Jump to content
Lesek87

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody

    Recommended Posts

    Zdravim vsechny,prosim o radu.Dnes pri startovani se mi rozsvitila oranzova kontrolka motoru,a konec.Mam najeto cca 63000 km.Pred 4 mesici auto bylo na svolavaci akci ohledne turba.Ted je nepojizdne.Podle predbeznyho infa by mohli byt ohle ventily na hlave.Prosim vsechny o radu co s tim.Mockrat diky David

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud máš auto ještě v záruce, volej v pondělí do autorizovaného servisu, domluv si odtah, který by tě neměl nic stát a samozřejmě náhradní vozidlo po dobu opravy také v rámci záruky. Pokud auto v záruce není tak buďto opět servis něbo nějaký opravdu dobrý soukromý automechanik, jelikož sám to asi nespravíš ;)

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Auto je 2 mesice po zaruce.Do servisu jsem volal,a je moznost,ze by se k tomu vyrobce mohl postavit celem..Sam bych to ale rozhodne neopravoval.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zkus to, třeba ti nakonec Škoda poskytne tzv. kulanci a budeš platit např. polovinu...záleží co zjistí, v čem je příčina

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To ti řákal kdo že by mohly být ohlé ventily? Motor se točí? Trochu to více popiš jak se to stalo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Různě se psalo, že koncern, potažmo škodovka, má údajně nějakou "zvýhodněnou" kulanci na motory TSI, co mají problémy s rozvody. Předpokládám, že ti to skočilo? To bys tady byl asi první...protože se výrobce kasal, že mají opatření, proti přeskočení řetězu. Určitě pak napiš, v čem byl problém. Motorem bych už pro jistotu raději netočil. Určitě pomůže napojit to na diagnostiku a přečíst závady.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Auto je 2 mesice po zaruce.Do servisu jsem volal,a je moznost,ze by se k tomu vyrobce mohl postavit celem..Sam bych to ale rozhodne neopravoval.

    Ahoj.

    Kamarád mí O II 1.2 TSI 77kW a měsíc po záruce mu skočil řetěz,takže motor KO :kol-29: ,najeto necelých 60000.V servisu mu řekli,že Škodovka mu vymění motor grátis + odtah auta do servisu.

    Tak doufám,že ti to dopadne dobře.Držím palce. :kol-47:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim vsechny,v pondeli to zkusim odtahnout do Skodovky a uvidim..Vypada to ce motor je na kasi.Prvni natoceni slo jakoby na tri valce,pak to zhaslo a potom uz se ani netocil motor...Jen starter mel tendenci to nastartovat,ale motor se ani nepohnul..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ohledne ventilu,to mi rikal primo mechanik ve Skodovce,kdyz jsem tam volal.Udajne tomu dost veci nasvedcuje.Jako dost hlucne starty po ranu,kovovy zvuk od motoru,a tendence chytat na tri valce na poslednim startu.Nehlede kdyz jsem s ni jel naposledy cca 20 km. tak mi asi tak 2 mela tendenci chcipnout.Dojel jsem domu,ze to vezmu na servis,a uz jsem to nenatocil.Spis uz se neotocil ani motor..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ohledne ventilu,to mi rikal primo mechanik ve Skodovce,kdyz jsem tam volal.Udajne tomu dost veci nasvedcuje.Jako dost hlucne starty po ranu,kovovy zvuk od motoru,a tendence chytat na tri valce na poslednim startu.Nehlede kdyz jsem s ni jel naposledy cca 20 km. tak mi asi tak 2 mela tendenci chcipnout.Dojel jsem domu,ze to vezmu na servis,a uz jsem to nenatocil.Spis uz se neotocil ani motor..

    Menil si dakedy rozvody?

    Aky je rok/mesiac vyroby auta?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Lesku87, mohl bys vyfotit, či se alespoň podívat na číslo krytu rozvodů (viz fotografie)? Na ní je vidět číslo 03F 109 210 D - je to kryt rozvodů, údajně s nálitkem proti přeskočení řetězu (existuje minimálně ještě 03F 109 210 C, kde by měl být také). Psalo se o tom i zde: http://forum.skodahome.cz/topic/111700-zvolavacka-12-tsi/page__view__findpost__p__1611884 A nezodpověděl jsi otázku kolegy wifizn, zda-li máš již rozvody měněné...

    post-32075-0-93783900-1361108346_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Rozvody tam jsou puvodni,menene jeste nejsou. Cislo je 03F109210B

    Edited by Lesek87

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak to asi ještě nemá nálitek proti přeskočení, ne? Pokud ne tak to by mu jistě měla škoda uznat a opravu odělat na její náklady. Je to jejich bordel.

    Edited by Escrito

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak s písmenem B je teda bez nálitků?

    Já mám taky s B :disgust: r.v. 10měsíc 2010

    Najeto 31000km a zatim vpohodě původní rozvody.

    post-58936-0-46501200-1361124205_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já mám rozvody poprvý měněny vloni v létě.Mě se při studeným startu občas ozvaly pak jak to bylo ohřátý tak byl klid.Rok výroby je 9 měsíc 2010.Akorát teď v zimě s tím nejezdím.

    Mám najeto necelých 24000 km.Ani nevím co mám za písmeno zítra se podívám.

    Edited by Mišule

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já to mám vyrobeno 05/2010, kryt s indexem D (je na té fotografii). Ale počítám, že ten tam není z výroby. Mám podezření, že byl vyměněn při výměně rozvodů v 04/2012 i když se k tomu servis nepřiznal. Bohužel jsem si před tou výměnou rozvodů nevšimnul, jaký kryt tam mám...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak mi to nedalo zkusil jsem to vyfotit co mám vlastně zakryt.Číslo mám:

    03F 109 210B.Je stejný co má Voltys.Takže jestli tomu dobře rozumím znamená to že to je bez toho nálitku.

    post-57870-0-43606900-1361130276_thumb.j

    Edited by Mišule

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podle toho příspěvku na VW foru to také tak chápu. Logicky odvozeno - píše se tam, že se má zkontrolovat, zda je na skříni rozvodů (krytu) ochrana proti přeskočení a zjistí li se, že není, tak se má namontovat ta skříň (kryt), která ten nálitek již má a to je ta s indexem C. Z toho usuzuji, že s indexem B to nemůže mít. Protože předcházela céčku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nechci byt poslem spatnych zprav pro vsechny co maji cislo 03F 109 210B,ale mam to same r.v.10/2010.Najeto 63000,a pri rannim startu K.O.,Zitra necham odvezt do servisu,a dam vsem vedet co to bylo a jak se k tomu Skoda postavila..Doufam ze to bude kladne vyreseno..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a jéje už to opravdu začíná, pandořina skříňka se po letech začíná otvírat.................

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koncern machroval, jak vylepšil kulance u motorů TSI, kvůli rozvodům. Tak ti držím palce, ať to pro tebe dopadne co nejlépe. :kol-47:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×