou chybu, zrejme ani nema co, kdyz otevrene dvere nejsou zavada.

Jednou to dela, pak je zase dva dny klid a pak zase.

Je nejaky zpusob jak zjistit, ktere dvere to delaji, kdyz na vsechny je jen jedna kontrolka?

Minuly rok jsem menil zamek u ridice, ale to byl opacny problem- kontrolka se nerozsvitila pri otevrenych dverich.

Jeste  bych dodal, ze veskera kabelaz byla zkontrolovana a tam zadny problem neni.

Editováno: , autor: rhavlas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravu celá? Včetně kufru? Potom zbývají konektory kabelových svazků dveří a všechny mikrospínače, včetně kapoty. Tedy pokud její otevření budíky signalizují společnou kontrolkou. Maxidot jí ukazuje, tak předpokládám, že ano. V podstatě všechny odpovědi tady ve vlákně už jsou. Teď jen hledat a mít štěstí.

 

před 2 hodinami, rhavlas napsal:

Bohuzel diagnostika neukazuje zadnou chybu, zrejme ani nema co, kdyz otevrene dvere nejsou zavada.

 

Jen pro pořádek, to nemusí být úplně pravda. Mně když se poroučela kabeláž, tak v ŘJ zůstala zapsaná chyba dveře řidiče, nespolehlivý signál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve VCDS jdou vidět jednotlivé dveře (v různých kanálech), zda jsou zavřené nebo otevřené, zda se zamknout či nikoliv. Toto se musí vyzkoušet. Zkus se jich zeptat jak to diagnostikovali. Třeba měli jen avomet a měřili to, pak načetli chyby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzít sebou kolegu, napojit dignostiku a diagnostikovat dveře přímo za jízdy, bude vidět které dveře mění stav.

Jak jedeš, tak tam jsou vibrace a kroucení karosérie, když stojíš, tak se to nemusí projevit.

Který servis to byl? Škodovka? Tam poznají jenom to, že ti upadlo kolo.

Kabeláž se zkontroluj sám, všechny dveře v krku + hlavně svazek v pátých dveřích, nikomu nevěř, že to všechno zkontroloval, zatím jsem narazil jenom na úplné lemply.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...